Hazama Jawab Isu Basah Dalam Klip Video






Industri muzik telah melahirkan nama Hazama. Pemilik nama penuh, Hazama Ahmad Azmi ini mula diperkenalkan di persada muzik ketika berusia 20 tahun apabila dia tersenarai sebagai salah seorang calon awal untuk program realiti Akademi Fantasia Musim 4 (AF4) pada tahun 2006.

Namun, dia hanya mula menempa nama sebagai penyanyi terkenal selepas berpeluang kembali memasuki gelanggang AF menerusi AF9.

Selepas bergelar juara AF9, populariti Hazama sebagai penyanyi mula menggunung, khususnya selepas dirinya dilamar untuk merakamkan album sulung; dan salah satu projek pertamanya adalah merakamkan lagu single secara duet bersama pengetua AF9, Amy Search untuk lagu rock berjudul, Simetri.

Pendek kata, nama Hazama bersinar terang menerusi dunia nyanyian tetapi apa sudah jadi, apabila sepanjang tahun ini, dia hanya muncul dengan hanya sebuah lagu yang berjudul Peneman?

Adakah disebabkan Hazama kini kembali sibuk sebagai mentor untuk musim terbaharu Mentor Milenia 2019?

Dalam pada itu, khabarnya pelantun lagu hit, Relakan Jiwa dan Penglipurlara ini telah disaman polis di Phuket, Thailand ketika berkunjung ke sana baru-baru ini.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Hazama yang cuba menyelongkar apakah sebenarnya di sebalik kenapa Hazama kini kurang aktif dalam dunia muzik tetapi sebaliknya lebih banyak berlakon.

Dia juga menitipkan jawapan tentang kejadian dirinya disaman di Thailand.

Lebih hangat, Hazama menjawab isu dirinya yang muncul ‘basah’ dalam klip video lagu Peneman.



Tahun ini, Hazama seperti kurang aktif dalam dunia muzik khususnya muncul dengan hanya single berjudul, Peneman dan sebaliknya lebih banyak terlibat dengan lakonan, boleh jelaskan?

Hazama: Saya berlakon sebab ingin asah kemampuan. Ada banyak ruang yang boleh saya perbaiki sebagai seorang anak seni. Antara projek lakonan yang akan muncul tidak lama lagi ialah (filem) Marabahaya Underground dan Coast Guard. Saya tidak boleh menidakkan rezeki Allah. Dia bagi kita rezeki, kita ambil dan jangan kufur nikmat. Lagipun sekarang, saya tidak banyak komitmen kerja lain.

Sibuk dengan projek lakonan, bagaimana pula dengan nyanyian?

Memang tahun ini, saya muncul dengan single Peneman sahaja. Saya rasa, orang sudah tahu saya boleh menyanyi (ketawa). Apa lagi saya mahu buat? Bagaimanapun, peganglah janji saya bahawa selagi hidup, saya pasti akan keluarkan lagu. Buat masa sekarang, saya tidak mahu terburu-buru. Kalau ada lagu bertimbun-timbun di pasaran, takut nanti orang bosan dan keliru pula.

Menyentuh pula mengenai kemunculan Hazama dalam Mentor Milenia 2019 sebagai mentor, apakah ciri protege yang anda cari?

Saya mencari penyanyi yang ada kesungguhan, keyakinan dan matlamat. Insya-Allah, saya akan membantu tidak kira apa genre muziknya. Tugas saya adalah untuk membimbing dan saya perlu tekankan kepada bakal protege nanti supaya bersaing dengan diri sendiri, bukan dengan orang lain. Apa yang paling penting adalah kemahuan untuk belajar dan mengutip pengalaman.

Khabarnya Hazama disaman polis di Phuket, Thailand ketika berkunjung ke sana berkenaan baru-baru ini? Boleh ceritakan.

Tidaklah, saya bukan buat jenayah besar di sana. Cuma, saya secara tidak sengaja meletakkan motosikal di kawasan larangan parkir. Jadi, saya perlu ke balai polis dan bayar saman, baru selesai. Saya bayar saman sebanyak 500 Baht (RM66.55). Sebenarnya, sejak kahwin dua tahun lepas, saya disekat untuk keluar negara kerana tidak bayar cukai.

Jadi, apabila sudah selesaikan urusan cukai, saya mengambil kesempatan untuk berbulan madu bersama isteri walaupun dekat sahaja iaitu di Phuket, Thailand. Sekarang, saya lega kerana nama sudah dikeluarkan daripada senarai hitam.

Ini pula tentang klip video lagu Peneman, ada babak Hazama ‘basah’ di dalam bilik air yang mencetuskan rasa kurang senang dalam kalangan peminat. Apa komen anda?

Saya rasa orang memang tahu saya jenis yang ‘gila-gila’. Sebelum ini, dalam klip video Aku Bukan Dewa pun, saya tampil dengan imej bertatu dan rambut gaya dreadlock (bersimpul mati).

Kalau orang kata saya sengaja wujudkan isu, saya tiada masalah. Kita bekerja dalam industri seni ini memang untuk buat isu pun. Kalau tiada isu, tidak seronok (ketawa). Saya suka mengambil risiko asalkan mesej yang ingin disalurkan kepada peminat, sampai.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/07/hazama-jawab-isu-basah-dalam-klip-video.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Hazama Pakai Singlet Basah 039 Memang Untuk Buat Isu Pun 039

Video Hazama Pakai Singlet Basah 039 Memang Untuk Buat Isu Pun 039

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 623 hits
Penyanyi Hazama tidak kesah jika beliau didakwa sengaja mencetuskan kontroversi Foto ihsan Instagram Mr Hazama 1KUALA LUMPUR 23 Julai Penyanyi Hazama berseloroh kontroversi klip video lagu barunya Peneman sengaja dibuat sedemikian bagi mend...
Menjawab Kenyataan Kadir Jasin Tindakan Anwar Terhadap Isu Video Viral

Menjawab Kenyataan Kadir Jasin Tindakan Anwar Terhadap Isu Video Viral

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 286 hits
Saya telah membaca kenyataan A Kadir Jasin yang telah disiarkan di dalam Malaysiakini Beliau mencadangkan agar Anwar selaku Presiden KEADILAN terlebih dahulu patut bertindak terhadap Timbalan Presiden YB Dato Seri Azmin Ali di dalam isu ber...
Rentasan Berita 532 Gempar Isu Video Sandakan Azmin Mula Serang Anwar

Rentasan Berita 532 Gempar Isu Video Sandakan Azmin Mula Serang Anwar

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 339 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 532 1 ANWAR PM8 JOM KITA FIKIR TENTANG EKONOMI 2 MENGAPA AZMIN SENTAP 3 PAKATAN HARAPAN TIADA DEDAK PAS TIADA SELERA 4 HUTANG NEGARA RM1 09 TRILION TAHUN 2018 ADALAH BENAR Layari Facebook kami untuk mendapat berita da...
Isu Video Cium Mulut Anak Norman Hakim Menganjing Siapa

Isu Video Cium Mulut Anak Norman Hakim Menganjing Siapa

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 1360 hits
Netizen kecoh sekitar minggu lalu sejurus Norman Hakim memuat naik mencium mulut anak perempuan keduanya yang kini bersekolah rendah Rata rata menyifatkan perbuatan Norman Hakim tersebut tidak manis Semalam ketika menghadiri majlis ulang ta...
Mengelirukan Pengguna Jakim Jawab Isu Sijil Halal Xing Fu Tang

Mengelirukan Pengguna Jakim Jawab Isu Sijil Halal Xing Fu Tang

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 486 hits
Jangan Kelirukan Pengguna Kenyataan Dari Hab Halal JAKIM Isu Sijil Halal Xing Fu Tang Hari ini kecoh di sosial media dengan satu kenyataan yang dikeluarkan oleh satu jenama minuman terkenal Xing Fu Tang mengenai status halal mereka Mengumum...
Blak Blakan Ahok Jawab Isu Selingkuh Hingga Soal Dapat Rumah Mewah

Blak Blakan Ahok Jawab Isu Selingkuh Hingga Soal Dapat Rumah Mewah

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 205 hits
Mama saya ini orang yang sangat bijak menjawab orang di gereja nuduh gini kau kasih anak mu menikah dengan orang Jawa terus mama saya jawab gini orang Jawa salahnya apa yah kata Ahok menirukan jawaban ibunya
Jangan Sebar Video Pelajar Dibuli Mcmc

Jangan Sebar Video Pelajar Dibuli Mcmc

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 209 hits
KUALA LUMPUR 20 Julai Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia memberi amaran keras kepada orang ramai supaya tidak menyebarkan rakaman video seorang pelajar dibuli sekumpulan pelajar lain yang dilaporkan tular di laman sosial Menurut...
Polisi Kantongi Identitas Penyebar Video Siswi Smk Di Ponorogo Nyaris Tanpa Busana

Polisi Kantongi Identitas Penyebar Video Siswi Smk Di Ponorogo Nyaris Tanpa Busana

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 132 hits
Polisi mengimbau kepada masyarakat agar jangan terus menyebar video tersebut Apalagi korban masih berusia anak anak sehingga dikhawatirkan berdampak ke psikis anak
Pelik Sungguh Video Disahkan Tulen Tapi Pelaku Tak Dapat Dikenali

Pelik Sungguh Video Disahkan Tulen Tapi Pelaku Tak Dapat Dikenali

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 461 hits
Kenyataan Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador yang mengesahkan video seks sejenis yang dikaitkan dengan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali adalah tulen tetapi pelakunya tidak dapat dikenali hanya menimbulkan lebih banyak tanda tanya dalam...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord