Kami Dah Tak Percaya Walaupun Draf Baharu Dikemukakan Muhyiddin



Perikatan Nasional (PN) mengulangi pendirian akan menolak memorandum persefahaman (MoU) mengenai peruntukan kepada Ahli Parlimen pembangkang sekali pun ada cadangan draf baharu dikemukakan kepada kerajaan.
(BH) – Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata ini kerana pihaknya tidak yakin dengan cadangan dikemukakan pembangkang itu akan diterima kerajaan.
Katanya, kerajaan perlu berlapang dada untuk tidak mendesak Ahli Parlimen PN dengan meletakkan beberapa syarat yang tidak masuk akal semata-mata mahu menyalurkan peruntukan.
“Kenapa kita perlu ada MoU? Sebabnya adalah wajar sememangnya peruntukan diberikan kepada semua seperti mana dijanjikan PH dalam manifesto.
“Malang sekali, dia tak tunai janji manifesto tapi kami sewaktu memerintah, kita bagi semua, tak perlu mohon pun dan tak ada surat pun.
“Kita tak ada CSA (Perjanjian Keyakinan dan Perbekalan), MoU jauh sekali, kita bagi contoh negeri di utara di bawah pentadbiran PN, semua peruntukan disalurkan” katanya selepas Perjumpaan dan Sesi Dialog NGO, NGI di Dewan Lamanara, di sini, hari ini.
Hadir sama, Pengarah Pilihan PN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK), Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Pengerusi PN Johor, Datuk Dr Sahruddin Jamal dan calon PN, Mohamad Haizan Jaafar atau Coach Haizan.
Menurut Muhyiddin, tidak ada faedahnya cadangan draf baharu dikemukakan kerana pihaknya yakin layanan sama tetap akan diberikan kepada Ahli Parlimen pembangkang terutama PN.
“Itu sebabnya bagi kami tiada tujuan dan faedah untuk buat cadangan balas. Kita kaji dan bincang juga kenapa mereka mahu cadangkan perkara itu.
“Namun, dalam kalangan Ahli Parlimen kita, tak ada kata buat cadangan balas sebab mereka tahu cadangan baru ini apa pun mereka tak layan, tak beri peruntukan.
“Sudah dua tahun buat rundingan… berapa banyak dah perbincangan dibuat? Kamu tak perlu bincang kalau nak bagi… bagilah,” katanya.
Dalam pada itu, Muhyiddin mengingatkan kerajaan tindakan dibuat itu akan merugikan rakyat dan bukannya Ahli Parlimen pembangkang.
“Siapa yang rugi kalau bukan rakyat. Kawasan kami jaga tak ada peruntukan, kami nak tolong rakyat bukan duit masuk poket kami.
“Jadi keputusan sudah jelas kita tolak MoU atas banyak sebab kerana ada kaitan soal perlembagaan dan saya tidak perlu mengulas panjang lebar, ketua pembangkang juga sudah membuat kenyataan.
“Mana-mana pihak pun sudah memberi pandangan yang menyatakan bahawa satu perkara yang sewajarnya ditolak,” katanya.
The post ‘Kami dah tak percaya walaupun draf baharu dikemukakan’ – Muhyiddin appeared first on Malaysia Today.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2024/09/20/kami-dah-tak-percaya-walaupun-draf-baharu-dikemukakan-muhyiddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pn Mahu Draf Baharu Tubuh Jawatankuasa Khusus Bincang Mou

Pn Mahu Draf Baharu Tubuh Jawatankuasa Khusus Bincang Mou

papar berkaitan - pada 19/9/2024 - jumlah : 95 hits
freemalaysiatoday com 18 Sep 2024 04 11 PMKetua Whip PN Takiyuddin Hassan berkata tiada ruang perbincangan dengan kerajaan berhubung draf MoU itu kecuali syarat terbabit dipatuhi Ketua Whip PN Takiyuddin Hassan berkata PN akan mencari jalan...
Muhyiddin Sedih Pasai Tak Mau Terima Mou

Muhyiddin Sedih Pasai Tak Mau Terima Mou

papar berkaitan - pada 21/9/2024 - jumlah : 65 hits
Perikatan Nasional tidak akan mengemukakan sebarang cadangan baharu berkaitan draf Memorandum Persefahaman mengenai peruntukan untuk Ahli Parlimen Pembangkang kata pengerusinya Tan Sri Muhyiddin Yassin Presiden Bersatu itu juga sekali lagi ...
Muhyiddin Should Have Proposed Alternative Mou Says Pkr Mp

Muhyiddin Should Have Proposed Alternative Mou Says Pkr Mp

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 64 hits
Perhaps he has forgotten that some politicians have mocked the decisions of the Yang di Pertuan Agong and dragged the royal institution into election campaigns Sungai Petani MP Taufiq Johari says the PN chairman should have been open to dis...
Macc Still Tracking Down Muhyiddin S Son In Law

Macc Still Tracking Down Muhyiddin S Son In Law

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 77 hits
Datuk Seri Muhammad Adlan Berhan Tan Sri Muhyiddin Yassin s son in law has yet to be located by the Malaysian Anti Corruption Commission Chief Commissioner Tan Sri Azam Baki said the MACC has prepared several criminal breach of trust charge...
Aplikasi Teknologi Penyuntingan Genom Dalam Penghasilan Varieti Padi Baharu

Aplikasi Teknologi Penyuntingan Genom Dalam Penghasilan Varieti Padi Baharu

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 93 hits
Penulis Nurulhikma Md Isa Amirah Mohamad Sidik Zamri Zainal Jabatan Sains Biologi dan Bioteknologi Fakulti Sains dan Teknologi UKM Keterjaminan makanan seringkali menjadi topik hangat di kalangan komuniti sains pembuat dasar dan masyarakat ...
Nothing Phone Terima Penambahbaikan Kamera Keselamatan Dan Ciri Baharu

Nothing Phone Terima Penambahbaikan Kamera Keselamatan Dan Ciri Baharu

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 51 hits
Pengguna Nothing Phone sepatutnya sudah mula terima kemas kini terbaru untuk Nothing OS yang mengandungi beberapa penambahbaikan pada peranti termasuklah ciri keselamatan dan ciri baharu Antara ciri baharu Nothing OS yang dimuatkan dalam ke...
Emas Melonjak Ke Paras Tertinggi Baharu

Emas Melonjak Ke Paras Tertinggi Baharu

papar berkaitan - pada 11/9/2024 - jumlah : 101 hits
Tiada pembetulan Tiada masalah Walaupun penurunan harga emas yang paling kecil menarik minat pedagang spekulasi menaik baharu yang ingin membeli pada harga lebih rendah Gabungan pelonggaran monetari Rizab Persekutuan kelembapan ekonomi glob...
Program Baharu Yang Lebih Mengujakan Dalam Peszta Edisi Ketiga

Program Baharu Yang Lebih Mengujakan Dalam Peszta Edisi Ketiga

papar berkaitan - pada 10/9/2024 - jumlah : 182 hits
Pesta komuniti yang paling dinanti nantikan kini kembali dengan acara yang lebih besar dan hebat pada tahun ketiganya PESZTA temasya sepanjang hari yang meraikan Muzik Seni dan Budaya bakal menambat hati rakyat Malaysia sempena sambutan Har...
Sunway Healthcare Dan Medtronic Forge Perkongsian Strategik Untuk Meningkatkan Pusat Kecemerlangan

Malam Amal Kempen Tabung Pahlawan 2024 2025 Dan Pelancaran Kad Veteran Digital

When One Word Sparks Uproar How Alleged Cast A Shadow Over Sultan Ibrahim S China Visit

Jom Buat Jeruk Mangga Asam Boi

Puding Tiramisu Kastard Resipi Manisan Mudah Buat Pencinta Kopi Sedap

Cara Simpan Duit Gaji Yang Pertama Untuk Beli Kereta Kereta Baru Atau Kereta Second Sesuai

Gkb Z Well Dan Gkb Tiger Milk Mushroom Penyelesaian Terbaik Untuk Memperbaiki Pola Tidur Dan Menyokong Ketahanan Tubuh

Sultan Of Selangor Accepts Sanusi S Apology Tells Him To Be Mindful Of Words Etiquette


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling


9 Makanan Sihat Untuk Kendali Stres Makan Sambil Relaks Jangan Risau

Trip Mengejut Ke Guangzhou China

Kuetiaw Goreng

Bawa La Ramai Lagi Warga Asing Ke Malaysia

Pmx Didesak Saman Bloomberg Jika Kenyataan Salah

Ira Kazar Tuntut Rm3 000 Daripada Syamsul Yusof Atas Alasan Menyusahkan Dirinya Hanya Dibayar Rm300