Laporan Tulang Besi Terhadap Raja Petra Kamaruddin Kpd Unit Pemantaun Hina Islam Jakim



*LAPORAN TULANG BESI TERHADAP RAJA PETRA KAMARUDDIN KPD UNIT PEMANTAUN HINA ISLAM JAKIM*
Merujuk kpd perkara di atas, saya ingin membuat laporan terhadap blog Malaysia-Today dan pemilik blog yakni Raja Petra Raja Kamaruddin.
Blog ini mengandungi terlampau banyak isi yg menghina Islam bersumber dari ajaran anti hadeeth. Pemilik blog menjadikan ajaran anti hadeeth melata di dalam blog beliau.
Juga, pendirian beliau berkenaan kewajiban memakai tudung juga amat membahayakan. Pemilik blog Raja Petra MENOLAK SAMA SEKALI kewajiban memakai tudung untuk wanita2 Islam.
Dari artikel “Inventing New Religious Rituals”( https://www.malaysia-today.net/…/inventing-new-religious-r…/)
“Though he had never met Aisha before, he immediately recognised her as one of the Prophet’s wives because of the tudung that she wore. It seems, in those days, only the Prophet’s wives wore the tudung to distinguish them from the other women.Apparently, the tudung was ‘decreed’ for only the Prophet’s wives and not for all women.” TERJEMAHAN: Biarpun dia tidak pernah bertemu Aisyah sebelumnya dia mengenali Aisya sbg salah seroang isteri2 Nabi SAW disebabkan tudung yg dipakai oleh Aisyah. Di zaman itu, hanya isteri2 Nabi sahaja yang memakai tudung utk membezakan mereka dari wantia2 lain. (akhir terjemahan)Hukum memakai tudung hanya diwajibkan kepada para isteri2 Nabi sahaja dan bukan kepada seluruh wanita2 Islam”Penmdirian beliau diulangi lagi dalam artikel “The Great Tudung Debate” di mana beliau mendedahkan kaedah pentafsiran beliau dl hal berkait dgn Al Quran dan Sunnah:
“We DO NOT interpret the Quran. May I suggest something much simpler? Why not we just read it? If we look at the Quran in its arabic and then look at the translated words just a little carefully, we will understand it. You DONT EVEN have to know Arabic. “TERJEMAHAN: Kita tidak mentafsir Al Quran. Saya hendak mencadangkan kaedah yg lebih mudah. Yakni, bagaimakah kalua kita hanya membaca nya (AL Quran) dalam Bahasa Arab dan melihat terjemahan kpd ayat2 tersebut dgn lebih teliti, supaya kita dapat memahami maksud ayat tersebut. KITA TIDAK PERLU TAHUPUN BAHASA ARAB” (akhir terjemahan)
Dengan kata lain, bukan sahaja Raja Petra berbohong dlm perkara agama, beliau juga mengajar kpd umum kaedah mentafsir Al Quran yg songsang. Mustahil tafsiran Al; Quran dapat dilakukan dari terjemahan krn terejemahan Al Quran itu sudah satu bentuk tafsiran. Dan tiada terjemahan Al Quran yg 100% tepat serta memerlukan penerangan dari ahli2 ilmu kalau kita hendak memahaminya.
Seterusnya beliau menyiarkan sebuah artikel dari seorang anti hadeeth bernama Quran Reader di bawah tajuk “The Great Tudung Debate 2” yg secara terangan menuduh pemakaian tudung itu berasal dari ajaran Kristian dan Yahudi.

Ini adalah satu tuduhan yg amat jahat memandangkan golognan anti hadeeth sentiasa membuat tuduhan bahawa Hadeeth2 Nabi SAW itu adalah pemalsuan yg dilakukan oleh Yahudi dan Nasrani.

Berkali2 Raja Petra telah ditegur tapi dia masih berkeras dgn pegangan beliau yg menidakkan kewajiban memakai tudung.
Raja Petra Kamaruddin juga kerap menyiarkan artikel2 dari penganut2 anti hadeeth yg suka membuat tuduhan2 jahat terhadap Islam dan hadeeth2 Nabi SAW.
Misalnya:
1) Artikel bertajuk ”Mohammadanism And Religion” yg ditulis oleh seorang Anti Hadeeth bernama True Muslim yg menuduh bahawa Kaabah itu didirikan mengikut ajaran dari agama Majoosi 2) Artikel bertajuk Ällah and his Evengelist” yg menuduh Hadeeth Nabi SAW itu menyebabkan umat Islam membezakan antara org Islam dgn orang kafir. Maksudnya sesiapa yg menolak hadeeth Nabi SAW akan boleh menerima sesiapa sahaja sbg rakan dlm beriman tak kira agama mahupun kepercayaan. 3) Salah seorang kolumnis beliau adalah Farouk A Peru seorang yg terkenal sbg penganut anti hadeeth. Farouk ini pernah berkempen mahu menukar solat Jumaat dari hari Jumaat kpd hari Sabtu.
Banyak lagi artikel2 dari penganut anti hadeeth yg disiarkan oleh Raja Petra di dalam blog beliau selama blog beliau wujud.
Sikap anti Islam Raja Petra amat bahaya kerana Raja Petra mengaku sebagai seorang Islam. Hasilnya adalah ramai org Islam akan terpengaruh dgn tulisan2 beliau yg sesat. Lebih2 lagi Raja Petra amat rapat dengan kepimpinan2 PAS terutamanya dgn Presiden PAS YB Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sendiri.
Sekian
TULANG BESI

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysiawaves.net/2019/10/laporan-tulang-besi-terhadap-raja-petra.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+malaysiawaves%2FzpEb+%28Malaysia+Waves%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pendedahan Tulang Besi Tahun 2008 Dan Pendakwaan Nasha Mat Isa

Pendedahan Tulang Besi Tahun 2008 Dan Pendakwaan Nasha Mat Isa

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 304 hits
PENDEDAHAN TULANG BESI TAHUN 2008 DAN PENDAKWAAN NASHA MAT ISA Tertuduhnya Ustaz Nasha Mat Isa hari ni dgn 30 tuduhan membuktikan sepenuhnya pendedahan yg Tulang Besi buat lebih 11 tahun lepas berkenaan peranan Ustaz Nasha bersama2 arwah Us...
Guan Eng Sues Raja Petra Over Articles On Rm6 3b Penang Tunnel Project

Guan Eng Sues Raja Petra Over Articles On Rm6 3b Penang Tunnel Project

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 234 hits
Finance Minister Lim Guan Eng has filed a defamation suit against controversial blogger Raja Petra Kamarudin in relation to 10 online articles over the RM6 3 billion Penang undersea tunnel project The former Penang chief minister filed the ...
Polis Tahan Pengguna Facebook Hina Islam

Polis Tahan Pengguna Facebook Hina Islam

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 296 hits
Memang kita bebas bersuara tapi bukanlah sebebas macam ini Ohmedia cukup bengang bila ada individu yang menggunakan alasan bebas bersuara sebagai cara untuk melakukan sesuatu penghinaan Ohmedia maksudkan dengan seorang pengguna Facebook KT ...
Individu Hina Islam Serah Diri Di Ipd Timur Laut

Individu Hina Islam Serah Diri Di Ipd Timur Laut

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 264 hits
Polis semalam menahan seorang ejen pelancongan kerana disyaki menghina agama Islam di laman sosial Isnin lalu Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Huzir Mohammed berkata suspek tersebut ditahan setelah menyerah diri di Ibu Pejabat P...
Video Tular Datuk Norhizam Buat Laporan Polis Terhadap Polis

Video Tular Datuk Norhizam Buat Laporan Polis Terhadap Polis

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 344 hits
Ayer Keroh 17 Okt Exco pertanian kerajaan negeri Melaka Datuk Norhizam Hassan Baktee membuat laporan polis berhubung video tular yang memaparkan kejadian kekecohan melibatkan dirinya dan beberapa pegawai polis di ibu pejabat polis kontinjen...
Protes Pelajar Kit Siang Gesa Um Tarik Balik Laporan Polis Terhadap Graduan

Protes Pelajar Kit Siang Gesa Um Tarik Balik Laporan Polis Terhadap Graduan

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 465 hits
PETALING JAYA Veteran DAP Lim Kit Siang hari ini menggesa Universiti Malaya menarik balik laporan polis terhadap seorang pelajarnya yang mengadakan protes dengan menunjukkan plakad terhadap naib canselornya semasa istiadat konvokesyen unive...
Tuduhan Buruk Terhadap Nabi Untuk Lemahkan Islam

Tuduhan Buruk Terhadap Nabi Untuk Lemahkan Islam

papar berkaitan - pada 5/11/2019 - jumlah : 291 hits
Golongan benci kepada Islam membuat tuduhan bahawa Islam adalah agama ciptaan Nabi Muhammad Jadi untuk menggambarkan Islam tidak baik perlulah terlebih dahulu mencipta fitnah mengenai keburukan peribadi baginda Nabi Muhammad digambarkan seb...
Polis Sedang Lengkapkan Kertas Siasatan Kes Hina Agama Islam

Polis Sedang Lengkapkan Kertas Siasatan Kes Hina Agama Islam

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 417 hits
GEORGE TOWN 18 Oktober Polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kes seorang lelaki yang ditahan kerana disyaki menghina agama Islam di laman sosial baru baru ini Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Che Zaimani Che Awang berkata pol...
Pernah Keluarkan Filem Hina Rasulullah Sekarang Berjuang Demi Islam

Pernah Keluarkan Filem Hina Rasulullah Sekarang Berjuang Demi Islam

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 323 hits
Masih ingat lagi tak korang dengan seorang lelaki yang merupakan pengarah filem pendek yang pernah menhasilkan filem pendek kontroversi mengenai Islamophobia dan memburukkan Rasulullah pada suatu ketika dahulu Filem yang berjudul Fitna itu ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk