Hiburan 5 Persediaan Yang Korang Pasti Tak Boleh Miss Setiap Kali Menjelang Hari Raya


Pejam celik pejam celik, tak lama lagi Ramadhan bakal tiba dan selepas sebulan berpuasa, kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri pula. Pastinya ramai yang sudah memulakan persediaan untuk memastikan sambutan Hari Raya pada tahun ini lebih bermakna dan best.

Dalam keterujaan menyambut raya korang jangan lupa beberapa perkara penting untuk memastikan semuanya berjalan lancar.
Berikut antara beberapa perkara yang perlu korang lakukan sebelum bertolak pulang ke kampung halaman. Jom semak sama ada checklist korang ada tak semua ni?
Baju Raya
Benda pertama yang kita terfikir menjelang nak masuk raya ni confirmlah baju raya kan? Walaupun kita masih dalam tempoh PKPB ataupun Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat, semangat raya mesti diteruskan. Setahun sekali kenalah bergaya sakan dan ada juga yang beli banyak baju untuk satu bulan terus. Sekarang ini pelbagai design yang ada, memang rambang mata dibuatnya. Kalau ada bajet lebih bolehlah pilih yang lawa-lawa.

Kalau tengah syok shopping tapi duit tak cukup, jangan risau. Pada masa kini, kalau nak bayar tak perlu guna duit dah, ‘cashless’ lebih baik tak perlu bawa duit banyak-banyak.
Secara alternatif dan juga demi keselamatan diri, anda juga digalakkan membeli barangan yang anda cukup berkenan secara online.
Korang boleh guna Maybank QRPay yang memudahkan pengguna untuk membayar di kedai atau secara online menggunakan imbasan kod QR. Paling best, korang juga boleh dapatkan 20% rebat tunai dengan Maybank QRPay setiap kali shopping. Lebih berbaloi dan jimat.
Kalau anda nak tahu kedai mana yang ada rebat tunai 20%, pastikan anda cari poster di bawah. Kalau ada tu, kira dapatlah rebat tunai 20%.

Tak tahu nak guna Maybank QRPay walaupun sudah ada akaun Maybank? Jangan risau, caranya mudah sahaja.
Ikuti 4 langkah di bawah :-

Bukan pengguna Maybank? Tak apa, tak perlu susah-susah nak buka akaun pula. Korang boleh muat turun aplikasi Maybank2u MY di App Store atau Google Play Store dan daftar untuk e-wallet MAE. Selepas selesai mendaftar sebagai pengguna, korang jangan lupa untuk aktifkan Maybank QRPay untuk menikmati pelbagai diskaun yang ditawarkan.


Boleh rujuk website Maybank2u untuk maklumat lanjut.
Bayar Bil

Biasalah, bila dah sakan beli itu ini, tentunya dah penat dan nak rehat je di rumah. Tup-tup lupa pula bil tak bayar lagi, tapi apabila puasa ni memang “bercinta” sikit nak “menapak” keluar rumah. Kalau cuaca panas lagilah malas.
Kami ada cara yang lebih mudah, korang sebenarnya tak perlu dah keluar rumah dan beratur panjang untuk bayar bil. Boleh lakukan secara online menggunakan iaitu Maybank2u. Menjimatkan masa dan tenaga.
Tak kisah lah bil air, elektrik, internet, semua boleh tanpa cas tambahan. Pastikan korang daftar dahulu akaun online banking Maybank2u.
Zakat Fitrah
Antara perkara paling penting korang kena buat adalah jangan lupa untuk bayar zakat fitrah. Wajib bayar ya semua. Tak mahal, hanya beberapa ringgit sahaja setahun untuk seorang bagi kebanyakan negeri di Malaysia.

