Jom Penjawat Awam Tingkatkan Ilmu Di Epsa


Tingkatkan ilmu di EPSA | EPSA adalah sistem pembelajaran secara online untuk pekerja sektor awam secara PERCUMA di mana-mana sahaja. Bahan pembelajaran EPSA ini adalah dalam bentuk multimedia yang menarik yang bukan sahaja boleh diakses menggunakan komputer, malah anda juga boleh mengakses lamanweb EPSA ini menggunakan smartphone. Paling penting anda akan diberikan sijil jika berjaya menamatkan kursus dalam tempoh masa yang ditetapkan. Menarik bukan?

Sempena Perintah Kawalan Pergerakan ini, apa kata tingkatkan ilmu kita dengan belajar secara online di EPSA. Ada pelbagai kursus yang menarik yang CN percaya anda akan mendapat manfaat darinya.

Kursus online EPSA

Jika anda pertama kali mengakses EPSA ini, pastikan anda mendaftar menggunakan email rasmi seperti email YES supaya anda tidak diminta untuk sertakan surat pengesahan majikan. 
Baiklah, disini CN kongsikan cara-cara untuk mendapatkan sijil dengan EPSA. 
E-Pembelajaran Sektor Awam (EPSA)
1. Buka lamanweb rasmi EPSA >> http://epsa.gov.my/
Log Masuk : No. ICPassword : eps@(6 nombor ic belakang)
Log masuk ke EPSA
2. Gambar di bawah merupakan interface setelah anda log masuk. Untuk bahagian Profil Saya, masukkan gambar anda yang awesome tu sebagai pemangkin untuk kerap log in ! Hehehe.

3. Okay, sekarang lihat di kiri anda terdapat menu Dashboard, myELearning, Katalog Kursus, Kursus Komuniti & Sijil. Klik Katalog Kursus untuk mendaftar kursus. 

4. Terdapat pelbagai kategori kursus yang ditawarkan oleh EPSA. Anda cuma pilih kursus mana yang berkenan di hati. Macam CN sudah tentu akan pilih kursus berkaitan dengan ICT dan pembangunan kendiri. 
Untuk kategori pembangunan kendiri ni, ada pelbagai jenis kursus yang menarik seperti pengurusan emosi, pengurusan masa, pengurusan stress, personaliti dan pekerjaan serta pelbagai lagi kursus yang menarik. 

5. Okay, kali ini CN memilih kursus >> Pengenalan Asas Juruteknik Komputer. Apabila anda klik kursus tersebut, akan keluar popup seperti gambar di bawah. Klik butang yang berwarna hijau >> Daftar. 

6. Setelah itu, akan keluar >> Operasi berjaya. Kemudian klik >> Masuk Kursus

7. Masa minimum untuk kursus Pengenalan Asas Juruteknik Komputer adalah 0.5 jam atau 30 minit. Bermaksud anda perlu menjalani kursus ini minimum adalah 30 minit. Jika anda tercepat, atau masa kurang dari 30 minit, maka anda perlu belajar semula. 
Tips : Disebabkan CN biasanya ambil masa sekejab je untuk kursus, jadi biar je tab untuk EPSA ini terbuka sambil layan facebook atau update entry ! Hehehe.


8. Klik >> Bahan kursus untuk mulakan pembelajaran anda. Disini terdapat 3 bahagian yang perlu anda selesaikan iaitu Asas Juruteknik Komputer, Assessment (10 soalan) dan Penilaian Kursus EPSA. 

9. Petanda aras jika anda sudah tamat kursus adalah simbol berwarna hijau penuh yang bermaksud selesai. Selagi anda tidak mendapat simbol selesai, maka anda perlu mengulang kembali kursus tersebut sehingga selesai. 

10. Okay, jika keluar simbol hitam penuh yang bermaksud selesai atau pun keluar garisan panjang hijau yang menyatakan 3 daripada 3 selesai. Itu bermaksud anda telah berjaya menamatkan kursus. Pastikan jumlah masa adalah sama atau lebih dari masa minimum. 

Cara mendapatkan sijil EPSA setelah tamat kursus
Setelah menamatkan kursus pilihan anda, kini anda boleh mendapatkan sijil untuk disimpan di dalam fail peribadi anda. Oh ya, jangan lupa untuk update kursus anda di >> SPLKPM >> sebagai salah satu Pembelajaran Kendiri(PK) untuk anda yang berkhidmat di bawah KPM. Kursus ini dikira sebagai salah satu aktiviti LDP anda. Best kan? 
Untuk mendapatkan sijil EPSA, klik >> Sijil di menu bahagian kiri untuk menjana sijil. Kemudian klik > Jana Sijil dan >> Muat Turun Sijil. 

Taraa! SURAT TAMAT KURSUS EPSA ataupun senang cakap sijil sebagai bahan bukti anda telah menjalankan pembelajaran kendiri. Cantik kan sijil ni?

Sijil tamat kursus EPSA

~ Sharing is caring from Cikgu Norazimah ~


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.cekgunorazimah.com/2020/03/tingkatkan-ilmu-di-epsa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penjawat Awam Pahang Potong Gaji Untuk Tabung Covid 19

Penjawat Awam Pahang Potong Gaji Untuk Tabung Covid 19

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 340 hits
KUANTAN 24 Mac Penjawat awam di negeri ini bersedia memotong gaji mereka untuk disumbangkan kepada Tabung COVID 19 Pahang selama dua bulan mulai April kata Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Dr Sallehuddin Ishak Beliau berkata tindakan i...
Prihatinrakyat Penjawat Pesara Awam Dapat Bantuan Tunai

Prihatinrakyat Penjawat Pesara Awam Dapat Bantuan Tunai

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 898 hits
Kerajaan akan memberikan bantuan tunai sebanyak RM500 secara sekali dapat kepada lebih 1 5 juta penjawat awam gred 56 dan ke bawah Faedah itu turut membabitkan mereka yang bekerja secara kontrak Bayaran akan dibuat pada bulan April ini kata...
Mampukah Kerajaan Bayar Gaji Penjawat Awam Jika Lockdown Berterusan

Mampukah Kerajaan Bayar Gaji Penjawat Awam Jika Lockdown Berterusan

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 649 hits
Apakah nanti pakat minum air suam Dan ambik gaji dari DUIT sendiri BERINGAT INGATLAH KITA SEMUA Saya melihat rata rata rakyat Malaysia tidak begitu risau didalam mengurus kewangan Di musim perintah berkurung ini sy melihat rata rata berbela...
Duduk Dalam Khemah Asingkan Diri Dari Anak2 Dan Isteri Wanita Ini Kongsi Pengorbanan Penjawat Awam

Duduk Dalam Khemah Asingkan Diri Dari Anak2 Dan Isteri Wanita Ini Kongsi Pengorbanan Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 360 hits
1345 SHARES Ketika kita rakyat biasa yang masih bebas untuk berada di rumah sendiri masih ramai kakitangan hospital polis dan frontliner lain yang bertungkus lumus bekerja bagi mengekang COVID 19 dari terus menular Menerusi satu perkongsian...
Cuepacs Mohon 1 62 Juta Penjawat Awam Bantu Kurangkan Pergerakan

Cuepacs Mohon 1 62 Juta Penjawat Awam Bantu Kurangkan Pergerakan

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 252 hits
Astro Awani Jika semua ini dapat dilakukan maka sektor awam sahaja mampu mengawal pergerakan 8 juta penduduk Malaysia sekali gus mengawal penularan COVID 19 kata Adnan Gambar fail KUALA LUMPUR Kongres Kesatuan Pekerja Pekerja Di Dalam Perkh...
Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat Bantuan Tunai Penjawat Awam

Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat Bantuan Tunai Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 279 hits
Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat Bantuan Tunai Penjawat Awam PM Muhyiddin Yassin turut mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat Bantuan Tunai Penjawat Awam melalui Pakej Rangsangan Prihatin Rakyat petang tadi
Ada Kementerian Luluskan Cuti 8 000 Penjawat Awam Cuti Ke Luar Negara

Ada Kementerian Luluskan Cuti 8 000 Penjawat Awam Cuti Ke Luar Negara

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 506 hits
Sudah masuk hari kesebelas perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan namun kes positif COVID 19 yang dicatatkan di Malaysia semakin meningkat Malah lebih membimbangkan apabila Kementerian Kesihatan Malaysia menjangkakan tsunami gelombang ket...
Bantuan Khas Kewangan Tahun 2020 Penjawat Awam Pesara Kerajaan Dibayar 23 April 2020 Prihatin

Bantuan Khas Kewangan Tahun 2020 Penjawat Awam Pesara Kerajaan Dibayar 23 April 2020 Prihatin

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 809 hits
Bantuan Khas Kewangan Tahun 2020 Penjawat Awam Pesara Kerajaan Dibayar 23 April 2020 Prihatin Sebut sahaja penjawat awam dan pesara kerajaan semestinya amat beruntung kerana kamu terpilih menjadi sebahagian daripada mereka Segala imbuhan da...
Ketua Pemuda Umno Cadang Agar Bayaran Pinjaman Perumahan Penjawat Awam Ditangguhkan

Ketua Pemuda Umno Cadang Agar Bayaran Pinjaman Perumahan Penjawat Awam Ditangguhkan

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 265 hits
LPPSA WAJAR TANGGUHKAN BAYARAN BALIK PINJAMAN1 Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengambil maklum keluhan dan harapan ramai penjawat awam termasuklah persatuan persatuan pekerja perkhidmatan awam yang mahukan penangguhan sementara bayaran bal...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte