Kelebihan Note 9 Dengan Android 9 Pie Dan One Ui



Semalam merupakan tarikh keramat  kerana Galax Note 9 aku mendapat unpgrade kepada android 9 Pie bersama dengan upgrade ONE UI iaitu aplikasi smartphone utama Samsung.

Dan semalaman aku belajar apa kelebihan Android 9 Pie dan ONE UI yang heboh diperkatakan selama berbulan-bulan oleh peminat smartphone dunia. Artikel ini bukan sahaja untuk pengguna Note 9 sahaja tetapi juga kepada pengguna S9 dan Note 8 yangakan mendapat sebijik macam Note 9 aplikasi tetapi bukan pertambahan RAM atau internal storage ler..hehehehehe.

Jom kita lihat apa kelbihan Note 9 dengan Android 9 Pie dan ONE UI.

Secara keseluruhan kelebihan NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI ialah ia fokus kepada interface Samsung itu sendiri agar mesra pengguna dengan menggunakan satu jari sahaja. Itu tujuan utama peningkatan Samsung dan ada juga ada beberapa aplikasi yang hebat tapi tak banyak.

Jom kita lihat :

FLOATING ASSISTANT MENU
Dimana anda aplikasi ini akan membuat butang menu terapung. Dimana ia amat mudah untuk membuat pilihan menu dengan menekan butang ini . Ia macam Iphone punya floating button.
Aku ada aktifkan dan ia amat memudahkan aku terutama aku nak buat screen shot.


GALLERY RECYCLE BIN
NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI aplikasi terbaru dimana jika anda membuang gambar dari gallery anda ia akan menyimpan selama 15 hari, jika anda tidak ambil semula. Maka ia akan terus dibuang.

Aplikasi yang dinantikan oleh semua pengguna Samsung kerana adakala kita tersalah deleted dan kita boleh ambil semula tapi jangan melebihi 15 hari ler.


NIGHT MODE
Ini adalah salah satu aplikasi yang dinantikan di  NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI dimana jika anda berad adi tempat gelap anda hanya perlu aktifkan night mode aplikasi dimana background anda menjadi hitam dan mudah dibaca dalam gelap.
Sebagai contoh jika anda tengah tidur tiba-tiba, ada mesej, jik aanda guna night mode senang anda membacanya tanpa merosakkan mata anda.


DEVICE CARE
NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI telah menukar nama device maintenance dengan dengan nama Devise Care dimana i atelah menambah baik membersihkan storage smartphone anda dan ia juga ada schedule auto restart yang baru.


FLOATING CAMERA BUTTON
satu lagi kelebihan NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI ialah untuk pengguna kamera dimana anda boleh floatingkan  camera button anda . Senang kalau nak amik pakai mana-mana jari pun kan. Tapi untuk Note 9, ambil gambar pakai S-Pen lagi baik. Ini untuk pengguna yang tiada S-Pen.


AUTO FACTORY REST 
NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI punyai sekuriti yang baik dmaman jika smartphone anda dicuri dan jika si pencuri mencuba sebanyak 15 kali dan gagal. Secara automatik semua data dalam smartphone anda akan dihilangkan.

GALLERY CUSTOMIZE
NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI aplikasi yang terbaik ialah Gallery telah diupgrade di mana anda boleh zoom in/out album gallery anda. Malah anda boleh membuat video dari gallery anda.

SHOW WEEK IN CALENDER
Jika anda bekerja dikilang, biasanya kita lihat waktu bekerja dalam work week. NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI ada menambah work week di calender anda. Anda hanya perlu onkan sahaja. Bagus untuk aku kerana aku boleh refer work week kat kalender aku.


LOT OF EMOJI
Satu lagi kelebihan NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI iaitu ia telah menambah baik emoji yang lebih kemas dan banyak. Dah macam what apps pula bila anda hantar mesej kepada rakan anda..heheheh.


NAVIGATION BAR
NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI dimana anda boleh hilangkan navigation bar yang kadang-kala mengganggu anda. Aku tak pakai sebab aku selesa pakai navigation bar stail lama.


Sebenarnya banyak lagi kelebihan  NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI terutama aplikasi kameranya yang punyai pelbagai kelebihan.
Malas aku nak tulis lagi ...

Lain-lain kelebihan ialah :
HOME SCREEN LOCK
LOCKDOWN MODE
LIFT TO WAKE
KEYBOARD FLOATING

Kalau anda lihat kesemua penambah baikan NOTE 9 DENGAN ANDROID 9 PIE DAN ONE UI ialah memudahkan pengguna mencapai aplikasi mereka dengan satu jari sahaja.













Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.hanifidrus.com/2019/02/kelebihan-note-9-dengan-android-9-pie.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Samsung Galaxy Note 9 Di Malaysia Mula Menerima Kemas Kini Android 9 Pie

Samsung Galaxy Note 9 Di Malaysia Mula Menerima Kemas Kini Android 9 Pie

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 223 hits
Berita baik bagi pengguna Samsung Galaxy Note 9 di Malaysia Kemas kini untuk sistem operasi Android 9 Pie kini boleh dimuat turun Ini bukan sahaja memberikan sistem operasi terkini malahan antaramuka terkini One UI yang dioptimasi untuk pen...
Galaxy Note 9 Updated Android Pie

Galaxy Note 9 Updated Android Pie

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 297 hits
Tak sabar dan stress menunggu Galaxy Note 9 aku ni nak dapat android Pie Dengar khabar dengan android Pie ini kami akan dapat penambahbaikan Samsung One UI Ini yang buat aku tambah geram Dulu kata Note 9 akan dapat bulan January tapi dah bu...
Lg Q9 One Dilancarkan Di Korea Hadir Berasaskan Android One Dijana Snapdragon 835

Lg Q9 One Dilancarkan Di Korea Hadir Berasaskan Android One Dijana Snapdragon 835

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 277 hits
LG masih tidak melupakan arena peranti mudah alih dan masih terus hadir dengan beberapa penawaran baru Terkini hari ini mereka mengumumkan sebuah telefon pintar baru untuk pasaran Korea Selatan iaitu LG Q9 One LG Q9 One hadir dengan sistem ...
Asus Zenfone 5z Mula Menerima Kemaskini Android 9 0 Pie

Asus Zenfone 5z Mula Menerima Kemaskini Android 9 0 Pie

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 267 hits
Asus Zenfone 5z merupakan salah satu telefon mercu keluaran pengeluar dari Taiwan berkenaan pada 2018 lepas Kini berita menarik bagi pengguna peranti berkenaan Asus telah pun mula menawarkan kemaskini Android 9 0 Pie untuk Zenfone 5z Melalu...
Rekaan Nokia 1 Plus Tertiris Mungkin Sebuah Peranti Android Pie Go

Rekaan Nokia 1 Plus Tertiris Mungkin Sebuah Peranti Android Pie Go

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 298 hits
Nokia telah memperlihatkan imej acah Nokia 9 yang akan dilancarkan pada 24 Februari hadapan Peranti mercu dengan lima kamera utama ini pasti akan menerima perhatian kerana konfigurasi kamera yang unik Tetapi besar kemungkinan Nokia 1 Plus t...
Camera2api Tidak Wajib Diaktifkan Dalam Android Pie Terpulang Kepada Pengeluar

Camera2api Tidak Wajib Diaktifkan Dalam Android Pie Terpulang Kepada Pengeluar

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 253 hits
Jika anda perasan banyak peranti Android baru yang menjalankan Android Pie 8211 API kameranya menggunakan Camera2API Lebih lebih lagi peranti peranti Xiaomi yang baru Ramai yang sangkakan peranti baru dengan Android Pie wajib mengaktifkan A...
Attention Vips With Outriders No One Cares Who You Are

Attention Vips With Outriders No One Cares Who You Are

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 257 hits
When I was studying for my Masters in London I had the opportunity to watch a play starring Natalie Dormer of Game of Thrones fame And after the show I got a chance to take a photo with her as she was leaving the theatre She was in a bit of...
All In One Pc

All In One Pc

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 347 hits
AssalamualaikumNtah kenapa hujan tak ada ribut apalah lagi En Suami aku tetiba nak beli pc Walhal laptop aku pun ada laptop dia dah rosak skrin pecah Google punya google aku cakap eloklah beli yang recond aje Buat apa nak membazir Aku pulak...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City