Ini Respon Anak Wanita Itu Setelah Ibu Mereka Kahwin Lelaki Muda Wanita Kahwin Lelaki Muda Viral Di Media Sosial


Tempoh hari tular di media sosial sekeping gambar pasangan pengantin. Berita itu mula menjadi perhatian masyarakat apabila dimaklumkan usia pengantin lelaki 26 tahun sementara pasangannya 55 tahun. Memandangkan perkahwinan ini dianggap luar biasa, gambar pasangan ini mula menjadi tular dengan pelbagai komen dari netizen.
REMAJA berkesempatan menemuramah pasangan pengantin tular ini yang dikenali sebagai Tina Yusof berusia 49 tahun dan bukannya 55 tahun seperti dinyatakan di media sosial. Majlis perkahwinan mereka telah diadakan 24 November lalu di rumah pengantin perempuan di Felda Bukit Kepayang, Bera.
Ternyata jarak usia 23 tahun bukan halangan kerana jodoh ditentukan Allah Taala. Jom baca bagaimana cinta antara mereka berputik.
Ditanya bagaimana dia mula mengenali suaminya dikenali sebagai Amy, 26 tahun, jelas Tina, segala-galanya bermula kira-kira dua tahun lalu di mana Amy mula menyapanya di facebook.
“Dalam fb dia menulis ingin berkenalan dengan saya tapi saya tak pernah layan pun dalam tempoh dua tahun itu. Sehinggalah dia menghantar sejambak bunga tanda ingin serius berkenalan,” kata Tina ketika dihubungi.
Tina akui hatinya mula terbuka di saat menerima sejambak bunga tanda perkenalan
Tinggal di di Felda Bukit Kepayang, Bera, jelas Tina, boleh dikatakan setiap hari suaminya menghantar mesej namun dia tidak melayannya. Hal ini berlarutan sehingga dua tahun lamanya dan hatinya mula tertarik selepas melihat Amy bersungguh-sungguh ingin menjalinkan hubungan lebih serius.
“Dua tahun saya tak layan. Saya anggap biasa saja. Lagi pun sebelum ini ada juga lelaki yang mahu berkenalan kerana saya membuka kedai makan di sini. Kedai saya memang jadi tumpuan ramai,” katanya yang juga merupakan Pengerusi Ibu Tunggal Felda Bukit Kepayang, Bera ini sebelum ini.
Gambar pasangan ini tular di media sosial semalam dan menjadi bualan netizen kerana faktor usia pasangan ini
Pasangan ini dinikahkan di Masjid Bukit Kepayang dengan sekali lafaz
Jelas Tina, selepas dua tahun kesungguhan Amy yang tinggal di Felda Mayam (felda bersebelahan tempat tinggalnya) sekali pun tidak dilayan masih sama dan dari situ dia melihat ada sesuatu yang istimewa tentang suaminya ini.
“Dia nampak matang berbanding usianya. Saya sendiri tak sangka usianya 26 tahun kerana wajahnya nampak matang. Saya sangkakan usianya 30-an,” katanya memaklumkan sebelum ini dia lima tahun bersendirian dan mempunyai lima orang anak.
Kata Tina, anak sulungnya berusia 30 tahun dan paling kecil 13 tahun. Kesemuanya perempuan. Tiga darinya sudah berkahwin sementara dua lagi masih sekolah.
“Anak nombor empat belajar di sebuah kolej di Petaling Jaya dan bongsu sekolah menengah di sini,” katanya ramah bercerita.Tina bersama anak-anak dan sebahagian ahli keluarga dalam majlis penuh kemeriahan ini
Anak-anak restu atau tak perkahwinan ini?
Secara jujurnya kerana faktor perbezaan usia ini kata Tina, anak-anak membantah pada awalnya. Kata mereka semuanya kerana faktor usia.
“Tapi niat kita baik dan semuanya Allah permudahkan. Alhamdulilah, akhirnya anak-anak faham tentang jodoh yang sudah ditentukan oleh Allah taala ini,’ katanya memaklumkan suaminya Amy bekerja sebagai pemandu lori dan bekerja kampung.
Malah sepanjang mereka berkenalan, tidak pernah sekali pun Amy datang makan ke kedainya.
“Kata orang dah jodoh. Amy nampak berbeza. Dia matang dalam pemikirannya. Ditambah wajahnya juga nampak tidak seperti usia 26 tahun. Awalnya saya sendiri terkejut bila tahu usianya begitu tapi Allah sudah mengatur segalanya,”katanya lagi.

Pasangan ini bahagia melayari bahtera rumahtangga biarpun beza usia 23 tahun
Tina mengakui suaminya agak matang sekali pun usianya masih muda iaitu 26 tahun
Apa perasaan bila perkahwinan ini tular di media sosial?
Jelas Tina, dia sama sekali tidak menyangka perkahwinannya ini menjadi tular. Dia akui tidak biasa dengan semua ini namun bersangka baik dengan semua pandangan masyarakat terhadap dirinya dan suami.
Sementara itu abang sulung Tina yang juga menjadi wali menikahkan adiknya, Sohaili Yusof, 57 berkata, pasangan pengantin ini dinikahkan dengan sekali lafaz di Masjid Felda Bukit Kepayang.
“Ramai yang bertanya saya tentang jodoh mereka ini. Saya katakan sudah ketentuan Illahi dan Nabi Muhammad dahulu pun menikahi Siti Khadijah yang usianya juga lanjut. Saya anggap ini jodoh adik,” katanya memaklumkan hantaran bagi adiknya adalah sebanyak RM3000 (atau barangkali RM5000 kerana kata Sohaili dia tidak pasti tentang jumlah hantaran ini). Malah dirinya turut memaklumkan adiknya itu sudah mempunyai cucu seramai 4 orang di mana paling tua berusia 9 tahun.
Apa pun, jom doa yang baik-baik untuk pasangan pengantin baru ini. Moga perkahwinan mereka kekal hingga jannah.
Sumber : REMAJA
The post Ini Respon Anak Wanita Itu Setelah Ibu Mereka Kahwin Lelaki Muda. Wanita Kahwin Lelaki Muda Viral Di Media Sosial appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/29/ini-respon-anak-wanita-itu-setelah-ibu-mereka-kahwin-lelaki-muda-wanita-kahwin-lelaki-muda-viral-di-media-sosial-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Setelah 8 Hari Terjatuh Dalam Sungai Akhirnya Kasih Sayang Ibu Bagai Pujuk Jasad Anak Timbul

Setelah 8 Hari Terjatuh Dalam Sungai Akhirnya Kasih Sayang Ibu Bagai Pujuk Jasad Anak Timbul

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 472 hits
Setelah 8 Hari Terjatuh Dalam Sungai Akhirnya Kasih Sayang Ibu Bagai Pujuk Jasad Anak Timbul Setelah 8 Hari Terjatuh Dalam Sungai Akhirnya Kasih Sayang Ibu Bagai Pujuk Jasad Anak Timbul
Tak Perlu Jadi Ibu Sempurna Cukuplah Yang Membahagiakan Anak Anak Itu Pun Dah Terbaik

Tak Perlu Jadi Ibu Sempurna Cukuplah Yang Membahagiakan Anak Anak Itu Pun Dah Terbaik

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 382 hits
Bergelar seorang ibu bukanlah sesuatu yang mudah Banyak pengorbanan yang perlu dilalui saat nak membesarkan anak Namun bila anak membesar dengan sempurna segala kesusahan itu di bayar dengan kenikmatan Luahan yang dibuat oleh Tya Ariffin ib...
Air Kelapa Muda Minum Dengan Perlahan Kalau Rasa Nak Muntah Jangan Tahan Mungkin Itu Sihir Rileks Media

Air Kelapa Muda Minum Dengan Perlahan Kalau Rasa Nak Muntah Jangan Tahan Mungkin Itu Sihir Rileks Media

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 451 hits
Anda mungkin pernah mendengar perkataan sihir atau santau Mangsa yang mengalaminya akan dibinasakan dengan perlahan lahan supaya dia menderita atau lebih dasyat berakhir dengan kematian dalam jangka masa tertentu Ngeri namun selagi ada usah...
10 Anak Selebriti Malaysia Era Baru Yang Popular Seiring Perkembangan Media Sosial

10 Anak Selebriti Malaysia Era Baru Yang Popular Seiring Perkembangan Media Sosial

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 395 hits
Generasi Budak budak baru nak up dilabel pada artis artis baru industri hiburan Malaysia Tapi ada satu genarasi lain lagi yang menjadi perhatian dan mempunyai pengikutnya yang tersendiri di laman media sosial Artis tempatan akan sentiasa me...
Setiap Kiriman Tuhan Itu Berhikmah Setelah 4 Tahun Anak Di Diagnos Autisme Catriona Akui Jadi Lebih Penyabar Menghargai

Setiap Kiriman Tuhan Itu Berhikmah Setelah 4 Tahun Anak Di Diagnos Autisme Catriona Akui Jadi Lebih Penyabar Menghargai

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 441 hits
Setelah 4 tahun anak di diagnos autisme aktres Catriona Brian Ross akui hikmahnya dia jadi lebih penyabar menghargai Penuh dengan semangat positif ibu kepada 3 anak ini memberikan semangat kepada ibu bapa anak autisme yang lain Perkongsian ...
Anak Dapat Result Exam Teruk Ibu Ayah Tolong Jangan Stress

Anak Dapat Result Exam Teruk Ibu Ayah Tolong Jangan Stress

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 388 hits
Assalamualaikum Tajuk Ummi tu macam pakar motivasi lagaknya hahaha Ehhh taklah Saja Ummi nak cuba bagi pendapat sendiri sebagai ibu yang anak baru je setahun melangkah ke alam persekolahan Pendapat Ummi mungkin tak sama dengan pendapat oran...
Tokoh Anak Muda Di Zaman Nabi

Tokoh Anak Muda Di Zaman Nabi

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 277 hits
Melalui Majalah al Ustaz edisi 54 ruangan Inspirasi Ustaz Muhammad Muizzuddin Zaini berkongsi tentang Inspirasi buat Anak Muda Dua seniorGelaran Syaikhan dalam kalangan para sahabat merujuk kepada Abu Bakar dan Umar Pun begitu mereka sebena...
Kahwin Awal Kurangkan Anak Luar Nikah Satiful Bahri

Kahwin Awal Kurangkan Anak Luar Nikah Satiful Bahri

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 262 hits
DUNGUN Perkahwinan awal mampu mengelak gejala maksiat sekali gus mengurangkan kelahiran anak luar nikah Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah Pendidikan dan Pengajian Tinggi Satiful Bahri Mamat berkata kerajaan negeri menggalakkan raky...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis

Maaflah Biarlah Benak Ubi Tapi Betul Hafidz Roshdi Pertahan Tindakan Tak Hadir Mahkamah Bidas Balik Teguran Shuhada

Packing Barang Kucing Kesayangan