Jalan Terus Pmx






Ana Tahu
 Perutusan negara yang Anwar buat tu nak bagitahu kedudukan kewangan negara tidak terlalu baik. Waktu dia ambil alih Kerajaan, kedudukan kewangan sudah tidak memberangsangkan.


Jika tiada sebarang keberanian mengubah sistem sedia ada kepada satu sistem baharu yang lebih efisien, negara mungkin berhadapan situasi amat sukar untuk jangka masa panjang.


Antara usaha agresif yang kerajaan beliau lakukan adalah dengan menarik seramai mungkin pelabur masuk ke Malaysia. Kesungguhan Anwar dan pasukannya kelihatan amat ketara semenjak dari awal dia menerajui negara.


Namun usaha ini mungkin mengambil masa yang lama untuk menunjukkan hasil kepada negara kerana prosesnya yang mungkin ambil masa setelah Anwar membuka pintu dan ramai pelabur berminat.


Masalah yang juga membelenggu negara ini adalah rasuah yang berlaku dari peringkat tertinggi hingga ke peringkat bawahan dalam kerajaan. Parti yang bernuansa agama juga apabila menjadi kerajaan seperti tidak serius menangani isu ini.


Kesan rasuah ini besar. Negara rugi kerana salahlaku dan rasuah ini hingga mengeringkan kantung negara kepada perkara yang sia-sia dan merugikan rakyat terbanyak.


Proses pembasmian rasuah dilihat berlangsung dengan agak agresif di zaman Anwar ini. Walaupun ada satu dua kes berprofil tinggi yang mungkin ada yang kurang selesa, banyak lagi kes rasuah dalam jabatan kerajaan yang telah diselongkar kerajaan Anwar dan diambil tindakan serius.


Satu lagi isu ialah isu subsidi. Isu ni sudah dibangkitkan beberapa Perdana Menteri sebelum ini. Pertambahan kos subsidi saban tahun telah menjerut kewangan negara. Malangnya, subsidi ini telah tersasar dari matlamat asal apabila ada pihak telah mendapat manfaat besar. Bahkan warga asing dilihat turut mendapat manfaat.


Jesteru, kaedah penyasaran semula subsidi yang tersasar ini perlu dilakukan demi menyelamatkan wang rakyat. Lebihan penjimatan ini bolehlah digunakan untuk insentif kepada rakyat yang memerlukan…


Ramai yang akan memperlekeh, memperleceh namun hakikatnya tiada solusi dikemukakan untuk menangani masalah dan beban dihadapi kerajaan ini.


So, nasihat ana kepada Anwar… JALAN TERUS…






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/05/jalan-terus-pmx.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adakah Pn Mahu Terus Subsidi Orang Kaya Warga Asing Pmx

Adakah Pn Mahu Terus Subsidi Orang Kaya Warga Asing Pmx

papar berkaitan - pada 25/5/2024 - jumlah : 96 hits
Noor Soraya Mohammad JamalPenyasaran subsidi diesel bukanlah bertujuan untuk menyusahkan rakyat sebaliknya ditujukan kepada golongan kaya dan warga asing yang telah lama menikmati subsidi daripada bahan bakar berkenaan kata Perdana Menteri ...
Pmx Ucap Takhziah Kepada Seluruh Rakyat Iran

Pmx Ucap Takhziah Kepada Seluruh Rakyat Iran

papar berkaitan - pada 20/5/2024 - jumlah : 57 hits
Terkesan dan sedih tatkala menerima laporan mengenai insiden pesawat di wilayah utara Iran melibatkan Presiden Iran Ebrahim Raisi dan delegasi kepemimpinan Iran termasuk Menteri Luar Iran Hossein Amir Abdollahian Operasi mencari dan menyela...
From The Dock To Rubbing Shoulders With Pmx Kk Mart Founder Shows Steely Resurgence With Uzbek Expansion Plan

From The Dock To Rubbing Shoulders With Pmx Kk Mart Founder Shows Steely Resurgence With Uzbek Expansion Plan

papar berkaitan - pada 21/5/2024 - jumlah : 165 hits
The question now is would Dr Akmal now call on Uzbeks to similarly boycott KK Super Mart s outlets in a country where the population is 85 Muslims KK Supermart Group is back in the news this time not in a bad but rather big way Unlike the f...
Pmx Di Uzbekistan

Pmx Di Uzbekistan

papar berkaitan - pada 19/5/2024 - jumlah : 69 hits
Memulakan hari kedua di Tashkent Uzbekistan hari ini dengan mengunjungi Kompleks Hazrati Imam yang juga pusat keagamaan Islam di bandar ini Ketibaan saya bersama barisan menteri dan delegasi Malaysia disambut oleh Timbalan Mufti 1 Uzbekista...
Pmx Cari Keluarga Tular Bawa Anak Bertiub

Pmx Cari Keluarga Tular Bawa Anak Bertiub

papar berkaitan - pada 21/5/2024 - jumlah : 98 hits
FMT ReportersPasangan tular membawa anak mereka dipakaian tiub mendapat perhatian Perdana Menteri Anwar Ibrahim untuk dibantu PETALING JAYA Setiausaha Politik Perdana Menteri Farhan Fauzi meminta orang ramai mempunyai maklumat mengenai pasa...
Lebuh Raya Hampir Siap Tapi Lantik Sub Kontraktor Lain Dengan Bayaran Tinggi

Ibu Penat Melampau Tidur Cukup Tapi Tetap Rasa Lesu Mungkin Petanda Sindrom Kelesuan Kronik

Hukum Gantung Ayat Al Quran Di Dinding Rumah

Why Consult Hamas On Business And Investments

Rethinking The Education Blueprint

Cara Buat Serawa Kuinin Makan Sejuk Sejuk Sedap Sungguh

Atelier Coffee Di Lebuh Armenian George Town Aesthetic Cafe

Volodymyr Zelensky A Leadership Unveiled Amidst Crisis In Ukraine



Biodata Arfie Shah Adwafri Shah Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 X Change Astro

5 Sebab Kenapa Sikap Golongan B40 Mampu Menyakitkan Hati Orang Ramai

8 Fakta Biodata Jazmy Juma Khan Hero Remaja Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Scha Elinnea

10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara


Naik Keretapi Laju Whoosh Boleh Tebus Tiket Masuk Percuma Diskaun Ke 10 Tempat Ini Di Bandung

Filem Siapa Buka Lampu

Stand Here Alone Hilang Harapan Chord

More Root Beer Please Dubstyle S Yamaha Rd400 Street Tracker

Imigrasi Pernah Minta Kominfo Back Up Data Pdn Tapi Tak Direspons

Imigrasi Klaim Siapkan Back Up Data Tercepat Usai Server Pdn Kominfo Diretas Satu Jam Jadi