Marvel Studios Umumkan Senarai Filem Siri Tv Bagi Fasa 5 Dan 6 The Multiverse Saga


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Marvel Studios kembali ke San Diego Comic Con 2022 (SDCC 2022) dengan pelbagai kejutan. Studio yang menghasilkan pelbagai projek popular dan terbaik di seluruh dunia ini mengumumkan pelbagai info terbaru tentang projek yang telah diumumkan sebelum ini, seperti Wakanda Forever, Ant-Man 3, Blade dan Fantastic Four. Lebih mengejutkan, Marvel Studios turut mengumumkan filem-filem terbau dan siri TV yang sedang dalam rancangan seperti Avengers: Kang Dynasty dan Secret Wars. 

Berikut adalah ringkasan dan rumusan tentang apa yang diumumkan oleh Marvel Studios pada San Diego Comic Con 2022


MARVEL STUDIOS UMUMKAN FILEM & SIRI TV BAGI FASA 4 DAN FASA 5 MARVEL CINEMATIC UNIVERSE
#1 FASA 6, BERMULA DENGAN FILEM FANTASTIC FOUR, BERAKHIR DENGAN FILEM AVENGERS: THE KANG DYNASTY DAN SECRET WARSPanel Marvel di San Diego Comic Con 2022 pastinya tidak mengecewakan. Bukan sahaja seluruh Fasa 5 diumumkan tetapi mereka juga menceritakan tentang sebahagian Fasa 6. Untuk permulaan, siri ini tidak lagi dikenali dengan nama Infinity Saga tetapi dikenali sebagai Multiverse Saga dan Fasa 6 akan bermula dengan filem Fantastic Four dan berakhir dengan filem Avengers: The Kang Dynasty dan Secret Wars. Fasa 6 akan menjadi pengakhiran untuk saga kedua Marvel Cinematic Universe. 



#2 BLACK PANTHER: WAKANDA FOREVER DENGAN VIDEO TRAILER PERTAMA DAN BUTIRAN PLOT Video trailer pertama untuk filem Black Panther: Wakanda Forever ditayangkan dan memperlihatkan Black Panther yang seterusnya, Namor The Sub-Mariner dan pelbagai lagi. 

Mereka juga mengesahkan bahawa Tenoch Huerta akan memegang watak Namor di dalam filem ini. Peminat akan berpeluang untuk kembali ke Wakanda apabila filem ini ditayangkan pada 11 November 2022. 
#3 FILEM CAPTAIN AMERICA KE EMPAT, CAPTAIN AMERICA: NEW WORLD ORDER, MENJENGAH PADA TAHUN 2024Marvel juga mengumumkan filem ke empat Captain America iaitu berjudul Captain America: New World Order akan ditayangkan dipawagam pada 3 Mei 2024. Filem ini akan menjadi filem pertama Anthony Mackie sebagai Captain Ameria yang baharu setelah perkara yang terjadi dalam siri Falcon and the Winter Soldier


Tiada trailer atau video ditayangkan tetapi penerbit Marvel, Nate Moore memberitahu bahawa filem ini akan meneroka " perkara yang menjadikan seseorang itu Captain America" dan akan melihat Sam Wilson sebagai kapten yang baru. 
#4 SHE-HULK DAN BLACK PANTHER PROJEK TERAKHIR UNTUK FASA 4, FASA 5 DIUMUMKAN Kevin Feige, presiden Marvel Studios dan CEO Marvel mengesahkan bahawa siri She-Hulk dan Black Panther akan melengkapkan Fasa 4 Marvel Cinematic Universe dan secara rasminya beliau mengumumkan siri untuk Fasa 5. 

Fasa 5 akan bermula pada 17 Februari 2023 dengan filem Ant-Man and the Wasp: Quantumania dan akan berakhir pada 26 Julai 2024 dengan Thunderbolts. Di antaranya terdapat 10 filem dan siri TV akan ditayangkan. 
#5 SIRI MARVEL SEPERTI LOKI SEASON 2, IRONHEART, ECHO DAN AGATHA BAKAL DITAYANGKAN 
Sementelah Fasa 4 dan Fasa 5 diumumkan, beberapa siri Marvel diumumkan waktu tayangannya. Ia termasuklah Echo dan Loki Musim 2 yang akan ditayangkan pada musim panas 2023, begitu juga siri Ironheart dan Agatha: Coven of Chaos, yang akan ditayangkan masing-masingnya pada musim luruh dan musim sejuk 2023. 





#6 GUARDIANS OF THE GALAXY VOL.3 VIDEO TRAILER PAPARKAN GAMORA, MARIA BAKALOVA MEMEGANG WATAK COSMO THE SPACEDOGTrailer pertama film Guardians of the Galaxy Vol. 3 ditayangkan khas di SDCC 2022 dan memperlihatkan Maria Bakalove memegang watak Cosmo the Spacedog. Trailer itu juga memperlihatkan Gamora yang langsung tidak ingat sebarang apa jua tentang Guardians, mengawal bahagian Ravagers. Filem ini disetkan untuk tayangan pada 5 Mei 2023. 

#7 SIRI SECRET INVASION DIBINTANGI SAMUEL L. JACKSON DITAYANGKAN MUSIM BUNGA TAHUN 2023Samuel L. Jackson sekali lagi akan memainkan watak Nick Fury dalam siri terbaru Marvel berjudul Secret Invasion yang akan ditayangkan di Disney Plus pada musim bunga 2023. Kembali juga dalam projek terbaru Marvel ini adalah Cobie Smulders, yang dikenali ramai memegang watak Maria Hill. 

#8 SIRI DAREDEVL BARU DIBINTANGI CHARLIE COX Charlie Cox kembali sebagai Daredevil dan beliau bakal mendapat sirinya yang akan ditayangkan di Disney plus. Siri ini akan dikenali sebagai Daredevil Born Again dan Kevin Feige mengesahkan siri ini merupakan sebahagian daripada Fasa 5. Siri ini akan memaparkan Charlie Cox sebahagian daripada Marvel Cinematic Universe dan akan ditayangkan pada musim panas 2024 dan mempunyai 18 episod. 

#9 ANT-MAN AND THE WASP: QUANTUMANIA PAPARKAN POSTER TERBARU KANG THE CONQUEROR DAN MODOKMarvel Studios memperlihatkan tayangan perdana untuk filem Ant-Man and th Wasp: Quantumania kepada mereka yang berada di SDCC 2022 dan trailer memperlihatkan Kang the Conqueror, MODOK dan Bill Murray

Sejam sebelum panel Marvel di SDCC, pengarah pembangunan visual dan konsep artis Marvel Studios, Andy Park menayangkan poster terbaru untuk filem ini. Filem ini akan ditayangkan pada 17 Februari 2023. 


#10 FILEM BLADE DITAYANGKAN PADA TAHUN 2023
Filem Blade, dibintangi Mahershala Ali, akhirnya diumumkan tarikh tayangannya iaitu pada 3 November 2023. Filem ini akhirnya akan ditayangkan untuk tahun 2023


Blade bagaimanapun tidak akan menjadi sebahagian daripada Fasa 4. Filem ini diarahkan oleh Bassam Tariq dan ditulis oleh Stacy Osei-Kuffour. 
#11 TRAILER TERBARU SHE-HULK, CAMEO OLEH DAREDEVILMarvel juga telah menayangkan video trailer She-Hulk: Attorney-at-Law yang memperlihatkan Hulk, montaj latihan Hulk & She-Hulk, Emil Blonsky/Abomination, Wong dan Daredevil. Trailer terbaru ini ditayangkan hanya beberapa minggu sebelum ditayangkan iaitu pada 17 Ogos 2022 di Disney Plus. 


#12 THUNDERBOLTS PROJEK TERAKHIR UNTUK FASA 5 PADA MUSIM PANAS 2024Telah diumumkan juga filem Thunderbolts akan melengkapkan Fasa 5 MCU pada 26 Julai 2024. Tiada sebarang info lain tentang Thunderbolts diberitahu, jadi sama-sama kita menanti pengumuman berikutnya. 


Dengan apa yang diumumkan oleh Marvel Studios di SDCC 2022 ini sememangnya memberikan peminat sesuatu kejutan yang memang tidak dijangka. Walaupun ramai yang agak kecewa atau masih tidak tahu arah tuju filem di Fasa 4 tetapi dengan pengumuman terbaru ini sedikit sebanyak membuatkan peminat filem-filem dan siri Marvel gembira

Untuk pendapat peribadi, antara yang aku nantikan adalah filem Fantastic Four, Loki Musim 2, dan Agatha: Coven of Chaos. Tak sabar nak melihat jalan cerita apa yang berlaku serta watak-watak yang bakal muncul dalam siri-siri tersebut

Oh satu lagi perkara, nampak gayanya lambat lagi untuk kita melihat filem X-Men dalam Marvel Cinematic Universe. Mungkin untuk saga berikutnya selepas Multiverse Saga berakhir? Siapa tahu

SEKIAN
Rujukan :IGNMarvel Studios

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aerill.com/2022/07/marvel-studios-umumkan-senarai-filem.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Knock At The Cabin Menjadi Projek Filem Seram Terbaru M Night Shyamalan

Knock At The Cabin Menjadi Projek Filem Seram Terbaru M Night Shyamalan

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 171 hits
Pengarah M Night Shyamalan akan mengerjakan filem seram thriller terbaru bertajuk Knock at the Cabin Pekara tersebut didedahkan penulis novel Paul Tremblay semasa ditemubual CNBC Tremblay berkata filem tersebut akan berdasarkan novel beliau...
Comic Con Dari Trailer Black Panther Ke Pengumuman Dua Filem Baharu Avengers Ini Perkembangan Terkini Mcu Fasa 4 6

Comic Con Dari Trailer Black Panther Ke Pengumuman Dua Filem Baharu Avengers Ini Perkembangan Terkini Mcu Fasa 4 6

papar berkaitan - pada 25/7/2022 - jumlah : 198 hits
Acara San Diego Comic Con merupakan antara konvensyen yang dinanti nantikan peminat khususnya yang meminati genre superhero Marvel Studios seperti biasa memberikan perkembangan terkini dan pengumuman baharu yang mengujakan peminat Dari pela...
Han Seungyeon Lee Jihoon Sah Terajui Filem How To Fall In Love With The Worst Neighbor

Han Seungyeon Lee Jihoon Sah Terajui Filem How To Fall In Love With The Worst Neighbor

papar berkaitan - pada 27/7/2022 - jumlah : 157 hits
Satu gandingan baru bakal menjengah penonton tidak lama lagi Pelakon Han Seung yeon dikhabarkan bakal menjadi teraju utama untuk filem romantik komedi terbaru di samping Lee Ji hoon ARTIKEL BERKAITAN Filem romantik komedi How To Fall In Lov...
Can Comedy Club Woman Be Charged In Separate Courts On The Same Facts

Can Comedy Club Woman Be Charged In Separate Courts On The Same Facts

papar berkaitan - pada 16/7/2022 - jumlah : 266 hits
From Hafiz HassanCrackhouse Comedy Club open mic participant Siti Nuramira Abdullah who went viral for a performance deemed offensive to Islam on Wednesday pleaded not guilty to a charge under Section 298A of the Penal Code The offence is f...
Festival Filem Antarabangsa Malaysia Ke 5 Secara Rasmi Dilancarkan Dengan Filem Pembukaan Edge Of The World

Festival Filem Antarabangsa Malaysia Ke 5 Secara Rasmi Dilancarkan Dengan Filem Pembukaan Edge Of The World

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 219 hits
Festival Filem Antarabangsa Malaysia ke 5 dan Malaysia Golden Global Awards kembali secara rasmi semalam dengan festival filem selama 5 hari di Pawagam Dadi dan majlis anugerah pada 16hb di Istana Budaya Kuala Lumpur The post appeared first...
Jennie Blackpink Sah Akan Debut Sebagai Pelakon Dalam Siri Amerika The Idol

Jennie Blackpink Sah Akan Debut Sebagai Pelakon Dalam Siri Amerika The Idol

papar berkaitan - pada 17/7/2022 - jumlah : 268 hits
Selepas Ji soo Jennie akan menjadi ahli BLACKPINK seterusnya yang akan debut sebagai seorang pelakon ARTIKEL BERKAITAN Terbaru video trailer untuk siri HBO The Idol telah ditunjukkan di konsert penyanyi Kanada popular The Weeknd Khususnya s...
Foto Set Penggambaran Godzilla And The Titans Beri Pandangan Awal Untuk Siri Terbaru Apple Tv

Foto Set Penggambaran Godzilla And The Titans Beri Pandangan Awal Untuk Siri Terbaru Apple Tv

papar berkaitan - pada 18/7/2022 - jumlah : 147 hits
Foto set penggambaran siri akan datang Apple TV Godzilla and The Titans telah dikongsikan di atas talian menunjukkan set penggambaran yang besar dan dipenuhi dengan trak tentera dan banyak lagi Imej baharu itu diambil dari set penggambaran ...
Filem Anak Rimau The Movie

Filem Anak Rimau The Movie

papar berkaitan - pada 31/7/2022 - jumlah : 268 hits
Filem Anak Rimau The Movie sebuah filem berkonsepkan perlawanan bola sepak lakonan Beto Kusyairy Azhan Rani Adam Corrie Idan Aedan Kechikimi dan ramai lagi Juga menampilkan anak anak muda pemain bola sepak daripada Akademi Bola Sepak Negara...
Filem Aksi Adrian Teh Dan Hairul Azreen The Assistant Ke Netflix Ogos Ini

Filem Aksi Adrian Teh Dan Hairul Azreen The Assistant Ke Netflix Ogos Ini

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 234 hits
Filem aksi terbaru Adrian Teh The Assistant yang ditayangkan di pawagam pada Mei yang lalu bakal menjengah Netflix pada Ogos ini Netflix sudah mengeluarkan promosi filem berkenaan di bahagian Coming Soon aplikasi berkenaan dan ianya ialah s...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11