Jual Jamu Jangan Sampai Nampak Macam Pelacur Cari Pelanggan


JUAL JAMU JANGAN SAMPAI NAMPAK MACAM PELACUR CARI PELANGGAN. Allahu.. tak insof lagi ka lekatlekit ni dok melaser orang. Orang dah pesan kat hang jangan satgi kerana jari badan binasa baru padan muka katanya.

Yer yer.. sabar ye puan puan semua. Sebenarnya tajuk entri tu memang mengambarkan apa yang sedang berlaku sekarang. Habis tu nak tulis macam mana lagi kalau dah macam tu situasinya. Sekarang ni lambakkan produk di pasaran termasuk produk jamu ni buat Masing masing bersaing untuk memasarkan produk agar lebih kedepan. Yelah saingan sengit copywritting memainkan perasan sangat penting untuk membuatkan orang tertarik dengan iklan seterusnya membeli produk tersebut kan..

Dan sebab tu la berlaku.. copywritting yang agak melampau sehingga hilang 'kemaluan' yang di buat sesetengah pihak. Selain copywritting nama produk2 jamu sekarang pun tak kurang melucahnya. Janji attractive katanya. Lagi tak senonoh nama tu lagi cepat orang kenal produk tu ye dak??

Minggu ni viral beberapa posting dari seorang pengeluar produk jamu terkenal.. Sebab posting dia tu Allahu serius sangat memalukan & memualkan bagi sesapa jer yang membaca kecuali supporter dia la. Sampai ramai yang menegur di social media terutama aktivis dari golongan medical. Semua berunsur s3ksual & penceritaan dia tu pun Allahu memalukan sangat. Kita baca pun rasa malu.. Den nak share pun rasa tak tergamak pulak. Yelah yang menulis posting tu pun seorang perempuan kan..

Kenapa kalau jual produk jamu mesti melibatkan cerita atau testimoni dalam kain jer.. testimoni atas katil. Adakah fungsi jamu tu sendiri hanya untuk kepuasan nafsu batin manusia saja? Sedangkan dulu tok nenek moyang kita ciptakan ramuan jamu ni berfungsi untuk menjaga kesihatan badan supaya boleh melakukan rutin harian dengan baik sekaligus benda tu memberi kesan pada hubungan kelamin bagi pasangan yang dah berkahwin. Yelah.. benda ni semua melibatkan kesihatan.. Kalau kita jaga kesihatan dengan baik maka semua fungsi organ badan kita pun bekerja dengan baik la. Kalau setakat kau focus nak ketat tang poe* tu.. nak besar tang kot* tu je tapi risiko masalah kesihatan yang mungkin berlaku kepada bahagian organ yang lain pun tak guna. Jangan terlalu obses nak hebat di ranjang jer.. Alih2 terlantar atas katil ICU menunggu malaikat maut bagi salam.

Ayat ayat iklan melampau dari penjaja jamu ni.. Kadang kadang seolah olah macam merendahkan maruah diri sendiri. Seolah olah macam seorang pelacur di lorong sedang menjual diri dengan ayat ayat ghairah supaya ada pelanggan melanggannya. Jangan la merendahkan martabat kita hanya kerana nak melariskan jualan produk kita jual. Tak salah nak jual jamu asalkan produk tu di buktikan selamat  (dah melalui proses R&d) & berdaftar dengan KKM.. KKM sendiri pun ada keluar garis panduan apa yang boleh & tidak di iklankan pada produk termasuk produk ubat tradisional @ jamu ni. Bukan asal kau dah hantar KKM pun dapatkan kelulusan memasarkan produk kau boleh iklan ikut suka kepala lutut kau jer..

Untuk info lanjut apa yang boleh & tidak di iklankan untuk menjual produk jamu mengikut garis panduan KKM boleh rujuk pada entri ni :
KETAT FARAJ, BESAR PAYUDARA ANTARA YANG TIDAK BOLEH DI IKLANKAN UNTUK JUAL JAMU
Kebanyakkan seller/agent produk produk jamu ni tak tahu apa yang boleh depa iklankan & apa yang tak boleh. Sebab kadang2 copywritting semua dah di sediakan pihak Hq.. depa main copy & paste untuk tujuan iklan & menarik pembeli je. Esok kena tindakkan hangpa ingat tokei besaq tu nak peduli sangat. Dah banyak kali berlaku seller kecil kena ambush dengan KKM.. pihak pengeluar lepas tangan. So, sila protect diri anda wahai penjaja produk.

Berniaga ni salah satu aktiviti yang di galakkan dalam Islam... Nabi kita pun berniaga tapi apa yang kita niagakan & bagaimana cara kita berniaga menentukan samada baik atau buruk. Yer berniaga produk zaman sekarang ni kalau kau pandai buat marketing kau boleh jadi jutawan dalam masa 2 - 3 tahun je. Tapi jadilah peniaga beretika & jujur. Jangan hanya focus belajar marketing tapi langsung tak peduli apa yang kau jual & cara kau menjual tu.

Moral of the story.. sekadar berpesan sesama kita sebab kita ni manusia ada sisi baik & buruk. Sama macam saya.. Di samping saya berpesan pesan pada orang lain, orang lain juga berpesan pesan kepada saya. tak salah kan?

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.lekatlekit.com/2018/12/jual-jamu-jangan-sampai-nampak-macam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siti Nurhaliza Akaun Palsu Affiyah Jangan Jual Produk

Siti Nurhaliza Akaun Palsu Affiyah Jangan Jual Produk

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 309 hits
Kewujudan akaun palsu di laman sosial media bagaikan tidak dapat dibendung Padam yang ini wujud yang lain Malah kewujudan akaun palsu menggunakan The post appeared first on
Jangan Panik Dengan Hutang Dapatkan Bantuan Untuk Cari Jalan Penyelesaian

Jangan Panik Dengan Hutang Dapatkan Bantuan Untuk Cari Jalan Penyelesaian

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 357 hits
Kalau cakap pasal hutang ni jarang tak ada antara kita yang tak ada hutang Mengikut firasat Umi golongan yg banyak hutang berusia dari 35 hingga 50 tahun Sebagai rakyat marhaen kita berhutang antaranya untuk beli kereta rumah peti ais motsi...
Nak Berhenti Kerja Ikuti 10 Adab Berhenti Kerja Dengan Betul Jangan Bla Macam Tu Je

Nak Berhenti Kerja Ikuti 10 Adab Berhenti Kerja Dengan Betul Jangan Bla Macam Tu Je

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 311 hits
Menimba pengalaman dan bertukar tempat kerja merupakan satu lumrah yang dilakukan oleh ramai orang terutamanya di kalangan generasi millenial Korang kini bukan lagi seperti generasi yang lalu lebih berani terbuka berani bersuara dan mahukan...
Henti Rundingan Pintu Belakang Jangan Jual Maruah

Henti Rundingan Pintu Belakang Jangan Jual Maruah

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 213 hits
MALAYSIAKINI Umno perlu berhenti daripada mengadakan rundingan pintu belakang dengan proksi Tun Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim Sebaliknya Ketua Pemuda Umno Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata beliau mahu parti itu memberikan fokus kepada ...
Tak Nampak Ibu Sekejap Nangis Jika Anak Bawah 1 Tahun 6 Bulan Berperangai Macam Ni Ada Sebabnya

Tak Nampak Ibu Sekejap Nangis Jika Anak Bawah 1 Tahun 6 Bulan Berperangai Macam Ni Ada Sebabnya

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 449 hits
Kenapa anak 1 tahun 6 bulan ke bawah menangis sangat kuat bila tak nampak ibu atau penjaganya Ramai juga yang anggap anak anak akan lebih mengada ngada dan manja bila dengan ibu Menurut Pakar Kekeluargaan Keibubapaan Dan Kasih Sayang ada se...
Khalid Samad Tolong Jangan Cari Pasal Kami Bukan Budak Budak Siti Kasim Bantah Dbkl Tutup Premis Hiburan Jam 1 Pagi

Khalid Samad Tolong Jangan Cari Pasal Kami Bukan Budak Budak Siti Kasim Bantah Dbkl Tutup Premis Hiburan Jam 1 Pagi

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 682 hits
Pengumuman Menteri Wilayah Persekutuan bahawa semua pusat hiburan di Kuala Lumpur perlu menamatkan waktu operasi mereka pada jam 1 pagi berkuat kuasa mulai Januari tahun depan mengundang reaksi tidak senang aktivis Siti Kasim Menerusi Faceb...
Jangan Terlalu Harap Najib Rosmah Akan Ke Penjara

Jangan Terlalu Harap Najib Rosmah Akan Ke Penjara

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 274 hits
ULASAN Kemana pun saya pergi sekarang soalan yang kerap ditanya adalah mengapa bekas perdana menteri Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil Mohd Najib Abdul Razak tidak dipakaikan kemeja T oren lokap ...
Biar Membina Jangan Membinasa

Biar Membina Jangan Membinasa

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 161 hits
SAYA amat kesal dengan satu lagi tuduhan tidak berasas dilemparkan terhadap saya kononnya saya 8220 penuh dengan muslihat 8221 8220 dikhuatiri akan mendedahkan sesetengah perkara yang melibatkan polisi keselamatan 8221 dan sebagainya Saya t...
Belajar Dari Hubungan Vicky Angel Yang Penuh Kejanggalan Ayolah Cinta Jangan Dibuat Mainan

Belajar Dari Hubungan Vicky Angel Yang Penuh Kejanggalan Ayolah Cinta Jangan Dibuat Mainan

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 211 hits
Kalau benar settingan banyak hal yang bisa dipelajarin dari hubungan Vicky Angel yang sensasional
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu