Koronavirus Terkini Sejumlah 717 Maut Di China Atasi Rekod Sars


Koronavirus – Terkini Sejumlah 717 Maut di China. Atasi Rekod SARS. | Terkini kematian tercatat akibat koronavirus adalah sebanyak 717 selepas wilayah Hubei laporkan 81 kematian terbaru. Semoga dipermudahkan segala urusan. Baca selanjutnya.
JUMLAH TERKINI KEMATIAN AKIBAT KORONAVIRUS
Jumlah kematian keseluruhan dunia akibat wabak coronavirus di China meningkat kepada 717 hari ini selepas wilayah Hubei melaporkan 81 kematian terbaharu.
Perangkaan itu mengatasi jumlah kematian akibat Sindrom Pernafasan Akut Teruk (SARS) yang meragut hampir 650 nyawa di tanah besar China dan Hong Kong pada 2002 – 2003.
Dalam perkembangan terkini, suruhanjaya kesihatan Hubei turut mengesahkan penemuan 2,841 kes baharu di wilayah berkenaan, iaitu lokasi kali pertama virus terbabit dikesan akhir Disember lalu. – AFP
KILANG KERETA TERBESAR DUNIA HENTI OPERASI
Kilang pengeluaran kenderaan paling produktif di dunia lengang selepas Hyundai menghentikan operasi di kompleks Ulsan, Korea Selatan disebabkan kekurangan komponen dari China ekoran penularan coronavirus yang melumpuhkan pengeluaran industri.

Lima rangkaian kilang di kompleks berkenaan mampu menghasilkan 1.4 juta kenderaan setahun, selain menjadi lokasi import dan eksport kereta di seluruh dunia.
Namun, rantaian bekalan penting yang saling berkaitan di seluruh dunia itu terjejas selepas penularan coronavirus di China yang menyaksikan banyak kilang di beberapa kawasan yang terbabit dengan wabak maut itu ditutup.
Lantaran itu, Hyundai juga syarikat sekutu Kia yang menjadi pengeluar automotif kelima terbesar dunia, kehabisan komponen pengangkut kabel yang menghubungkan komponen elektronik kompleks kenderaan.
Ia menghentikan pengeluaran di kilangnya di seluruh Korea Selatan, yang mana 25,000 pekerja terpaksa bercuti dan menerima sebahagian gaji.
“Ini adalah sesuatu yang memalukan kerana saya tidak dapat bekerja dan perlu menerima hakikat gaji dipotong,” kata kakitangan pengeluaran di Ulsan yang dikenali sebagai Park.
“Ini perasaan yang sangat tidak menyenangkan.”
Penutupan kilang pengeluaran akan menjadi contoh pertama disebabkan fenomena wabak yang menular di seluruh dunia, kata penganalisis.
Penganalisis menjangkakan penutupan selama lima hari kilang milik Hyundai akan membabitkan kerugian sekurang-kurangnya 600 bilion won (RM2.07 bilion).
Hyundai bukan satu-satunya syarikat korporat terjejas kerana Kia juga akan menggantung operasi tiga kilang sehari pada Isnin, manakala unit pengeluar kereta dari Perancis, Renault sedang mempertimbang untuk menghentikan operasi kilangnya di Busan minggu depan.
Ketua Pegawai Eksekutif Fiat Chrysler, Mike Manley memberitahu FT bahawa firmanya itu terpaksa menghentikan operasi di satu daripada kilangnya di Eropah.
Penganalisis memberi amaran bahawa masalah itu akan bertambah rumit jika Beijing melanjutkan cuti Tahun Baru Cina lebih panjang susulan coronavirus, dengan data rasmi menunjukkan wabak itu menjejaskan lebih 31,000 orang dan membunuh 636 nyawa.
“Masalah utama adalah kita tidak tahu bagaimana wabak ini akan berakhir,” kata profesor ekonomi di Inha University Korea, Cheong In-kyo.
“Syarikat Korea Selatan bergantung sepenuhnya kepada bahagian dan komponen dari China. masalahnya, jika satu bahagian tiada, mereka tidak boleh berbuat apa-apa.” -AFP
Sumber: Berita Harian
The post Koronavirus – Terkini Sejumlah 717 Maut di China. Atasi Rekod SARS appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/koronavirus-terkini-sejumlah-717-maut-di-china-atasi-rekod-sars/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Koronavirus China Sahkan 361 Maut

Koronavirus China Sahkan 361 Maut

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 198 hits
BEIJING 3 FEB Jumlah kematian di China akibat wabak koronavirus 2019 meningkat kepada 361 orang lapor agensi berita Anadolu memetik Suruhanjaya Kesihatan Negara pada Isnin Dalam satu kenyataan suruhanjaya itu berkata setakat ini sejumlah 17...
Angka Terkini 170 Kematian 7 711 Positif Jangkitan Koronavirus Di China Suara Tv

Angka Terkini 170 Kematian 7 711 Positif Jangkitan Koronavirus Di China Suara Tv

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 357 hits
WUHAN Jumlah kematian akibat penularan coronavirus di China terus meningkat kepada 170 orang apabila wilayah Hubei yang terkesan teruk melaporkan 38 kematian baharu Hubei pusat penularan coronavirus yang mencetuskan kebimbangan global melap...
Koronavirus Covid 19 Ragut 1 110 Nyawa China Rekod Lebih 90 Kes Kematian Baru

Koronavirus Covid 19 Ragut 1 110 Nyawa China Rekod Lebih 90 Kes Kematian Baru

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 411 hits
Jangkitan Coronavirus yang menular di China kini telah mengorbankan sebanyak 1 110 orang dengan Hubei yang menjadi pusat muculnya wabak melaporkan 94 kematian baharu Menurut The Korea Herald Suruhanjaya Kesihatan Hubei dalam kemas kini hari...
Koronavirus Angka Korban Meningkat 80 Disahkan Maut Di China

Koronavirus Angka Korban Meningkat 80 Disahkan Maut Di China

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 419 hits
WUHAN Angka korban akibat wabak koronavirus di China meningkat kepada 80 mangsa setakat awal pagi Isnin Menurut laporan South China Morning Post pihak berkuasa kesihatan China berkata kes jangkitan koronavirus pula meningkat kepada 2 400 Lo...
Koronavirus Kumpulan Kakitangan Gesa Syarikat Penerbangan Henti Terbang Ke China

Koronavirus Kumpulan Kakitangan Gesa Syarikat Penerbangan Henti Terbang Ke China

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 272 hits
Kumpulan kakitangan penerbangan Kesatuan Kebangsaan Anak anak Kapal Kabin Penerbangan Malaysia menggesa syarikat syarikat penerbangan segera menghentikan penerbangan ke China semasa penularan wabak koronavirus Sekretariat kumpulan itu berka...
Koronavirus Msu Tangguh Perjalanan Pelajar Kakitangan Ke China

Koronavirus Msu Tangguh Perjalanan Pelajar Kakitangan Ke China

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 189 hits
SHAH ALAM 31 JAN Universiti Pengurusan dan Sains menangguhkan semua aktiviti mobiliti membabitkan perjalanan pelajar dan kakitangannya ke China susulan penularan koronavirus 2019 berkuat kuasa serta merta kata presidennya Prof Tan Sri Dr Mo...
Angka Korban Koronavirus 2019 Di China Meningkat 259

Angka Korban Koronavirus 2019 Di China Meningkat 259

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 257 hits
KUALA LUMPUR 1 FEB Pihak berkuasa China melaporkan 46 kematian akibat koronavirus 2019 baharu dicatatkan pada Jumaat lalu menjadikan angka korban meningkat kepada 259 orang Kedutaan China di Malaysia menerusi catatan di Facebook hari ini me...
Terkini Dua Lagi Kes Baru Positif Covid 19 Libatkan Warga China Dilaporkan Di Malaysia

Terkini Dua Lagi Kes Baru Positif Covid 19 Libatkan Warga China Dilaporkan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 383 hits
Kuala Lumpur 15 Feb Kementerian Kesihatan Malaysia hari ini mengesahkan dua lagi kes positif Covid 19 di negara ini Pertambahan dua kes melibatkan warga asing ini menjadikan 21 kes setakat ini di Malaysia Kes ke 20 melibatkan seorang lelaki...
Who Puji Kerajaan China Bertindak Pantas Kawal Wabak Koronavirus

Who Puji Kerajaan China Bertindak Pantas Kawal Wabak Koronavirus

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 321 hits
Selasa yang lalu WHO telah melakukan mesyuarat tergempar yang akhirnya menisytiharkan darurat global untul wabak koronavirus Keputusan ini mendapat persetujuan dari semua kepimpinan WHO setelah ia diusulkan Bagaimanapun Ghebreyesus tetap me...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keuntungan Arenamall Reit Meningkat Hampir Dua Kali Ganda Setahun

Pelancaran Sony Xperia 1 Vi Mungkin Berlaku Pada 17 Mei

Caam Keluar Amaran Bahaya Debu Gunung Berapi Ruang

Tarif Air Perak 75 Sen Semeter Padu Mulai 1 Mei

Kalau Boleh Aku Nak Korek Balik Kubur Mak Kau Dituduh Calarkan Kereta 3 Adik Beradik Yatim Teruk Dihina Ibu Saudara

Tahun Ini Lain Macam Sikit Beraya Di Kampung Adira Datuk Red Gementar Ingin Berhadapan Dengan Keluarga Mentua