Minum Petang Di Rasta Kopi


Lama ek tak lepak di Rasta Kopi. Dulu kemain rajin menyinggah lepas balik berlari di KOMBES (Kompleks Belia Dan Sukan). Sejak dah mula hiking, tak nampak dah jalan nak ke KOMBES tu. Begitulah sekejapan mood beralih arah.

Bukan tak semangat nak pergi KOMBES. Tapi encik suami dah semakin sibuk. Balik dah penat, memang taklah nak keluar rumah semula. Ada masa untuk beriadah hujung minggu je. Itu yang hiking tu.
Tapi tiap-tiap hari kita workout je di rumah. Bukan berharap pada aktiviti hiking dan berlari atau jalan perlahan je. Sesekali kita weight lifting 3 kg dumbell juga. Buat mana termampu je. Janji ada aktiviti.
Kebetulan minggu lepas keluar beli barang, lepas tu macam nak mengopi kejap sementara ada masa sikit sebelum balik rumah. Mulanya nak pergi Beach Road Coffee (BRC) yang baru buka tu tapi di situ tak ada makan-makan sangat. 
Jadi, kita pergi Rasta Kopi sebab sekarang dah buka awal. Jam 4.30 petang. Dulu jam 8.00 malam baru buka.

Selain buka awal dan tutup jam 1.30 am. Ada banyak menu makanan baru. Saya suka saya suka. Bolehlah lepak selalu macam dulu. Kann..Ke kena pergi KOMBES selalu baru boleh lepak sini.



Rasa kekok pula datang sini waktu siang. Teranglah sikit gambar kita kan. Kalau tidak tu malap sikit diterangi lampu kuning.

Rasanya sejak bulan Mei tak singgah sini. Pekerja pun dah ramai. Tuan kedai pun masih ingat kami dan bertanyakan kami lama tak datang. hihi..Terima kasih ingat kami lagi. Mana tidaknya, muka ni je lah yang asyik nak nasi lemak tapi tak ada.



Bila nasi lemak dah ada, tak nak pesan pulak. Hahaha...bukan apa, dah kenyang makan nasi. Kita nak makan ringan-ringan je.

Saya pesan hazelnut latte panas. Wahh dah ada cawan lah. Baru lah menarik ambil gambar ada latte art. Sebelum ni dihidangkan dalam cawan kertas yang bertutup. Memang tak nampak lah latte art nya pun.

Macam ni barulah seronok mengopi. Encik suami pilih minuman sejuk, tak silap saya salted caramel. Di cawan pun dah ada pelekat Rasta Kopi. Lupa pula nak potretkan.


Kata nak makan yang ringan-ringan, tapi terpesan lempeng pula. Kira tak berat sangat lah kan. hihi. Lempeng dia walaupun tak crispy sangat di luar tapi sedap juga makan lembut-lembut gitu

Sambal tumis ikan bilis pula sedap macam mak-mak kita masak. Gaya masak cara orang lama. Cukup rasa. Ada rasa pedas sikit, saya suka. Lepas ni kena datang lagi lah sebab nak makan nasi lemak.


Encik suami pesan sangkaya. Rotinya lembut tapi sayang saya tak boleh nak gigit sebab pakai braces. Kena potong kecil guna sudu garpu baru boleh telan dalam saiz yang kecil. Untuk yang tak pakai braces tu syoklah makan.

Pencicah dia pun sedap. Tak manis sangat. Sedang elok manis-manisnya. Tak mengecewakanlah menu-menu yang kami pesan. Boleh ulang membeli nanti.


Jenis yang suka lepak santai, duduk di kerusi healing tu bolehlah singgah makan di sini. Suasana pun menarik. Kalau hujung minggu ada event dan persembahan gitu. Kami pernah nak pegi sekali waktu malam tapi full house lah pula. 
Sambil makan didendangkan dengan lagu-lagu raggae seiring dengan konsep kedainya



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azhafizah.com/2024/09/minum-petang-di-rasta-kopi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Minum Petang Bersama Si Dia Sambil Bercerita

Minum Petang Bersama Si Dia Sambil Bercerita

papar berkaitan - pada 5/9/2024 - jumlah : 87 hits
MINUM PETANG BERSAMA SI DIA SAMBIL BERCERITA Assalamualaikum Wah tajuk tak nak kalah Minum petang bersama si dia sambil bercerita Siapakah si dia Cerita apa pula petang petang hari di cafe Kadang kadang kalau suami ada kesempatan ambil Cik ...
Celebrate Malaysia Day With Indrive And Kedai Kopi Malaya Enjoy Local Favourites With Exclusive Rewards

Celebrate Malaysia Day With Indrive And Kedai Kopi Malaya Enjoy Local Favourites With Exclusive Rewards

papar berkaitan - pada 1/9/2024 - jumlah : 77 hits
In celebration of Malaysia Day inDrive the global ride hailing platform and Kedai Kopi Malaya the beloved local food brand are teaming up to offer Malaysians a special treat This exciting collaboration highlights the perfect blend of conven...
Sesekali Bertukar Selera Dari Kopi Ke Coklat

Sesekali Bertukar Selera Dari Kopi Ke Coklat

papar berkaitan - pada 4/9/2024 - jumlah : 95 hits
Sesekali bertukar selera Dari kopi ke coklat Cik Rose memang penggemar kopi Tak kisahlah kopi apa Kopi O ke Kopi Susu ke ok jer Inikan pula kalau Latte Cappucino Mocha Caramel Machiato dan lain lain jenis Suka je semua Bertukar tukar selera...
Macam Mana Motosikal Berkuasa Tinggi Ini Boleh Tersangkut Celah Pagar Kedai Kopi

Macam Mana Motosikal Berkuasa Tinggi Ini Boleh Tersangkut Celah Pagar Kedai Kopi

papar berkaitan - pada 1/9/2024 - jumlah : 67 hits
KOSMO SEBUAH motosikal tersangkut ada palang sebuah pagar di Pattaya Foto ThaigerBANGKOK Sebuah motosikal berkuasa tinggi tersangkut di celah pagar sebuah kedai kopi di Pattaya Thailand namun tiada mangsa yang cedera lapor portal berita Tha...
Giant Keluang Man Mural Featuring Wonda Kopi Edisi Kluang Unveiled In Kluang Town Celebrating Its Iconic Heritage

Giant Keluang Man Mural Featuring Wonda Kopi Edisi Kluang Unveiled In Kluang Town Celebrating Its Iconic Heritage

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 83 hits
Keluang Man Epic Mural in Kluang A Symbol of Local Pride and Iconic Filming Location Now the Latest Attraction for Superhero Fans in Malaysia From Left to right Abdulrashade Anwaar Beg Moghal Nas Muammar Zar Santharuban T Sundaram Raja Jast...
Kopi Atau Teh Sabah Bakal Bawa Minuman Ikonik Ke Matta Fair 2024

Kopi Atau Teh Sabah Bakal Bawa Minuman Ikonik Ke Matta Fair 2024

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 70 hits
Selain terkenal dengan keunikan alam semulajadi hidupan liar dan banyak lagi Sabah juga menjadi destinasi agropelancongan yang menghasilkan gabungan minuman paling aromatik di Sabah iaitu Kopi Yit Foh dan Teh Sabah Susulan itu MATTA Fair 20...
Legasi Kopi Lavazza Lancar Kapsul Baharu

Legasi Kopi Lavazza Lancar Kapsul Baharu

papar berkaitan - pada 24/8/2024 - jumlah : 119 hits
LEGASI KOPI LAVAZZA LANCAR KAPSUL BAHARU Assalammualaikum semua Peminat kopi pastinya paling teruja dengan perkongsian Ruby pada hari ini Ia berkenaan kopi dan kopi ini sangat istimewa Siapa sangka dengan kopi yang kita kenali boleh tersedi...
Miris Sejoli Di Jakbar Aborsi Janji Sendiri Minum 18 Obat Penggugur Kandungan

Miris Sejoli Di Jakbar Aborsi Janji Sendiri Minum 18 Obat Penggugur Kandungan

papar berkaitan - pada 31/8/2024 - jumlah : 80 hits
Dua sejoli berinisial DKZ dan RR ditangkap polisi usai melakukan praktik aborsi hasil hubungan gelap
Minum Parem

Minum Parem

papar berkaitan - pada 6/9/2024 - jumlah : 115 hits
Assalamualaikum and morning Blom sempat pun nak merayau menikmati bunga tulip di Araluen manjang je ada kerja office yang nak kena settlekan nbsp Tapi jangan mengeluh kalau ada rasa penat cepat cepat ingat kat kepala ikhlaskan dan buat kera...
Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Ramai Di Atas Jalan Balik Kampung

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Syarikat Yang Bagus Cari Pekerja Yang Bagus Cari Syarikat Yang Bagus Cari Pekerja Yang Bagus

Apa Alasan Betapa Pentingnya Memberus Gigi 2 Kali Sehari Agaknya Ye Jom Baca

Belajar Public Speaking Langkah Penting Menuju Komunikasi Efektif

Pattani The Wood Hotel

Unlocking The Power Of Crypto How Fokawa Simplifies Digital Asset Trading

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga