Ghost Doctor Kdrama Terbaru Lakonan Rain Kim Bum


Kali ni saya nak recommend cerita Ghost Doctor ni. Jalan cerita dia best bagi saya, masih boleh menonton di TVN. Hari ni baru masuk episod 4 ada lagi 12 episod dan ini bermaksud ada lagi dalam 6 minggu untuk siri ni habis. Jenuh la saya nak tunggu sampai habis baru nak marathon. Setelah sekian lama saya tak tengok Rain berlakon drama, kali ni dia betul-betul menarik minat saya tengok drama dia yg terbaru ni. Dan terjatuh hati pula dengan drama ini.
Kredit Foto : Facebook
Sinopsis "Ghost Doctor" ialah Drama fantasi yang menceritakan tentang dua orang doktor yang mempunyai karakter berbeza daripada segi keperibadian, keterampilan dan latar belakang mereka. Drama ini menggandingkan Rain sebagai Cha Young Min dan Kim Bum sebagai Go Seung Tak.

Pada satu hari, Cha Young Min (Rain) terlibat dalam satu kes kemalangan yang tidak disangka, rohnya tertukar dengan roh doktor Go Seung Tak (Kim Bum) . Konflik bermula apabila kedua-dua mereka bertukar personaliti yang menggelirukan.

Status : Ongoing
Type : K-Drama
Seasons : 2022
Genre : Drama, Fantasy, Medical, Supernatural

Cha Young-Min (Rain) seorang doktor perubatan yang genius tapi dia seorang yang berlagak dan pentingkan diri sendiri. Satu hari, dia terlibat dalam kes yang tak terduga, dia terlibat dalam kemalangan dan mengakibatkannya koma, lalu rohnya menyurup ke dalam badan doktor praktikal iaitu Go Seung Tak (Kim Bum). doktor ini berbeza personaliti dan kebolehan perubatan, lalu terlibat dalam kemalangan rasuk merasuk yang mengelirukan.


Dua episod yang menyeronokkan, dan episod selanjutnya nampaknya akan menuju kepada aspek thriller dan misteri melihat kepada perkembangan plot penceritaannya, tapi harap dikekalkanlah juga unsur komedi untuk menghidupkan suasana.

Lelaki bermotosikal tu jelas mencurigakan dan sebahagian daripada dalang kemalangan Cha Young Min, tapi atas suruhan siapa?. Lelaki motosikal itu juga cedera teruk, tidak tahu lagi dia mati ke tak tu. Siapapun yang bagi mesej ke Cha Young Min tu bukanlah dari Jang Se Jin (UEE) pun, ada komplot ni.

Doktor Ahn tu kenapa? riak wajah dia sentiasa cemas dan mencurigakan bila Cha Young Min baca pesanan yang konon dari Jang Se Jin tu dan bila Cha Young Min kemalangan, lagi cemas dia. Mungkinkah dia orang suruhan abang Jang Se Jin yang nak rebut harta bapak sendiri tu?

Cha Young Min (Rain) merupakan roh yang berkeliaran dimana jasadnya koma, dan secara automatiknya dia jadilah hantu, walaupun dia hantu tapi dia tidaklah boleh berkeliaran sebarangan, tidak boleh melintasi dinding atau pintu, dia ada sempadan kawalan pergerakan, dan dia tak boleh jauh dari jasadnya yang koma.

Cha Young Min tak boleh merasuk sebarangan orang, dia hanya boleh merasuk Go Seung Tak (Kim Bum). Cha Young Min tak boleh merasuk badan Go Seung Tak terlalu lama, kerana ini akan mengakibatkannya tidak akan dapat kembali semula ke jasadnya. Walaupun ketika berada dalam badan Go Seung Tak dia masih boleh nampak hantu.

Untuk episod 3 dan 4 rupanya Go Seung Tak selama Cha Young Min koma ni memang dia boleh dengar dan nampak kelibat hantu Cha Young Min ni. Go Seung Tak buat-buat tak nampak Cha Young Min ni memang kebolehan dia pura-pura naif selama ni samalah macam dia berlagak tak tahu apa, buat-buat bodoh depan sepupu jahat dia tu dan keluarga dia.

Mesti ada kisah di sebaliknya ni kenapa Go Seung Tak pura-pura naif selama ni, begitu juga kisah di sebalik hubungan Cha Young Min dan Jang Se Jin.

Kim Bum ni memang boleh sesuaikan diri dengan sesiapa je yang lebih tua dari dia, macam bromance dia dan Lee Dong Wook dalam Tale Of The Nine Tailed dan juga dia dengan Kim Myung Min dalam Law School, ni pun dia nampak serasi dengan Rain.

Hantu Cha Young Min ni mungkin akan mengajar Go Seung Tak kemahiran menjadi seorang doktor yang berkaliber, berkeyakinan dan lebih berani bukan macam dirinya yang sekarang, mungkin Go Seung Tak jugak akan menyebabkan Cha Young Min merendahkan keegoannya dan jadi lebih rendah diri.

Tak sabar nak tunggu episod seterusnya. Nampaknya setiap episod seakan ada je ledakan bom dengan semua pendedahan yang terungkap, laju jugak plot penceritaannya.

Setakat ni karakter Son Na Eun paling tak berfaedah, cuma sikit jelah macam berguna tak bergunalah jugak tapi, setiap kali bila dia tepuk belakang Go Seung Tak masa kena rasuk dengan Cha Young Min, tercampak keluar Cha Young Min.

Tak sabar nak tunggu next episode apa jadi. Tapi apa yang saya nampak la kan, kemalangan Cha Young Min ni memang sudah dirancang sebab dia Doktor Pakar yang terpaling menyampah sebab satu hospital kutuk dia.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2022/01/ghost-doctor-kdrama-terbaru-lakonan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambung Aktiviti Lakonan Kim Kibum Bekas Ahli Super Junior Sah Sertai Pa Entertainment

Sambung Aktiviti Lakonan Kim Kibum Bekas Ahli Super Junior Sah Sertai Pa Entertainment

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 243 hits
Lama kan tak dengar khabar berita mengenai bekas ahli Super Junior iaitu Kim Ki bum Terbaru lelaki itu disahkan menyertai label pengurusan PA Entertainment bagi menyambung karier lakonannya Ulas agensi berkenaan Kami telah menandatangani ko...
Rakan Baik Jo Insung Kim Woobin Lee Kwangsoo Bakal Jadi Tetamu Unexpected Business 2

Rakan Baik Jo Insung Kim Woobin Lee Kwangsoo Bakal Jadi Tetamu Unexpected Business 2

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 136 hits
Bakal ditayangkan nanti ramai yang dah teruja untuk menonton musim kedua program Unexpected Business ARTIKEL BERKAITAN Terbaru sebuah berita mengenai tetamu pertama program ini telah dilaporkan media Respon tvN Kim Woo bin dan Lee Kwang soo...
Kim Dongwook Dilamar Terajui Drama Pengembaraan Masa You Whom I Met By Chance

Kim Dongwook Dilamar Terajui Drama Pengembaraan Masa You Whom I Met By Chance

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 212 hits
Adakah Kim Dong wook akan berlakon dalam sebuah drama baru tak lama lagi Menurut wakil industri Kim Dong wook akan menjadi pelakon utama Hae Joon dalam drama You Whom I Met By Chance Respon agensinya mengenai laporan itu Kim Dong wook ada m...
Kim Pan Gon Jurulatih Baharu Harimau Malaya

Kim Pan Gon Jurulatih Baharu Harimau Malaya

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 139 hits
January 21 2022 Kim Pan Gon sebelum ini adalah bekas Pengarah Pasukan Kebangsaan Persatuan Bolasepak Korea PETALING JAYA Jurulatih dari Korea Selatan Kim Pan Gon dilantik sebagai jurulatih baharu skuad Harimau Malaya menggantikan Tan Cheng ...
Lirik Landing On You Kim Yohan

Lirik Landing On You Kim Yohan

papar berkaitan - pada 15/1/2022 - jumlah : 159 hits
brrr it s so coldnopeun goseun chuweoparan haneureun neul ppeonhaejaemieopseochorokbit ttangeun jaemisseo boyeosalpida balgyeonhan neo dansume nae shiseoneul ppaeseohwak sarojaba ohi ll get a little closerne hyanggil matgo shipeoseosokdoreu...
Gong Yoo Tolak Bintangi Drama Penulis Kim Eunhee The Devil

Gong Yoo Tolak Bintangi Drama Penulis Kim Eunhee The Devil

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 186 hits
Meskipun dinantikan ramai nampaknya lambat lagi peminat dapat menyaksikan Gong Yoo kembali ke kaca televisyen selepas Squid Game tamat Selepas berita pelakon lelaki itu bakal menyertai drama penulis Kim Eun hee dilaporkan sebelum ini ramai ...
Thailand Kim Yong Market In Hatyai

Thailand Kim Yong Market In Hatyai

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 241 hits
Bagi yang selalu mengikuti perjalanan aku pasar tempatan dan pasar karat sudah semestinya menjadi tempat lawatan yang termasuk dalam senarai selain masjid Di pasarlah kita boleh melihat budaya tempatan baik orangnya barang dagangan kemahira...
Dia Tendang Dada Laporan Polis Dikongsi Terbukti Kes Buli Benar Kim Donghee Mohon Maaf

Dia Tendang Dada Laporan Polis Dikongsi Terbukti Kes Buli Benar Kim Donghee Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 145 hits
Selepas sekian lama tiada berita akhirnya timbul kembali cerita mengenai kes buli yang melibatkan pelakon Kim Dong hee Kelmarin sebuah media telah melaporkan mengenai laporan polis yang diterima oleh A Walaupun pada awalnya agensi Kim Dong ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan