Lepas Langkah Sheraton Langkah Seri Pacific Pulak Dah



SHAH ALAM - Spekulasi kini bertiup kencang mengatakan satu gerakan politik oleh ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) sedang giat dijalankan bagi tujuan mengumpul sokongan ahli-ahli Parlimen UMNO dan pembangkang seakan-akan 'Langkah Sheraton'.
Gerakan politik dipanggil 'Langkah Seri Pacific' itu juga dipercayai bertujuan mendapatkan tandatangan surat akuan bersumpah (SD) ahli-ahli Parlimen UMNO yang tidak menyokong Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan ahli-ahli Parlimen pembangkang bagi mengekalkan kerajaan PN.

Sejak awal pagi Khamis, tular satu kiriman WhatsApp di media sosial mendakwa satu pertemuan di antara Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dengan sebilangan ahli Parlimen BN telah diadakan di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur pada malam Rabu.
Pertemuan itu juga dikatakan turut disertai Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamzah Zainuddin yang juga Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
Antara ahli Parlimen BN dan UMNO yang dipercayai hadir ialah Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mahdzir Khalid; Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman; Ahli Parlimen Maran, Datuk Seri Ismail Mutalib; Ahli Parlimen Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul Abidin; Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim; Ahli Parlimen Kuala Krau, Datuk Seri Ismail Mohamed Said; Ahli Parlimen Kuala Kangsar, Datuk Mastura Yazid; Ahli Parlimen Jelebu, Datuk Jalaluddin Alias dan Ahli Parlimen Kuala Lipis, Datuk Seri Hassan Ariffin.
Pertemuan sulit itu difahamkan turut dihadiri Timbalan Menteri Pertahanan daripada Bersatu, Datuk Seri Ikmal Hisham Abdul Aziz.
"Tujuan perbincangan adalah untuk (mereka) mengumpul MP (ahli Parlimen) UMNO dan pembangkang yang lain.
"Perjuangan masih belum selesai," kata sumber yang dipetik melalui kiriman WhatsApp tular berkenaan.
Sementara itu, dakwaan spekulasi gerakan politik 'Langkah Seri Pacific' itu seolah-olah diakui oleh Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi yang diketahui menyokong Presiden UMNO.
Mohd Puad menerusi hantaran laman Facebook beliau mendakwa gerakan politik 'Langkah Seri Pacific' berlaku disebabkan segelintir ahli-ahli Parlimen UMNO yang terlibat bersikap 'depan cakap lain, belakang cakap lain'.
Beliau turut mempersoalkan sama ada individu-individu yang merencana gerakan menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) menerusi 'Langkah Sheraton' tahun lalu turut terlibat membantu gerakan politik berkenaan.
"Sekarang ini ada pula 'Langkah Seri Pacific'. Targetnya UMNO. Siapa terlibat? Apakah ada 'scheme of things'? Siapa pemimpin UMNO yang kerap di situ? "Apakah objektif langkah Seri Pacific? Menjahanamkan UMNO? Apakah pakar 'Langkah Sheraton' diupah untuk jayakan langkah Seri Pacific? Nampaknya, musuh luar terlibat.
"Semua ini berlaku kerana depan cakap lain, belakang cakap lain. Mereka (ahli-ahli Parlimen UMNO menyokong PN) tipu parti. Tipu ahli parti. Ini musibah bila dapat jawatan," kata Mohd Puad.
Semalam, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin mengumumkan beliau masih mempunyai sokongan majoriti ahli Parlimen dan akan menentukan keabsahan sokongan terhadap beliau melalui undi usul percaya di Dewan Rakyat pada bulan September ini.
Pengumuman Muhyiddin itu dibuat susulan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan sejumlah ahli Parlimen parti itu sudah menandatangani SD menarik sokongan terhadap Perdana Menteri, dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong pada Selasa.
Jelas beliau, UMNO kini sudah mempunyai sokongan ahli Parlimen parti itu yang dianggap mencukupi untuk menyebabkan kerajaan PN kini hilang majoriti.
Terbaru, Ahmad Zahid turut mengutuskan warkah kepada Istana Negara memaklumkan tambahan bilangan SD ahli Parlimen parti itu menolak kerajaan PN.
Justeru, Ahli Parlimen Bagan Datuk itu turut mencabar Muhyiddin untuk mengadakan sidang Parlimen khas bagi menentukan keabsahan sokongan terhadap beliau dengan segera ~ Sinar
Tak habis-habis dengan langkah.. akhirnya negara kita ni ditadbir secara auto pilot laa.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/08/lepas-langkah-sheraton-langkah-seri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tpm Dan Menteri Kanan Di Rumah Muhyiddin Shahidan Di Seri Pacific

