Lepas Bersalin Isteri Serik Tapi Sebab Suami Banyak Bantu Tak Kisah Mengandung Lagi


Biarpun sedang hamil, isteri tidak mahu menyusahkan suami. Mana yang boleh dia lakukan sendiri, akan dibuat tanpa meminta bantuan si suami. Letih dan seksa ketika hamil, hanya Allah SWT yang tahu. Lihatlah pengorbanan si isteri, bukan mudah bawa zuriat anda di dalam rahimnya sepanjang tempoh kehamilan itu.
Artikel Menarik: [Influenza Bukan Biasa-Biasa. Kena Pada Ibu Mengandung, Beri Effect Pada Bayi]
Benar anda tidak mampu memindahkan kandungan itu kepada diri anda, tetapi beri penghargaan kepada isteri dengan menunjukkan kasih sayang tidak berbelah bahagi kepadanya.

 
Bagi wanita hamil, biarpun sedikit bantuan atau ganjaran yang anda berikan kepada mereka, itu sudah mampu mengurangkan kepayahan membawa anak comel di dalam perut. Pernahkah anda mencuba beberapa perkara ini untuk menzahirkan rasa cinta anda kepada isteri yang sedang hamil. Ayuh, kita semak bersama-sama!
BANYAKKAN MEMBACA
Jangan malas. Banyakkan membaca maklumat tentang kehamilan dan sebagainya. Ketika mereka bercerita kepada anda tentang kandungan mereka, sekurang-kurangnya anda tahu apa yang perlu dibuat. Memberi tumpuan kepada cerita mereka dan ada solusi kepada permasalahan mereka akan menunjukkan bahawa anda sudah bersedia dengan tanggung jawab baharu menjadi seorang bapa. Biarpun isteri anda bukannya hamil anak pertama, pastikan anda sentiasa bersedia dengan pelbagai pengetahuan tentang kehamilan sekiranya mereka berkongsi cerita dengan anda.
Baca Artikel Ini: [Bersalin Caesar, Anak Lepas Tu Nak Cuba Normal. Boleh Buat, Tapi Ketahui Kemampuan Diri]
TEMANKAN SI DIA KE PEMERIKSAAN BERKALA
Ini menunjukkan anda peka dan sentiasa mahu terlibat dalam perjalanan kehamilannya. Apabila anda menemaninya ke klinik atau hospital untuk pemeriksaan berkala, anda akan tahu dengan tahap kesihatan isteri dan anak dalam kandungan.
Pastikan anda sentiasa mengambil tahu dan banyakkan bertanya perihal yang tidak anda ketahui setiap kali berjumpa doktor. Jika anda ada ketika ujian imbasan dibuat, ia akan mewujudkan jalinan kasih sayang antara anda dan bayi dalam kandungan.
KURANGKAN TEKANAN ISTERI
Kehamilan sememangnya memberi tekanan baik dari segi fizikal atau emosi. Jangan bebankan isteri dengan masalah yang tidak perlu. Ambil tugas untuk membantunya membuat kerja rumah supaya isteri dapat berehat.
Artikel Menarik: [Hati-Hati Dengan 3 Perkara Ini Terutama Pada 3 Bulan Pertama Kehamilan]

BANTU ISTERI TIDUR
Semakin besar kandungan, isteri akan mula merasa tidak selesa. Ketika isteri tidur dalam keadaan terlentang, berat kandungan akan memberi beban keada tulang belakang dan otot-ototnya yang membuatkan dia merasa sakit.
Ada masanya, bayi aktif ketika waktu tidur ibu. Bantu isteri anda untuk tidur, dapatkan bantal khas buat ibu mengandung. Bantal ini direka untuk menyokong bahagian tertentu agar ibu dapat tidur dengan lebih lena. Memeluk isteri ketika dia sedang tidur juga dapat memberinya ketenangan.
BAWA-BAWALAH BERSABAR
Ketika isteri sedang mengandung, hormonnya tidak stabil. Anda akan berdepan dengan perubahan emosi serta tingkah laku yang sukar dijangka. Banyakkan bersabar dan fahami keadaan isteri anda. Wanita hamil juga kerap ke tandas, terutamanya pada waktu tengah malam. Sebagai suami prihatin, berjagalah ketika dia ke tandas dan selalulah bertanyakan keadaannya.

 
BUAT KEJUTAN ISTIMEWA
Inilah yang paling isteri suka. Tidak perlu kejutan besar-besaran. Jika ia hanya melibatkan anda berdua sudah cukup. Tetapi jika ada rezeki lebih tidak salah untuk anda membuat kejutan yang lebih besar. Ajaklah keluarga dan teman-teman rapatnya untuk merancang kejutan untuk isteri anda. Bawa dia bercuti atau menganjurkan majlis khas untuk si dia sudah cukup untuk memberi impak kepada ibu hamil sekaligus memberi kesan positif terhadap kandungannya.

Sepanjang mengharungi proses mengandung, suami adalah semangat terkuat bagi ibu hamil. Isteri memerlukan sokongan serta perhatian dari suami untuk melalui fasa selama sembilan bulan bayi di dalam rahimnya. Oleh itu, sebagai suami yang bertanggungjawab dan menyayangi isteri anda, tunjuklah kasih sayang kepadanya.
 
 
The post Lepas Bersalin, Isteri Serik. Tapi Sebab Suami Banyak Bantu, Tak Kisah Mengandung Lagi! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/lepas-bersalin-isteri-serik-tapi-sebab-suami-banyak-bantu-tak-kisah-mengandung-lagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Benda Suami Nak Kena Tahu Tentang Isteri Yang Lepas Bersalin

5 Benda Suami Nak Kena Tahu Tentang Isteri Yang Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 352 hits
Mendengar pengalaman orang tentang sakit bersalin bukanlah satu perkara yang menyenangkan Lebih lebih lagi jika ini adalah kandungan pertama Walaupun setiap pengalaman bersalin ibu adalah berbeza namun rata rata pasti ramai yang bersalin no...
Bergaduh Buat Suami Isteri Makin Kenal Tapi Jangan Berpanjangan

Bergaduh Buat Suami Isteri Makin Kenal Tapi Jangan Berpanjangan

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 788 hits
Rumah tangga yang bahagia sesekali pasti akan dilanda badai Ia adalah normal Dengan bergaduh manja ia akan membuatkan hubungan sesebuah pasangan lebih kuat dan saling memahami Perselisihan pendapat pasti berlaku kerana pertembungan pendapat...
Suami Isteri Bergaduh Depan Anak Lepas Geram Sana Sini Besar Nanti Dia Jadi Kaki Buli

Suami Isteri Bergaduh Depan Anak Lepas Geram Sana Sini Besar Nanti Dia Jadi Kaki Buli

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 488 hits
Tidak dinafikan setiap pasangan pasti pernah berselisihan faham Perkahwinan mana yang tidak pernah diuji Apabila sesebuah pasangan berkahwin itu mempunyai anak setiap keputusan yang diambil tidak bersifat peribadi dan melibatkan diri mereka...
Kisah Suami Menyesal Ceraikan Isteri Sebab Nak Kawin Budak Umur 23 Tahun Ustaz Syamsul Debat

Kisah Suami Menyesal Ceraikan Isteri Sebab Nak Kawin Budak Umur 23 Tahun Ustaz Syamsul Debat

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 526 hits
Kisah Suami Menyesal Ceraikan Isteri Sebab Nak Kawin Budak Umur 23 Tahun Ustaz Syamsul Debat Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Tolong Isteri Buat Kerja Rumah Bantu Suami Hidup Lebih Lama Bahagia Selalu

Tolong Isteri Buat Kerja Rumah Bantu Suami Hidup Lebih Lama Bahagia Selalu

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 626 hits
Beruntunglah si isteri kalau suami ringan tulang bantu buat kerja rumah Rasa bahagia dan sangat menghargai suami kan Rupa rupanya suami yang suka melakukan kerja rumah mempunyai EQ yang tinggi Dia juga lebih bahagia berbanding suami yang ha...
Isteri Anak Sulung Suami Beruntung Dimanja Selalu Tapi Tetap Kena Bebel

Isteri Anak Sulung Suami Beruntung Dimanja Selalu Tapi Tetap Kena Bebel

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 458 hits
Ketika seseorang lelaki menghampiri seorang wanita manalah dia tahu gadis idamannya itu anak sulung anak tengah atau anak bongsu Waktu itu lelaki tersebut hanya tahu yang diasudah terpikat dan mahu cuba nasib kalau ada jodoh untuk bersama S...
Isteri Terkilan Mengidam Minta Beli Jagung Rm2 Tapi Suami Berhabis Duit Beli Barang Motor

Isteri Terkilan Mengidam Minta Beli Jagung Rm2 Tapi Suami Berhabis Duit Beli Barang Motor

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 450 hits
Kehidupan berumahtangga sememangnya berbeza dengan alam percintaan Apabila bergelar suami atau isteri di saat inilah kita mengenali siapa pasangan kita yang sebenarnya Ada yang sewaktu bercinta semuanya indah tetapi selepas kahwin sebalikny...
Bukan Malas Layan Tapi Suami Tak Reti Berkias Isteri Tolong Cakap Straight Je

Bukan Malas Layan Tapi Suami Tak Reti Berkias Isteri Tolong Cakap Straight Je

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 403 hits
Dalam rumah tangga tidak dinafikan ada pasang surutnya Biasalah kalau berselisihan faham itu semua dapat menguatkan lagi rasa sayang antara pasangan Namun kebanyakan isteri ada masanya teralpa kerana terlalu sibuk menguruskan rumah tangga m...
Suami Memaafkan Tak Putus Doa Isteri Bersalin Jadi Mudah

Suami Memaafkan Tak Putus Doa Isteri Bersalin Jadi Mudah

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 418 hits
Setiap wanita pasti menginginkan untuk hamil selepas mendirikan rumah tangga Ia satu pengalaman hidup yang indah dan mengujakan terutamanya buat pasangan yang sudah menanti sekian lama untuk menimang cahaya mata sendiri Selain persediaan me...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally