Kalau Bukan Dia Siapa




oleh Ahmad Faiz
Ada seorang Menteri Jumaat lepas, mengadakan kenduri kesyukuran. Kebetulan atau apa, pada hari yang sama, sebuah akhbar meletakkan tajuk yang konon pengesahan dari pihak berkuasa, bukan dia yang “ditala” dalam video semburit itu.
Walhal setelah diteliti daripada isi kandungan berita berkenaan, takde pun Ketua Polis itu mengesahkan secara tuntas bukan Menteri berkenaan lelaki dalam video tersebut. Tak dapat juga dipastikan sama ada kenduri berkenaan dibuat berdasarkan tajuk berita itu atau tidak
Tapi, kalaupun betul bukan dia, persoalannya siapa?
Jika semua masih belum lupa, kes ini bukan tentang video itu saja, ada juga pengakuan dari salah seorang yang terlibat bahawa bahawa dia dan Menteri berkenaan yang beraksi dalam video tersebut. Dia yang “dibelakang” tu, takkan dia tak tahu siapa yang dia “balun”- fikir mudah sajalah ni.
Tak lupa juga dari segi alibi, kedua-dua mereka turut disahkan berada di lokasi berkenaan pada hari yang dikatakan berlaku kejadian memalukan itu. Selain setakat ini tidak ada tindakan saman dikenakan Menteri berkenaan terhadap lelaki yang mengaku meliwatnya dalam video itu.
Ini sudah tentu menimbulkan persoalan dan pastinya memerlukan penyiasatan lanjut oleh pihak yang berkenaan. Macam dua orang dirakam merompak kedai emas, satu orang mengaku dia dan si polan yang merompak, si polan nafi, takkan biar lepas macam itu saja, mesti disiasat kedua-duanya kan?
Sekarang, dah ada yang menanyakan – tak rasa awal sangat nak buat kenduri ke? Atau penyudahannya sudah diketahui lebih awal lagi sehingga confident betul berkenduri apa bagai?
Entahlah, yang pasti, dari 10 orang yang tengok video itu, semuanya kata lelaki yang kena itu adalah dia, atau kalau bukan, siapa?
Pelanduk dua serupa pun mesti ada nama. Pelanduk dua serupa tu peribahasa saja, bukan betul-betul pelanduk pun. Faham? Tak faham sudah.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/07/22/kalau-bukan-dia-siapa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rupa Rupanya Umno Dan Pas Sokong Muhyiddin Sebagai Perdana Menteri

Wanita Muda Ini Kongsi 20 Tips Urus Kewangan Supaya Mudah Membeli Rumah

Adakah Bubar Parlimen Diumumkan Petang Ini

Wanita Jadian Ditembak Mati Kerana Guna Tandas Wanita Di Restoran

Saya Orang Tua Macam Mana Nak Pertahankan Diri Nenek Cedera Teruk Dibelasah Cucunya Yang Mabuk

Tidak Miskin Orang Yang Bersedekah

Kenyataan Hanya Dari Istana Negara

Terkini Bersatu Mungkin Calonkan Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri



Siasatan Polis Mendapati Dia A Aida Dedah Terima Mesej Bekas Suami Ariff Aziz

Buat Pertama Kali Achey Dan Fad Bersuara Isu Pertelingkahan Keluarga Abam

5 Bentuk Kerajaan Yang Boleh Berlaku Sekiranya Parti Politik Terus Berbalah

Aliff Syukri Mahu Jumpa Ini Jawab Ibu Arwah Abam

Menantu Angkat Kaki Keluar Rumah Ibu Arwah Abam Tampil Beri Respon


Tommy Thomas Letak Jawatan Sebagai Peguam Negara

Kemelut Dan Krisis Berubah 360 Darjah

Ben Affleck Dedah Sekuel The Accountant Akan Dijadikan Siri Televisyen

Menuntut Ilmu Sampai Mati

Cuaca Panas Sehingga Penghujung March 2020

Buang Hong Thailand Drama