Inilah Asal Usul Dan Cara Permainan Spirit Of The Coin


Tahukah anda bahawa anda sebenarnya boleh memanggil dan berkomunikasi dengan roh-roh tidak tenang yang bergentayangan di sekitar anda. Roh-roh ini boleh anda seru dan mereka akan hadir bersama anda. Dah mereka hadir, anda bolehlah nak tanya apa-apa yang ingin anda tanya.


Untuk memanggil roh-roh ini, anda memerlukan satu medium iaitu dalam bentuk permainan. Permainan ini digelar “Spirit Of The Coin.” Permainan Spirit Of The Coin sangat popular dalam kalangan pelajar-pelajar asrama.

Namun, adalah diingatkan bahawa bermain permainan ini adalah diharamkan ke atas orang Islam dan permainan ini boleh jatuh syirik. Jadi, jauhilah daripada bermain permainan khurafat ini.

Jadi, kali ini saya nak kupas tentang permainan ini. Dalam artikel ini saya juga akan tunjukkan cara-cara untuk bermain permainan “Spirit Of the Coin.” Namun, saya haramkan anda semua daripada bermain. Saya cuma kongsikan cara bermain sebagai pengetahuan buat anda.

Pertama sekali, mari kita lihat apakah itu permainan “Spirit Of The Coin” ini. Seperti saya cakap awal tadi, permainan ini adalah merupakan satu permainan untuk memanggil roh-roh supaya boleh berkomunikasi.

Pada asalnya, Spirit Of The Coin sebenarnya bukanlah sejenis permainan tetapi adalah satu ritual yang digunakan oleh orang dulu-dulu untuk memanggil roh bagi tujuan-tujuan mistik termasuklah memuja, meminta bantuan dan lain-lain.

Tapi, oleh kerana orang terlalu kreatif, orang telah mengubahsuai ritual ini lalu dijadikan permainan mistik dan permainan ini sangat popular di seluruh dunia. Permainan ini juga simple je. Tak perlu banyak benda. Anda hanya perlu ada papan huruf (yang ini nak buat DIY pun boleh), syiling dan juga darah haiwan sebagai menjamu roh tu.

Kalau di negara-negara orang putih, permainan ini lebih dikenali dengan nama Ouija Board Game. Sama juga konsepnya tapi mereka lebih moden kerana ada papan yang dah lengkap dengan tulisan. Sedangkan di Malaysia, kita kena tulis sendiri huruf-huruf dan nombor atas papan kita tu. Malah, kita juga boleh buat sendiri papan tu guna kertas mahjung pun boleh.

Cara Untuk Main Permainan Spirit Of The CoinSeperti yang telah dijanjikan, saya akan kongsikan cara-cara untuk bermain permainan khurafat ini. Sekali lagi saya tegaskan, saya haramkan anda bermain permainan ini.

1.) Sediakan sehelai kertas mahjung. Tulis aksara A sampai Z, nombor 0 sampai 9, kemudian tulis “yes” dan “no”, “home” dan juga “goodbye”. Nah! papan Ouija DIY anda dah pun siap!

2.) Sediakan satu syiling. Syiling berapa puluh sen pun takpe. Syiling matawang Rupiah pun boleh.

3.) Sediakan semangkuk darah. Kebiasaannya, orang akan tangkap tikus ke apa ke dan ambil darah haiwan tu. Kejam!

4.) Letakkan jari anda pada syiling tersebut. Letakkan syiling itu pada tulisan “home”.

5.) Bacakan mantera ini. Oh ya, manteranya adalah dalam bahasa Inggeris. Perghhh Speaking boss. haha. Manteranya macam ini. “Spirit, Spirit of the coin. Spirit, spirit of the coin. Spirit, spirit of the coin. Please come out and play with us!”

6.) Lepastu tanya, adakah ada roh bersama kami? Kalau anda, anda akan merasakan seperti jari anda ditolak ke arah perkataan “yes”.

7.) Kalau dah tahu roh tu ada bersama anda, tunggu apa lagi, tanyalah apa-apa soalan yang anda nak ajukan kepada dia.

8.) Cara roh tu jawab adalah dengan menolak jari anda ke aksara demi aksara. Jadi, mesti kena ada seorang pencatat dalam kalangan ahli permainan itu. Dia akan catat aksara-aksara yang ditunjukkan oleh roh. Aksara ini akan membentuk perkataan iaitulah jawapan kepada soalan anda.

9.) Kalau keadaan semakin kritikal, boleh jadi roh itu akan menghasut salah seorang daripada pemain.

10.) Kalau jadi macam ini, jangan panik sebaiknya berundinglah supaya dia keluar dan pulang semula.

11.) Macam mana nak tahu roh tu dah bersetuju nak balik? Dia akan letakkan syiling pada tulisan “goodbye.”

Banyak sebenarnya risiko yang bakal berlaku dengan permainan musibat ini. Paling menakutkan adalah sekiranya roh tersebut tidak mahu pulang dan ingin meneruskan permainan. Dia akan ganggu kesemua pemain.

Bukan itu sahaja, permainan Spirit Of The Coin juga boleh membawa kepada fenomena histeria yang sangat dahsyat. Pada mulanya, hanya pemain sahaja akan dihasut. Kemudiannya, ia akan melarat kepada pelajar-pelajar lain pula.

Kebanyakan orang yang bermain permainan Spirit Of The Coin ini adalah pelajar sekolah berasrama. Kebiasaannya mereka akan main pada tengah lewat malam. Ada yang lagi ekstrem mereka akan main di bangunan terbiar di sekolah tersebut. Risiko amat besar kalau kesemua pemain kerasuka di bangunan terbiar ini, pasti orang tak tahu dan kita boleh agak lah nasib mereka macam mana.

