Jalan Jalan Ke Aquaria Klcc





Hari sabtu lepas saya bawak anak ke Aquaria KLCC. First time kami ke sini sebenarnya. Kalau korang nak datang sini saya suggest beli tiket online lagi murah. Boleh beli dekat website Klook. Macam-macam jenis tour ticket ada kat sini. Boleh cari mana yang korang nak. Sebabnya kalau beli dekat kaunter walk in lebih mahal harganya. Harga untuk dewasa satu tiket is rm 49. Kanak-kanak pulak rm 39. Tapi saya beli dekat Klook ni total 2 dewasa 1 budak cuma 75 ringgit sahaja. Haa jauh jugak tu beza dengan walk in tiket. 
Masa saya pergi ni around 12 tengah hari. Punya ramai orang. Beratur panjang untuk redeem tiket. Semestinya ramai family dengan anak-anak kecil. 
Sabar menunggu turn untuk masukKalau korang nak tau section-sectionnya, boleh tengok map ni. Agak besar jugak kawasan dalam ni
Kat kawasan laut dalam tu memang boleh la beramah mesra dengan jerung-jerung kat situ. Besar-besar jugak jerung ni. Ada jugak ikan pari besar dengan penyu. Cantik sangat penyu tu. Seronok pulak tengok penyu tu dok swimming dalam akuarium besar tu. Hihi.
Dekat entrance awal-awal masuk ada aquarium yang dihuni oleh ikan piranha. Banyak jugak piranha dalam ni. Sempat la saya terbayang cerita Piranha movie dulu tu. Haha. 



Jalan sikit ada kolam kecik yang dorang letak tapak sulaiman, gamat, belut dengan belangkas. Boleh sentuh tapak sulaiman tu slow-slow.


Kat bahagian tengah ada satu aquarium bentuk bulat meninggi ke atas. Banyak ikan comel-comel dalam tu. 


Kat sini ada jugak ikan arapaima ataupun orang panggil jugak ikan kelisa. Besar sangat saiznya memang yang paling besar saya penah tengok setakat ni. Selalu yang orang dok bela kat aquarium rumah tu kan comel-comel je saiznya. Yang ni memang lain sangat la kemain besar.


Dekat bahagian aquarium yang ada hidupan laut dalam tu, dia buat macam tunnel untuk pejalan kaki. Ada macam travelator bergerak tu. Korang boleh berdiri je kat situ sambil menikmati hidupan laut dalam yang jarang dapat kita tengok depan mata. Kat sini la tempatnya baby shark do do berenang.  Anak saya excited tengok ni siap nyanyi lagu baby shark dia. Haha.


Before keluar ada jellyfish cantik berenang-renang. Amik gambar jellyfish ni dulu.Tu je la short story saya habiskan masa weekend layan Ammar. Hihi. Semoga bermanfaat untuk pembaca. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mommywinwinn.blogspot.com/2019/03/melawat-ke-aquaria-klcc.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya