Hadi Fayyadh Sah Ikat Kontrak Liga Jepun


Penyerang muda berusia 19 tahun, Hadi Fayyadh Abdul Razak berjaya mencapai impiannya untuk bermain di luar negara selepas sah diikat oleh pasukanFagiano Okayama.
Dalam kenyataan akhbar Hadi Fayyadh sah mengikat kontrakt dengan kelab Fagiano Okayama untuk tempoh satu tahun.
Kelab yang beraksi dalam Divisyen 2 Liga J itu mengikat kontrak penyerang tinggi lampai itu selepas 2 sessi percubaan sebelum ini. Kelab yang diberi gelaran Fagi ini akan beraksi di Stadium City Light di Okayama dimana ianya berkapasiti 20,000 penonton.
Mungkin agak kecil bilangan stadium tetapi ia adalah satu pengalaman yang bagus untuk Hadi Fayyadh.
Bagi yang tidak mengenali, Hadi Fayyadh lahir pada 22 Januari 2000 dan berasal dari Kuala Lumpur. Mempunyai ketinggian 1.88 meter ( 6 kaki 2 inchi) dan beraksi di posisi penyerang pasti mempunyai kelebihan dari segi ketinggian.
Memulakan karier di Sekolah Sukan Pahang dari 2012-2014 dan terpilih mewakili pasukan Frenz United sebelum disambar JDTII pada tahun 2016.

Beraksi di JDT II sebanyak 27 kali dan menghasilkan 4 gol sebelum beliau akhirnya mendapat tajaan Yakult (M) Sdn Bhd untuk mencuba ujian di Liga Jepun sebelum terpilih dalam skuad Fagiano.
Beliau juga terpilih beraksi untuk skuad kebangsaan dari skuad Umur 12, 14,17,18,19 dan 23. Beliau belum beraksi dalam skuad senior tetapi masanya pasti tiba jika aksi beliau di Liga Jepun mampu membuka mata jurulatih , Tan Cheng Hoe dalam masa terdekat ni.
Sebelum ini terdapat beberapa pemain yang mendapat tempat beraksi di Liga Jepun. Pasti ramai yang masih ingat tentang dua pemain Malaysia iaitu Wan Zack Haikal dan Nazirul Naim yang dipilih bersaing dengan pasukan FC Ryukyu namun tidak bertahan lama.
Kedua-dua pemain tersebut yang mempunyai masalah dari segi kecergasan (‘injury prone’) tidak mampu untuk mendapat tempat dalam pasukan biarpun berpotensi besar dan akhirnya kembali beraksi di Liga Malaysia. Tahun lepas juga terdapat seorang lagi anak tempatan iaitu M Kavishkumar yang mendapat tempat di Tokai Football Club.
Namun belum ada lagi perkembangan dari sana. Mungkin beliau perlu menyesuaikan diri dengan kelab tersebut. Diharap beliau berjaya bersaing di sana bagi meningkatkan prestasinya.
Bagi Hadi Fayyadh pula banyak yang perlu dibiasakan disana. Sudah pasti antara yang menjadi cabaran adalah bahasa. Berada di negara orang, pastinya perlu memahami bahasa untuk berkomunikasi. Bukan mudah tapi nampaknya Hadi Fayyadh telah mula Belajar Bahasa Jepun.
Ia bukan mudah tapi kami di Ligakampung.com percaya ia mampu diatasi oleh penyerang muda berbakat ini.
Selain itu, cuaca yang berbeza antara Malaysia dan Jepun akan menuntut beliau untuk menyesuaikan diri dengan iklim disana. Keadaan cuaca yang sejuk mungkin membantu beliau sekiranya ingin pergi lebih jauh beraksi di kelab Eropah satu masa nanti. Ia adalah fasa pertama untuk beliau berjaya lebih jauh lagi.
Corak permainan dalam Liga Jepun yang pantas pasti menyebabkan beliau mesti memajukan diri. Samada dari segi fizikal atau mental , persaingan yang cukup hebat di sana boleh meningkatkan prestasi permainan beliau. Ia sedikit sebanyak akan membantu prestasi pasukan kebangsaan sekiranya beliau dipanggil beraksi mewakili pasukan kebangsaan.
Ini satu perkembangan yang baik apatah lagi sekarang ni skuad negara ketandusan penyerang yang berwibawa terutama untuk menghasilkan gol.

Kami di Ligakampung.com mengucapkan syabas kepada beliau. Diharap beliau dapat meneruskan aksi di Liga Jepun dan jangan pulang awal. Jangan berputus asa dan jangan terpengaruh dengan ejen-ejen di Liga Malaysia yang pasti akan cuba memancing beliau seperti yang berlaku pada pemain-pemain lain sebelum ini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ligakampung.com/blog/hadi-fayyadh-sah-ikat-kontrak-liga-jepun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kontrak Sosial Dimasukkan Dalam Subjek Sejarah

Kontrak Sosial Dimasukkan Dalam Subjek Sejarah

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 309 hits
Jangan jadi macam dalam gambar kat atas tu sudah ler mengaku pakar ekonomi tapi yang ditangan pakar lain beb Dalam isu bahasa dan budaya bangsa dan negara ini pastinya Tan Sri Rais adalah orang yang tepat untuk berkata kata Kontrak sosial m...
Kontrak Blok Sengkang Diperpanjang 20 Tahun Negara Raup Usd 12 Juta

Kontrak Blok Sengkang Diperpanjang 20 Tahun Negara Raup Usd 12 Juta

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 193 hits
Direktur Jenderal Minyak dan Gas Bumi ESDM Djoko Siswanto mengatakan Kontrak bagi hasil Wilayah Kerja atau Blok Migas Sengkang merupakan kontrak perpanjangan dengan Pemegang Partisipasi Interest Energy Equity Epic Pty Ltd sebesar 100 persen
Hormati Fahami Kontrak Sosial Sultan

Hormati Fahami Kontrak Sosial Sultan

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 218 hits
Rakyat negara ini harus memahami dan menghormati kontrak sosial yang menjadi asas persefahaman di antara kaum ketika Malaysia berusaha memperoleh kemerdekaan bagi memastikan tidak berlaku sebarang pencabulan sehingga boleh menggugat keharmo...
Supermodel Tertua Di Dunia Raih Kontrak Iklan Prestisius Di Usia 90 Tahun

Supermodel Tertua Di Dunia Raih Kontrak Iklan Prestisius Di Usia 90 Tahun

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 228 hits
Supermodel tertua di dunia raih kontrak iklan prestisius di usia 90 tahun Daphne Selfe telah mendobrak stereotip kecantikan dan kemudaan yang ada dengan menyabet kontrak sebagai model ikla untuk merek kosmetik Eyeko
Polisi Duga Pengaturan Skor Juga Terjadi Di Liga 1

Polisi Duga Pengaturan Skor Juga Terjadi Di Liga 1

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 137 hits
Sejauh ini Satgas Antimafia Bola telah memeriksa belasan saksi terkait praktik pengaturan skor sepak bola Indonesia Liga 2 dan 3 telah terindikasi kuat dalam kasus pengaturan skor Dua liga tersebut menjadi pintu awal polisi dalam mengungkap...
Bola Sepak Perpindahan Pemain Liga Malaysia 2019

Bola Sepak Perpindahan Pemain Liga Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 453 hits
Musim panjang bola sepak Liga Malaysia 2019 akan bermula mulai 1 Februari 2019 akan datang Setiap pasukan kini sedang giat menjalani latihan serta persiapan pramusim bagi menghadapi saingan Liga Malaysia 2019 ini Pasukan pasukan juga kini s...
Guardiola Akui Pasukannya Lebih Mantap Selepas Muncul Juara Liga Musim Lalu

Guardiola Akui Pasukannya Lebih Mantap Selepas Muncul Juara Liga Musim Lalu

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 239 hits
Pengurus Manchester City Pep Guardiola mengakui pasukannya kini lebih mantap selepas mereka menjulang kejuaraan Premier League musim lalu Menurut laman Goal Guardiola berasakan prestasi pasukannya kini lebih mantap di atas padang terutamany...
Sabah Fa Dan Pasukan Liga M Perlu Mula Cari Tajaan Sendiri

Sabah Fa Dan Pasukan Liga M Perlu Mula Cari Tajaan Sendiri

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 265 hits
Sabah FA dan Pasukan Liga M perlu mula cari tajaan sendiriDengan kira kira sebulan sahaja lagi sebelum kempen Liga Malaysia 2019 membuka tirai timbul desas desus penaja utama TM Unifi mahu menarik diri Menurut pemerhati bola sepak tempatan ...
Harapan Untuk Jdt Mempertahankan Liga Super 2019 Terancam

Harapan Untuk Jdt Mempertahankan Liga Super 2019 Terancam

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 344 hits
KUANTAN Bukan sahaja Piala FA yang akan dipertahankan malah kejuaraan Liga Super dan Piala Malaysia menjadi buruan skuad Pahang dalam kancah Liga Malaysia musim depan Pemain tengah pasukan itu Nor Azam Azih mengakui ia bukan tugas mudah tet
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024