Kawalan Serangga Di Rumah Lebih Jimat Ambil Kontrak Setahun Berbanding Sekali Servis




Apa saja barangan atau peralatan yang anda mahu guna dalam masa yang lama perlu penjagaan yang rapi. Penjagaan yang rapi di sini bermakna cara pakai yang betul diikuti oleh aktiviti selenggaraan yang dijalankan secara berkala.
Sikap tunggu kejutan terhadap kerosakan, kemudian baru baru nak baiki, sering kali membawa padah. Samada kerosakan terlalu teruk dan tidak berbaloi untuk dibaiki lagi atau berlaku perkara tidak diingini terhadap pemakainya jika ia peralatan yang merbahaya.
Anda tentu dah biasa dengan penggunaan kenderaan. Samada kereta atau motosikal dan sebagainya. Hampir semua pengguna kenderaan sudah ada budaya menjaga kenderaan dengan rapai seperti yang saya tulis di atas sekali. 
Kenderaan di bawa ke bengkel untuk selengaraan berkala dan usaha pencegahan dari kerosakan di pastikan dibuat dengan baik.
Itu kenderaan. Bagaimana dengan rumah anda?
Rumah juga perlu selengaraan supaya tidak berlaku kerosakan dan supaya rumah dapat menjadi tempat berlindung dalam tempoh masa selama mungkin. Selengaraan rumah termasuklah sekali dengan semua peralatan yang ada dalam rumah itu. Kipas, pendingin hawa, mesin air coway, perabut dan sebagainya.
Aktiviti kawalan serangga perosakSalah satu aktiviti selenggaraan yang tidak kurang pentingnya untuk rumah anda adalah pencegahan dari serangan serangga dan makhluk perosak.
Serangga perosak yang paling kerap memberikan masalah terhadap rumah adalah anai-anai. Jika struktur rumah banyak menggunakan kayu, kerja pencegahan dan kawalan anai-anai bukan lagi satu pilihan. Anda perlu wajibkan usaha tersebut.
Selain dari anai-anai, tikus juga boleh membawa kerosakan kepada peralatan rumah anda. Banyak benda di hancurkan oleh tikus yang gemar menggerit bahan keras. Pintu, siling, paip, wayar, almari, tupperware dan sebagainya sering menjadi mangsa tikus.
Lipas juga boleh membawa kerosakan kepada barang-barang dirumah anda. Begitu juga semut yang suka jadikan lubang saluran wayar eletrik sebagai sarang mereka. Semut juga boleh masuk ke peralatan eletrik dan mampu rosakkan peralatan tersebut.
Tidak cukup dengan membawa kerosakan, paling buruk adalah keupayaan serangga perosak itu membawa masalah kesihatan kepada penghuni rumah.
Bagi pengguna yang tahu kepentingan urusan kawalan serangga dan makhluk perosak di rumah, mereka tidak akan terlepas pandang untuk mengadakan peruntukan bagi aktiviti kawalan serangga ini.
Jimatkan kos selengaraanLebih kurang sama dengan kenderaan, jika anda mahu jaganya dengan baik, perlu ikut jadual tetap bagi selenggaraan. Jangan tunggu masalah timbul baru nak buat. Kawalan serangga perosak juga lebih berkesan dan menjimatkan jika anda jadikannya satu aktiviti berkala.
Ada pelanggan yang tidak sedar bahawa kos bagi aktiviti selengara secara berkala adalah jauh lebih menjimat berbanding aktivi tidak berjadual. Menjimatkan dari segi kos jangka pendek mahupun kos jangka panjang.
Semua syarikat pest control ada tawarkan pakej kawalan serangga umum secara berkala khas untuk pelanggan rumah penginapan. Kebiasannya ia adalah pakej setahun dengan 6 kali servis. 
Syarikat pest control akan melakukan aktiviti kawalan serangga setiap 2 bulan sekali. Ia merangkumi aktiviti seperti berikut.
1. Pemeriksaan pencegahanRumah anda akan dibuat pemeriksaan untuk kenal pasti potensi adanya masalah jika tidak segera di atasi. Contohnya terdapat kelembapan, bukaan rekahan dan sebagainya pada struktur rumah anda. Itu semua akan menjemput serangga dan makhluk perosak untuk masuk.
Pemeriksaan kehadiran tanda anai-anai juga dilakukan dengan rapi. Ini dapat mencegah serangan anai-anai itu menjadi lebih parah dan dapat menghalang kos tinggi membaiki kerosakan yang disebabkan olehnya.
2. Rawatan dan kawalanSelepas pemeriksaan dilakukan dan semua maklumat dikumpulkan, pekerja kawalan serangga yang terlatih dan bertauliah itu akan mula melakukan aktiviti rawatan.
Ia melibatkan kerja menghapuskan lipas dan semut dari terus ada dan membiak di rumah tersebut. Selalunya, rawatan ini akan kekal selama lebih kurang 2 bulan. Sebab itulah pakej 2 bulan sekala selama setahun ditawarkan kepada pelanggan rumah.
Ada kalanya rawatan tambahan dilakukan seperti rumah yang tiba-tiba di serang oleh tikus sesat. Antara cara berkesan merawat masalah tikus ini adalah dengan melihat punca kahadirannya. Juga memeriksa laluan kemasukannya. Semua itu akan dibaiki dan tikus yang ada akan dipasang perangkap sehingga ia berjaya dihapuskan.
Aktiviti selenggara seperti di atas, akan dapat menghalang masalah dari merebak menjadi lebih besar.
Menjimatkan kosKenapa kos kawalan serangga berkala jauh lebih murah dari kos rawatan mengejut?
Sebab utama kos dapat dijimatkan adalah kerana kontrak servis secara berkala dapat dijadualkan secara lebih tersusun. Syarikat akan pastikan kos logistik dikongsikan oleh semua pelanggan yang berada dalam kilometer radius yang berdekatan.
Anda tentu maklum bahawa kos logistik adalah sangat tinggi sekarang. Perjalanan ke satu tempat hanya untuk melakukan servis kepada sebuah rumah sahaja adalah tidak berbaloi. Sebab itu jika anda panggil syarikat pest control untuk hadir segera selesaikan masalah, bayarannya adalah agak tinggi dari biasa.
Syarikat Easelife Services Sdn Bhd menawarkan khidmat kawalan serangga dan makhluk perosak umum hanya dengan kos RM600 sahaja untuk setahun. Ia merangkumi kawasan lembah Kelang sahaja. Bagi penduduk yang tinggal di kawasan Subang Jaya, Petaling Jaya, Shah Alam, puchong dan berdekatan, kosnya boleh direndahkan lagi. Jika anda berminat, hubungi segera kami di nombor yang tertera di bawah ini.

Khidmat General Pest Control Secara Pakel setahun. Call Muhammad 019-226 0807 atau Klik di sini untuk terus Whatsapp ke nombor tersebut. Atau scan pada QR Code di bawah untuk terus whatsapp.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mypestnews.com/2023/04/kawalan-serangga-di-rumah-lebih-jimat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dia Lebih Rapat Dengan Mak Selalu Tidur Rumah Saya

Dia Lebih Rapat Dengan Mak Selalu Tidur Rumah Saya

papar berkaitan - pada 14/4/2023 - jumlah : 825 hits
PETALING JAYA Penyanyi Shila Amzah mended hkan ibu tirinya Siti Munirah Abd Ghani selalu bermalam di rumahnya semasa zaman persekolahan dahulu Katanya hubungan dengan wanita itu memang sangat rapat suatu ketika dahulu dan dia juga selalu me...
Wanita Lebih Cenderung Kena Kegagalan Buah Pinggang Berbanding Lelaki 5 Tabiat Perlu Elak

Wanita Lebih Cenderung Kena Kegagalan Buah Pinggang Berbanding Lelaki 5 Tabiat Perlu Elak

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 173 hits
Wanita didapati lebih cenderung untuk menghidapi penyakit buah pinggang yang kronik berbanding lelaki Bernama melaporkan kajian yang dilakukan oleh Institute of Health Metrics and Evaluation mendapati golongan wanita didapati lebih cenderun...
Ketibaan Pelancong China Ke Thailand Lebih Rendah Berbanding Sasaran

Ketibaan Pelancong China Ke Thailand Lebih Rendah Berbanding Sasaran

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 184 hits
JUMLAH pelawat China yang mengunjungi Thailand dalam empat bulan pertama tahun ini dilihat lebih rendah berbanding jangkaan dan ini mungkin boleh menjejaskan sasaran yang ditetapkan iaitu sebanyak lima juta ketibaan Presiden Persatuan Ejen ...
Panduan Memulakan Hidup Ringkas Di Rumah Untuk Ubah Diri Jadi Orang Yang Lebih Berjaya

Panduan Memulakan Hidup Ringkas Di Rumah Untuk Ubah Diri Jadi Orang Yang Lebih Berjaya

papar berkaitan - pada 15/4/2023 - jumlah : 808 hits
Dalam artikel yang lalu saya ada kongsikan cara untuk pastikan hidup anda sentiasa bergerak supaya tidak timbul masalah bosan Anda perlu sentiasa sibukkan diri ambil tanggung jawab meringkaskan kehidupan supaya lebih cekap dan bermakna Bole...
Mira Skandal View Chin Boleh Didenda Rm3000 Atau Penjara Tak Lebih 2 Tahun

Mira Skandal View Chin Boleh Didenda Rm3000 Atau Penjara Tak Lebih 2 Tahun

papar berkaitan - pada 17/4/2023 - jumlah : 369 hits
Susulan kes curang terbongkar boleh dikatakan nama View Chin serta wanita penyondol Mira Aqilah sudah disenarai hitam dek kerana netizen berasa jijik dengan perbuatan mereka
Myanmar Ampun Lebih 3 000 Tahanan Sempena Tahun Baharu

Myanmar Ampun Lebih 3 000 Tahanan Sempena Tahun Baharu

papar berkaitan - pada 18/4/2023 - jumlah : 138 hits
Myanmar ampun lebih 3 000 tahanan sempena tahun baharu Dikemas kini 42 minit yang lalu Diterbitkan pada 17 Apr 2023 10 18PM
Jalan Diturap Lebuhraya Kl Karak Sesak Lebih 11km

Jalan Diturap Lebuhraya Kl Karak Sesak Lebih 11km

papar berkaitan - pada 18/4/2023 - jumlah : 182 hits
Kesesakan dilaporkan berlaku sejauh 11 7km iaitu dari KM20 1 hingga KM31 8 Lebuhraya KL Karak arah Timur berikutan kerja penurapan jalan PETALING JAYA Lebuhraya Kuala Lumpur Karak arah Timur berhampiran Bentong mengalami kesesakan teruk aki...
Syamsul Dakwa Sarah Tukar Perjanjian Minta Duit Lebih Banyak Harta Tak Masuk Akal

Syamsul Dakwa Sarah Tukar Perjanjian Minta Duit Lebih Banyak Harta Tak Masuk Akal

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 186 hits
Pengarah sensasi Syamsul Yusof mendakwa isteri pertamanya Puteri Sarah Liyana mengubah perjanjian asal yang dipersetujui mereka sebelum ini berhubung proses penceraian Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof berkata isterinya t...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Diperlakukan Buruk Oleh Kerabat Tetap Balas Dengan Kebaikan

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu