Kmi Healthcare Keluar Dari Kebiasaan Operasi


Hospital KTS salah satu rangkaian KMI Healthcare menjanjikan perkhidmatan terbaik kepada pesakit. Foto oleh - Tengku Syamim Tengku IsmailKUALA TERENGGANU, 16 April - KMI Healthcare telah keluar dari kebiasaan operasi perniagaan hariannya dengan menawarkan perkhidmatan dalam talian, penjagaan di rumah dan khidmat penghantaran di semua rangkaian hospitalnya; Kuala Terengganu Specialist Hospital (KTS), Kuantan Medical Centre (KMC), Kelana Jaya Medical Centre (KJMC) dan Taman Desa Medical Centre (TDMC).

Semua Hospital KMI kini menawarkan khidmat rundingan dalam talian, lawatan ke rumah dan perkhidmatan penghantaran dalam beberapa bidang terpilih seperti penjagaan kejururawatan, fisioterapi, farmasi, makanan dan kesihatan.

Sejak awal Mac 2020, kebanyakan Hospital KMI telah mula menawarkan ujian COVID-19 rT-PCR untuk orang ramai dan memperluas perkhidmatannya kepada pandu lalu hingga akhir Mac 2020.

Pengerusi KMI, YM Raja Dato’ Haji Idris Raja Kamarudin berkata, landskap yang dibawa oleh COVID-19 adalah salah satu kesan dalam skala terbesar yang pernah dilihat dunia pada abad ini. Ianya juga merupakan wabak yang pertama dihadapi oleh dunia moden dan digital.

"Oleh itu, sudah pasti kita juga harus mengubah cara kita menjalankan perniagaan kita dan terus bergerak maju ke hadapan kerana kita tidak pasti berapa lama lagi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akan berlaku.

"Sebagai contoh, KMC menawarkan perkhidmatan pengambilan di rumah untuk pesakit fisioterapi di hospital mereka, KTS menawarkan perkhidmatan penghantaran makanan dari dapur mereka dan kedua-dua hospital kami di Lembah Klang KJMC dan TDMC menawarkan penghantaran ubat dari farmasi mereka dan banyak lagi perkhidmatan baharu lain yang telah dan akan ditawarkan," ujarnya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Tambah beliau, panduan penting bagi operasi perniagaan telah disediakan untuk mengatasi sebarang masalah dan memastikan langkah-langkah penjarakan sosial diikuti dengan rapi. Polisi yang ketat telah dilaksanakan dan keselamatan barisan hadapan selalu menjadi keutamaan.

"Sebelum setiap lawatan, penilaian akan dibuat untuk mengelakkan potensi risiko. Peralatan Perlindungan Peribadi (PPE) yang betul dan langkah berjaga-jaga lain yang diamalkan oleh barisan hadapan akan memastikan keselamatan dan perlindungan semua kakitangan dan pelanggan kami.

“Kami ingin memastikan bahawa pesakit dan pelanggan kami akan dijaga dengan baik walaupun terdapat situasi pandemik global ini dan hospital kami akan terus menjadi penyedia perkhidmatan kesihatan yang dipercayai oleh orang ramai,” katanya.

Di peringkat hospital, KMI Hospital melakukan tindakan pencegahan termasuk pemeriksaan suhu bagi setiap orang yang masuk ke hospital, kaunter pemeriksaan khas, mengehadkan pintu masuk, maklumat dalam bentuk brosur dan poster COVID-19 serta mendorong amalan kebersihan tangan yang baik sejak global merebak pada awal Januari 2020.

Untuk maklumat lebih lanjut berkenaan konsultasi dalam talian mengenai masalah perubatan, diet dan fisioterapi, penghantaran ubat berjadual dan makanan tambahan, lawatan kejururawatan ke rumah dan pemeriksaan darah dan berkala yang lain, sila lawati laman web kami di www.kmihealthcare.com.

Sumber: teganukita.net

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/04/kmi-healthcare-keluar-dari-kebiasaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Waktu Operasi Mesin Atm Kini Dihadkan Sehingga 8 Malam Sahaja

Waktu Operasi Mesin Atm Kini Dihadkan Sehingga 8 Malam Sahaja

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 277 hits
Waktu operasi mesin ATM di seluruh negara kini disingkatkan lagi dari ham 8 pagi sehingga 8 malam Pengumuman waktu operasi baharu ini diumumkan oleh menteri kanan Datuk Seri Ismail Sabri hari ini Langkah pengurangan waktu operasi ini diambi...
Airasia Sambung Semula Operasi Penerbangan Domestik Bermula 29 April

Airasia Sambung Semula Operasi Penerbangan Domestik Bermula 29 April

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 306 hits
KUALA LUMPUR Syarikat syarikat penerbangan di bawah dalam Kumpulan AirAsia akan menyambung semula penerbangan domestik yang dijadualkan bermula dengan AirAsia Malaysia AK pada 29 April 2020 Ia diikuti oleh AirAsia Thailand FD AirAsia Filipi...
Covid19 Waktu Baharu Pusat Panggilan Pusat Pengurusan Operasi Negara

Covid19 Waktu Baharu Pusat Panggilan Pusat Pengurusan Operasi Negara

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 337 hits
WAKTU BAHARU PUSAT PANGGILAN PUSAT PENGURUSAN OPERASI NEGARA MKN BERMULA 20 APRIL 2020Sebarang pertanyaan lanjut mengenai PKP boleh hubungi 03 88882010 COVID19 StayAtHome MovementControlOrder PerintahKawalanPergerakan KitaMestiMenangJabatan...
Pulau Pinang Kaji Cadangan Benar Operasi Restoran Nasi Kandar Waktu Sahur

Pulau Pinang Kaji Cadangan Benar Operasi Restoran Nasi Kandar Waktu Sahur

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 660 hits
Majlis Bandaraya Pulau Pinang akan mengkaji cadangan beberapa pengusaha nasi kandar di bahagian pulau untuk menjalankan operasi penghantaran makanan pada waktu sahur dalam tempoh perintah kawalan p0ergerakan berkuat kuasa Datuk Bandar MBPP ...
Suteng Pengasuh Arsy Ternyata Idap Tumor Rahim Ashanty Mohon Doa Agar Operasi Lancar

Suteng Pengasuh Arsy Ternyata Idap Tumor Rahim Ashanty Mohon Doa Agar Operasi Lancar

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 267 hits
Suwarsiha bisa dibilang jadi salah satu asisten yang beruntung bekerja dengan keluarga yang sangat sayang padanya
Operasi Gabungan Bubarkan 711 Kerumunan Di Diy Selama Masa Pandemi

Operasi Gabungan Bubarkan 711 Kerumunan Di Diy Selama Masa Pandemi

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 163 hits
Dia mengungkapkan operasi akan terus dilakukan hingga masa pandemi Corona dinyatakan berakhir Noviar menyebut setiap operasi pembubaran kerumunan selalu didahului dengan pengarahan
Covid19 Hanya Perniagaan Dan Kilang Yang Dapat Kelulusan Mtti Sahaja Boleh Operasi

Covid19 Hanya Perniagaan Dan Kilang Yang Dapat Kelulusan Mtti Sahaja Boleh Operasi

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 368 hits
MANA MANA PERNIAGAAN DAN SEKTOR PERKILANGAN HANYA BOLEH MULAKAN OPERASI SETELAH MENDAPAT KELULUSAN MITIMANA MANA PERNIAGAAN DAN SEKTOR PERKILANGAN HANYA BOLEH MULAKAN OPERASI SETELAH MENDAPAT KELULUSAN MITI Kepada sektor Posted by on Kepada...
Pkp Operasi Penguatkuasaan 16 April 2020

Pkp Operasi Penguatkuasaan 16 April 2020

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 1315 hits
PKP OPERASI PENGUATKUASAAN 16 APRIL 2020 COVID19 StayAtHome MovementControlOrder PerintahKawalanPergerakan KitaMestiMenangKementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia KKMMJabatan Perdana MenteriKementerian Dalam Negeri Kementerian Pertaha...
Miti Tutup Sementara Permohonan Syarikat Teruskan Operasi

Miti Tutup Sementara Permohonan Syarikat Teruskan Operasi

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 265 hits
Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri akan menutup sementara sistem permohonan untuk syarikat meneruskan operasi bermula jam 2 petang sehingga jam 4 petang Dalam satu kenyataan hari ini MITI berkata langkah tersebut diambil beri...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord