Ini Kisah Najib Dari Gaza Bukan Kisah Najib Tun Razak Tau



KEKEJAMAN Tentera Udara Israel yang melancarkan serangan udara ke atas Gaza dan mengebom beberapa sasarannya di wilayah itu dirasai sendiri oleh seorang remaja Palestin, Mohammed Najib.
Najib yang hanya berusia 16 tahun menyaksikan beberapa pesawat pejuang tentera udara rejim Zionis melacarkan serangan udara pada Isnin lalu dari rumah keluarganya di Rimal, sebuah kawasan perumahan berhampiran bandar Gaza.
Api menjulang tinggi di langit Gaza pada waktu malam ketika Tentera Udara Israel melancarkan serangan manakala para pejuang Hamas melakukan serangan balas menerusi serangan-serangan roket.
Beberapa buah bangunan di bandar itu turut ranap apabila dibedil oleh pesawat pejuang tentera rejim Zionis dengan salah sebuahnya ialah bangunan setinggi 14 tingkat yang terletak tidak jauh dari rumah Najib.
Remaja itu berkata, adalah menakutkan apabila melihat bangunan itu runtuh pada Rabu lalu.

"Serangan bom itu adalah gila dan ia seperti satu permainan video. Ia juga umpama menyaksikan sebuah filem yang menggerunkan," tambahnya seperti dilaporkan oleh AFP.
Najib berkata, dia masih kecil apabila Israel melancarkan serangan berskala besar ketika menentang Hamas dalam Perang Gaza yang berlaku pada tahun 2014 yang menyaksikan lebih 2,000 penduduk Palestin terkorban.
"Kami terpaksa menyelamatkan diri dengan berlindung di bawah tangga dalam serangan bom. Tetapi kini tidak ada lagi tempat untuk berlindung," tambahnya.
Kini, dia berasa takut untuk pergi ke bilik air jika terdapat serangan bom daripada rejim Zionis.

"Saya bimbang jika saya meninggal dunia di dalam bilik air (akibat serangan bom Tentera Udara Israel)," ujarnya seperti dilaporkan oleh AFP.
Israel telah melancarkan ratusan serangan udara di Gaza yang bermula pada Isnin minggu lalu manakala sejumlah anggota tentera ditempatkan di sempadan negara haram rejim Zionis itu dengan Palestin.


Sekurang-kurangnya lebih 200 penduduk Palestin terkorban manakala lebih 1,000 orang lagi cedera dalam serangan tentera udara rejim Zionis itu di kawasan yang padat dengan penduduk itu

Antara yang gugur syahid dalam serangan udara tentera Israel itu ialah beberapa komander Hamas.
Seorang lagi remaja berusia 17 tahun turut berkongsi cerita iaitu Dima Tallal yang berusia 17 tahun.
Dia menyatakan sukar untuk tidur berikutan serangan udara oleh tentera rejim Zionis pada waktu malam.

Serangan tentera udara Israel itu juga telah menjejaskan sambutan Hari Raya Aidilfitri pada Khamis minggu lalu sekali gus menandakan berakhirnya Ramadan iaitu bulan untuk umat Islam yang tidak mempunyai keuzuran berpuasa selama 30 hari.
Pada kebiasaannya, kaum keluarga akan berkumpul untuk berkongsi makanan dengan anak-anak manakala golongan muda menerima baju baharu dan hadiah untuk sambutan Hari Raya Aidilfitri selepas mengerjakan ibadat puasa.
Dalam pada itu, seorang lagi remaja, Ahmad Fatoum yang berusia 16 tahun berkata, sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini adalah menyedihkan.

"Israel memusnahkan rumah-rumah dan bangunan-bangunan. Tanah tempat kami menanam anggur dan buah tin dibedil dan rumah kami bergegar seperti dilanda gempa bumi," katanya

Dalam pada itu, neneknya, Umm Jalal yang berusia 76 tahun berkata, dia telah biasa hidup dalam suasana yang penuh dengan konflik sebelum ini tetapi serangan Tentera Udara Israel kali ini adalah yang paling ganas.
Dia berkata, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu merupakan seorang penjenayah kerana tentera udara Israel memusnahkan rumah-rumah di Gaza.
Pada malam Khamis minggu lalu, serangan tentera udara Israel itu dianggap paling ganas, kata sorang pemuda, Jassar Fayyah apabila rumahnya di Gaza musnah akibat serangan rejim Zionis itu.
"Kami mendengar bunyi letupan. Mereka (Tentera Udara Israel) melakukan bedilan sebanyak 10 kali tanpa memberi amaran dan kemudian bekalan tenaga elektrik terputus," tambahnya.
Fayyad berkata, empat anggota keluarganya cedera termasuk bapanya yang kehilangan kedua-dua kakinya akibat serangan udara rejim Zionis itu. -  SH



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/05/najib-dedahkan-kini-tiada-lagi-tempat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Sudah Didenda Tun M Bakal Didenda Mahiaddin Langgar Sop Apa Cerita

Najib Sudah Didenda Tun M Bakal Didenda Mahiaddin Langgar Sop Apa Cerita

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 206 hits
Sebelum ini Najib Razak telah dikesan melanggar SOP PKP kerana tidak mengimbas aplikasi mysejahrera dan tidak mengambil suhu badan ketika memasuki sebuah restoran nasi ayam di Bukit Bintang Kuala Lumpur Sebaik menyedari kesalahannya Najib s...
Saya Tidak Boleh Maafkan Najib Sebab Dia Rosakkan Umno Tun M

Saya Tidak Boleh Maafkan Najib Sebab Dia Rosakkan Umno Tun M

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 394 hits
I cannot forgive him saya tidak boleh maafkan dia kerana dialah yang merosakkan parti saya kata Tun Dr Mahathir Mohamad Bekas Presiden Umno itu ternyata marah kepada Datuk Seri Najib Razak yang didakwanya sebagai punca Umno rosak Menurutnya...
Terbaik Tun Kita Geng Najib

Terbaik Tun Kita Geng Najib

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 461 hits
3 235 total views 3 235 views today Kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengakui telah melanggar prosedur operasi standard apabila tidak mengambil suhu badan ketika masuk ke sebuah surau di Langkawi pada Sabtu lalu di sambut baik Bekas p...
Lepas Je Muhyiddin Yassin Umumkan Pkp Seluruh Negara Najib Razak Tulis Sesuatu Di Laman Fb Dia Tarik Perhatian Rakyat

Lepas Je Muhyiddin Yassin Umumkan Pkp Seluruh Negara Najib Razak Tulis Sesuatu Di Laman Fb Dia Tarik Perhatian Rakyat

papar berkaitan - pada 14/5/2021 - jumlah : 555 hits
Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata sidang khas Majlis keselamatan Negara mengenai pengurusan covid 19 membuat keputusan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan di seluruh negara Menurut Perdana Menteri
Najib S Rm27m Money Laundering Trial To Start This August Continue In March And April 2022

Najib S Rm27m Money Laundering Trial To Start This August Continue In March And April 2022

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 193 hits
Datuk Seri Najib Razak s money laundering trial involving RM27 million in the High Court is now scheduled to start this August his lawyer confirmed Nur Syahirah Hanapiah one of Najib s lawyers confirmed to Malay Mail that the High Court in ...
Design Poster Solat Hajat Bacaan Yasiin Untuk Saudara Saudara Kita Pejuang Pejuang Di Gaza

Design Poster Solat Hajat Bacaan Yasiin Untuk Saudara Saudara Kita Pejuang Pejuang Di Gaza

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 647 hits
Design PosterSolat Hajat Bacaan YasiinUntuk Saudara saudara kita Pejuang pejuang di GazaSemoga kemenangan berpihak kepada Islam 20 Mei 2021Selepas MaghribDi Rumah Masing masingAllahuakbar Berminat untuk tempah design poster banner bunting s...
Didenda Rm3 000 Najib Kongsi Gambar Muhyiddin Tanpa Pelitup Muka

Didenda Rm3 000 Najib Kongsi Gambar Muhyiddin Tanpa Pelitup Muka

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 155 hits
Malaysiakini Bekas perdana menteri Najib Razak akur dengan denda sebanyak RM3 000 yang dikenakan terhadap kerana gagal mematuhi prosedur operasi standard Covid 19 Bagaimanapun kerelaan itu tidak berlalu begitu saja Sebaliknya ahli parlimen ...
Deepak Withdraws Appeal To Include Najib 7 Others In Suit By Pi Bala S Family

Deepak Withdraws Appeal To Include Najib 7 Others In Suit By Pi Bala S Family

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 284 hits
Businessman JR Deepak Jaikishan withdrew his appeal to include former prime minister Najib Abdul Razak his wife Rosmah Mansor and six others as the third party in a suit filed by the family of the late private investigator P Balasubramaniam...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kumpul Lebih 1 000 Koleksi Nusantara Dan Melayu

Mulut Kering Ketika Bangun Tidur

Sijil Pemilikan Kenderaan Reka Bentuk Baru 2024

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord