Ini Hero Pas Bukti Pas Pembela Islam Mendunia


 
1. Hero PAS yang tidak pernah kenal erti penat lelah
KETIKA orang lain sedang nyenyak dan enak tidur, mereka bertungkus-lumus melaksana dan menyempurnakan kerja, malah ketika orang lain bekerja menyara kehidupan, mereka juga masih bekerja yang selalunya dilakukan secara khidmat sukarela.
Itulah tenaga sukarelawan Jabatan Amal Kedah khususnya daripada kawasan Baling yang tiada kenal erti penat dan lelah membantu mangsa-mangsa […] (Sila rujuk HarakahDaily).


2. 32 tahun Jabatan Amal Malaysia: Cetusan sejarah penubuhan 
DICERITAKAN pada tahun 1988, merupakan detik sejarah buat Cikgu Hussin di mana satu peristiwa beliau bersama Allahyarham Ustaz Hassan Shukri telah mengubah beliau sehingga menjadi seorang aktivis kemanusiaan yang hebat dan dikenali seperti sekarang melalui Unit Amal dan Yayasan Amal Malaysia. 

Cikgu Hussin ketika itu memegang portfolio sebagai ketua Lajnah Kebajikan pemuda PAS pusat menziarahi Ustaz Hassan Syukri, yang ketika itu memegang jawatan Setiausaha Agong PAS Malaysia. 

Arwah Ustaz Hassan Shukri pernah berkata kepada Cikgu Hussin, “Zaman aku pemuda dulu, aku ada satu pasukan yang boleh ‘On call’!,” tegas Ustaz Hassan bercerita mengenai zaman mudanya kepada Cikgu Hussin. 

“Aku tabik kamu, kalau kamu dapat, siapkan 30 ke 40 anak muda yang boleh dipanggil bila-bila masa saja bila parti perlu,”  tambah Ustaz Hassan lagi. 

Terdiam seketika Cikgu Hussin, kemudian beliau sambung bicara, “Ustaz, ini cabaran ya Ustaz!!?,” dengan berseloroh dialek banjarnya tetapi terselit nada tegas Ustaz Hassan jawab “Ya Ako cabar kamu!!”. 

Lantaran ketegasan pemimpin itu maka Cikgu Hussin bangun dan genggam tangan Ustaz Hassan sambil kata, “Insya-Allah ustaz! Ana sahut cabaran ustaz, 30 ke 40 pemuda setiap kawasan, akan bersedia menjadi khadam parti dan khadam Islam.”

Begitulah arwah Ust Hassan Shukri, pencetus dan pembakar semangat pertama  dalam penubuhan awal Unit Amal Malaysia, seorang pemikir yang menjadi penasihat Unit Amal Malaysia sehingga ke akhir hayatnya. 
(Selanjutnya sila lihat '32 tahun Jabatan Amal Malaysia: Cetusan sejarah penubuhan' -HARAKAHDAILY 16/2/2023) 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, mari kita lihat bukti-bukti PAS sebagai hero dalam membangun bersama Islam dari Malaysia terus mendunia.
(i) Program Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa yang diadakan di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat (AS), di sini, hari ini. 
Nadzir ketika hadir dalam Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa di Kuala Lumpur pada hari ini, 12 Oktober 2024.(FOTO: HARAKAHDAILY/Srihayanis Abasri)
20,000 sertai Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa di KL M'sia. Penyertaan daripada orang ramai yang hadir menunjukkan solidariti buat rakyat Palestin.
(ii) Rejim Zionis Israel gali kubur sendiri –Tuan Guru Abdul Hadi  
Tuan Guru Abdul Hadi cekal gigih berucap dalam hujan gerimis demi solidariti Palestin dalam Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa di Kuala Lumpur pada hari ini, 12 Oktober 2024. (FOTO: HARAKAHDAILY/Ikmal Emir).
Di KL, Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, rejim Zionis Israel merupakan bangsa yang amat kejam dalam dunia ini. Kezaliman sebegitu hanya akan menggali kubur diri mereka sendiri. Beliau berucap dalam Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa di hadapan bangunan Alps Ethical Life Science, berhampiran Kedutaan Amerika Syarikat, hari ini.
Turut hadir ialah T/Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man; N/Presiden PAS, Datuk Seri Idris Ahmad; SU Agung PAS, Dato’ Seri Takiyuddin Hassan; K/Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP), Ustaz Dato’ Ahmad Yahaya; K/Penerangan PAS, Ahmad Fadhli Shaari; K/Dewan Pemuda PAS, Afnan Hamimi Taib Azamudden; Pengerusi Lajnah Hubungan Antarabangsa PAS Pusat, Dr Muhammad Khalil Abdul Hadi; dan Presiden Pejuang Tanah Air (Pejuang), Dato’ Seri Utama Mukhriz Mahathir.
Juga hadir Ahli Parlimen Kapar, Dr. Halimah Ali; Ahli Parlimen Sik, Ahmad Tarmizi Sulaiman; K/Penerangan Pemuda PAS merangkap Ketua Operasi Sekretariat Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa, Nadzir Helmi; Jurucakap Sekretariat Solidariti Palestin, Tian Chua; dan aktivis Palestin, Hishamuddin Rais.
(iii) Negara haram Israel akan dihancurkan Allah SWT -Fadhli 
Ahmad Fadhli kelihatan cukup bersemangat ketika berucap dalam Himpunan Satu Tahun Taufan Al-Aqsa di Kuala Lumpur pada hari ini, 12 Oktober 2024. (FOTO: HARAKAHDAILY/Muhammad Zharif Zulkiflee).
Di KL, K/Penerangan PAS, Ahmad Fadhli Shaari berkata, sudah terlalu banyak tokoh Palestin yang telah dibunuh oleh rejim Zionis Israel. Seorang darinya ialah Sheikh Ahmad Yasin yang menjadi mangsa pembunuhan rejim (Zionis Israel) tersebut.  Mereka bunuh sahaja seorang Sheikh Ahmad Yasin maka akan wujud 10 lagi Sheikh Ahmad Yasin untuk melawan Israel. Kata beliau.
Adakah di Malaysia sudah wujud 10 lagi Sheikh Ahmad Yasin? Mudah-mudahan.
Akan bersambung lagi.. Insya Allah.
...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/10/ini-hero-pas-bukti-pas-pembela-islam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Islam Tak Perlukan Pas Orang Ramai Sekolahkan Abdul Hadi

Islam Tak Perlukan Pas Orang Ramai Sekolahkan Abdul Hadi

papar berkaitan - pada 9/10/2024 - jumlah : 91 hits
HarapandailyOrang ramai dilihat menyekolahkan Presiden Pas Tan Sri Abdul Hadi Awang termasuk menegaskan bahawa Islam sebenarnya tidak memerlukan parti yang dikenali menunggang agama itu Reaksi umum itu membanjiri hantaran Abdul Hadi di plat...
Islam Sentiasa Menang Tapi Pas Kalah Abdul Hadi Kena Serang Lagi

Islam Sentiasa Menang Tapi Pas Kalah Abdul Hadi Kena Serang Lagi

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 70 hits
HarapandailyTan Sri Abdul Hadi Awang sekali lagi mengundang kecaman dan sindiran orang ramai apabila Presiden Pas berkenaan menegaskan tentang kebangkitan semula Islam Ahli Parlimen Marang itu mendakwa umat pada masa ini sedang menyaksikan ...
2 Perkara Islam Pilihan Pas Tahniah Mb Johor

2 Perkara Islam Pilihan Pas Tahniah Mb Johor

papar berkaitan - pada 6/10/2024 - jumlah : 127 hits
1 Islam Wasatiyyah Pilihan PAS Tidak Liberal dan Tidak Ekstrem DALAM usaha mengembalikan semula umat kepada kefahaman Islam mengikut landasan yang dibawa oleh Rasulullah SAW setelah ketinggalan zaman disebabkan oleh penjajahan dan kelekaan ...
Kempen Negatif Bukti Bersatu Kurang Idea Kata Penganalisis

Kempen Negatif Bukti Bersatu Kurang Idea Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 85 hits
Parti itu mesti menawarkan lebih banyak kepada pengundi daripada sekadar retorik agama dan mengumpan kaum Serangan terhadap Umno dilihat sebagai tidak menarik kepada pengundi kerana Perikatan Nasional tidak menawarkan pengundi Mahkota sesua...
Siapa Ajar Cuti Jumaat Dasar Islam

Siapa Ajar Cuti Jumaat Dasar Islam

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 146 hits
Cuti Jumaat tu dasar Islam Siapa ajar Cuba dengar ni apa cakap Guane boh Raja Gelap II
Kes Gisbh Pas Seru Henti Menghukum Sebelum Keputusan Mahkamah

Kes Gisbh Pas Seru Henti Menghukum Sebelum Keputusan Mahkamah

papar berkaitan - pada 30/9/2024 - jumlah : 103 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 30 2024 11 19 AMPAS menggesa masyarakat berhenti daripada menghukum kontroversi membabitkan Global Ikhwan Sdn Bhd Holding selagi mana kes berkenaan belum diputuskan mahkamah Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim...
Tahniah Ds Anwar Ibrahim Pmx Pemimpin Islam Berpengaruh Di Dunia Diman

Tahniah Ds Anwar Ibrahim Pmx Pemimpin Islam Berpengaruh Di Dunia Diman

papar berkaitan - pada 9/10/2024 - jumlah : 62 hits
Perdana Menteri Anwar Ibrahim menduduki tempat ke 15 sebagai individu Islam paling berpengaruh di dunia berdasarkan edisi terbaru The Muslim 500 The World s 500 Most Influential Muslim 2025 Perkara itu dikongsikan Menteri Perumahan dan Kera...
Aina Abdul Bintang Paling Popular 2024 Ini Keputusan Penuh Pemenang Abpbh36

Festival Of Drum And Percussion Malaysia Bakal Berlangsung 7 Disember 2024

Akibat Mengalah

Senarai Pemenang Abpbh 36

Youth Camp Pontianak 2024 Kesempatan Emas Untuk Pengembangan Diri Dan Relasi

6 Officials Injured Trying To Capture 200kg Arapaima

Buatlah Orang Sekeliling Kita Gembira

Boh Dan Trcrc Anjur Bengkel Caring For Our Forest Bersempena Hari Habitat Sedunia 2024


echo '';
10 Fakta Biodata Pelakon Fazura Bekas Isteri Fattah Amin Foto Dulu Sekarang

ABPBH 2024 Keputusan Pemenang Calon Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36 Siaran Live Di TV3 Tonton 11 Oktober

5 Individu Termuda Bergelar Graduan Universiti di Dunia

Info Dan Sinopsis Filem Telekinesis 2024 Arahan Syafiq Yusof Kini Di Astro First

Resepi Cheese Tart Paling Gebu dan Kemas Senang Dimakan Bila Separuh Montok


Lelaki Buta Anak Dihalau Keluarga Lepas Tukar Agama

Rambut Wanita Disambar Api Lilin Kek Hari Jadi

Qari Qariah Malaysia Johan Tilawah Antarabangsa

Strategic Move By Azmin To Skip Bersatu Polls Say Analysts

Joint Press Statement By Sabah And Sarawak Ngos Others Opposing The Mufti Bill

Nafkah