Kuali Nuyeo Jimat Masa Memasak Kualiti Makanan Terjaga


Hai pembaca kesayangan,
Waktu memasak di dapur adalah antara waktu yang paling penting. Kita tertunggu-tunggu nak masuk dapur untuk sediakan juadah bagi keluarga kita. Bila sebut sahaja perkataan memasak, yang pertama kita kena ada ialah menu .. lepas tu bahan-bahan membuatnya dan paling penting ialah peralatan memasak yang sesuai .. periuk? Kuali? Senduk dan lain-lain lagi .. semuanya sama penting, kan.

Dalam entry ini Misz-ella nak share tentang kuali jenama NUYEO kuali bersaiz 28 inchi yang sering Misz-ella gunakan di dapur.

Siapakah NUYEO? NUYEO ditubuhkan pada 20 tahun yang lalu dan adalah peneraju utama dalam produk peralatan memasak di Korea. Produk-produk peralatan memasak NUYEO berkualiti tinggi dan telah lulus ujian makmal. Ianya disahkan sebagai “non-toxic” dan selamat digunakan oleh pelbagai lapisan umur.







Peralatan memasak NUYEO menggunakan teknologi “marble plus coating” di mana lapisan di permukaan kuali atau periuk keluaran NUYEO adalah 3 kali lebih tebal dari teknik “coating” biasa. Teknik ini menjadikan lapisan tersebut tahan lebih lama dan bertahan dua kali lebih lama berbanding dengan lapisan berasaskan PTFE biasa.


Teknologi canggih “marble plus coating” ini menjamin kerja-kerja memasak menjadi lebih mudah, manakala kerja-kerja pembersihan juga menjadi lebih senang.
 






Terdapat dua jenis peralatan memasak NUYEO iaitu yang jenis ultra light pan dan deepest frying wok.
Misz-ella dah gunakan kuali NUYEO ini dan antara ciri-ciri istimewa produk NUYEO adalah :-

 

Sesuai semua jenis dapur

Kuali dan periuk NUYEO boleh digunakan di semua jenis dapur samada dapur gas, hot plate, dapur elektrik mahupun induction cooker.

 

Senang menyerap haba 

Kuali dan periuk NUYEO menggunakan teknologi terkini dimana ia dapat menyerap haba dengan lebih cepat menjadikan ia cepat panas (walaupun menggunakan api yang sederhana). Ini dapat menjimatkan waktu memasak. Proses memasak yang lebih cepat ini menjadikan khasiat makanan kita lebih terpelihara kerana makanan tidak “over cooked”


 
Tidak melekat (Non-stick)
Meskipun ia adalah non-stick pan tetapi kita digalakkan menggunakan sedikit minyak bagi menjaga permukaan kuali NUYEOagar tidak terdedah kepada haba panas secara langsung.


 

Senang dibersihkan

Saya suka memasak menggunakan kuali NUYEO ni sebab kualinya senang dibersihkan. Hanya perlu guna span lembut biasa dan sedikit sabun. Tak perlu sental dengan kuat kerana permukaan kuali NUYEO yang licin memudahkan segala kotoran dibersihkan. Jangan sesekali gunakan penyental yang dibuat dari besi kerana ia akan merosakkan permukaan kuali atau periuk NUYEO tersebut.

 

Cara-cara gunakan kuali NUYEO


Panaskan suhu dapur dan terus masukkan sedikit minyak. Tidak digalakkan memanaskan kuali tanpa minyak dan jangan gunakan suhu yang tinggi (saya guna kekuatan suhu no. 2 sahaja). Teknologi canggih yang digunakan oleh NUYEO mampu menyerap haba dan memanaskan kuali atau periuk pada suhu yang rendah dan dalam waktu yang singkat.



Sebaik sahaja kuali sudah sedikit panas (tak perlu tunggu suhu naik terlalu tinggi) kerja-kerja memasak boleh diteruskan. Gunakan senduk atau sudip yang dibuat dari kayu atau plastic tahan panas sahaja. Jangan guna senduk atau sudip besi kerana ia akan merosakkan permukaan kuali.



 

Pengalaman memasak saya menggunakan kuali NUYEO ini .. proses memasak lebih cepat, kualiti makanan lebih baik .. masakan tak “overcooked” kerana kita guna suhu/api kecil sahaja ketika memasak. Kerja-kerja mencuci peralatan memasak sangat mudah.  Saya suka!

 






Peralatan memasak NUYEO boleh didapati dalam pelbagai saiz iaitu 26cm, 28cm dan 30cm. Semuanya cantik-cantik. Lepas masak boleh terus hidang kerana periuk dan kuali NUYEO“are so presentable”. 





Harganya sangat berpatutan iaitu sekitar RM189.00 tetapi sekarang ada harga promosi iaitu RM89.00 SAHAJA! Buat mereka yang ingin memasak dengan lebih mudah, cepat dan berkhasiat, sila dapatkan satu peralatan memasak NUYEO hari ini!
 

Maklumat lanjut tentang produk-produk NUYEO boleh didapati di :-

NUYEO website : https://nuyeo.com/
NUYEO IG: nuyeokr

NUYEO FB: Nuyeo Kitchenware



Buat mereka yang mahu shopping produk NUYEO, boleh lah layari :
NUYEO LazMall: https://bit.ly/3D2P0J2

NUYEO Shopee Mall: https://bit.ly/3mbLEwF






 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2021/10/kuali-nuyeo-jimat-masa-memasak-kualiti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Jimat Masa Untuk Buang Biji Cili Kering

Cara Mudah Jimat Masa Untuk Buang Biji Cili Kering

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 346 hits
Cili kering yang dikisar sendiri antara bahan penting yang perlu ada di dapur Tapi apa yang lecehnya bila nak kena buang biji cili kering Namun dengan kaedah yang dikongsi Ziela Mazlan ini sangat mudah dan menjimatkan masa CARA BUANG BIJI C...
Langgar Lari Penghantar Makanan Pemandu Serah Diri Bantu Siasatan

Langgar Lari Penghantar Makanan Pemandu Serah Diri Bantu Siasatan

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 218 hits
Langgar lari penghantar makanan pemandu serah diri bantu siasatan IPOH Seorang pemandu kenderaan yang melanggar penghantar makanan sehingga kes itu tular di media sosial telah menyerah diri kepada polis semalam Ketua Polis Perak Mior Farida...
Abg Panda Lagi Netizen Terhibur Tengok Rider Makanan Tolong Siapkan Order Di Restoran

Abg Panda Lagi Netizen Terhibur Tengok Rider Makanan Tolong Siapkan Order Di Restoran

papar berkaitan - pada 10/10/2021 - jumlah : 303 hits
Sejak kerajaan umumkan kebenaran dine in untuk yang dah lengkap dua d0s vaks1n ramai yang ambil kesempatan untuk ke restoran kegemaran masing masing kan Tuan kedai pun sampai tak cukup tangan lah nak siapkan order pelanggan dine in masuk se...
Hiburan Makan Makanan Penjara Anak Shah Rukh Khan Dilayan Seperti Banduan Lain

Hiburan Makan Makanan Penjara Anak Shah Rukh Khan Dilayan Seperti Banduan Lain

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 252 hits
Meskipun bergelar anak kepada pelakon terkenal dunia Shah Rukh Khan Aryan Khan dilaporkan telah dimasukkan ke dalam lokap Penjara Arthur Road Mumbai setelah ditangkap ketika serbuan skandal dadah di sebuah kapal mewah baru baru ini ARTIKEL ...
Kualiti Dan Kandungan Sperma Lelaki Boleh Dipengaruhi Oleh Aktiviti Menonton Televisyen Terlalu Lama

Kualiti Dan Kandungan Sperma Lelaki Boleh Dipengaruhi Oleh Aktiviti Menonton Televisyen Terlalu Lama

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 408 hits
Oleh KOSMO Kualiti dan kandungan sperma lelaki boleh dipengaruhi oleh aktiviti menonton televisyen terlalu lama Shutterstock JAKARTA Seorang Pakar Perbidanan dan Kesuburan Hospital Pondok Indah di Indonesia mendedahkan bahawa aktiviti menon...
Potret Nagita Slavina Kunjungi Rumah Fadil Jaidi Bawa Makanan Banyak Banget

Potret Nagita Slavina Kunjungi Rumah Fadil Jaidi Bawa Makanan Banyak Banget

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 680 hits
Beberapa waktu lalu Nagita Slavina mengunjungi rumah Fadil Jaidi Ia membawa banyak sekali makanan sebagai buah tangan Kehadiran Nagita disambut hangat oleh keluarga Fadil Berikut beberapa fotonya
Kerap Berselawat Amal Air Suam Kurang Makanan Bergula Jadi Petua

Kerap Berselawat Amal Air Suam Kurang Makanan Bergula Jadi Petua

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 186 hits
Ahmad Ismailam hmetro com myUmi Kastawi menunjukkan kad pengenalannya yang berusia 107 bersama anak cucunya FOTO Ahmad IsmailMuar Kerap berselawat minum air suam lebih enam gelas sehari dan pemakanan sihat dengan mengurangkan gula antara pe...
Dr Pesan Anak Selalu Demam Batuk Selesema Cuba Check Ada Tak Makanan Ini Anak Makan

Dr Pesan Anak Selalu Demam Batuk Selesema Cuba Check Ada Tak Makanan Ini Anak Makan

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 201 hits
Cara pemakanan sebenarnya antara salah satu penyebab anak anak kurang sihat Namun ramai ibu bapa masih belum mengetahui hal ini Menurut Dr Mazliana Mazlan jika anda perasan kadang bila anak kita sakit lambat betul dia nak sembuh Atau kadang...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened