Jom Sertai Pg Mall Dan Kembangkan Perniagaan Melalui Jd Com


Hai.. Assalamualaikum semua. Sihat? Kami sekeluarga baru melalui fasa berjuang dengan Covid-19. Fuhhh mencabar betul. Tapi, nanti mommylin story lain. Harini, mommy nak share kat korang semua, samada yang suka shopping atau yang ada perniagaan. Ada sesuatu yang menarik menanti korang.


Pelancaran Program Jual ke China
PG Mall adalah pusat membeli belah dalam talian yang terkemuka di Malaysia. Mereka secara rasmi melancarkan Program Jual ke China. JD.com adalah platform peruncit dalam talian terbesar di China dengan standard yang tinggi untuk membeli-belah dalam talian melalui komitmennya terhadap kualiti, keaslian, dan penawaran produknya yang luas merangkumi segalanya dari makanan dan pakaian hingga elektronik dan kosmetik.
PG Mall beroperasi di bawah model perniagaan Sharing Economy yang unik, untuk menghubungkan penjual dan pembeli tempatan di platform yang menyediakan perkhidmatan terus kepada perkhidmatan logistik dan pembayaran. Untuk menyokong ekonomi tempatan, PG Mall telah bekerjasama secara aktif dengan kerajaan tempatan untuk menggalakkan aktiviti jualan produk tempatan melalui kempen PENJANA seperti Kempen E-Dagang Mikro dan UKM, Shop Malaysia Online (SMO), dan Kempen Beli Barangan Malaysia (KBBM ).


8 Juta Pelawat Setiap HariSetelah 4 tahun penubuhannya, PG Mall telah berjaya mengembangkan perniagaannya secara agresif ke tahap yang lebih tinggi dan mengagumkan sebagai Pasaran dalam talian ketiga paling banyak dikunjungi di Malaysia. Di antara dua pasaran dalam talian milik uar negara yang telah lama ditubuhkan di Malaysia, oleh iPrice Wawasan pada suku keempat tahun 2020, dengan jumlah kunjungan bulanan sebanyak 8 juta pelawat. Ini menjadikannya pasaran tempatan dalam talian yang pertama di Malaysia.
Dengan semangat dan keteguhan tagline 'Bridging Local to the World', PG Mall kini dapat menaik taraf perniagaan tempatan ke pasaran terbesar di dunia iaitu China, melalui kerjasama dengan JD Worldwide, dengan harapan dapat membantu perniagaan yang terjejas untuk pulih dari masalah kewangan disebabkan oleh wabak Covid-19 yang berterusan. Pada 27 Januari 2021, PG Mall dan JD Worldwide mengadakan majlis menandatangani maya untuk memformalkan kerjasama platform antara 2 negara.

Membantu perniagaan tempatan (PKS)Dato 'Wira Louis Ng Chun Hau, Pengasas dan Pengarah Urusan PG Mall mengatakan, "Banyak perniagaan tempatan, terutama Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) mengalami kesulitan secara finansial sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan pada bulan Mac tahun lalu kerana Wabak Covid19. Memandangkan situasi pandemik yang sedang berlaku, kami merasakan bahawa PKS sangat memerlukan bantuan untuk menyesuaikan diri dan mencari kaedah alternatif untuk bertahan hidup dalam ini krisis kewangan. Kami berharap dengan kerjasama dengan JD Worldwide, kami dapat membantu perniagaan tempatan untuk terus bertahan dan pulih dengan menawarkan mereka saluran alternatif di luar negara untuk melindungi perniagaan mereka dari ancaman lebih lanjut."
Menurut laporan dari The Edge, satu perempat perusahaan kecil dan sederhana (PKS) Malaysia berisiko ditutup selama beberapa bulan akan datang kerana pandemi Covid-19, kata Persatuan UKM Malaysia.
“Tidak seperti pasaran dalam talian lain yang kebanyakannya memasarkan produk China ke pasaran Malaysia, kami di PG Mall melakukan sebaliknya. Salah satu objektif utama kami adalah untuk membantu perniagaan tempatan berkembang sepenuhnya dan juga membolehkan penjual tempatan dengan bangganya mempamerkan produk buatan Malaysia kepada dunia semasa mereka berkembang dan membina empayar perniagaan yang kukuh dengan kami,” tambah Dato’ Wira.
Program PG Mall Sell to China menyediakan pusat penyelesaian sehenti untuk memenuhi semua keperluan penjual. Perkhidmatan tersebut merangkumi pendaftaran jenama di JD, terjemahan perincian produk ke bahasa Cina, bahan pemasaran dan kempen, serta perkhidmatan pelanggan tempatan. Proses yang diselaraskan ini dengan sokongan rasmi dari JD Worldwide adalah peningkatan yang besar berbanding kaedah penjualan konvensional ke China.
Dalam beberapa tahun, PG Mall telah mengalami pertumbuhan eksponensial, dari hanya RM300,000 GMV pada tahun 2017, GMV PG Mall berkembang 200 kali ganda menjadi RM60 juta pada tahun 2020. Dengan pertumbuhan luar biasa yang dilihat hingga kini, PGMall akan mencapai GMV yang disasarkan sebanyak RM 600 juta pada akhir tahun. Hingga kini, PG Mall telah menarik lebih dari 1 juta pembeli yang membeli dari lebih dari 25,000 penjual yang disertakan dengan sekitar 2 juta produk, antaranya bahan makanan, kecantikan, elektronik, hingga produk gaya hidup. China bukan satu-satunya pasaran internasional yang diperluas oleh PG Mall, namun saat ini juga memperluas team dan usaha di Indonesia, pasar e-dagang terbesar di Asia Tenggara. 
Untuk maklumat lebih lanjut mengenai PG Mall dan produk serta perkhidmatannya, sila layari www.pgmall.my atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan mereka di (011-10670916) untuk mengetahui lebih lanjut. Bagi penjual yang berminat untuk menyertai program jual-ke-China, sila daftar melalui pautan: https://pgmall.my/JD-Worldwide

Tentang PG MallDitubuhkan pada tahun 2017, PG Mall berdaftar dengan nama syarikat, PG Mall Sdn. Bhd., adalah cetusan idea dari Dato’ Wira Louis Ng yang bertujuan untuk mengembangkan dan mengangkat jenama buatan tempatan ke mata dunia di bawah model perniagaan ekonomi perkongsian yang unik. 
Visi PG Mall adalah untuk menjadi pasaran dalam talian No.1 dan paling disukai di negara ini, dan seterusnya mengembangkan keserantau ke Asia Tenggara, diikuti oleh wilayah lain di seluruh dunia. Sesuai dengan tagline 'Bridging Local to the World', PG Mall bertekad untuk berkembang dan bekerjasama secara bersama dengan usahawan tempatan untuk memasarkan produk rumah mereka ke dunia melalui pasaran dalam talian yang sangat kompeten, dalam usaha membina jenama terkenal dan mendapat pengiktirafan global.
Model perniagaan ekonomi perkongsian unik PG Mall menekankan pada falsafah ‘Shop, Share, Earn’ berdasarkan konsep ‘ConsuMerchant’ sendiri. Selain menikmati tawaran terbaik, pembeli juga akan mendapat ganjaran atas usaha mereka untuk berkongsi pengalaman membeli-belah dengan keluarga dan rakan melalui program ConsuMerchant rujukan dan kesetiaan PG Mall. Dalam jangka masa 4 tahun sejak penubuhannya, PG Mall telah berkembang secara agresif ke tahap yang lebih tinggi dan mengagumkan sebagai Pasaran Dalam Talian Paling Dikunjungi Ketiga di Malaysia, antara dua pasar dalam talian asing yang lain di Malaysia. 

Semakin menarik membeli belah di PG Mall. Mommylin sendiri pernah beli vacum di PG Mall, dan masih elok digunakan tanpa sebarang masalah. PG Mall adalah platfom dalam talian yang dipercayai dan di yakini.
Sekian... Selamat bershopping, Mommylin






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mommylin.com/2021/09/JomSertaiPGMall-danKembangkanPerniagaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Jenama Sendiri Dah Masuk Mall Ben Ali Dan Nadiya Shahab Kembangkan Empayar Perniagaan

Hiburan Jenama Sendiri Dah Masuk Mall Ben Ali Dan Nadiya Shahab Kembangkan Empayar Perniagaan

papar berkaitan - pada 3/10/2021 - jumlah : 247 hits
Selepas tiga tahun beroperasi di dalam talian jenama popular Absolut Chocolate milik pelakon Ben Ali dan isteri Nadiyah Shahab nampaknya telah mengembangkan empayar perniagaan mereka ke kedai fizikal pula ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDifa...
Hiburan Rindunya Ipoh Jom Sertai Kontes Viral Kongsikan Ipoh Anda Jadi Pemenang Yang Kami Cari

Hiburan Rindunya Ipoh Jom Sertai Kontes Viral Kongsikan Ipoh Anda Jadi Pemenang Yang Kami Cari

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 217 hits
Cantiknya Ipoh ni macam macam ada di sini Ibu negeri Perak ini sememangnya tenang dan menyimpan 1001 khazanah alam serta makanan yang lazat Bagi yang yang merindukan Ipoh baru baru ni kontes Kongsikan Ipoh Anda kolaborasi BeautifulNara dan ...
Jom Sertai Medical Travel Media Awards 2021

Jom Sertai Medical Travel Media Awards 2021

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 278 hits
Jom Sertai Medical Travel Media Awards MTMA2021 Medical Travel Media Awards 2021 mengiktiraf kecemerlangan dan pengaruhnya kewartawanan di peringkat global Sama ada anda media tempatan antarabangsa atau influencers anda mempunyai masa kuran...
Kembangkan Wisata Medis Pemerintah Bakal Bentuk Indonesia Health Tourism Board

Kembangkan Wisata Medis Pemerintah Bakal Bentuk Indonesia Health Tourism Board

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 138 hits
Pemerintah terus menggencarkan upaya pengembangan wisata kesehatan atau medical tourism Salah satu batu loncatan dalam pengembangan industri wisata medis nasional adalah Indonesia Health Tourism Board yang pembentukannya menjadi pokok bahas...
Ingin Bantu Pemerataan Listrik Di Tanah Air Peneliti Asal Indonesia Ini Coba Kembangkan Panel Surya

Ingin Bantu Pemerataan Listrik Di Tanah Air Peneliti Asal Indonesia Ini Coba Kembangkan Panel Surya

papar berkaitan - pada 2/10/2021 - jumlah : 220 hits
Tengah meneliti material yang lebih murah dan efisien publik pun menaruh harapan besar pada lulusan Massachusetts Institute of Technology ini
Hiburan Mahu Jalani Hidup Baharu Azira Shafinaz Ceburi Bidang Perniagaan Biskut

Hiburan Mahu Jalani Hidup Baharu Azira Shafinaz Ceburi Bidang Perniagaan Biskut

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 154 hits
Baru sahaja memasuki umur 30 tahun pada hari Ahad yang lalu penyanyi dan juga pelakon jelita Azira Shafinaz memaklumkan bahawa dia ingin menjalani hidup selepas ini dengan lebih baik ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementAzira atau nama sebenarnya...
37 415 Perniagaan Gulung Tikar Akibat Covid 19

37 415 Perniagaan Gulung Tikar Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 148 hits
37 415 perniagaan gulung tikar akibat COVId 19 Sebanyak 37 415 perniagaan gulung tikar berikutan terkesan akibat pandemik COVID 19 Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Tan Sri Noh Omar Beliau berkata sebanyak 26 007 daripada jumlah itu...
10 317 Individu Jatuh Muflis Semasa Tempoh Pkp 1 246 Perniagaan Gulung Tikar Pm

10 317 Individu Jatuh Muflis Semasa Tempoh Pkp 1 246 Perniagaan Gulung Tikar Pm

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 165 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata dalam tempoh PKP kira kira 1 246 perniagaan ditutup sepenuhnya Gambar fail The Malaysian Insight 27 September 2021 10 317 diisytiharkan muflis sejak Covid 19 melanda kata Ismail Sabri SERAMAI 10 3...
Jalan Jalan Ke Paradigm Mall Dan Tapau Zaituna

Jalan Jalan Ke Paradigm Mall Dan Tapau Zaituna

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 222 hits
Assalamualaikum SEMPENA cuti umum bagi negeri Johor dan Iman pun cuti semester hari ini dapatlah kami tiga beranak berjalan bersama sama ke Paradigm Mall Mulalah Pak Inche buat lawak peghak dah lama tak masuk mall Iman pulak cuma boleh masu...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau