Lebuhraya Wce Beruas Ke Changkat Jering


Lebuhraya WCE Beruas ke Changkat Jering | Ahad lepas cik en berkesempatan untuk merasmikan diri sendiri melalui laluan lebuhraya yang baru sahaja dibuka. Sambil itu cik en buat jugalah perbezaan masa jika melalui jalan lama dan jalan baru. Sangat menjimatkan masa tapi tak menjimatkan duit selepas bayaran tol dilaksanakan nanti. 



Lebuhraya WCE Beruas ke Changkat JeringLebuhrya WCE atau dipanggil  West Coast Expressway mendapat projek penswastaan ​​yang diluluskan oleh Kerajaan iaitu Lebuhraya Pantai Barat. Beroperasi pada model bina-pemindahan-pemindahan dan dijangka siap dalam masa lima tahun. Lebuhraya Pantai Barat (E32) bermula di persimpangan dengan Jalan Negeri Selangor FT31 yang berjalan dari Banting, Selangor dan berakhir di di plaza tol Changkat Jering Lebuhraya Utara-Selatan di Taiping, Perak. Ia dirancang dan direka bentuk sedemikian supaya ia bersambung dengan baik dengan lebuh raya sedia ada (seperti PLUS, SKVE, NKVE, NNKSB, LATAR, KESAS, dll.), untuk memaksimumkan liputannya dan memberi pengguna jalan raya. lebih banyak pilihan semasa melancong. Seluruh lebuh raya dengan 21 persimpangan akan memberikan kemudahan kepada pengguna untuk merancang dan melakukan perjalanan dengan lebih cekap.
Ianya sangat diperlukan oleh kawasan di pantai barat seperti Kuala Selangor, Sekinchan, Manjung dan seterusnya Beruas. Dari apa yang cik en tahu, di sebelah Perak, semuanya telah disiapkan. Tapi sebelah Selangor masih ada yang belum disiapkan seperti Tanjung karang ke Pokok Assam. Jika cik en ke Shah Alam. Ada beberapa kawasan masih belum selesai dan korang boleh rujuk di bawah ini. Status Februari 2024. 

Disebabkan Perak dah siap sepenuhnya. cik en rasa teruja sangat nak lalui Beruas ke Changkat Jering. Mengambil masa 20 minit berbanding jalan lama melalui Pantai Remis dan trong hampir 1 jam setengah itupun jika tiada kesesakan. Jimat banyak. Tapi nanti dah ada tol (2 bulan percuma sekarang) RM3.60. Apa pun cik en menantikan section 7 Tanjong Karang ke assam Jawa untuk cik en mudah ulang alik ke Shah Alam 2 minggu sekali nanti. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nurfuzie.com/2024/03/lebuhraya-wce-beruas-ke-changkat-jering.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tol Percuma Lebuhraya Wce Jajaran Taiping Selatan Beruas

Tol Percuma Lebuhraya Wce Jajaran Taiping Selatan Beruas

papar berkaitan - pada 24/3/2024 - jumlah : 77 hits
Sempena dengan pembukaan jajaran Lebuhraya Pantai Barat antara Taiping Selatan Beruas maka pengguna jalan raya boleh menikmati tol percuma sehingga 11 Mei 2024 Jajaran Taiping Selatan Beruas ini merupakan Seksyen 11 Lebuhraya Pantai Barat K...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak