Luahan Kerinduan Wanita Ini Kepada Arwah Suaminya Buat Netizen Sebak Sedihnya




Walaupun sudah genap setahun pemergian suami, wanita ini masih tidak mampu melupakan saat suami menghembuskan nafas terakhir di depan mata.



‘Dia pergi selepas 11 hari kami menikah..’

1 Mei 2018- 1 Mei 2019

Siapa sangka dia pergi dulu sebelum aku. Siapa sangka dia pergi tinggalkan aku selepas 11 hari kami menikah. Disaat kami sedang bahagia baru menjadi suami isteri yang sah, dia pergi mengadap ilahi. Pergi dan takkan kembali.

Terasa gelap dunia aku bila buka mata yang dia dah tak ada, aku harap yang ini satu mimpi. Tapi tidak, ini lah realiti yang dia dah tiada.

Maafkan sayang, tak dapat temankan b masa itu, sebab sayang memang tak boleh bergerak, sayang hanya mampu tengok b dari jauh je. Sayang harap yang b bangun masa itu. Tapi, Allah lebih sayangkan b.

Lepas kejadian itu, bagaikan mimpi nge-ri yang terjadi dalam hidup aku. Tidur aku tak pernah lena, bila pejam mata aku nampak dia dan arwah kawan-kawan aku. Aku nampak kejadian tu. Dia pergi depan mata aku, macam mana aku nak lupakan semua tu? Macam mana aku nak lupakan perkara yang paling menyakitkan dalam hidup aku.

Sejak haritu hari-hari aku langsung tak bermakna, buat apa aku teruskan hidup tanpa orang yang aku sayang. Aku selalu fikir kenapa Allah tak ambil aku sekali? Kenapa? Kenapa dia tinggalkan sorang-sorang kat sini. Dia janji dia takkan tinggalkan aku. Setiap hari aku fikir macam mana aku nak teruskan hidup tanpa dia? Aku jatuh, aku merana..sakit yang tak akan dapat aku ungkapkan dengan kata-kata.

‘Orang ingat, aku tak tahu dia dah tak ada’



Rindu..

Aku rindukan dia sampai rasa macam nak mati. Setiap hari aku doa Allah temukan aku dengan dia walau hanya dalam mimpi, sekejap pun jadilah. Alhamdulilah, Allah makbulkan doa aku. Walau hanya dalam mimpi, aku bersyukur. Sampai rasa tak nak bangun dari tidur supaya dapat tengok dia lama-lama..

Dia selalu pesan bila dia dah tak ada nanti, jangan meratap, tak baik meratap dekat orang yang dah tak ada. Yes, i do it. Sampaikan masa aku tahu dia dah tak ada, setitik air mata aku tak ada keluar. Orang semua ingat aku tak tahu yang dia dah tak ada, tapi padahal aku nampak semua itu depan mata, tapi disebabkan aku ingat pesan dia. Aku tahan. Aku menangis dalam hati. Sakitnya masa itu cuma Allah yang tahu. Tapi aku manusia biasa, sedangkan Nabi Muhammad pun nangis anak dia meninggal. Lagi kan aku?
Aku tak mampu lagi tahan air mata aku. Sakit yang terlalu sa--kit.

Aku belajar redha dengan semua takdir ini. Aku belajar terima hakikat yang dia dah tiada. Dia dah kat tempat yang lebih baik. Setiap hari aku cakap dekat diri aku, aku kena redha, ini takdir jalan hidup aku. Allah dah susun baik-baik setiap cerita hambanya. Allah sayangkan dia lebih dari aku mencintai dia. Aku tahu apa kita miliki semuanya milik Allah swt. Aku berharap Allah jagakan dia untuk aku dengan baik.

Permintaan terakhir



Sepatutnya aku kahwin bulan 12/2018 tapi dia minta awalkan sebelum Raya. Aku pelik tapi aku turutkan juga, tak sangka rupanya dia dah nak pergi. Aku lah orang paling yang excited nanti dapat sambut puasa dan raya sama-sama as husband and wife, tapi sayang semua itu tak sempat. Dia dah pergi tinggalkan aku.

Dia memang suami yang baik, walaupun hanya untuk 11 hari. Aku bersyukur.Dia selalu cakap aku lah yang pertama dan terakhir dalam hidup dia. Dia memag buktikan aku lah yang terakhir dalam hidup dia. Seorang anak yang tak akn lupa ibu, dia lah.. aku sempat teman dia beli cincin untuk hadiah birthday mak dia, tapi beli awal. Sebab dia cakap nanti masa birthday mak dia tak ada. Aku tak pernah sangka yang dia betul-betul tak ada. Sampai sekarang aku rasa ini semua mimpi and dia masih ada.

Aku percaya setiap apa yang jadi pasti ada hikmah disebaliknya, Allah tak akan uji kita lebih dari kemampuan kita. Aku selalu doa Allah bagi aku kekuatan untuk aku tempuh ujian yang akan datang.
Sekarang, aku sedang bangun untuk cari sisa-sisa kekuatan yang dia dah bawa pergi sekali. Dulu aku kuat sebab aku ada dia. Sekarang aku kuat sebab aku ada Allah.

‘Genap setahun pemergian awak’



Suamiku,

Semoga tenang disana. Harini genap setahun pemergian awak. Saya rasa mcm baru semalam awak pergi tinggalkan saya. Ye, saya rindut sangat kat awak. Awk tahu kan macam mana saya sayangkan awak? Macam itulah saya rasa sekarag. Perasaan itu tak akan pernah berubah. Saya selalu berdoa supaya Allah satukan kita semua disana nanti.

Setiap yang hidup pasti akan mati. Lambat atau cepat, kita semua pasti akan balik padaNya. Tunggu sayang ye b. Sayang akan menyusul nanti. Rindu dan sayang dekat b tak akan pernah hilang. Biarlah saya simpan semua kenangan kita dalam hati yang paling dalam. Doakan saya kuat untuk tempuh hari-hari akan datang.

Tenanglah..Syurga tempatmu.
AL-FATIHAH Suamiku…
Muhammad Safuan Bin Sazali.

AL-FATIHAH untuk sahabatku,
Muhammad Aseel Habel Bin Akhbar
Mohamad Ridzuan Bin Mohamad.

Sumber: Nur Shira via ohbulan.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber Luahan Kerinduan Wanita Ini Kepada Arwah Suaminya Buat Netizen Sebak...Sedihnya...

Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2019/05/luahan-kerinduan-wanita-ini-kepada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mommy Ada Kat Syurga Photographer Tunaikan Amanah Arwah Si Ibu Netizen Sebak Melihat Hasil Gambarnya

Mommy Ada Kat Syurga Photographer Tunaikan Amanah Arwah Si Ibu Netizen Sebak Melihat Hasil Gambarnya

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 453 hits
The ReporterBerkaca air mata photographer berkaca jua mata netizen yang membaca kisah dan melihat gambar photoshoot keluarga ini Arwah si ibu telah mengamanahkan kepada photographer untuk membuat photoshoot anak bongsunya sebelum pergi buat...
Ibu Pakai Baju Tidur Serba Putih Untuk Dahlia Luahan Sebak Ibu Kehilangan Bayi Selepas 56 Hari

Ibu Pakai Baju Tidur Serba Putih Untuk Dahlia Luahan Sebak Ibu Kehilangan Bayi Selepas 56 Hari

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 594 hits
Ibu Pakai Baju Tidur Serba Putih Untuk Dahlia Luahan Sebak Ibu Kehilangan Bayi Selepas 56 Hari Siapa tidak sedih apabila anak yang dikandung 9 bulan pergi terlebih dahulu sebelum ibu bapanya Dhalia Nur Imanni yang baru berusia 56 hari disah...
Ibu Lain Agama Ini Teman Anak Daftar Tahfiz Buat Netizen Sebak

Ibu Lain Agama Ini Teman Anak Daftar Tahfiz Buat Netizen Sebak

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 355 hits
Sungguh mengharukan apabila membaca kisah di mana kasih sayang ibu terhadap anaknya tiada batasan meskipun mereka berlainan pegangan agama Ibu Lain Agama Ini Teman Anak Daftar Tahfiz Buat Netizen Sebak
Hanya Mata Putih Di Kelopak Mata Kuatnya Wanita Pu Amin Sebak Tengok Isteri Bersalin

Hanya Mata Putih Di Kelopak Mata Kuatnya Wanita Pu Amin Sebak Tengok Isteri Bersalin

papar berkaitan - pada 23/4/2019 - jumlah : 533 hits
Rezeki bagi Pencetus Ummah Amin kerana telah dikurniakan cahaya mata yang ketiga setelah isterinya selamat melahirkan anak perempuan kedua dalam keluarga mereka Melalui instagramnya PU Amin telah menyatakan bahawa isterinya telah selamat me...
Dah La Tak Payah Lebih2 Sangat Gambar Lan Pet Pet Cium Pak Ya Buat Netizen Naik Meluat

Dah La Tak Payah Lebih2 Sangat Gambar Lan Pet Pet Cium Pak Ya Buat Netizen Naik Meluat

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 434 hits
Sebelum ini pernah menjadi buah mulut ramai berkaitan kes pergaduhan mengenai pelawak Lan Pet Pet dan pengawal keselamatan wagra emas dikenali sebagai Pak Ya Umum sedia maklum bahawa pelawak tersebut telah membuat permohonan maaf secara ter...
Iphone Is Cancelled Netizen Mula Pilih Vivo Selepas Lihat Selfie Tokti

Iphone Is Cancelled Netizen Mula Pilih Vivo Selepas Lihat Selfie Tokti

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 278 hits
Nama Dato Sri Siti Nurhaliza tidak lagi asing buat rakyat Malaysia malah menjadi salah seorang penyanyi lagenda tanah air Bukan sahaja terkenal di Malaysia Siti Nurhaliza turut dikenali sehingga di Indonesia dan Eropah kerana kelunakan suar...
Bukan Jenis Tergedik Gedik Netizen Kagum Dengan Permaisuri Kepada Maharaja Jepun Yang Baharu Masako Owada

Bukan Jenis Tergedik Gedik Netizen Kagum Dengan Permaisuri Kepada Maharaja Jepun Yang Baharu Masako Owada

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 1095 hits
Bukan Jenis Tergedik gedik Netizen kagum dengan Permaisuri kepada Maharaja Jepun yang baharu Masako Owada
Udah Udah La Cium Muka Pakcik Tu Macam Terpaksa Dah Netizen Muak Tengok Lan Pet Pet Cium Pak Ya

Udah Udah La Cium Muka Pakcik Tu Macam Terpaksa Dah Netizen Muak Tengok Lan Pet Pet Cium Pak Ya

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 219 hits
Mungkin ramai yang sedia maklum persengketaan antara Lan Pet Pet dan Pak Ya sudah berakhir dengan saling bermaafan di antara satu sama lain BACA Ingatkan dah habis cerita mereka ni oleh kerana setiap gambar mereka berdua muncul di media sos...
Perlu Kos Sebanyak Rm45 000 Pendapatan Saya Tidak Seberapa Bayi Hidap Penyakit Jantung Perlukan Sumbangan Netizen

Perlu Kos Sebanyak Rm45 000 Pendapatan Saya Tidak Seberapa Bayi Hidap Penyakit Jantung Perlukan Sumbangan Netizen

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 230 hits
RM45 000 itulah kos pembedahan yang diperlukan oleh bayi perempuan berusia 18 yang dijadualkan menjalani pembedahan jantung kali kedua pada hujung tahun ini di Institut Jantung Negara Kuala Lumpur nbsp Maizun Din 42 berkata anaknya Nurul Dh...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Bertanya Soalan Yang Betul Sangat Membantu Untuk Anda Berjaya Dalam Perniagaan

Serangan Seksuel Tentera Israel Komen Pas

Ambil Ubat Di Hospital Lagi Mudah Dengan Aplikasi Myubat

Memahami Perbedaan Antara Jam Kerja Bobot Kerja Dan Beban Kerja

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Asthma