John Wick 3 Parabellum Sinopsis




John Wick 3 Parabellum merupakan sambungan dari filem John Wick 2 dimana beliau telah dihukum bunuh oleh sindiket jenayah antarabangsa High Table kerana membunuh Antonio iaitu anggota High Table dan paling teruk ia membunuh dikawasan larangan membunuh iaitu di Hotel Continental.

Ganjaran sebanyak 14juta telah diberikan untuk membunuhnya dan meningkat kepada 15juta. Untuk memahami filem terbaru lakonan ganas Keanu Reeves sebagai Jonathan Wick, mahu tak mahu anda terpaksa menonton filem John Wick 2. Kalau anda tak menonton filem pertama masih OK lagi sebab inti cerita John Wick 3 Parabellum bermula pada siri John Wick 2.


John Wick 3 Parabellum  banyak berkisar tentang John Wick melarikan diri dari pembunuh upahan yang mahu membunuhnya. Dan usaha beliau mencari Elders dalam membatalkan hukuman bunuh atau nama khasnya excommunicado. Itulah intipati jalan cerita ini.


John Wick 3 Parabellum  permulaan cerita memang ganas. Untuk pengetahuan filem ini adalah 18SX tidak sesuai untuk kanak-kanak bawah 18 tahun.



Sebaik sahaja pukul 6pm iaitu masa terakhir beliau sebelum dibunuh. Iaitu masa yang diberikan oleh pengurus Hotel Continental New York kepadanya.  Serangan pertama ia diserang oleh pembunuh upahan cina. Memang dahsyat permulaan filem ini, John Wick berlawan pisau dengan mamat cina ni sukar aku nak bayangkan. Skill giler...terpegun..


Ada lagi, dia berlawan lagi dengan orang Rusia di perpustakaan awam. Lawan pakai buku jer. Dah ler badan mamat tu besar, memang teruk John Wick kena belasah, pakai buku pun boleh menang.


Berbalik pada usaha John Wick yang ingin mencari Elder High Table, beliau terpaksa meminta tolong kaumnya iaitu kaum Belarus dan minta di hantar ke Casablanca.


Di Casabalanca, beliau telah bertemu pengurus hotel Continental Casablanca iaitu Sofia. Dalam usaha mendapatkan bantuan Sofia beliau telah gunakan Marker atau penanda yang Sofia mahu tak mahu kena bantu John Wick. Apa itu Marker atau penanda, lebih jelas kalau anda tonton John Wick 2.


Beliau meminta bantuan Sofia untuk mencari Beracca iaitu salah satu boss besar HighTable untuk ketahui kedudukan Elders.


Watak Sofia dilakonkan oleh Catwoman Halle Berry. Dalam watak ni beliau mempunyai 2 ekor anjing pembunuh.


Beracca telah memberitahu kedudukan Elder tapi sebagai hadiah ia mahukan anjing Sofia. Sofia tak kasi, ditembaknya anjing Sofia tu. Mengamuk ler Sofia dan  John Wick terpaksa tolong. Habis satu rumah orang jahat tu kena bunuh. Satu lagi seni pembunuhan yang tragis menggunakan anjing jer..pehhhh...


Akhirnya John Wick telah bertemu dengan Elders. Syarat beliau mahu dibebaskan ialah potong jari manisnya dan berikan cincin beliau pada Elders. Dan juga harus membunuh Winston iaitu pengurus Hotel Continental yang membantunya.


Beliau bersetuju dengan syarat tersebut. 
Berbalik keadaan di New York ketika John Wick ke Casablanca. Winston, Bowery King dan ketua kaum Belarus iaitu DiRector telah dilawat oleh The Adjudicator atau pengadil kerana membantu John Wick.


Winston harus lucutkan jawatan pengurus Hotel Continental dalam masa 7 hari. DiRector pula tangannya ditikam. Manakala Bowery King, telah ditikam dengan 7 potongan.


John Wick balik ke New York untuk membunuh Winston tapi beliau tak sanggup. Maka The Adjudicator telah mengarahkan pembunuhnya Zero iaitu mamat Jepun membunuh mereka. 


Apakah yang berlaku pada Hotel Continental. Apakah nasib John Wick. Anda kena tonton John Wick 3 Parabellum ini.


Aku belum cerita lagi ia bergaduh dengan pasukan keselamatan High Table pakai baju perisai. Tembak tak lut bro..


Bum lagi kisah ia berlawan dengan pesilat Indonesia kembar pakai pisau jer. Belum lagi perlawanan beliau dengan Zero dan rakan-rakannya.


Rating filem ni aku berikan 4.9/5. Pertarungan old school tanps super power memang menjadi. Skill berlawan tahap gaban.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kakipawagam.blogspot.com/2019/05/john-wick-3-parabellum-sinopsis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
John Wick Chapter 3 Perang Mafia Berdarah

John Wick Chapter 3 Perang Mafia Berdarah

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 431 hits
Gambar dari Hollywood Reporter Jika inginkan kedamaian bersedialah untuk berperang Inilah dia tema yang dibawa sepanjang perjalanan filem ini berlangsung Sebelum saya ceritakan betapa hebatnya Keanu Reeves dalam menggambarkan jalan cerita m...
Sinopsis Drama Aku Yang Kau Tinggalkan

Sinopsis Drama Aku Yang Kau Tinggalkan

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 1174 hits
Sinopsis Drama Aku Yang Kau Tinggalkan Slot Widuri TV1Drama Aku Yang Kau Tinggalkan adalah drama terbaru di slot Widuri TV1 yang mempunyai 30 episod dan akan disiarkan setiap hari sepanjang bulan Ramadan ini jam 7 malam Antara pelakon drama...
Sinopsis Telefilem Syiling Opah Rtm Tv1

Sinopsis Telefilem Syiling Opah Rtm Tv1

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 549 hits
SINOPSIS SYILING OPAHKisah seorang nenek yang kehilangan anak tunggal dan menantunya dalam kemalangan jalan raya dan terpaksa memikul tanggungjawab menjaga cucunya yang terselamat Opah Som tinggal berseorangan di kampung hidup dalam kesusah...
Sinopsis Aku Yang Kau Tinggalkan Lakonan Ungku Ismail Aziz Dan Elizad Sharifuddin Di Tv1

Sinopsis Aku Yang Kau Tinggalkan Lakonan Ungku Ismail Aziz Dan Elizad Sharifuddin Di Tv1

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 1481 hits
SINOPSIS AKU YANG KAU TINGGALKAN LAKONAN UNGKU ISMAIL AZIZ DAN ELIZAD SHARIFUDDIN DI TV1Ikatan perkahwinan antara Nia dan Zaril Ikhwan bukanlah atas dasar cinta Nia memerlukan wang untuk membantu keluarganya Zaril Ikhwan pula memerlukan ses...
Sinopsis Telefilem Anak Syurga

Sinopsis Telefilem Anak Syurga

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 767 hits
Telefilem Anak Syurga akan disiarkan di slot Cereka Ahad pada 5 Mei 2019 ini di TV3 jam 10 malam Antara pelakon telemovie Anak Syurga ini adalah Ashraff Muslim Intan Ladyana Nik Adam Mika Sheila Mambo dan ramai lagi Selain itu telefilem Ana...
Sinopsis Pia

Sinopsis Pia

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 932 hits
SINOPSIS PIA Lagi beberapa hari nak masuk Ramadhan Biasalah kalau bulan puasa mesti meriah dengan drama best best Aku dah lama tengok diorang shooting drama Pia ni Terus rasa tak sabar nak menonton Drama Pia adalah drama bersiri lakonan heb...
Sinopsis Filem Sangkar

Sinopsis Filem Sangkar

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 302 hits
Filem MMA Melayu pertama Malaysia SANGKAR akan berada di pawagam bermula 29 Ogos 2019 Menampilkan lakonan Remy Ishak Zul Ariffin Mira Filzah dan atlet MMA terkenal James Sledgehammer Mcsweeney Filem kolaborasi empat penerbit filem iaitu Pri...
Sinopsis Drama Calon Menantu Tuan Rumah

Sinopsis Drama Calon Menantu Tuan Rumah

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 590 hits
Sinopsis Drama Calon Menantu Tuan Rumah NANTIKAN drama komedi terbaru berjudul Calon Menantu Tuan Rumah yang bakal disiarkan di saluran RTM Bakal dibintangi pelakon seperti Hafidz Roshdi Zara Zya Haleeda Mazlin Dayana Roza Aprena Manrose Is...
Cara Buat Roti John Inti Daging Yang Simple

Cara Buat Roti John Inti Daging Yang Simple

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 1422 hits
Cara Buat Roti John Inti Daging Yang Simple Bila masuk bulan ramadan antara menu yang popular adalah roti John dan murtabak Dalam entri kali ni saya akan share pula resepi dan cara nak buat roti john kat rumah sebiji macam kat kedai Di ruma...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Beraya Rumah Sis Lin Makan Laksa Sarawak

Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale