Mengandung Aktif Bertenaga Travel Sana Sini


Asal mengandung je tergedik gedik nak panjat gunung, bukit la…
Ramai cakap masa pregnant kan maryam nampak healthy sangat.
Alhamdulillah. memang rasa sihat, bertenaga walaupun sudah 30tahun. 1st trimester tu alah teruk jugak bila dah masuk 2nd trimester tu memang sakan la berjalan sana sini.
Beza Arreessa dengan Maryam 4 tahun. Jadi bayangkan la 4 tahun baru pregnant semula. Umur pun 30 tahun. Jadi bila tahu je pregnant Ainul memang jaga betul betul. Pastikan makanan terbaik, cukup khasiat dan vitamin tak miss makan. Yelah nak harapkan nutrisi 100% dari makanan aje memang tak cukup la.
Masa pregnantkan Maryam sangat aktif berjala travel sana sini. Singapore, Brunei, Indonesia dan 1 Malaysia berjalan sakan. Boleh dikatakan setiap minggu ada je p sana sini.
Paling ingat sekali travel ke Jogja dan panjat Candi Borubodur masa pregnant 7 bulan. Tak mau lepaskan peluang bila dah sampai sana kan..
Lepas tu naik train 8jam dari Jogja ke Jakarta dengan Arreessa. Serius best. Pemandangan suasana kampung di sana cantik. tenang je.
Tahun ni Allah bagi rezeki pregnant lagi. Beza 2 tahun kali ni. ni detox Shaklee punya pasal la. hihihii . Alhamdulillah rezeki..dah tua kena beranak cepat cepat sebelum tutup buku.
Minggu lepas , Ainul dengan husband berpeluang ke special trip Shaklee ke Langkawi. Kehamilan baru 13minggu masa ni.



Antara aktiviti yang Shaklee dah aturkan adalah naik cable car dan naik boat ke Mangrove Tour
Banyak kali tour agent tu bagitau pregnant mom tidak digalakkan naik cable car dan naik boat.
Biasa la .. Ainul spesis degil.hahahha. Dah alang alang datang mesti kena cuba semua tu. walaupun nanti boleh datang je sendiri naik tapi ianya tak sama dengan pergi dengan shaklee sebagi VIP. naik dengan kawan kawan geng bas sekolah. Syiok tauuu
Naluri hati seorang ibu.. hati kata okey, pastikan makan pagi banyak banyak, makan vitamin cukup untuk membantu seharian beraktiviti
Alhamdulillah dapat merasai setiap detik best dengan kawan kawan.
Terima kasih jugak kawan kawan Nurul Hidayah Zakaria NoorAzmiah Mohamad Zeti Hafiza Zakaria Khairani Bahaudin Aynies Anies Najihah Razali yang banyak support saya, jaga saya. Dari naik kete cable, naik boat. ” Ainul ok? Ainul duduk sini ”
Thank u korang… sayang korang ketat ketat…
kenangan menjerit jerit dalam boat tak akan dilupakan sampai bila bila. Moment paling indah kan..
Terima kasih jugak buat Joe Labu yang izinkan saya buat benda benda ni. Jom next year kita kejar Kangkaroo pulak dengan Maryam & Arreessa.
Jadi kalau pregnant set paling saya suka mestilah set Hamil Shaklee. Wajib ambil dari saat tahu pregnant sampai bersalin dan berpantang.
Apa yang ada dalam set pregnant shaklee

1. ESP – Sumber protein untuk memastikan sel-sel bayi berkembang dengan sihat, mengurangkan rekahan kulit, membantu menghasilkan kulit yang lebih sihat berseri
2. Vitamin C – Membina saluran darah yang sihat, meransang penyerapan zat besi dan asid folik, membantu penghasilan kolagen untuk membentuk kulit dan tulang bayi, meningkatkan sistem imunisasi
3. Vita-lea – multivitamin dan multimineral lengkap dengan zat besi untuk mencegah kekurangan nutrisi. Zat besi mencegah anemia dan darah rendah. Mengandungi asid folik yang penting untuk perkembangan bayi.
4. B Complex – Mengurangkan tekanan (stres), meningkatkan fungsi saraf, mencegah kecacatan tiub neural, mengurangkan risiko kencing manis, mengurangkan risiko pra-matang
5. Ostematrix – kalisum-magnesium yang turut dilengkapi vitamin D dan mineral lain utk membantu penyerapan kalsium. Penting untuk bina dan hasilkan tulang yang kuat.
6. Omega Guard – mengandungi 70% asid lemak omega-3 (EPA & DHA). Penting untuk perkembangan otak bayi dan penglihatan awal bayi.
AinulMustafa
www.ainulmustafa.com
#tsunamishaklee
#sahabatgua18
The post Mengandung Aktif,bertenaga travel sana sini appeared first on Ainul Mustafa.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ainulmustafa.com/mengandung-aktifbertenaga-travel-sana-sini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biar Je Anak Pegang Pensil Conteng Sana Sini Hasilnya Baru 2 Tahun Dah Pandai Melukis

Biar Je Anak Pegang Pensil Conteng Sana Sini Hasilnya Baru 2 Tahun Dah Pandai Melukis

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 856 hits
Setiap anak ada kelebihan dan kecenderungan masing masing Kita sebagai ibu bapa perlu mendidik dan menyerlahkan bakat dan kemahiran mereka Salah satunya adalah bakat melukis Selain bakat semulajadi ibu bapa juga boleh merangsang minat anak ...
Random Photo Sana Sini

Random Photo Sana Sini

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 222 hits
Assalammualaikum Dunia Belek Belek handphone Eeee ada gambau yang belum di poskan kat blog Haaa tetiba kannn Citer Raya Kat sekolah Cikbunga pon buat lah ayat dan jadilah enrty ini Kat mall MelakaUntuk tatapan di masa akan datang kata nyer ...
Reasons Why You Should Buy Travel Insurance

Reasons Why You Should Buy Travel Insurance

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 227 hits
Hi Everyone With so many for sale it is not difficult to find the right one for yourself However saving to buy a house is different from saving for a vacation After all buying a house is a huge commitment that involves a huge sum of money S...
What Janet Mock Can T Travel Without

What Janet Mock Can T Travel Without

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 230 hits
By NELL McSHANE WULFHART from NYT Travel https ift tt 2SffAs9
Travel Makes You Smarter Kembara Buatkan Anda Lebih Bijak

Travel Makes You Smarter Kembara Buatkan Anda Lebih Bijak

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 277 hits
Hits 5Satu fakta yang ternyata sudah lama terbukti Travel Makes You Smarter Kembara Buatkan Anda Lebih Bijak Ia bukan setakat ayat kosong yang mengagungkan sesiapa yang selalu travel tetapi ia satu cabaran untuk semua supaya berusaha pergil...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

App Inarah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ngedate

Al Qur An Sebagai Obat Dan Faktor Yang Mempengaruhi Berhasilnya Ruqyah

Untukmu Shayang

Pesanan Buat Sang Suami

Lfl Should Defend The Victims Too

1 500 Berarak Ke Dataran Merdeka Tuntut Hak Pekerja