Gerombolan Mana Yang Tidur Bersama Dap


Dipaksa tidur dengan perisik, rejim komunis China zalim
REJIM komunis China kerap menafikan tindakan zalim mereka terhadap etnik Uyghur di Xinjiang, sebagaimana yang dilaporkan oleh media antarabangsa.

Penafian itu juga disahkan oleh Menteri Agama kerajaan baru, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa ketika lawatan beliau ke China pada 25 hingga 28 Febuari 2018, untuk menghadiri ‘Thematic Briefing on China’s Ethnic Minority and the Promotion of Unity and Solidarity Among Ethnic Groups in Xinjiang’ anjuran Biro Antarabangsa, Parti Komunis China.

Namun sehingga ke hari ini, pelbagai perkara negatif berterusan melaporkan kezaliman rejim komunis China ke atas etnik Uyghur.

Bagaimanapun, ia dinafikan oleh Menteri Agama dengan mengatakan bahawa tiada sebarang penindasan dilakukan oleh rejim komunis ke atas penduduk etnik Uyghur di Xinjiang.

Dr Mujahid juga menyifatkan laporan mengenai penindasan umat Islam di China itu sebagai ‘berita palsu dari China‘ apabila berucap di Beijing Foreign Studies University.

Lebih mengejutkan, selang beberapa hari kenyataan dibuat oleh Dr Mujahid, Dr Ahmad Farouk Musa dari Islamic Renaissance Front (IRF) membidas serta mempersoalkan penggunaan istilah ‘institusi vokasional dan latihan’ apabila Dr Mujahid memuat naik gambar ke laman Facebook mengenai lawatannya ke Xinjiang.

Melalui kapsyen di dalam gambar itu, Dr Mujahid mendakwa bahawa China menyasarkan pengkritik dasar Beijing dengan berselindung di sebalik dakwaan memerangi keganasan. (3.1)

Baru-baru ini, salah seorang bekas tahanan etnik Uyghur yang berjaya keluar dari negara China dan berselindung di Amerika Syarikat mendedahkan bahawa ramai wanita Islam Uyghur, yang suaminya telah ditahan di kem konsentrasi telah didatangi oleh pegawai tentera China, selain memaksa tidur bersama dan melayani mereka. (4.2)

Perkara berkenaan didedahkan oleh Mihrigul Tursun, 29 ketika sidang media anjuran Media Radio Free Asia di National Press Club, Washington pada 26 November.

Mihrigul berkata, keengganan wanita Uyghur mengikut kehendak mereka akan mengakibatkan mereka diseksa dengan pelbagai cara zalim termasuk disuntik menjadi mandul -salah satu usaha menghapuskan etnik ini.

Beliau berkata, perkara itu sepatutnya tidak berlaku di negara yang dilabelkan sebagai negara terkaya dan semakin maju dengan kebudayaan pembangunan teknologi pesat. (5.3)

Selain itu, kisah kezaliman melampau rejim komunis China ini juga dikongsikan oleh seorang imam beretnik Uyghur yang kini bermastautin di Australia.

Abdul Salam Alim menceritakan penderitaan dan tekanan yang dihadapi kaum keluarga serta jutaan rakyat kaumnya di Xinjiang.

Beliau berkata: “Biasanya anggota perisik China akan dihantar untuk menghuni setiap rumah etnik Uyghur di Xinjiang ketika suami mereka ditahan di kem-kem tahanan, malah anggota perisik atau pegawai tentera China ini akan tidur bersama seluruh ahli keluarga,“

Demikian gambaran dasar tekanan asimilasi sistematik yang dilaksanakan oleh China terhadap etnik Uyghur.

Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) berasa amat kecewa dengan kenyataan Menteri Agama sebelum ini yang terlalu mudah terpedaya dan gopoh membuat kenyataan, tanpa menyelidiki secara mendalam apa sebenarnya yang sedang berlaku di Xinjiang.

Justeru, UMMAH berharap kerajaan dapat melakukan sesuatu bagi menyelamatkan saudara seagama kita yang tinggal di China.

UMMAH juga membantah keras penindasan dan gerakan atau operasi dil uar batasan kemanusiaan terhadap penghapusan etnik Uyghur yang tidak bersalah, tetapi diperlakukan seperti haiwan dengan penuh kekejaman walaupun kaum ini mempertahankan akidah dan keimanan mereka kepada agama Islam.

Ya Allah, selamatkanlah hamba-Mu kaum Islam Uyghur.!

Haji Rashidi bin Haris
Naib Pengerusi UMMAH
Ketua Media MUAFAKAT

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2019/11/gerombolan-mana-yang-tidur-bersama-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Tidur Sebelum Minta Maaf Mana Tahu Itu Malam Terakhir Kita Tengok Muka Pasangan

Jangan Tidur Sebelum Minta Maaf Mana Tahu Itu Malam Terakhir Kita Tengok Muka Pasangan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 934 hits
Berselisih pendapat dalam perkahwinan adalah normal Setiap pasangan pasti pernah bermasam muka kerana masalah masalah yang melanda Pun begitu sangat penting untuk suami isteri saling bermaafan dan melupakan perkara itu supaya rumah tangga k...
Tidur Miring Ke Kanan Atau Miring Ke Kiri Mana Yang Lebih Baik

Tidur Miring Ke Kanan Atau Miring Ke Kiri Mana Yang Lebih Baik

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 329 hits
Selama ini kita sering mendengar atau bahkan baru saja mengetahui melalui tulisan ini bahwa dalam Islam telah diatur mengenai semua tata cara dalam menjalani kehidupan sehari hari termasuk salah satu diantaranya adalah posisi ketika tidur d...
Dap Protests The Qur Anic Reference Of Kafir For Non Muslims

Dap Protests The Qur Anic Reference Of Kafir For Non Muslims

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 238 hits
The distinction between those who believe in Islam and those who do not is an essential one in the Qur an Kafir and its plural kuffaar is used directly 134 times in Qur an its verbal noun kufr is used 37 times and the verbal cognates of kaf...
State Pkr Chief Ahmad Faizal Not Fit To Be Mentri Besar For Talking About Waging Solo Battle Against Dap

State Pkr Chief Ahmad Faizal Not Fit To Be Mentri Besar For Talking About Waging Solo Battle Against Dap

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 318 hits
Perak PKR chief Farhash Wafa Salvador today said Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu is not qualified to be a mentri besar if he thinks DAP is the enemy of the state Farhash s comments came after a video clip of Ahmad Faizal lamenting that he is ...
Perak Dap Wants Mb To Apologise For Embarrassing Viral Video Bashing Ally

Perak Dap Wants Mb To Apologise For Embarrassing Viral Video Bashing Ally

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 390 hits
Backlash from Pakatan Harapan allies towards Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu is growing with the state DAP chapter asking the Perak mentri besar to apologise for his diatribe against them in a video that has since gone viral Perak DAP secreta...
Perak Mb In Viral Video Lamenting Lone Battle With Dap

Perak Mb In Viral Video Lamenting Lone Battle With Dap

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 292 hits
A video clip of Perak Mentri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu lamenting that he is fighting a lone battle against DAP in the state has surfaced on social media In the clip posted on one Azizi Safar s Facebook page on Friday Ahmad Faizal ...
Sokongan Cina Jatuh Dap Perlu Kerja Keras Bantu Ph

Sokongan Cina Jatuh Dap Perlu Kerja Keras Bantu Ph

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 302 hits
Kempen pilihan raya kecil bagi Parlimen Tanjung Piai sudah pun melepasi pertengahan jalan dengan tarikh mengundi yang ditetapkan pada 16 November tetapi malangnya sokongan masyarakat Cina kelihatan merosot teruk berbanding pilihan raya umum...
Bersatu Summons Perak Mb To Explain Solo Battle Against Dap Remark

Bersatu Summons Perak Mb To Explain Solo Battle Against Dap Remark

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 234 hits
TG PIAI POLLS Bersatu will hold a supreme council meeting tomorrow to listen to Perak Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu s explanation about what he said while campaigning for the Tanjung Piai by election which was in a video recording that h...
Dap Bersatu Is Just Not Into You

Dap Bersatu Is Just Not Into You

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 247 hits
No one man can terrorise a whole nation unless we are all his accomplices Edward R MurrowThe statements made by Perak Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu regarding his battles with the DAP in Perak are neither provocative nor unexpected Faizal...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer

Only Challenge Is Ensuring Voters Return For Polls Says Pang

Sultan Mizan Suggests Implementation Of Vertical Farming In Terengganu