Satu lagi risiko adalah roh yang dipanggil itu akan berkeliaran di sekitar kawasan tersebut. Ini terjadi apabila roh tu menipu. Dia dah bagi tanda-tanda yang dia nak pulang tapi padahal dia menipu. Dia tak pulang pun. Jadi, roh tersebut akan berkeliaran di sekitar kawasan permainan itu dan akan mengganggu orang lain yang tidak berdosa.

Apa pula tujuan orang bermain Spirit Of The Coin?Jawapan yang paling mudah adalah mereka takde kerja yang berfaedah untuk dibuat. Haha. Selalunya orang main permainan ni sebab bosan. Selain bosan, ada yang main kerana sifat ingin tahu mereka tentang sejauh mana kebenaran fakta tentang permainan Spirit Of The Coin.

Bukan itu sahaja, ada juga orang yang main permainan ini untuk mendapatkan sesuatu jawapan. Antaranya sekiranya seseorang itu mati dibunuh, orang akan main Spirit Of The Coin untuk soal roh itu siapakah pembunuhnya.

Namun, jangan mudah percaya kerana sifat hantu adalah suka menipu. Selain itu, tujuan permainan ini juga adalah untuk mendapatkan nombor ekor yang bertuah.

Jadi, anda dah tahu kan bagaimana tingginya risiko permainan ini. Begitu juga dengan hukumnya yang syirik jika dimainkan oleh orang Islam. Jadi, nasihat saya, jauhilah permainan yang tidak berguna ini.

Kalau saya tanya anda ada pengalaman tak tentang permainan ini di asrama dulu, mesti akan jawab ya. Kalau anda tak main, mesti ada kawan-kawan anda yang lain huhu. Kalau sudi kongsilah pengalaman tu ye. TQ!

Sumber: ISKANDAR ZULFAQAR - Facebook

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.adichannel.com/2019/08/spirit-of-the-coin.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+adichannel%2FJRDq+%28Adi+Channel%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Perbaiki Kipas Yang Slow Kepada Kelajuan Asal Seperti Baru Beli

Cara Mudah Perbaiki Kipas Yang Slow Kepada Kelajuan Asal Seperti Baru Beli

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 974 hits
Kipas adalah peralatan wajib yang perlu ada disetiap rumah terutama yang tidak berkemampuan membeli aircond untuk menyejukkan rumah anda Terutama dengan cuaca panas dan lembap sepanjang tahun di Malaysia ini Harga kipas kini bukan lagi mura...
The Indomitable Spirit Of A Disabled Couple

The Indomitable Spirit Of A Disabled Couple

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 155 hits
Elaine and Norwis at the hanging bridge in Taman Awam Miri where they will take a photo together every two years on their wedding anniversary TWO wheelchair users one from Miri and the other from Terengganu met in Kuala Lumpur and became pa...
Cara Membeli Coin Selain Bitcoin

Cara Membeli Coin Selain Bitcoin

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 199 hits
Cara Membeli Dan Menyimpan Coin Lain Selain BitcoinKepada yang masih baru dalam Cryptocurrency atau mata wang Digital terutama di Malaysia mungkin anda hanya tahu cara untuk membeli Bitcoin dan menyimpannya di LUNO Coinhako XBit Asia PinkEx...
Pemprov Dki Jelaskan Asal Usul Ide Gabion Sudah Libatkan Ahli Geologi

Pemprov Dki Jelaskan Asal Usul Ide Gabion Sudah Libatkan Ahli Geologi

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 215 hits
Hiasan Gabion di Bundaran Hotel Indonesia oleh Pemprov DKI Jakarta menuai pro dan kontra Bahkan ada yang menyebut Pemprov DKI melanggar aturan karena menggunakan terumbu karang dilindungi menjadi hiasan kota Gabion merupakan kawat berlapis ...
Kord Lagu Asal Usul Intan Payung

Kord Lagu Asal Usul Intan Payung

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 580 hits
Asal Usul Intan Payung Chord Lirik Lagu F Em AF Em Am Am F E Am F Em AmDAm Em AmKuterkenang lembutnya suara Am Em AmTutur kata indahnya bahasaG FSiapakah dia rupawan jelitaEm AmKerana hatiku jatuh cintaF E AF E Am Dm DmOh mana dia Am AmSian...
Anwar Ibrahim Promises To Solve The Zakir Naik Issue After Mahathir Refuses To Deport The Preacher

Anwar Ibrahim Promises To Solve The Zakir Naik Issue After Mahathir Refuses To Deport The Preacher

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 448 hits
The organiser of a planned rally to protest against controversial televangelist Dr Zakir Naik today announced that the event has been cancelled He said this was decided following a call from PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim who had re...
The Fragile Race Relations In Malaysia

The Fragile Race Relations In Malaysia

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 239 hits
Raja Sara PetraHome Minister Muhyiddin Yassin has expressed concern over rising sentiments regarding race religion and royalty referred to as 3R Muhyiddin said police data showed that the number of incidents involving these 3R issues have d...
Order Of The Illuminati

Order Of The Illuminati

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 298 hits
ORDER Of The Illuminati adalah susunan kuasa besar yang berselindung disebalik Kuasa Pemerintah yang sah iaitu kuasa pemerintahan yang memerintah dan berkuasa keatas sesuatu kerajaan yang sah Mari kita lihat gambar dibawah carta susunan kua...
People S Income Has Improved Over The Years Says Daim

People S Income Has Improved Over The Years Says Daim

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 252 hits
Former finance minister Daim Zainuddin TUMPAT The government has been focusing on improving the people s income since the 5th Malaysia Plan said former Council of Eminent Persons chairman Daim Zainuddin He said among the policies introduced...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan