Lelaki Botak Ternyata Lebih Seksi Maskulin Dan Sangat Setia


Sejauh mana kebenaran mengenai lelaki botak yang dianggap lebih setia dan seksi? Namun bukan semua wanita menyukai lelaki botak. Bagi sesetengah wanita ‘geli’ dengan lelaki botak, dan tidak kurang juga ada yang sangat menyukai lelaki botak, lebih seksi katanya.
Namun, sebuah kajian yang dijalankan baru-baru ini mendapati lelaki yang berkepala botak didapati lebih seksi, maskulin dan setia. Itu hanyalah satu kajian, mungkin bukan semua lelaki botak berpewatakkan menarik, lihat juga pada kesesuaiannya.

Ada lelaki yang nampak lebih macho jika botak dan sebaliknya.
Kajian yang sama turut mendapati lelaki botak yang tidak memakai rambut palsu dan berasa malu dengan imej botaknya itu lebih berkeyakian dan dominan berbanding dengan lelaki yang mempunyai rambut.
Ini kerana, bagi mereka yang mempunyai rambut, pasti mahu kelihatan kemas setiap hari, dan jika rambutnya serabai, dia akan merasa rendah diri, berlainan pula dengan lelaki botak. Walaupun berkepala botak, namun mereka mampu bergaya segak!
Kajian yang dijalankan oleh Americamn Hair Loss Association ini mendedahkan bahaw 2/3 daripada lelaki akan mengalami masalah keguguran rambut sebaik usia mereka mencecah 35 tahun dan 85% lelaki akan kehilangan rambut dalam jumlah yang besar sebaik saja mereka mencecah usia 50 tahun.
Sebenarnya memang benar la lelaki botak ini nampak lebih tampan dan macho ya! Ini kerana penampilan mereka nampak lebih segar dan berkeyakinan tinggi.
Mengapa Lelaki Botak Lebih Mendapat Perhatian Di Mata Wanita?

Bila bercakap mengenai botak pasti ramai yang membayangkan seseorang lelaki yang gagah dan berpenampilan yang agak menggoda seseorang wanita. Lagi-lagi kalau lelaki itu mempunyai tubuh yang sasa, pasti akan membuat wanita tidak berkelip memandang mereka.
Dan biasanya lelaki yang memiliki rupa paras bujur sirih dan agak bulat amat bersesuaian dengan gaya botak ini. Di samping itu juga, ramai wanita yang beranggapan lelaki botak ini lebih menarik dari gaya dan penampilannya.
Tapi apa yang dipandang oleh wanita ini? Apa yang menarik sangat lelaki berkepala botak ini?
Ini dia lima sebab lelaki botak lebih mendapat perhatian di mata wanita.
1. Lebih seksi.
Apabila botak sahaja, mestilah dikaitkan dengan seksi. Jadi lelaki botak ini lebih kelihatan seksi di mata wanita. Mengapa seksi? Seksi apabila kelihatan kulit kepalanya yang bersih serta dijaga rapi. Itu belum lagi digayakan dengan cara pemakaiannya pula. Kalau sesuai dengan tuan punya badan pasti lebih kelihatan seksi.
2. Lebih percaya diri.
Lelaki botak ini juga dikatakan lebih percaya diri. Mana tidaknya kalau tidak percaya diri pasti mereka ini tidak akan memilih potongan rambut botak ini sebagai pilihan. Jadi mereka tahu, gaya ini sesuai dengan dirinya dan tidak memikirkan pandangan orang lain.
3. Kelihatan lebih matang.

Apa yang menariknya lagi, lelaki yang berketerampilan botak ini lebih kelihatan matang di mata wanita. Mengapa matang? Mungkin mereka terlalu yakin dengan gaya mereka yang tersendiri. Dan gaya tidak berambut ini hanya sesuai untuk lelaki yang matang sahaja.
4. Tidak cerewet.
Bila sudah tidak berambut pastilah mereka ini tidak cerewet. Sebab apa? sebabnya mereka tidak perlu memikirkan gaya rambut mana yang sesuai untuk dirinya. Bukan itu sahaja, mereka tidak perlu membeli dan memilih pelbagai jenis pomade dan minyak rambut yang ada di pasaran. Sikat pun tak payah beli, jimat.
5. Lebih berani.
Lelaki botak ini mestilah kena berani. Kalau tidak berani bagaimana hendak memilih gaya tidak berambut ini sebagai penampilannya. Jadi sifat berani mereka ini sememangnya dari dalam. Bukan hanya berani dari luaran sahaja. Tapi bila orang pandang sahaja lelaki botak ini sudah takut dah.
Walaupun begitu, tidak ramai yang mahu memilih botak sebagai penampilannya. Dan tidak semua wanita meminati lelaki botak ini. Mungkin mereka hanya sedap di pandang oleh kaum wanita, hanya kerana kelihatan bersih dan kemas.
Jadi jangan jadi botak demi memikat hati wanita pula ye. Takut tidak kena dengan gaya dan rupa anda pula.
The post Lelaki Botak Ternyata Lebih Seksi, Maskulin Dan Sangat Setia appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/21/lelaki-botak-ternyata-lebih-seksi-maskulin-dan-sangat-setia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Ternyata Lebih Tahan Terhadap Rasa Sakit Dibanding Pria

Wanita Ternyata Lebih Tahan Terhadap Rasa Sakit Dibanding Pria

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 233 hits
Dilansir dari New York Post peneliti di Kanada mengungkap bahwa pria dan wanita tidak mengingat rasa sakit di masa lalu dengan cara yang sama Hasil penemuan menyebut bahwa wanita mampu melupakan rasa sakit sedangkan pria tidak bisa melakuka...
Masalah Kesulitan Merasakan Makanan Ternyata Lebih Dipengaruhi Oleh Hidung

Masalah Kesulitan Merasakan Makanan Ternyata Lebih Dipengaruhi Oleh Hidung

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 245 hits
Menurunnya kemampuan indera pengecap atau lidah dalam merasakan makanan tidak bisa disalahkan seluruhnya pada daerah mulut semata Dilansir dari Health 24 masalah ini mungkin saja disebabkan karena hidung
Anak Cina Vs Anak Malaysia Siapa Lebih Utama

Anak Cina Vs Anak Malaysia Siapa Lebih Utama

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 356 hits
Anak Cina atau anak Malaysia yang paling utama Adilkah sistem yang degil enggan patuh pendidikan kebangsaan mendapat peruntukan kerajaan The Star Online 6 Januari lepas laporkan peruntukan RM12 juta untuk Sekolah Menengah Persendirian Cina ...
Menteri Luar Lebih Suka Cakap Dengan Media Dari Diplomat Negara Lain

Menteri Luar Lebih Suka Cakap Dengan Media Dari Diplomat Negara Lain

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 402 hits
Husin teringat masa isu panas Malaysia dan Singapura Saifuddin Abdullah ajak Singapura bertenang Lalu Diplomat ini pernah bertemu Saifuddin pada pertengahan tahun dan rasanya dapat lihat gelagat Saifuddin Setiap kali ada apa apa dia suka na...
2019 Ombudsman Sebut Akan Lebih Proaktif Respons Aduan Publik

2019 Ombudsman Sebut Akan Lebih Proaktif Respons Aduan Publik

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 176 hits
Karenanya resolusi monitoring ORI awal tahun 2019 akan bertindak lebih tegas dengan sistem pemanggilan terhadap organisasi terlapor Terhadap mereka yang tidak patuh terhadap laporan awal dikeluarkan ORI akan dilakukan pemanggilan terhadap l...
Putrajaya Kaji Maksud Sebenar Menghina Sebelum Gubal Akta Lebih Ketat

Putrajaya Kaji Maksud Sebenar Menghina Sebelum Gubal Akta Lebih Ketat

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 209 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan akan meneliti maksud tepat menghina sebelum memperkenalkan undang undang lebih ketat untuk melindungi raja daripada kritikan seperti diumumkan seorang menteri pagi tadi Jadi apa sebenarnya dianggap p...
Nenek Tular Jual Asam Keping Dapat Bantuan Zakat Bulanan Rumahnya Sebelum Ini Lebih Daif Maik

Nenek Tular Jual Asam Keping Dapat Bantuan Zakat Bulanan Rumahnya Sebelum Ini Lebih Daif Maik

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 626 hits
Che Munah menyara hidupnya dengan menjual asam keping di Pasar Besar Siti Khadijah SELEPAS laporan mengenai seorang nenek yang hidup dalam keadaan daif tular di media sosial timbul persoalan tentang bantuan yang sewajarnya disampaikan kepad...
Kajian Rupanya Minuman Berais Lebih Berkhasiat Berbanding Minuman Panas

Kajian Rupanya Minuman Berais Lebih Berkhasiat Berbanding Minuman Panas

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 557 hits
Antara Ais air panas Kite ditipu yahudi Minuman panas atau minuman sejuk yang merbahaya Kebanyakan kita d Malaysia tidak mengamalkan meminum minuman sejuk atau berais d sebabkan kononnya boleh mendatangkan banyak penyakit Jadi kebanyakan di...
Pas Perlu Lebih Banyak Wang Sumbangan Untuk

Pas Perlu Lebih Banyak Wang Sumbangan Untuk

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 316 hits
Kurang dari seminggu selepas ia dilaporkan PAS berjaya mencapai matlamat memungut RM400 000 bagi membiayai kos guaman untuk saman ke atas Sarawak Report Malah berdasarkan kenyataan Bendahari PAS Razman Zakaria jumlah yang dipungut setakat i...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita