Harga Emas Pelaburan Meningkat Lagi Kepada Rm281 Segram


Harga emas pelaburan meningkat lagi kepada RM281 segram! Selepas hanya sebulan lebih harga emas mencecah harga tertinggi pada 20 Jun 2020 (sila lihat Harga Emas Pelaburan Ditutup Tinggi Pada 20-6-2020), pada 24 Julai 2020, harga emas pelaburan meningkat lagi kepada RM281 segram!
Harga emas melepasi USD1885 seauns 24 Julai 2020 Manakala harga emas berbanding matawang Amerika telah meningkat melepasi USD1,885.00/oz.
Antara faktor yang boleh meningkatkan harga emas dalam jangka masa panjang ialah persengketaan di antara Amerika Syarikat dan China.
Perkembangan yang berlaku pada 22/7/2020, Amerika Syarikat mengarahkan China untuk menutup pejabat konsulat China di Houston telah menyemarakkan krisis politik di antara kedua-dua negara kuasa ekonomi dunia itu.
Amerika Syarikat mendakwa arahan untuk menutup konsulat besar China di Houston dibuat untuk melindungi harta intelek Amerika Syarikat dan maklumat peribadi warganya.
Arahan penutupan konsulat besar China di Houston, USA. China telah berikrar untuk bertindakbalas.
Mula mula mereka bergaduh pasal perang perdagangan antara dua hala… kemudian mereka bergaduh pasal Coronavirus COVID-19.
Pertelingkahan politik antara kedua kuasa besar ini mampu menggugat kestabilan ekonomi dan politik dunia. Selagi kedua kuasa besar ini berkonflik maka potensi harga emas untuk naik sangatlah tinggi.
Kenapa?
Sebab China adalah pemegang hutang Amerika Syarikat yang kedua terbesar selepas Jepun (dahulu China merupakan pemegang hutang terbesar Amerika Syarikat). Apabila Amerika Syarikat dan China bersengketa, maka dalam jangka masa panjang China akan mengelak daripada memegang hutang Amerika Syarikat.
Mereka akan membeli aset lain seperti emas atau hutang negara lain. Jadi ini boleh menaikkan harga emas dalam jangka masa panjang.
Tambahan pula, pada bulan November 2020 nanti Amerika Syarikat akan mengadakan Pilihanraya Presiden (3/11/2020). Berkemungkinan besar tindakan ini ada kaitan dengan Pilihanraya Presiden tersebut.
Dalam tempoh tiga bulan ini, pakar emas menjangkakan banyak perkara-perkara mengejutkan boleh berlaku. Biasanya perkara-perkara mengejutkan akan melonjakkan harga emas.
Oleh itu, jika anda ada lebihan simpanan tunai, buatlah pilihan bijak dengan laburkan sebahagian duit tunai kepada bentuk emas untuk jangka masa panjang.
Bagaimana nak mula melabur emas? Cara melabur emas yang paling mudah dan selamat ialah dengan menggunakan kaedah “buy low sell high“.
Disebabkan harga emas sentiasa meningkat dan dijangka akan terus meningkat hingga melebihi USD10,000/oz dalam tempoh empat tahun dari sekarang (2024), sekarang ialah masa yang sesuai untuk mulakan pelaburan emas.
Jika nak tunggu harga emas turun, tiada siapa yang tahu masa yang tepat ketika wabak COVID-19 melanda dunia Mac lalu RM220/g dan pada hari ini dah mencecah RM281/g (USD1,885/oz)!
Sebab tips pelaburan emas adalah, “beli dan tunggu”.. “Bukan tunggu bila nak beli”
Kebanyakan orang yang tiada ilmu pelaburan emas akan menunggu dan terus menunggu kononnya akan beli bila harga emas jatuh.
Bila harga dah jatuh.. masih nak tunggu harga jatuh lagi.. bila harga tiba-tiba naik balik, mula menyesal tepuk dahi. Akhirnya masih tak beli dan hanya menjadi pemerhati.
Pakar Emas En. Syukor Hashim 24/7/2020. Hanya dalam tempoh 4 bulan sahaja boleh kaut untung kasar sebanyak RM61/g. Oleh sebab itu, pakar kewangan seperti en. Azizi Ali menyarankan jika mahu kaut keuntungan besar, melaburlah dalam jumlah yang besar.
Contoh beli 100gram x RM61 = untung kasar RM6,100.00 dalam 4 bulan.
Kita hanya boleh maklum harga emas murah bila kita bandingkan harga emas pada hari ini dengan masa lalu yang sudah tentu kita menyesal mengapa tak beli emas pada masa itu.
Jika anda seorang pelabur emas, sekurang-kurangnya anda beli 100 gram dan tunggu sehingga harga emas naik lebih 15% barulah anda jual balik.
Jika anda seorang penyimpan emas untuk dana kecemasan atau ada sasaran tertentu seperti pergi haji, atau simpanan untuk perkahwinan, anda boleh beli minima RM100 setiap bulan atau beberapa gram yang anda rasa mampu.
Seterusnya saya akan tunjukkan DUA (2) Cara Pelaburan Emas / SImpanan Emas yang paling popular sekarang ini.
Cara Pelaburan Emas / Simpanan Emas No. 1 Jika anda nak mulakan dengan kaedah paling mudah dan patuh syariah, senang beli senang jual balik bila-bila masa harga tinggi, saya sarankan anda buka akaun simpanan emas Gold Accumulation Program (GAP).
Kaedah beli dan jual emas melalui akaun GAP ini sangat sesuai jika:-
a. Anda tak mahu simpan emas sendiri atau jika anda rasa risau emas fizikal hilang jika simpan sendiri.
b. Anda sukar untuk keluar rumah (contoh masa PKP wabak COVID-19) atau berada jauh dari kedai emas Public Gold.
Anda boleh lihat gambar di lampiran. Akaun GAP seperti akaun Maybank2u juga ada Classic site di link sebelah bawah kiri (belian secara manual namun proses kemaskini baki emas ambil masa 1-3 hari).
Manakala New Site di tengah-tengah gambar lebih mudah dan pantas. Belian emas menggunakan FPX secara automatik baki emas dalam akaun GAP tuan akan dikemaskini.
Guna kaedah FPX paling cepat dan paling mudah untuk buka akaun simpanan GAP. Klik di gambar untuk info lanjut mengenai akaun simpanan emas GAP. Jika anda nak buka akaun GAP dan dapat ID Login sementara, bolehlah anda whatsapp maklumat di bawah kepada saya dan Insya Allah saya akan proses dan beri panduan kaedah beli dan jual emas menggunakan Akaun GAP.
Nama penuh (seperti dalam IC):NRIC atau Kad Pengenalan:No. telefon:Emel:Tarikh lahir:Pekerjaan:Cawangan PG (isi ibu negeri): KLIK SINI UNTUK CARA MUDAH BUKA AKAUN GAP TANPA PERLU KE BANK
(opens in a new window) Minima beli emas RM100 sahaja untuk buka akaun GAP dan simpanan ialah percuma seumur hidup. Nanti PG akan emel PG Code untuk login dengan password IC tanpa sengkang.
Cara Pelaburan Emas / Simpanan Emas No. 2 Jika anda mahu mulakan pelaburan emas dengan menyimpan sendiri emas fizikal seperti Goldbar atau Dinar 24K, anda boleh pesan sendiri.
Hanya perlu Login dengan PG Code dan password sendiri. Jika tiada PG code boleh daftar percuma dengan password sendiri di Daftar Public Gold di sini (opens in a new window). Kemudian boleh isikan nombor IC tanpa sengkang di ruangan password semasa daftar.
Selepas daftar boleh terus Login di web PG (opens in a new window).
Setelah Login, klik Menu, Order, Purchase Order, isi perkataan 10g atau 50g atau 100g atau dinar dalam ruangan search, klik item yang and nak beli dan Add to cart. Selepas itu anda klik pada ikon Troli pada sebelah kanan atas dan klik Proceed to next page.
Pilih Public Gold, branch (cawangan PG), Full Payment atau Shariah Easy Payment Purchase.
Jika pilih Shariah Compliant Easy Payment Purchase boleh pilih EPP4 (untuk item RM500 hingga RM4999) atau EPP10 (untuk item RM5000 ke atas).
Sila isi Remarks dengan kod promosi yang dikongsi kepada anda (jika ada promosi) untuk waived EPP Premium (bukan Gold Premium).Jika tiada kod promosi terdapat caj EPP sekitar RM1 bagi setiap gram emas yang dibeli. Jika beli Full Payment tiada caj EPP ini.
Tick I agree dan Proceed to Payment Page.
Pilih bayaran cara FPX lebih mudah dan cepat. Namun jika anda pilih Manual Upload screenshot resit belian, anda perlu login semula kemudian untuk upload.
Selepas login, klik My Order dan anda akan nampak nombor CSO berwarna merah. Klik di nombor merah yang berkaitan dan scroll ke bawah. Anda akan dapati butang FPX dan Manual Upload. Pilih Manual Upload untuk upload screenshot resit. Selesai.
Sila tonton tayangan di bawah.
Semoga bermanfaat.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/harga-emas-pelaburan-meningkat-lagi-kepada-rm281-segram/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perubahan Pasaran Minyak Berterusan Harga Meningkat Semalam Tetapi Menurun Lagi Hari Ini

Perubahan Pasaran Minyak Berterusan Harga Meningkat Semalam Tetapi Menurun Lagi Hari Ini

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 229 hits
Harga minyak mentah telah mengalami sedikit pembetulan negatif pagi ini walaupun kemungkinan besar ini tidak akan menjadi trend tetapi hanya trend sementara Hari dagangan kemarin dimulakan dengan cara yang sama pada awalnya terdapat penurun...
Harga Emas Menghampiri Tahap Psikologi As 1 900

Harga Emas Menghampiri Tahap Psikologi As 1 900

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 217 hits
Emas telah mencapai tahap tinggi yang lain pada tahap AS 1 888 pada hari ini harga sememangnya menaik sehingga boleh mencapai tahap tinggi baru Ia diperdagangkan pada tahap AS 1 880 penurunan kecil dapat memberi kita peluang besar untuk mel...
Harga Getah Dijangka Meningkat Banyak Permintaan

Harga Getah Dijangka Meningkat Banyak Permintaan

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 328 hits
KUALA LUMPUR 25 JULAI Harga Getah Malaysia dijangka akan meningkat pada minggu hadapan selepas gred tayar getah SMR 20 mendapat lebih banyak permintaan berbanding lateks pukal kata Persatuan Pengeluar Sarung Tangan Getah Malaysia Presiden M...
Rakyat Susah Harga Barang Keperluan Meningkat Tinggi

Rakyat Susah Harga Barang Keperluan Meningkat Tinggi

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 198 hits
Pasca pandemik Covid 19 rakyat Malaysia semakin sukar menjalani kehidupan Menurut Ahli Parlimen Tanjong Malim Chang Lih Kang kesukaran itu membuat wakil rakyat terpaksa membantu menghulurkan barangan keperluan harian seperti beras telur min...
Harga Emas Tembus Rp1 Juta Per Gram

Harga Emas Tembus Rp1 Juta Per Gram

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 186 hits
Harga Emas Tembus Rp1 Juta Per Gram Harga emas batangan PT Aneka Tambang pada 28 Juli 2020 menembus Rp1 juta gram yang merupakan posisi tertinggi sepanjang masa emas Antam diperjualbelikan
Ekoran Kes Makin Meningkat Ismail Sabri Dedahkan Berita Berkaitan Dengan Harga Pelitup Muka Dan Seangkatan Dengannya

Ekoran Kes Makin Meningkat Ismail Sabri Dedahkan Berita Berkaitan Dengan Harga Pelitup Muka Dan Seangkatan Dengannya

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 247 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan wajar menurunkan harga siling pelitup muka selaras dengan arahan mewajibkan pemakaian alat itu ketika menaiki pengangkutan awam atau berada di kawasan tumpuan umum dan sesak bagi mengelak pihak tertentu mengaut keuntun...
Emas Dijangka Akan Menembusi Julat Harga

Emas Dijangka Akan Menembusi Julat Harga

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 243 hits
Harga emas terletak di wilayah pembeli maka harga boleh naik lebih tinggi bila bila masa lagi kerana kejatuhan Dolar AS dapat menarik lebih banyak kenaikan pada emas Harga diniagakan dalam julat kecil penembusan kenaikan harga yang sah akan...
Harga Emas Dijangka Cecah Paras Tertinggi Awal 2021

Harga Emas Dijangka Cecah Paras Tertinggi Awal 2021

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 299 hits
KUALA LUMPUR Harga emas dijangka melonjak ke paras tertinggi dalam sejarah dalam tempoh enam hingga sembilan bulan akan datang demikian menurut Citigroup Kumpulan perbankan itu dalam laporan tinjauan komoditi suku ketiganya berkata ada 30 p...
Isu Video Tular Rampas Jagung Mps Dakwa Penguatkuasa Diprovok Warga Emas Berstatus Pr Bakal Buat Laporan Polis

Isu Video Tular Rampas Jagung Mps Dakwa Penguatkuasa Diprovok Warga Emas Berstatus Pr Bakal Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 314 hits
Nampaknya isu video tular mengenai barangan niaga milik peniaga jagung yang dirampas anggota majlis perbandaran tempoh hari tidak terhenti disini Selepas anaknya tampil menjelaskan keadaan sebenar dari pihak bapanya dan kehadiran ustas Ebit...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord