Gunakan Vicks Vaporub Untuk Menghilangkan Stretch Marks




Untuk tampil bergaya dan menarik sentiasa bermain di minda anda, bukan? Tetapi kadang-kadang, anda boleh dikecewakan oleh kebimbangan-kebimbangan kecil yang terdapat pada tubuh anda sendiri yang mungkin menghalang anda daripada memakai pakaian pilihan anda atau merasa yakin dengan diri anda.

Salah satu masalah yang dihadapi ialah kehadiran stretch mark. Pernahkah anda tertanya-tanya bagaimana stretch mark ini terbentuk dan apa yang menyebabkannya? Dan adakah cara-cara untuk mengurangkan penampakannya?

Untuk memahami dengan lebih baik, marilah kita mengetahui lebih lanjut tentang stretch mark.

Apakah Stretch Mark ?Stretch Mark kelihatan seperti parut-parut panjang atau garis-garis pada permukaan kulit anda, di mana ia telah ditarik terlalu tiba-tiba dan cepat, sekali gus mengganggu keanjalan kulit.
Anda boleh menemui mereka di tempat yang terdapat tisu berlemak seperti pada lengan, dada, perut, punggung, dan peha. Ia bukan penyakit dan dikatakan bahawa sebanyak 80% orang di dunia ini mempunyai stretch mark. Ia boleh berlaku kepada lelaki dan wanita.

Sebab-sebab Stretch Mark Boleh TerjadiTerdapat banyak sebab mengapa stretch mark boleh terjadi dan antaranya:


Perubahan badan dan akil baligh.Perubahan hormon.Peningkatan berat badan secara mendadak.Kehamilan.
Adakah Kesan Stretch Mark Boleh Dihilangkan?

Sebaik sahaja stretch mark terjadi pada kulit anda, mungkin sukar untuk menghapusnya sepenuhnya. Terdapat minyak, krim, dan campuran kosmetik, tetapi mungkin memakan masa, mahal, dan bahkan tidak berkesan. Apa yang berkesan untuk satu jenis kulit, tidak semestinya berkesan untuk jenis lain, dan mungkin akan menjejaskan kulit anda dengan lebih teruk

Walau bagaimanapun, sekiranya anda tertanya-tanya sama ada terdapat ubat rumah atau trick yang boleh meringankan atau mengurangkan stretch mark anda, anda berada di tempat yang betul! Satu trick yang dikatakan dapat menghapuskan stretch mark berterusan adalah penggunaan Vicks VapoRub

Ya, anda membacanya dengan betul. Ramai orang mengatakan yang Vicks VapoRub boleh digunakan sebagai skin-balm untuk stretch mark. Jadi, apa yang menjadikan Vicks sebagai skin-balm yang berkesan

Bahan-Bahan Vicks VapoRubAntara lain, Vicks mengandungi beberapa minyak penting seperti minyak kayu putih, minyak turpentine dan minyak daun cedar yang melembapkan dan menyuburkan kulit. Selain itu, pangkalan petrolatum juga bertindak sebagai emolien. Camphor adalah satu lagi ramuan yang menenangkan. Secara keseluruhannya, unsur-unsur dalam VapoRub ini memberikan khasiat yang mencukupi untuk kulit supaya kulit yang kering dan diregangkan kelihatan dan terasa lebih lembut. Oleh itu, kulit kelihatan licin juga

Langkah-Langkah Penggunaan Vicks Pada Stretch Mark?Cuma perlu ikut langkah-langkah mudah seperti berikut:
Gosokkan Vicks secara lembut di kawasan yang mempunyai stretch mark.Balut dan tekapkan plastik pembalut atau kain bersih di sekelilingnya untuk memastikan bahawa balsem meresap jauh ke dalam kulit.Jika boleh, tinggalkan semalaman atau untuk masa maksimum yang anda boleh uruskan.Selepas anda buka plastik pembalut atau kain, jangan lupa untuk menggosokkan beberapa gel aloe vera secara meluas untuk penyembuhan lebih lanjut dan untuk merangsang pertumbuhan sel-sel kulit baru.Ikuti proses ini setiap hari selama sekurang-kurangnya satu bulan untuk mencari perbezaan yang ketara dalam rupa dan keterlihatan stretch mark.Ramai orang mengatakan trick ini sangat membantu dalam mengurangkan stretch mark mereka. Jika anda fikir ia boleh membantu anda, tidak ada salahnya untuk mencubanya





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.irahzaraune.com/2019/10/gunakan-vicks-vaporub-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muka Breakout Mummy Gunakan Beautea By Safi Gel Pembersih Muka Anti Jerawat Green Tea Neem

Muka Breakout Mummy Gunakan Beautea By Safi Gel Pembersih Muka Anti Jerawat Green Tea Neem

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 304 hits
Baru ni kulit muka mummy breakout Huhu penuhlah merawat jerawat halus halus kat muka tu ha beranak pinak kat muka Rasa nak nangis oiiiii Tak tahulah sebab apa naik jerawat halus banyak tu sebab jerebu sebab period ke apa Tapi benda ni seseb...
Moeldoko Minta Buzzer Gunakan Kata Yang Baik Jangan Saling Menyakiti

Moeldoko Minta Buzzer Gunakan Kata Yang Baik Jangan Saling Menyakiti

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 61 hits
Saya berharap buzzer dari segala penjuru ini juga harus menurunkan egonya menurunkan apa itu semangat yang berlebihan dan seterusnya kata Moeldoko
Pdip Minta Anies Gunakan Dana Operasional Bangun Septic Tank Di Tanjung Duren

Pdip Minta Anies Gunakan Dana Operasional Bangun Septic Tank Di Tanjung Duren

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 28 hits
Ima menjelaskan permasalahan ibu kota harus segera mendapatkan solusi Jika memang belum terakomodir dalam APBD mantan staf Basuki Tjahaja Purnama menambahkan Anies sebagai pemimpin bisa menggunakan dana operasionalnya
Lidah Buaya Sangat Efektif Merawat Masalah Kulit Dan Sesuai Di Gunakan Untuk Kecantikan Wajah

Lidah Buaya Sangat Efektif Merawat Masalah Kulit Dan Sesuai Di Gunakan Untuk Kecantikan Wajah

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 180 hits
Di waktu kecil aku dah kenal pokok lidah buaya Namun pada masa tu ingatkan pokok ini boleh membuatkan gatal jika terkena lendir dari dalam daunnya Ingatkan merbahaya lah sangat Rupanya lidah buaya sangat efektif merawat masalah kulit dan se...
Curi Uang Amal Wihara Pelaku Gunakan Buat Bayar Utang Dan Berfoya Foya

Curi Uang Amal Wihara Pelaku Gunakan Buat Bayar Utang Dan Berfoya Foya

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 40 hits
Kapolsek Metro Tanah Abang AKBP Lukman Cahyono mengatakan RB diketahui bekerja sebagai juru parkir di sekitar Wihara Hok Tek Ceng Sin
Kepala Bocor Akibat Terjatuh Dari Eskalator Kerana Leka Gunakan Handphone

Kepala Bocor Akibat Terjatuh Dari Eskalator Kerana Leka Gunakan Handphone

papar berkaitan - pada 4/10/2019 - jumlah : 110 hits
Seorang lelaki berusia 35 tahun di China menggunakan telefon bimbitnya ketika menuruni eskalator di Chongqing West Railway Station pada 26 September lalu Malang tak berbau dia tersadung lalu terjatuh lebih 10 meter ke bawah bersamaan dengan...
2 Pelajar Diamankan Saat Demo Di Tanjung Balai Positif Gunakan Narkoba

2 Pelajar Diamankan Saat Demo Di Tanjung Balai Positif Gunakan Narkoba

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 32 hits
Kapolres Tanjung Balai AKBP Putu Yudha Prawira mengatakan seluruh pelajar telah dipulangkan kepada orangtuanya masing masing termasuk dua orang yang positif menggunakan narkoba Yang terindikasi menggunakan narkotika tetap diserahkan kepada ...
Vaping Hanya Menukar Kebiasaan Merokok Anda Bukan Menghilangkan Ketagihan

Vaping Hanya Menukar Kebiasaan Merokok Anda Bukan Menghilangkan Ketagihan

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 257 hits
Bagi pengisap vape kau cakap la apa pun diaorang tetap tak boleh terima kalau kita kata vape tu bahaya Kita kata vape haram pun dia sangkal ni kan pulak kalau kata vape bahaya Lagi la diaorang tak boleh terima Dulu pernah tulis pasal bahaya...
As China Marks Birthday World Worries About Its Ambitions

As China Marks Birthday World Worries About Its Ambitions

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 104 hits
The celebration of the 70th anniversary of the founding of the People s Republic of China today will be an exuberant affair involving glitzy cultural events an extravagant state dinner attended by Chinese and foreign luminaries and a grand ...
Letupan Misteri Gegar Bandar Di Lubnan Orang Awam Bertempiaran Lari Selamatkan Diri

3 Tanda Manusia Bahagia

Nama Nama Gelang Emas Popular

Letupan Besar Gegar Kota Beirut Jumlah Kematian Dikhuatiri Meningkat

Pemuda Cina Ini Dedahkan Realiti Masyarakat Cina Yang Tidaklah Lebih Sempurna Berbanding Kaum Lain

Eurcad Menghadapi Tekanan Menurun Berpotensi Untuk Penurunan Selanjutnya

Tempat Yang Wajib Pakai Mask Jika Tak Nak Didenda Seribu Ringgit

Analisis Teknikal Btc Usd Untuk 5 Ogos 2020



Biodata Penyanyi Hanie Soraya Peserta Big Stage 2020

Resepi Paella Paling Terkenal

5 Pemain Bola Sepak Yang Sebenarnya Ada Masalah Penglihatan

5 Tragedi Melibatkan Letupan Mercun Paling Dahsyat Dalam Sejarah

Biodata Penyanyi Amir Hasan Peserta Big Stage 2020


Senarai Perserta Big Stage Musim Ketiga Tiada Bakat Luar Negara

Putus Sekolah Karena Orang Tua Cerai Bocah Ini Ngadu Ke Presiden Awak Pengin Sekolah

Satu Desa Dihancurkan Israel Paksa 200 Warga Palestina Pergi

Tak Nampak Islamik Jurumandi Jenazah Dicemuh Kerana Berambut Panjang

Dipenjara Kerana Koyak Al Quran

Covid 19 Kembali Ke Dua Angka 21 Kes Positif Baharu Dilaporkan