Gold Gospel Glory Gold Tu Rempah Ratus Ke


Assalamualaikum kepada yang sudi membaca.. Sedakar berkongsi coretan yang aku terima dari group WhatsApp…
-3g-
Masa kita kecik², baca buku teks sejarah. Kita diajar Melaka diserang Portugis. Yang menariknya, ada satu slot dalam buku teks sejarah kita tu menceritakan sedikit tentang “bai’ah” para crusader Dari Portugis tu di “Tanjung Harapan” atau “Cape of Hope” yang terletak di Cape Town, Afrika Selatan.
Ya, saya dah pergi ke Cape Town dan tengok sendiri tempat “bersejarah” di sana. Dan menariknya, pejuang Melayu “dibuang” ke sana dan mereka pun tak sangka yang mereka buang tu seorang wali Allah yang akhirnya menjadi asbab wujudnya komuniti Islam di sana sehingga ke hari ini. Hingga muncul bangsa yang disebut sebagai “Cape Malay” atau orang Melayu Cape.
Kenapa Melayu “dibuang” ke sana? Tak ada tempat lain ke?
Dan kenapa “bai’at” crusaders diadakan di sana?
Korang kaji lah sendiri. Biar berguna sikit akal tu Allah bagi. Saya habis beribu travel ke sana untuk faham benda ni.
Apa-apa pun, yang menariknya, kita difahamkan dalam buku sejarah kita yang kedatangan Portugis adalah untuk mencari “rempah ratus”.
Dan digambarkan Melaka kalah disebabkan mereka umat mundur. Hanya bersenjata keris. Terlalu kekampungan dan tidak maju.
Melaka tak maju? Salah satu pelabuhan terkenal dan tersibuk di dunia yang menghubungkan timur dan barat, tempat berkumpulnya pelbagai bangsa dunia hingga bahasa Melayu menjadi Lingua Franca tu tak maju? Hanya berperang pakai keris? Tak ada senapang? Tak ada meriam?
Orang b*doh je percaya benda ni, termasuklah saya sendiri masa sekolah dulu.
Dan ke mana semua pedagang Arab, China, India dan lain-lain empayar apabila “pusat ekonomi” mereka diserang?
Kenapa Empayar hebat Turki Uthmaniyah ketika itu hanya “buat tak tahu”?
Dan kalau betul hanya senjata keris, kenapa kejap kalah, kejap menang, kejap kalah balik? Eh?
Telah saya tulis banyak post sebelum ni tentang “void century”. Inilah salah satunya. Jangan lupa yang “sejarah ditulis oleh kaum yang menang”.
Salah satu agenda besar Dajjal melalui gerakan mata satunya untuk meranapkan sesebuah bangsa hebat ialah mewujudkan “void century” kemudian baru lakukan “rewrite history”.
Yang dibaiat oleh mereka di Cape Town ialah sumpah atas 3g iaitu Gold, Gospel, Glory.
Tapi yang dicarinya pula “rempah ratus”?
Itu namanya “void century” dan “rewrite history”.
Sebenarnya, tanah Melayu ini tanah yang Allah berkatkan dengan emas yang banyak. Itu yang dicari oleh mereka. Dan mereka memang berbaiat untuk perkara tersebut. Iaitu “gold”.
Selepas habis emas dikorek dan dibawa pulang. Mereka tahu masih banyak tersimpan. Kalau tak, kenapa semenanjung tanah Melayu dipanggil Tanjung Emas.
Masalahnya emas tu tidak kelihatan, dicari tidak jumpa, dikorek tak nampak. Tapi dalam radar dan detection Ada pulak. Fikir tak habis. Belum lagi diorang cerita tentang harta “Ahmad Albab” tu.
Jadi tanah Melayu terus menjadi “tanah misteri” yang mereka masih tercari jawapan tentang tanah ini dan penduduknya.
Begitu banyak manuskrip, journal dan kajian sejak beratus tahun tentang tanah dan bangsa Melayu. Cuma ianya disorok dan disembunyikan untuk create “void century” dan “rewrite history” supaya bangsa Melayu hanya tahu moyang mereka tak tahu apa, tak pandai niaga, tak maju, hanya perang pakai keris. Supaya bangsa ini terus jadi “bodoh” dan tidak tahu nilai sebenar tanah mereka sehingga dengan mudah sekali dijual kepada orang asing.
Sama macam Afrika, orang Afrika cerita kat saya sendiri yang nenek moyang mereka dulu kena tipu dengan orang putih yang beli tanah yang luas hanya dibayar dengan cermin yang besar. Seumur hidup mereka tak pernah nampak cermin, bila dapat cermin, semua jadi macam beruk. Cermin besar tu diletakkan kat depan khemah ketua tribe Dan jadi alat pemujaan dan barang keramat. Orang putih pulak dapat tanah luas yang bawahnya penuh dengan emas (Afrika Selatan adalah salah satu negara yang paling banyak emas di dunia).
Ni lah liciknya orang putih.
Menariknya, mereka beri merdeka kepada tanah kita, tapi dengan syarat, mesti terima orang asing di tanah bertuah ini sebagai warganegara. Supaya boleh mengundi. Jadi mereka boleh “cut cost” dengan balik negara sendiri tanpa perlu bahayakan nyawa bangsa sendiri dan biarkan “Minions” sahaja bekerja.
Selama lebih 50 tahun para “Minions” bekerja sampailah seruan terakhir dengan dana yang besar disalurkan hingga konspirasi besar pun berlaku.
Memandangkan politik di tanah Melayu semakin merunsingkan.
Saya hanya boleh bagitau, hanya 2 parti sahaja yang diasaskan oleh ULAMA besar bertaraf “Ahlullah” dan ianya masih kekal wujud hingga ke hari ini sebagai benteng terakhir umat Melayu. Mereka sudah pandang jauh ke depan, jauh melangkaui fikiran anak muda yang baru nak berjinak dengan liberalisme, free thinker Dan lain-lain yang mereka anggap “cool” tapi hakikatnya b*doh. Jadi Minions dajjal tanpa dibayar. Yang sedap, orang atasan yang bukan sahaja dibayar dajjal, tapi juga dibayar orang bawahan. Double triple kemewahan, sapa tak mahu?
Jadi persoalan, kenapa “mereka” sejak 1500 an hingga 2019 tidak mahu lepaskan “tanah Melayu” ini. Hanya wajah bangsa sahaja berbeza, tapi semuanya dari arahan yang SATU. Dari Belanda, British, Jepun, Cina, India. Semua Melayu “hadap”. Tapi Melayu tetap teguh walaupun bangsa mereka sendiri mencaci.
Arahan yang SATU itu datang dari sebuah pulau yang tidak kelihatan mata, kalau terjumpa pasti tiada jalan keluar. Tiada negara boleh menjejakinya, kerana semua teknologi dalam tangannya.
Jadi kesimpulan mudah.
Orang bodoh mengumpul kertas,
Orang cerdik mengumpul emas,
Sampai masa, semua kertas tiada harga,
Semua emas pula ada pada seorang sahaja.
Kesian sekali pengikut Dajjal, tanah Melayu tanah berdaulat, tanah ini ada penjaganya, Glory kau tak dapat, Gospel kau tak boleh sebar, Gold kau tak mampu sedut semua.
Zakuan Faiz
Warsaw, Poland
25 Ogos 2019


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pancadelima88.wordpress.com/2019/08/26/gold-gospel-glory-gold-tu-rempah-ratus-ke/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rempah Ratus Mak Siti Jadi Pilihan Dalam Pelbagai Masakan

Rempah Ratus Mak Siti Jadi Pilihan Dalam Pelbagai Masakan

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 446 hits
Rempah Ratus Mak Siti SedapSiapa yang tidak kenal dengan rempah ratus Mak Siti bukan Sudah menjadi pilihan utama suri rumah dalam pelbagai masakan Ada banyak jenis pula tu Memang memudahkan kerja Teringat kesedapan bihun sup raya baru ini y...
Lynas Malaysia Receives Gold Class Occupational Safety And Health Award

Lynas Malaysia Receives Gold Class Occupational Safety And Health Award

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 254 hits
KUCHING Lynas Malaysia s continued commitment to the highest occupational safety and health standards has been recognised with a Gold class award from The Malaysian Society for Occupational Safety and Health After a stringent auditing proce...
Filem Dora And The Lost City Of Gold Menggamit Memori Zaman Kanak Kanak

Filem Dora And The Lost City Of Gold Menggamit Memori Zaman Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 417 hits
Pasti anda pernah menonton siri Dora the Explorer dan masih fresh lagi lagu lagu dan pertanyaan dalam siri tersebut Kini filem Dora and The Lost City of Gold adalah satu hadiah buat anda penggemar siri tersebut Sedikit sinopsis filem Dora a...
Puashati Dengan Hansaegee Natural Gold Nano Cc Cream

Puashati Dengan Hansaegee Natural Gold Nano Cc Cream

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 167 hits
Hansaegee Nature CC Cream Siapa yang mempunyai masalah kalau nak keluar rumah atau masalah tona tidak sekata Yess sama dengan masalah aku lalui Kalau kita sebagai perempuan masalah tu dikira paling besar dalam segala masalah Semua nak nampa...
Nurish Organiq 24k Gold Membantu Mengurangkan Masalah Penuaan Pada Kulit Wajah

Nurish Organiq 24k Gold Membantu Mengurangkan Masalah Penuaan Pada Kulit Wajah

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 570 hits
Pernah dengar produk Nurish Organiq 24k Gold Skincare anti penuaan ni diformulasikan dengan 100 natural extracts teknologi anti penuaan natural untuk memberikan 5x keberkesanan Bestnya Nurish Organiq 24k Gold ini organik dan tanpa 7 benda i...
Harga Emas Mahal Sekarang Ni Rebut Peluang Menang Gold Bar 2kg

Harga Emas Mahal Sekarang Ni Rebut Peluang Menang Gold Bar 2kg

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 875 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Harga emas tengah mahal sekarang ni Harga emas 999 RM230 00 gram dan harga emas 916 hampir RM217 00 gram antara kata kata pegawai Bank rakyat yang saya temui petang tadi Sebenarnya dah lama saya tak mengi...
Nurish Organiq 24k Gold Produk Penjagaan Wajah Guna 100 Bahan Natural

Nurish Organiq 24k Gold Produk Penjagaan Wajah Guna 100 Bahan Natural

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 688 hits
Nurish Organiq 24K Gold Produk Penjagaan Wajah Guna 100 Bahan Natural Assalamualaikum dan hi Wanita dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan Sejak dari remaja lagi kebanyakan dah mula menjaga wajah Tapi zaza start jaga muka selepas spm Se...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Membuat Cerita Bergambar Dengan Tema Perubahan Iklim Global