Mematikan Rasuah Satu Matalamat Kenapa Anwar Disekat


 


KAK IDA ABDULLAH





Khalifah Umar Abdul Aziz memerintah penuh adil. Dua tahun tidak lama tetapi negaranya dipayungi rahmat dan barakah Allah. Buminya subur, rakyatnya makmur sehingga tiada yang layak menerima zakat, terlindung dari penyakit merbahaya dan berjangkit.

Membaca ceritanya sudah mendatangkan bahagia, tapi tiada pemerintah ingin berusaha menjayakannya. Tiada pun pemerintahan Khalifah Umar Al Aziz disebut dibibir pemimpin Islam membicarakannnya.

Apabila sdr Lim Guan Eng menyatakan hasrat murni beliau ingin mentadbir seperti Khalifah Umar Abdul Aziz, beliau disindir, dipersenda oleh para Muslim yang bersyahadah. Mereka gagal berdakwah sehingga Lim Guan Eng beriman, malah mengelirukan dan menjauhkannya dari Islam dan mengenal Tuhan.

Apabila 2 orang Yahudi ditanya rahsia kehebatan mereka oleh Habibie dan mendapat jawapan, menangis Habibie dan mengikuti langkah Yahudi sehingga beliau mengalahkan mereka dan kekal sebagai seorang Muslim yang lebih baik.

Dalam membesarkan anak-anak adalah tanggungjawab setiap ibu bapa juga setiap orang dewasa berakal waras yang walau tiada kena mengena dengan anak itu mendidiknya menjadi insan yang akan memberi manfaat kepada insan lain bukan sekadar menjadi insan berjaya untuk dirinya. Saya menjadi saksi, mendengar seorang graduan perubatan warga Afrika yang memberi ucapan pada hari Konvokesyen (di Moscow), "it takes a village to raise a child" kerana keputusan cemerlangnya. Walau ibubapanya atau wakil dari perkampungan tidak berkemampuan untuk ke sana meraikan kejayaannya dia telah berjanji akan memberi khidmat yang akan memanfaat kaumnya. Sedangkan jika anak kita graduan sebagai seorang doktor sudah berkira-kira harta yang bakal dikumpulnya.

Seorang kaya bukan sipenggumpul harta seperti Qarun tetapi seperti Abdurrahman bin Auf yang kekayaan hanya singgah sebentar kepadanya untuk mengalir kepada ummah dengan adil.

Jika Anwar Ibrahim dapat mentadbir negara ini dengan membanteras rasuah dua tahun atau dua bulan sekalipun di mana salahnya sehingga usahanya ditolak dan dipersenda? Jika rasuah yang telah membarah dalam negara yang sedikit demi sedikit tercabut barakahnya mahu dimatikan oleh Anwar tidakkah negara, sultan dan rakyat akan mendapat manfaat darinya?

Pastinya negara, sultan dan rakyat mendapat rahmat dan berkat jika rasuah berjaya dibasmi oleh pentadbiran Anwar Ibrahim, persoalannya KENAPA BELIAU DISEKAT?

Jika tangan para Sultan, yang saya amat yakin ingin membantu rakyat mereka yang ramai tenat di waktu ini diikat kerana tidak dapat memecat Perdana Menteri yang berkhianat, apa yang perlu rakyat dan para sultan lakukan untuk menyelamatkan negara yang menuju kehancuran? Pasti ada solusi pada setiap permasalahan.

Perlu diingat dan faham, rakyat dan para sultan berpisah tiada sedangkan ahli politik jujur tidak berdosa diberi sokongan dan yang zalim haram dikekalkan.

Semuga para sultan mencapai jalan

terbaik

membela rakyat kerana janji Allah melindungi rakyat dengan rahmat apabila Khalifah yang diamanah menjaga hamba-hambaNYA memerintah dengan adil dan saksama.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/mematikan-rasuah-satu-matalamat-kenapa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kadar Ujian Covid19 Diturunkan Ketika Kes Jangkitan Meninggi Satu Lagi Bukti Kerajaangagal Anwar

Kadar Ujian Covid19 Diturunkan Ketika Kes Jangkitan Meninggi Satu Lagi Bukti Kerajaangagal Anwar

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 167 hits
Sejak tujuh hari lalu Kementerian Kesihatan telah melaporkan purata kes jangkitan Covid 19 sebanyak 99 094 kes Kadar pengujian semakin menurun meski kadar jangkitan positif yang tinggi Kadar pengujian yang paling tinggi dilakukan satu hari ...
Anwar Ni Pandai Bercakap Saja Tapi Masa Dia Berkuasa Satu Benda Pun Tak Jadi

Anwar Ni Pandai Bercakap Saja Tapi Masa Dia Berkuasa Satu Benda Pun Tak Jadi

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 226 hits
Sudah lima puluh tahun Anwar Ibrahim menjadi pengkritik nombor satu di Malaysia Tetapi masa Anwar berkuasa dia lebih teruk dari orang yang dikritik olehnya
Anwar Agrees The Agong Must Follow The Advice Of The Prime Minister

Anwar Agrees The Agong Must Follow The Advice Of The Prime Minister

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 387 hits
Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim said his plea for the Yang di Pertuan Agong not to extend the current Emergency beyond August 1 was among the main topics during their meeting today After his audience with Yang di Pertuan Agong Al...
The Agong Lectures Anwar On The Constitution

The Agong Lectures Anwar On The Constitution

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 237 hits
In short the issue of Muhyiddin no longer having majority support in Parliament was not raised On the other issues His Majesty the Agong said they need to follow the law and the Federal Constitution of Malaysia where the Agong must take the...
Mahathir Ya Anwar Telefon Saya Tapi Dia Tiada Penyelesaian

Mahathir Ya Anwar Telefon Saya Tapi Dia Tiada Penyelesaian

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 176 hits
Zikri KamarulzamanBekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan dia menerima panggilan telefon daripada Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim baru baru ini Dalam perbualan itu dedah Mahathir dia dan presiden PKR membincangkan tentang kris...
Sinar Pm Anwar Layak Dilantik Urus Kerajaan Baharu

Sinar Pm Anwar Layak Dilantik Urus Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 208 hits
Sinar PM Anwar layak dilantik urus kerajaan baharu SINAR PM 10 JUN 2021 2 UMNO mahu darurat tamat bukan Mageran 3 Hanya bincang isu Covid 19 dengan Agong Pas 4 Tawar i Sinar pada kadar separuh Najib 5 Itali mahu tebus maruah di Euro 2020 Mu...
Hebat Aura Anwar Ni Musuh Boleh Tak Kebah Kebah Meracau

Hebat Aura Anwar Ni Musuh Boleh Tak Kebah Kebah Meracau

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 171 hits
Hebat aura Anwar Orang tgh sakit nazak atau mungkin juga yg telah mati mungkin boleh segar bila dgr Anwar mengadap Agong Itu baru Anwar mengadap Agong pasal darurat je kalau angkat sumpah aku rasa musuh musuh dia boleh sakit jantung dan kio...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama