Lantikan Ph Di Universiti Mesti Diputuskan Demi Kelangsungan Pn


Mereka gunting dalam lipatan tak boleh diharapkan, dipercayai SAYA memohon dan merayu kepada PM supaya segera keluarkan arahan memutuskan lantikan PH yang masih menguasai universiti, dengan menggantikan yang lebih layak.
Jika terus dibiarkan lantikan PH ini bermaharajalela, banyak lagi kerosakan akan berlaku yang akan menyebabkan sokongan ke atas PM dan PN terjejas. Tidak mustahil prestasi PN turut terjejas dalam PRU15 akan datang.
Ini kerana mereka ini sangat licik. Pandai menyusup dan pandai menyamar. Bertukar-tukar warna.
Ketika berkuasa, malah hingga ke hari ini, mereka masih membersihkan segala jawatan penting universiti dengan memberikan laluan kepada geng mereka lantikan PH.
Mereka yang tidak sefahaman, mereka akan dibekukan atau dipetisejukkan. Ini bagi memudahkan agenda mereka berjalan dengan lancar, sehinggalah mereka dapat menguasai kesemuanya.
Justeru, jika agenda ini tidak putuskan segera, PN akan menerima padahnya. Pengaruh mereka terhadap pelajar mula menjadi barah sejak lantikan PH ini dibuat.
Lagi pula, lantikan PH ini jenis muka tak malu. Mereka mahu terus kekal dalam jawatan walau apapun berlaku. Mereka tidak mahu melepaskan jawatan, bila kerajaan bertukar tangan.
Tidak dapat dilupakan, apabila PH menang PRU14, habis semua lantikan BN terdahulu, ditukar dan diputuskan. Lantikan BN tidak banyak cakap, terima sahaja. Tetapi bila orang PH ditukar atau dihentikan heboh satu dunia.
Ini bukan soal balas dendam. Tetapi norma baharu, kerajaan berubah, keadaan perlu berubah.
Masih tidak dapat dilupakan, ketika PH mula mendapat kuasa, mereka kempen habis-habisan agar lantikan BN meletakkan jawatan. Misalnya, kempen memaksa ahli-ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) lantikan BN meletak jawatan. https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/05/429276/ahli-spr-didesak-letak-jawatan.
Akibatnya, ini membawa kepada peletakan jawatan ahli-ahli SPR secara beramai-ramai bermula daripada pengerusi hinggalah ahli-ahli yang lain. Begitu bermaruahnya ahli-ahli SPR lantikan BN.
Di peringkat institusi pengajian tinggi pula, ketika PH memerintah, semua Naib Canselor dan Timbalan Naib Canselor UA, terutama yang menjaga hal ehwal pelajar, segera ditukar. Ada yang dipaksa untuk melepaskan jawatan, meskipun kontrak belum tamat.
Tiba-tiba apabila kerajaan berubah, pemimpin-pemimpin lantikan PH ini, misalnya di universiti dan SPR, buat tak tahu sahaja. Macam tidak ada apa-apa berlaku. Mahu kekal terus dalam jawatan.
Ada yang mengambil kesempatan dengan melantik dirinya sendiri untuk dapat gred jawatan yang lebih tinggi dan seterusnya memperkukuhkan lagi kedudukannya.
Malah, lebih hina lagi, sanggup berjumpa dengan orang-orang istana dan pemimpin-pemimpin PN, untuk mereka terus kekal dalam jawatan.
Pada masa sama, mereka menjadi gunting dalam lipatan untuk merosakkan PN.
Justeru, saya mohon kepada PM, segera lakukan lantikan baharu, seperti mana yang dilakukan terhadap GLC-GLC. Termasuk yang terkini, lantikan baharu institusi dakwah, YADIM, yang penuh dengan orang politik PH sebelum ini.
Justeru, sudah tiba masanya lantikan PH di peringkat pengajian tinggi segera ditamatkan. Gantikanlah mereka yang lebih layak, dan benar-benar profesional.
Lantikan PH terdahulu, tidak boleh diharapkan dan dipercayai lagi. Label digunakan bagi mengaburi mata.
Saya telah dianiayai beberapa kali. Diberikan amaran, dimalukan dan dihina.
Mentang-mentang ada kuasa, bukan main lagi lagaknya. Jika berani, benar-benar anak jantan, mari berdepan, berforum di khalayak, untuk mencari kebenaran. Jangan sewenang-wenang menggunakan kuasa.
Kenapa lantikan PH mesti diputuskan segera?
Pertama, mereka membawa wabak. Wabak ini mudah meresap dan menjangkiti orang lain jika tidak ditangani segera. Mereka gunakan jawatan dan kuasa yang ada, untuk melebarkan pengaruhnya. Mereka akan pastikan lantikan-lantikan dalam kalangan orang dia sahaja dan sympathizer.
Kedua, ketika mereka dilantik PH menguasai sesebuah institusi, mereka hentam kaw kaw PN, BN, UMNO dan PAS. Semua orang yang akan kaitan dengan PN akan disejukbekukan tanpa belas kasihan.
Ketiga, modus operandi kumpulan ini sangat bahaya, “masuk ke dalam dan pecahkan”. Seterusnya, ‘jika tidak boleh menguasai dari dalam, maka keluarkan ahlinya beramai-ramai. Dan akhirnya, jika tak dapat kuasai, hancurkan”. Inilah yang rata-rata telah berlaku.
Bacalah sejarah. Sejarah tidak pernah menipu.
Apakah kita mahu tunggu hancur, baharu mahu bertindak?
Justeru, saya memohon dan merayu kepada PM dan pemimpin tertinggi PN, mahu tunggu apa lagi?
Apakah ini tidak berhikmah? Bandingkan apa yang mereka buat sebelum ini. Zalim atau tidak? Sudah tentu jawapannya, zalim.
Kita bukan mahu mereka dizalimi dan hentikan, saya tidak fikir PM dan PN sezalim itu seperti mana mereka lakukan sebelum ini. Tetapi, kita hanya mahu pulangkan mereka ke tempat asal. Tamatkan rantaian ini demi untuk kebaikan PN.
Langkah segera, pendekkan segera kontrak mereka. Balik ke tempat asal mereka.
Kembalilah kepada yang sebenar. Jangan berpura-pura, seperti kura-kura dalam perahu.
Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah
The post Lantikan PH di universiti mesti diputuskan demi kelangsungan PN appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/07/22/lantikan-ph-di-universiti-mesti-diputuskan-demi-kelangsungan-pn/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Negara Hilang Arah Tuju Sertai Umno Demi Kelangsungan Hidup

Pemuda Negara Hilang Arah Tuju Sertai Umno Demi Kelangsungan Hidup

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 296 hits
KENYATAAN MEDIA27 JULAI 2020 ISNINHari ini saya dimaklumkan bahawa salah seorang mantan Ketua Angkatan Muda Keadilan Beaufort saudara Keven Lee telah menyertai UMNO bersama lebih kurang 40 pengikutnya Saya memandang apa yang berlaku ini seb...
Sesibuk Mana Kerja Waktu Kecil Anak Sekali Je Jihan Sanggup Tolak Tawaran Demi Arsalan

Sesibuk Mana Kerja Waktu Kecil Anak Sekali Je Jihan Sanggup Tolak Tawaran Demi Arsalan

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 264 hits
Sejak bergelar ibu dan melihat anak membesar di depan mata tak dinafikan ia sesuatu momen yang indah buat Jihan Musa dan suaminya Ungku Hariz Berkongsi pengalaman sebagai ibu Jihan akui semua momen dan kenangan tidak ternilai baginya Favour...
Sedihnya Ibu Ini Sanggup Digelar Wanita Terburuk Dunia Demi Menyara Anak Anak

Sedihnya Ibu Ini Sanggup Digelar Wanita Terburuk Dunia Demi Menyara Anak Anak

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 357 hits
Kasih ibu memang tiada tandingannya setiap ibu ibu di dunia ini sentiasa inginkan yang terbaik buat anak anak Lebih mengharukan daripada pengorbanan seorang ibu tidak sekali pun mengharapkan balasan melainkan kasih sayang yang tiada pengakh...
Rs Surabaya Dituduh Meng Covid Kan Pasien Demi Terima Ratusan Juta Ini Faktanya

Rs Surabaya Dituduh Meng Covid Kan Pasien Demi Terima Ratusan Juta Ini Faktanya

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 197 hits
Sebuah postingan di Twitter mendadak viral lantaran menyebutkan seorang pasien yang dicovidkan oleh pihak rumah sakit agar pihak RS tersebut mendapat kucuran dana dari pemerintah Adalah akun BalqisRrzq yang menyebutkan seorang pasien di RS ...
Cek Fakta Tidak Terbukti Rumah Sakit Lakukan Kecurangan Demi Dapat Anggaran Covid 19

Cek Fakta Tidak Terbukti Rumah Sakit Lakukan Kecurangan Demi Dapat Anggaran Covid 19

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 162 hits
Keluhan tentang rumah sakit yang melakukan kecurangan dengan sengaja merekayasa hasil tes Covid 19 menjadi positif tidak terbukti Keluhan tersebut tidak didasari dengan bukti yang jelas
Pemuda Palestina Tiap Malam Panjat Tembok Rumah Sakit Demi Melihat Ibu Hingga Meninggal

Pemuda Palestina Tiap Malam Panjat Tembok Rumah Sakit Demi Melihat Ibu Hingga Meninggal

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 317 hits
Sebuah unggahan viral di media sosial Twitter yang membagikan kisah menyentuh seorang anak di saat saat terakhir sang ibu Awalnya akun mhdksafa mengunggah sebuah foto yang memperlihatkan seorang lelaki berusia 30 tahun yang sedang duduk di ...
Demi Jebat Sharnaaz Nabila Bersikap Profesional Neelofa

Demi Jebat Sharnaaz Nabila Bersikap Profesional Neelofa

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 250 hits
Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila iaitu kakak kepada Neelofa telah bercerai 9 Julai lalu dan hasil perkahwinan mereka sebelum ni telah mendapat seorang anak lelaki iaitu Jebat Walaupun sudah bercerai tapi sikap mereka yang profesional dalam ta...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened