Kecewa Selepas Putus Cinta Gadis Nekad Ubah Penampilan Jadi Cantik


Kisah seorang gadis berasal dari Vietnam nekad mengubah penampilannya secara drastik selepas putus hubungan dengan teman lelakinya, menjadi perbualan hangat di media sosial. 


Gadis bernama Nguyen Tuong Vy itu viral di media sosial selepas memuat naik gambar lamanya beberapa tahun lalu yang berbeza dengan penampilannya yang terkini di usia 21 tahun setelah menjalani pembedahan plastik. 


Gadis yang menetap di wilayah Dak Lak itu berkata, dia dan teman lelakinya sebelum ini sangat bahagia. Teman lelakinya selalu memberitahu yang dia menyukai Nguyen kerana personalitinya, bukan kerana rupanya. 


Lelaki itu juga tidak pernah memperkenalkannya kepada rakan-rakan. Sehingga satu hari teman lelakinya dijemput oleh rakan untuk menghadiri majlis ulang tahun kelahiran dan bermulalah episod hitam tersebut. 


Mengimbas kembali insiden berkenaan, Nguyen berkata ramai tetamu yang menunjuk-nunjuk dan mengumpat mengenai dia tentang, bagaimana seorang lelaki yang mempunyai paras rupa kacak boleh memilih gadis berwajah hodoh sebagai teman wanita. 


Trauma dan kecewa dengan apa yang berlaku, Nguyen mengambil keputusan untuk berpisah dengan lelaki itu. Lebih teruk lagi, lelaki itu segera bersetuju dan membuatkan Nguyen bertambah sedih. 


Selepas melalui peristiwa yang tidak menyenangkan itu, Nguyen sekali lagi dikejutkan dengan perkara yang tidak diingini bilamana dia ternampak bekas teman lelakinya keluar bersama seorang perempuan yang jauh lebih cantik dari dirinya. 


Penampakan itu membuatkan Nguyen terkesan dan nekad mengubah penampilan. Nguyen kemudian menyatakan hasrat untuk membuat pembedahan plastik dan meminta kebenaran dari ibu dan ternyata ibunya bersetuju dan memberi sokongan untuk dia berbuat demikian. Malah sanggup menanggung kos pembedahan dan membawa Nguyen ke klinik. 


"Saya luahkan masalah saya kepada ibu mengenai penampilan saya dan bagaimana ia telah menjejaskan keyakinan diri. Tak disangka-sangka, ibu beri sokongan untuk buat pembedahan plastik. Ibu juga sanggup tanggung semua kos itu dan membawa saya ke klinik berkenaan. Saya sangat bersyukur," katanya. 


Sebaik saja tamat persekolahan, Nguyen yang berusia 19 tahun ketika itu terus membuat pembedahan plastik dan perlu melalui beberapa prosedur seperti membentuk semula hidung, pipi, bibir dan lain-lain. 


Selesai melakukan semua prosedur tersebut, Nguyen mula mendapat perhatian dari orang ramai yang memuji penampilannya yang cantik. Dia menjadi lebih yakin untuk berdepan atau bercakap dengan orang serta dapat memulakan 'hidup baru'. Nguyen juga bersyukur bekas teman lelakinya yang banyak memberikan motivasi untuk berubah. 






"Sudah empat tahun saya tidak bertemu dengan dia, walaupun dia masih follow saya di sosial media dan tekan like pada gambar saya setiap hari. 


"Sebelum ini saya selalu menyalahkan dia di atas apa yang berlaku, tetapi sekarang jika saya letakkan diri di situasi dia, saya juga tidak berani memperkenalkan pasangan hodoh kepada rakan-rakan saya. Saya bersyukur, dia banyak memberi motivasi kepada saya untuk berubah dan memperbaiki diri," katanya. 


Kisah Nguyen mengundang banyak perhatian di media sosial. Ada yang memuji usahanya untuk mengubah penampilan dan tidak kurang uga yang mengkritik kenyataan yang tidak berani memperkenalkan orang berwajah hodoh kepada rakan-rakannya. 


Sumber: Oddity Central


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/11/kecewa-selepas-putus-cinta-gadis-nekad.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Setahun Bersama Kang Daniel Jihyo Twice Disahkan Putus Cinta

Selepas Setahun Bersama Kang Daniel Jihyo Twice Disahkan Putus Cinta

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 214 hits
Nampaknya hubungan yang diumumkan pada Ogos 2019 di antara Ji hyo TWICE dan Kang Daniel sudah pun menemui titik noktahnya Menurut laporan Dispatch mereka berdua membuat keputusan untuk memutuskan hubungan selepas jarang berjumpa dek jadual ...
Jangan Biasakan Anak Tertidur Selepas Kena Marah Ubah Cara Kita Kesian Mereka

Jangan Biasakan Anak Tertidur Selepas Kena Marah Ubah Cara Kita Kesian Mereka

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 296 hits
Sedang kita kalut menukar lampin si bongsu selepas penat memasak dan mengemas rumah tiba tiba si abang tertumpah nasi berlauk di atas karpet yang baru dibeli Aduh bukan main marah kita kan Sabar ibu sabar Jangan diikut perasaan Si abang tak...
7 Fakta Gadis Cantik Korban Pembunuhan Di Semarang Nomor 5 Masyaallah

7 Fakta Gadis Cantik Korban Pembunuhan Di Semarang Nomor 5 Masyaallah

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 454 hits
Gadis cantik bernama Emy Listiyani itu kini telah tiada Warga Kampung Ngabean RT 4 RW IV Kelurahan Gunungpati Kecamatan Gunungpati Kota Semarang itu ditemukan tewas di tepi Jalan Pramuka Kelurahan Sumurrejo Gunungpati Jumat pagi Emy diduga ...
Gadis Cantik Korban Pembunuhan Di Semarang Meninggalkan Kertas Di Dalam Al Qur An Isinya Bikin Terenyuh

Gadis Cantik Korban Pembunuhan Di Semarang Meninggalkan Kertas Di Dalam Al Qur An Isinya Bikin Terenyuh

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 387 hits
Siti Sakdiah menemukan lembaran kertas tulisan putrinya Emy Listiyani gadis cantik yang diduga menjadi korban pembunuhan dan ditemukan di Jalan Pramuka Sumurrejo Gunungpati Kota Semarang Jumat pagi Lembaran kertas itu terselip di Al Qur an ...
Mengandung Lagi Cantik Berseri Seri Penampilan Scha Alyahya Jadi Tumpuan Ramai Puji Seri Ibu Hamil

Mengandung Lagi Cantik Berseri Seri Penampilan Scha Alyahya Jadi Tumpuan Ramai Puji Seri Ibu Hamil

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 571 hits
Pada Ogos yang lalu pasangan selebriti terkenal Scha Alyahya dan suami Awal Ashaari mengumumkan kepada peminat bahawa mereka bakal menimang cahaya mata kedua Kehamilan kedua tersebut adalah selepas 6 tahun mereka dikurniakan puteri sulung m...
5 Cara Mudah Dapatkan Gadis Yang Cantik

5 Cara Mudah Dapatkan Gadis Yang Cantik

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 546 hits
Bagaimana untuk mendapatkan gadis cantik adakah anda pernah mahu mendapatkan gadis yang cantik Nampaknya hampir semua lelaki di dunia ini mempunyai keinginan yang sama Sebenarnya bukan hampir semuanya tetapi semuanya Tetapi kalau nak dapatk...
6 Jenis Pelarian Orang Indonesia Kalau Lagi Putus Cinta Begini Nih Kalau Hati Berantakan

6 Jenis Pelarian Orang Indonesia Kalau Lagi Putus Cinta Begini Nih Kalau Hati Berantakan

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 252 hits
Putus cinta dan cari pelarian boleh aja tapi jangan yang aneh aneh ya Nggak ada untungnya juga
Video Baru First Date Jumpa Bakal Jodoh Gadis Ini Sedih Ditinggal Seorang Diri Di Kedai

Video Baru First Date Jumpa Bakal Jodoh Gadis Ini Sedih Ditinggal Seorang Diri Di Kedai

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 291 hits
Aplikasi mencari jodoh secara online menerusi media sosial semakin popular di kalangan masyarakat kita Bermula dengan bualan kosong biasanya perkenalan ini akan berterusan dengan pertemuan untuk lebih serius ke fasa seterusnya Namun begitu ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte