Kalau Bukan Dia Siapa




oleh Ahmad Faiz
Ada seorang Menteri Jumaat lepas, mengadakan kenduri kesyukuran. Kebetulan atau apa, pada hari yang sama, sebuah akhbar meletakkan tajuk yang konon pengesahan dari pihak berkuasa, bukan dia yang “ditala” dalam video semburit itu.
Walhal setelah diteliti daripada isi kandungan berita berkenaan, takde pun Ketua Polis itu mengesahkan secara tuntas bukan Menteri berkenaan lelaki dalam video tersebut. Tak dapat juga dipastikan sama ada kenduri berkenaan dibuat berdasarkan tajuk berita itu atau tidak
Tapi, kalaupun betul bukan dia, persoalannya siapa?
Jika semua masih belum lupa, kes ini bukan tentang video itu saja, ada juga pengakuan dari salah seorang yang terlibat bahawa bahawa dia dan Menteri berkenaan yang beraksi dalam video tersebut. Dia yang “dibelakang” tu, takkan dia tak tahu siapa yang dia “balun”- fikir mudah sajalah ni.
Tak lupa juga dari segi alibi, kedua-dua mereka turut disahkan berada di lokasi berkenaan pada hari yang dikatakan berlaku kejadian memalukan itu. Selain setakat ini tidak ada tindakan saman dikenakan Menteri berkenaan terhadap lelaki yang mengaku meliwatnya dalam video itu.
Ini sudah tentu menimbulkan persoalan dan pastinya memerlukan penyiasatan lanjut oleh pihak yang berkenaan. Macam dua orang dirakam merompak kedai emas, satu orang mengaku dia dan si polan yang merompak, si polan nafi, takkan biar lepas macam itu saja, mesti disiasat kedua-duanya kan?
Sekarang, dah ada yang menanyakan – tak rasa awal sangat nak buat kenduri ke? Atau penyudahannya sudah diketahui lebih awal lagi sehingga confident betul berkenduri apa bagai?
Entahlah, yang pasti, dari 10 orang yang tengok video itu, semuanya kata lelaki yang kena itu adalah dia, atau kalau bukan, siapa?
Pelanduk dua serupa pun mesti ada nama. Pelanduk dua serupa tu peribahasa saja, bukan betul-betul pelanduk pun. Faham? Tak faham sudah.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/07/22/kalau-bukan-dia-siapa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pegawai Polis Tembak Isteri Sendiri Di Serian

Keganasan Yakjuj Makjuj

Pasai Apa Anwar Tak Mau Pecat Azmin

Jom Buat Sendiri Resipi Pancake Lembut Gebu Dan Sedap Ala Mcd Sesuai Dijadikan Sarapan

Ameng Terkejut Tidak Tersingkir Gv3 Walaupun Terlupa Lirik

Jangan Sampai Kena Serangan Stroke Kedua Atau Ketiga

Syarhus Sunnah Melihat Wajah Allah Pada Hari Kiamat

5507 Aktiviti Mesyuarat Jawatankuasa Pengiklanan Bil 4 2019 Ppim 19 11 2019



Kenapa Ketiak Orang Korea Wangi

5 Propaganda China Untuk Kelihatan Cool Oleh Seluruh Dunia

10 Bandar Eropah yang Penduduk Tempatannya Benci Pelancong

Ibrahim Pendek Anak Malaysia Pertama Membintangi Filem Hollywood

Rupanya Sabhi Saddi One Nation Emcees Dan Anggota K Clique Ini Adik Beradik


Pukul Dengan Tangan Pada Bahagian Badan Menjadikan Anak Semakin Degil

Lirik Lagu Menangkah Cinta Erra Fazira

Sekolah Vernakular Tidak Akan Ada Ahli Politik Berani Suara Bila Berkuasa

Penutup Derma Darah Tahun 2019

Bertindak Segera Dalam Misi Akhir Ejen Ali The Movie

Panduan Jago Jualan Para Pebisnis Reseller