Liverpool Memporak Perandakan Harapan Spurs Untuk Empat Teratas Sementara Villa Membidik Liga Juara Juara




Liverpool telah menghancurkan harapan Tottenham untuk melayakkan diri ke empat teratas Liga Perdana dengan kemenangan 4-2 yang meninggalkan Aston Villa di ambang kelayakan Liga Juara-Juara walaupun kalah 1-0 di Brighton pada hari Ahad.
Tottenham perlu menang di Anfield untuk menutup celah dengan posisi keempat Villa, tetapi malah tersungkur ke kekalahan keempat berturut-turut dalam Liga untuk pertama kali sejak 2004.
Villa unggul tujuh mata daripada Tottenham yang berada di tempat kelima, namun Spurs akan terlepas daripada empat teratas jika pasukan Unai Emery menang salah satu daripada dua perlawanan terakhir mereka.
Dengan harapan kelayakan Liga Juara-Juara mereka hancur, pengurus Tottenham, Ange Postecoglou berkata: “Kita membayar harga atas kesilapan yang kita buat dan itulah yang berlaku pada tahap ini.
“Adalah kecewa apabila anda kalah tetapi sekurang-kurangnya hari ini, saya boleh merasa bahawa kami kelihatan lebih seperti diri kami sendiri.”
Mohamed Salah kembali ke dalam pasukan Liverpool selepas dikecualikan daripada perlawanan akhir minggu lalu di West Ham.
Penyerang Mesir itu bertelagah dengan Klopp sebelum dimasukkan sebagai pengganti di London Stadium dan menambah barah selepas itu dengan mengatakan akan ada “api” jika dia bercakap tentang pergaduhan itu.
Klopp, dalam beberapa minggu terakhir sebelum tamatnya pemerintahannya sembilan tahun, merayakan pada minit ke-16 apabila Salah menyumbang golnya yang ke-25 dalam semua pertandingan musim ini dengan kepala klinis daripada hantaran Cody Gakpo.
Andrew Robertson menjaringkan gol kedua Liverpool di hujung separuh masa apabila bek kiri Scotland mengakhiri dari jarak dekat selepas tendangan Salah ditolak oleh Guglielmo Vicario.
Terdapat lebih buruk lagi bagi Tottenham yang lesu apabila Gakpo menghantar gol ke-3 pada minit ke-50 dari hantaran Harvey Elliott, yang menjaringkan gol ke-4 pada minit ke-59 dengan tendangan melengkung yang hebat dari 20 meter.
Ia memberikan sedikit keselesaan kepada Tottenham apabila Richarlison mengurangkan defisit pada minit ke-72 sebelum mencipta gol Son Heung-min lima minit kemudian.
Kemenangan pertama Liverpool dalam tiga perlawanan Liga mengekalkan mereka dalam persaingan matematik untuk memenangi gelaran, tetapi sebenarnya mereka mempunyai peluang sedikit, dengan pemimpin Arsenal unggul lima mata dengan hanya dua perlawanan lagi.
“Anfield adalah tempat istimewa hari ini sekali lagi kerana anak-anak bermain cemerlang, sehingga kami tidak bermain dengan baik,” kata Klopp. “Pada perlawanan 4-0 saya membuat perubahan dan kami hilang organisasi tetapi gol-gol tersebut adalah luar biasa.”
– ‘Ia di tangan kami’ –
Kemenangan Villa bersamaan dengan kekalahan Tottenham akan menjamin tempat Liga Juara-Juara untuk pasukan Emery.
Tetapi Villa gagal memenuhi bahagian mereka daripada persamaan itu apabila gol Joao Pedro pada minit ke-87 untuk Brighton menghukum mereka kepada kekalahan kesekian pada empat hari itu.
Dengan mengakhiri rentetan enam perlawanan tanpa kemenangan Brighton, Pedro menyundul semulaan selepas Robin Olsen menyelamatkan penaltinya, yang diberikan atas kesalahan Ezri Konsa kepada Simon Adingra.
Kejutan kalah 4-2 dari Olympiakos dalam leg separuh akhir Liga Eropah Konferens pada Khamis, Villa jauh di bawah paras terbaik mereka sekali lagi.
Pasukan Emery akan menjamu Liverpool dan melancong ke Crystal Palace dalam dua perlawanan terakhir mereka ketika mereka berjuang untuk kembali ke Liga Juara-Juara untuk kali pertama sejak 1982-83.
“Kami berusaha tetapi tidak mendapat hasil yang baik dan kami tidak layak mendapat lebih. Saya tidak mahu tahu apa-apa tentang Tottenham kerana ia di tangan kami,” kata Emery.
Di Stamford Bridge, Chelsea pada tempat ketujuh merobohkan West Ham 5-0 untuk mengekalkan peluang mereka untuk kelayakan Eropah.
Cole Palmer membawa pasukan Mauricio Pochettino ke hadapan pada minit ke-15 dengan gol ke-21 dalam Liga musim ini, penyerang itu melepaskan tembakan selepas West Ham gagal membersihkan.
Conor Gallagher menggandakan keunggulan Chelsea selepas 30 minit dengan voli kilat selepas Kurt Zouma dari West Ham menolak bola ke arah gi tengah.
Noni Madueke menjaringkan gol ke-3 bagi Chelsea enam minit kemudian semasa pemain sayap menukarkan arah dari hujan Thiago Silva dari jarak dekat.
Nicolas Jackson menambah penderitaan bagi West Ham yang lesu pada minit ke-48 dan striker dari Senegal itu menjaringkan gol kedua beliau dengan 10 minit terakhir.



Source link
The post Liverpool memporak-perandakan harapan Spurs untuk empat teratas sementara Villa membidik Liga Juara-Juara. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/liverpool-memporak-perandakan-harapan-spurs-untuk-empat-teratas-sementara-villa-membidik-liga-juara-juara/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Joselu Menyemarakkan Kembali Madrid Dengan Hati Untuk Mengalahkan Bayern Mencapai Final Liga Juara Juara

Joselu Menyemarakkan Kembali Madrid Dengan Hati Untuk Mengalahkan Bayern Mencapai Final Liga Juara Juara

papar berkaitan - pada 9/5/2024 - jumlah : 50 hits
Real Madrid melakonkan comeback yang spektakular dengan hati menentang Bayern Munich untuk membolehkan mereka mencapai final Liga Juara Juara pada hari Rabu dengan Joselu mencipta dua gol pada minit minit akhir memberi mereka kemenangan 2 1...
Sri Pahang Fc Sasarkan Kedudukan Tiga Teratas Dalam Saingan Liga Super Musim 2024 2025

Sri Pahang Fc Sasarkan Kedudukan Tiga Teratas Dalam Saingan Liga Super Musim 2024 2025

papar berkaitan - pada 28/4/2024 - jumlah : 66 hits
KUANTAN Kelab Bolasepak Sri Pahang menyasarkan untuk meraih kedudukan tiga teratas dalam saingan Liga Super musim 2024 2025 Ketua Pegawai Eksekutif SPFC Datuk Mohammed Suffian Awang berkata sasaran itu dibuat berdasarkan gabungan pemain lam...
Timnas U 23 Gagal Masuk Final Jokowi Beri Semangat Masih Ada Harapan Juara 3 Masuk Olimpiade

Timnas U 23 Gagal Masuk Final Jokowi Beri Semangat Masih Ada Harapan Juara 3 Masuk Olimpiade

papar berkaitan - pada 30/4/2024 - jumlah : 37 hits
okowi menggelar acara nonton bersama pertandingan Indonesia vs Uzbekistan di Istana Negara bersama sejumlah menteri dan relawannya ke acara nobar
Monaco Brest Semakin Hampir Ke Kelayakan Liga Juara Juara

Monaco Brest Semakin Hampir Ke Kelayakan Liga Juara Juara

papar berkaitan - pada 5/5/2024 - jumlah : 64 hits
Paris Pusingan akhir perlawanan empat hala untuk kelayakan Liga Juara Juara pada musim depan dari Ligue 1 semakin hampir tamat pada hujung minggu ini sementara beberapa pasukan masih bergelut untuk mengelakkan penyingkiran Paris Saint Germa...
Bunyi Keheningan Bagi Milan Yang Bermasalah Ketika Juve Melangkah Ke Arah Liga Juara Champions

Bunyi Keheningan Bagi Milan Yang Bermasalah Ketika Juve Melangkah Ke Arah Liga Juara Champions

papar berkaitan - pada 8/5/2024 - jumlah : 73 hits
MILAN AC Milan mendapat layanan bisu daripada ribuan penyokong yang frustrasi semasa perlawanan berimbang 3 3 di rumah dengan Genoa pada hari Ahad semalam sewaktu musim Serie A yang mengecewakan mereka melabuhkan tirainya Penyokong membenta...
Polri Hentikan Sementara Pengiriman Surat Tilang Via Whatsapp Ini Alasannya

Polri Hentikan Sementara Pengiriman Surat Tilang Via Whatsapp Ini Alasannya

papar berkaitan - pada 9/5/2024 - jumlah : 51 hits
Pengiriman surat tilang melalui pesan Whatsapp sebelumnya menjadi terobosan baru bagi Polda Metro Jaya karena dianggap lebih hemat anggaran biayanya
Ai Team Talent Sementara Batch 3

Ai Team Talent Sementara Batch 3

papar berkaitan - pada 1/5/2024 - jumlah : 98 hits
MIKASA 21 TAHUN PAHANGFAEQAH 21 TAHUN SABAHPIENA 21 TAHUN TERENGGANUSYURA 21 TAHUN SELANGOREHIN 26 TAHUN KUALA LUMPUR
Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

papar berkaitan - pada 4/5/2024 - jumlah : 101 hits
Raja Noraina Raja Rahimrnoraina hmetro com myTANGKAP layar video tular di aplikasi X menunjukkan warga asing yang lari daripada pemeriksaan hingga dikejar MPV polis Klang Panik dengan kehadiran polis dua lelaki warga asing yang menunggang m...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000