Tpm Dan Menteri Kanan Di Rumah Muhyiddin Shahidan Di Seri Pacific

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 167 hits
Malaysiakini Beberapa jam selepas sejumlah ahli parlimen Umno menyatakan pendirian mereka untuk tidak lagi menyokong Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri kediaman presiden Bersatu itu dikunjungi sejumlah tokoh berprofil tinggi Terletak ...
Situasi Langkah Sheraton Berulang

Situasi Langkah Sheraton Berulang

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 258 hits
Situasi Langkah Sheraton berulang Tindakan UMNO menarik balik sokongan terhadap Kerajaan Perikatan Nasional dan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Selasa bukan satu perkara luar biasa Penganalisis Politik Prof Awang Azman Awang P...
Umno Tarik Sokongan Situasi Sekarang Hampir Sama Langkah Sheraton Penganalisis

Umno Tarik Sokongan Situasi Sekarang Hampir Sama Langkah Sheraton Penganalisis

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 180 hits
Awang Azman berkata dalam politik tidak ada satu lawan atau kawan yang kekal yang kekal hanyalah kepentingan Gambar Astro AWANIJelasnya langkah seterusnya yang boleh dijangka adalah campur tangan institusi raja di mana Yang di Pertuan Agong...
Langkah Pn Paksa Pemilihan Umno Beri Kelebihan Pada Zahid

Langkah Pn Paksa Pemilihan Umno Beri Kelebihan Pada Zahid

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 196 hits
Hariz MohdUsaha untuk menjatuhkan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dengan memaksa pemilihan parti itu diadakan boleh memakan diri bagi Muhyiddin Yassin dan kerajaan Perikatan Nasional menurut penganalisis Mereka percaya tindakan Jabatan Pen...
Tips Kecantikan Dua Langkah Menjadikan Kulit Wajah Sihat Berseri

Tips Kecantikan Dua Langkah Menjadikan Kulit Wajah Sihat Berseri

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 382 hits
Tips Kecantikan Dua Langkah Menjadikan Kulit Wajah Sihat Berseri Hai semua How your life Moga sihat selalu ye Duduk di rumah atau tempat kerja Nona pasti memasing pasti ada masanya sibuk dalam kehidupan seharian Tak kira la di mana pun kita...
109 Ormas Dan Lsm Kritik Langkah Moeldoko Somasi Icw Terkait Rente Ivermectin

109 Ormas Dan Lsm Kritik Langkah Moeldoko Somasi Icw Terkait Rente Ivermectin

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 152 hits
Erasmus Napitupulu dari organisasi masyarakat sipil ICJR membenarkan bahwa ada 109 ormas sipil yang mengkritik langkah Kepala Staf Kepresidenan Moeldoko saat mensomasi ICW Diketahui Moeldoko melakukan somasi ICW usai dinilai terlibat dalam ...
Langkah Covid Siapakah Perdana Menteri

Langkah Covid Siapakah Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 187 hits
DR SHAHNOR BASRISewenang wenangnya Parlimen ditangguhkan tiga kali hari ini 15 minit 2 30 petang kemudian 3 30 petang 5 30 petang dan akhirnya ditangguh kehari Isnin 2hb Ogos 2021 Walaubagaimanapun kelibat para Menteri Timbalan Menteri ahli...
Hindari Korupsi Penyaluran Bansos Mensos Risma Beberkan Tiga Langkah Strategis

Hindari Korupsi Penyaluran Bansos Mensos Risma Beberkan Tiga Langkah Strategis

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 194 hits
Menteri Sosial Tri Rismaharini dan jajaran telah bergerak cepat Mensos memutuskan penambahan bantuan sosial eksisting dan bantuan pangan untuk membantu kebutuhan pokok masyarakat Mensos Risma dan jajaran juga secara intensif turun dan menge...
10 Langkah Tangani Serangan Ransomware

10 Langkah Tangani Serangan Ransomware

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 225 hits
Minggu ini merupakan minggu yang agak sibuk bagi Tedi Pertama kerana ada permintaan untuk menambah satu fungsi baru ke dalam Modul Akses Terlindung Keduanya kerana ada satu isu peningkatan trafik yang menyebabkan salah satu pengguna sistem ...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester

Apa Itu Kwsp Akaun 3