Tiada alasan lagi tak ada masa nak bayar sebab korang boleh juga bayar zakat melalui Maybank2u.
Duit Raya
Tradisi memberi duit raya semasa sambutan Aidilfitri sangat sebati dalam budaya masyarakat Melayu di negara kita. Ada duit raya yang diberikan dalam sampul dan ada juga yang memberinya begitu sahaja.

Dalam kesibukkan hendak beraya, ada kalanya kita terlupa nak siapkan duit raya. Namun, kini Malaysia masih di dalam tempoh PKP, jadi agak sukar untuk tukar duit raya baru dan dapatkan sampul raya,
Apa kata tahun ini kita bertukar cara bagi duit raya kepada cara yang lebih canggih menggunakan perkhidmatan eDuit Raya menerusi aplikasi Maybank2u MY. Boleh hantar duit raya kepada sesiapa sahaja.
Caranya cukup mudah:
Dengan Maybank e-Wallet (MAE) dalam aplikasi Maybank2u MY, anda boleh bagi duit raya kepada sesiapa pun, walaupun penerima tersebut bukan pelanggan Maybank. Boleh memindahkan wang secara serta-merta dan selamat dengan menggunakan nombor telefon bimbit penerima.
Cara kedua ini paling mudah, anda hanya perlu mengimbas kod QR penerima di aplikasi Maybank2u MY mereka untuk bagi duit raya dan wang akan terus masuk ke dalam akaun mereka. Ini cara-caranya.




Top Up Prepaid Telefon
Kekal berhubung dengan keluarga tercinta dan sanak saudara di musim perayaan ini. Bolehlah korang hantarkan mesej ucapan selamat Hari Raya yang pastinya akan membuatkan mereka lebih gembira.
Sebelum itu, jangan lupa top up dulu prepaid telefon anda melalui Maybank2u. Pertama sekali pastikan akaun Maybank anda mempunyai baki yang mencukupi untuk top up paling kurang RM10.
Ikuti langkah ini untuk top up:-





Ramadan dengan Sama-Sama Lokal

Walaupun Ramadan pada tahun ini memang cukup berbeza berbanding dengan tahun-tahun yang lain, Maybank kini telah melancarkan Sama-Sama Lokal, kempen yang bertujuan untuk membantu pengusaha-pengusaha makanan yang kebiasannya akan membuka bazar Ramadan dan yang terkesan akibat PKP ini.

Bukan itu sahaja, kempen Sama-Sama Lokal ini juga membolehkan anda untuk membeli bahan mentah seperti sayur-sayuran yang fresh dari Cameron Highlands. Memang macam-macam ada!
Anda hanya perlu layari laman web Maybank2u dan pilih lokasi untuk menikmati juadah berbuka puasa kegemaran anda. Sokongan anda pastinya sedikit sebanyak akan membantu para usahawan tempatan.
Akhir sekali, untuk makluman, setiap transaksi yang korang lakukan memberi peluang kepada anda untuk bermain Roda Paling Gempak di aplikasi Maybank2u MY. Pelbagai hadiah menarik yang korang boleh menang. Kata orang, memang gempak habis!
Tunggu apa lagi? Jom download aplikasi Maybank2u MY dan nikmati pelbagai kemudahan yang ada. Untuk maklumat lanjut boleh layari laman web Maybank2u, Facebook Maybank dan akaun Instagram mymaybank




sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2020/05/hiburan-5-persediaan-yang-korang-pasti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Tip Elak Rendang Cepat Basi Menjelang Hari Raya

5 Tip Elak Rendang Cepat Basi Menjelang Hari Raya

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 457 hits
Rendang merupakan antara makanan yang wajib ada menjelang hari raya Mesti mak ataupun isteri korang dah mula sibuk sehari sebelum raya dekat dapur untuk menyediakan rendang dengan jumlah yang banyak kan Pernah tak baru masak rendang semalam...
Kat Mana Nak Beli Baju Melayu Untuk Persediaan Hari Raya Aidilfitri Tahun 2020 Ni

Kat Mana Nak Beli Baju Melayu Untuk Persediaan Hari Raya Aidilfitri Tahun 2020 Ni

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 498 hits
Hari ini masuk hari yang ke 4 kita berpuasa Mula puasa hari jumaat yang lalu dalam suasana negara masih lagi dilanda Covid 19 Puasa tahun ini sangat luar biasa Rasanya anda juga tentu tak pernah hadapi situasi yang sama macam ni Tak pernah ...
M Nasir Satu Hari Di Hari Raya Chord

M Nasir Satu Hari Di Hari Raya Chord

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 515 hits
Am Dm G C E Am AmSatu hari di Hari Raya Am Ku lihat cahaya bersinar Dmindah G CLangit cemerlang tak terkira Am DmTanda kuasa yang Maha Esa E AmMemberi nikmat pada manusia AmSatu hari di Hari Raya Am Ku dengar irama yang Dmsungguh indah G CK...
Aplikasi Gerak Malaysia Boleh Mula Diakses Hari Ini

Aplikasi Gerak Malaysia Boleh Mula Diakses Hari Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 661 hits
PKP Aplikasi Gerak Malaysia boleh mula diakses hari ini KUALA LUMPUR 26 April Aplikasi Gerak Malaysia untuk memudahkan urusan permohonan permit pergerakan orang ramai yang terkandas di kampung halaman sebelum tempoh Perintah Kawalan Pergera...
Lagi 2 Hari Boleh Lahir Wanita Kongsi Kisah Sayu Hilang Anak Kembar Dalam Kandungan

Lagi 2 Hari Boleh Lahir Wanita Kongsi Kisah Sayu Hilang Anak Kembar Dalam Kandungan

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 354 hits
Al Fatihah buat bayi syurga ini small Cover image via Miraa Nordin Facebook small Perkara yang paling dinanti nantikan oleh setiap pasangan yang telah berkahwin adalah kehadiran cahaya mata Kehadiran zuriat pastinya akan menambah kebahagian...
Siapa Sangka Boleh Buat Push Up 40 Kali Dalam 30 Saat Ini Adalah Wajah Abang Macho Yang Berjaya Lakukan

Siapa Sangka Boleh Buat Push Up 40 Kali Dalam 30 Saat Ini Adalah Wajah Abang Macho Yang Berjaya Lakukan

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 354 hits
Beberapa hari yang lepas Ohmedia baru jer umumkan tentang 30 Seconds Push Up Challenge bersama Bad Lab untuk korang semua sertai dan memenangi hadiah menarik daripada Bad Lab Apa yang lebih menarik ramai influencers dah sahut cabaran ini ta...
Anuar Zain Feat Elina Suasana Di Hari Raya Chord

Anuar Zain Feat Elina Suasana Di Hari Raya Chord

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 814 hits
F G C AmF G CF G C AmBerlalulah sudah ramadan sebulan berpuasaF G C AmTiba syawal kita rayakan dengan rasa gembiraF G C AmAnak muda di rantauan semuanya pulang ke desaF G C Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkiraF G C AmBertukar senyum...
Kereta Elektrik Kelak Boleh Mengecas Sesama Sendiri Ketika Masih Di Jalan Raya

Kereta Elektrik Kelak Boleh Mengecas Sesama Sendiri Ketika Masih Di Jalan Raya

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 375 hits
Tidak seperti kereta bahan api fosil proses mengecas kenderaan elektrik adalah jauh lebih memakan masa Tanpa sistem pengecasan pantas kenderaan elektrik memerlukan sehingga 9 jam untuk dicas sepenuhnya Bagi mereka yang melakukan perjalanan ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Lost Opportunities In Labuan

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord

Yoursay Time And Patience Running Out For Anwar

Put Targeted Subsidy Plan In Place Quickly To Combat Diesel Smuggling Govt Urged

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Koleksi Video Melawat Taiping 2024

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd