G25 Kumpulan Liberal Pencetus Fitnah


Kumpulan bekas penjawat awam kanan, G25, yang terus menerus menyerang institusi agama dan mengelirukan masyarakat berkenaan kefahaman Islam dengan pandangan yang sesat amatlah berbahaya pada konteks akidah umat Islam.


Dalam wacana yang dilakukan, G25 terus mempertikaikan mengenai hukuman berkaitan murtad dengan alasan ia merupakan urusan peribadi seseorang dengan Tuhannya.

G25 turut menafikan hukuman duniawi ke atas kesalahan tersebut dengan berhujahkan bahawa hukuman ke atas murtad tidak terdapat ketetapan di dalam al-Quran.

Pemikiran songsang malah sesat ini amat bahaya kepada akidah umat Islam kerana kedangkalan dalam memahami syariat Islam malah wujud pengaruh 'anti hadis' kerana G25 tidak merujuk sumber hadis dalam hukuman ke atas kesalahan murtad.

G25 JAHIL

Kenyataan G25 bahawa urusan murtad adalah urusan seorang individu dengan Tuhannya sahaja menunjukkan kelompangan ilmu G25 mengenai hukum Islam.

Kenyataan G25 melalui Pengerusi Jawatankuasanya, Asiah bt Abu Samah, berkenaan murtad, mengatakan tidak ada hukuman duniawi yang diperuntukkan dalam al-Quran, jelas menunjukkan kefahaman yang jauh menyimpang dari fakta sebenar.

Kenyataan dangkal ini bukanlah baru memandangkan sebelum ini mereka telah mengeluarkan siri kenyataan jahil seperti mengatakan bahawa al-Quran tidak relevan dan kitab suci berkenaan sebenarnya turun di Mesopotamia dalam program anjuran Islamic Renaissance Front (IRF) dan kumpulan G25 pada tahun 2017. ( https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2017/08/257696/irf-g25-mahu-sebar-dakyah-liberal-sesat )

Kumpulan G25 juga pernah mengeluarkan kenyataan Paedophiles akan melanda Kelantan jika hudud dijalankan di negeri berkenaan menerusi kenyataan dari jurucakap kumpulan itu, Datuk Noor Farida Ariffin pada tahun 2015. ( http://english.astroawani.com/malaysia-news/paedophiles-will-flock-kelantan-if-hudud-enforced-20793 )

Dalam pada itu, mereka juga mengeluarkan kenyataan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang tidak mahu bertoleransi dalam isu Syiah di Malaysia.

( https://www.g25malaysia.org/single-post/2019/10/28/Academic-Persecution-of-Syiahs-shows-Msia-becoming-an-intolerant-Muslim-nation )

Selain itu, kumpulan G25 mempertikaikan penubuhan Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Ugama Islam (MKI) dan JAKIM tidak mengikut Perlembagaan. ( https://www.malaysiakini.com/news/506732 )

Penubuhan MKI pada tahun 1968,yang mana ketika itu YAB PM diberi tanggungjawab sebagai Pengerusi, manakala unit JPM sebagai urus setianya.

Pertanggungjawaban ini adalah selaras dengan kuasa-kuasa eksekutif Persekutuan yang dijelaskan dalam Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan.

Pada tahun 1984, BAHEIS (Bahagian Hal Ehwal Agama Islam) telah diwujudkan di bawah JPM yang kemudian distruktur dan dinaiktaraf menjadi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) pada tahun 1997.

Kesimpulannya, penubuhan adalah selaras dengan Perkara 3, Perkara 12(2), Perkara 121(1A) dan Sumpah Yang Dipertuan Agong di bawah Perkara 37(1) Perlembagaan Persekutuan yang memanifestasikan bahawa pihak kerajaan mempunyai kuasa untuk menguruskan institusi berkaitan hal ehwal Islam.

Murtad adalah pengkhianatan terhadap agama, dengan itu Islam meletakkan hukumannya yang tersendiri sama seperti negara-negara berdaulat yang menetapkan hukuman yang keras kepada pengkhianat negara.

"Bersegeralah kamu beramal sebelum datangnya fitnah, seperti potongan malam yang gelap; seseorang menjadi Mukmin pada pagi hari tetapi kafir pada petang harinya, ia menjadi Mukmin pada petang harinya tetapi kafir pada pagi harinya; ia menjual agamanya demi meraih dunia." (Riwayat Muslim)

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA:
Apa Sebenarnya Maksud Liberal?Liberalisme Dan Illuminati, Pemikiran Bebas Tetapi Hakikatnya Tidak!
sumber: harakahdaily



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2020/01/g25-liberal-pencetus-fitnah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pu Pencetus Ummah Atau Fitnah

Pu Pencetus Ummah Atau Fitnah

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 337 hits
Bila kantoii baru nak sedaq awat tak check dulu hang tu PU bukan PF jangan gopoh dik inilah hebatnya bila jadi PU Dai selebriti setiap posting pasti ada yg follow akibat dari posting kamu teruk pihak yang tak bersalah dikecam Kerana pulut s...
Pas Wants Liberal G25 Banned By Govt For Opposing Islamic Governing Bodies

Pas Wants Liberal G25 Banned By Govt For Opposing Islamic Governing Bodies

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 213 hits
PAS wants pro moderation group G25 to be banned for allegedly deviant teachings in the murtad issue and for opposing the establishment of religious governing bodies PAS information chief Kamaruzaman Mohamad said G25 s call for an end to rel...
Sepupu Bapa Nafi Puteri Balqis Didera Ada Pihak Sengaja Tabur Fitnah

Sepupu Bapa Nafi Puteri Balqis Didera Ada Pihak Sengaja Tabur Fitnah

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 624 hits
Pagi tadi kami ada menyiarkan artikel dimana seorang individu di Twitter mendakwa bahawa Puteri Balqis adalah anak saudaranya dan mendedahkan pelakon cilik itu sebenarnya hidup menderita Lelaki itu mendakwa Balqis sering didera oleh ibu bap...
Makanan Tinggi Gula Boleh Jadi Pencetus Ekzema Gula Sebabkan Tahap Insulin Anak Melonjak

Makanan Tinggi Gula Boleh Jadi Pencetus Ekzema Gula Sebabkan Tahap Insulin Anak Melonjak

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 422 hits
Ibu bapa yang mempunyai anak ekzema pasti tercari cari punca yang menyebabkan berlakunya ekzema pada si manja mereka Selain faktor keturunan dan juga persekitaran kebanyakan pencetus ekzema adalah berpunca daripada pemakanan Kajian menunjuk...
Anwar Arah Mulakan Saman Fitnah Ke Atas Yusoff Rawther

Anwar Arah Mulakan Saman Fitnah Ke Atas Yusoff Rawther

papar berkaitan - pada 19/1/2020 - jumlah : 281 hits
Ramkarpal Sigh Foto Bernama SHAH ALAM Peguam Ramkarpal Sigh mengesahkan beliau telah menerima arahan daripada Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memulakan saman fitnah terhadap Muhammed Yusoff Rawther Menurut Ramk...
Hiburan Jangan Sebab Saya Kurus Serabai Orang Fitnah Saya Ambil Dadah Ibu Puteri Balqis

Hiburan Jangan Sebab Saya Kurus Serabai Orang Fitnah Saya Ambil Dadah Ibu Puteri Balqis

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 545 hits
Kisah hidup lara Puteri Balqis cukup hangat diperkatakan Kerana desakan hidup dia terpaksa menjual buku puisi sekitar Kuala Lumpur untuk menampung kehidupan Namun selepas kisahnya viral timbul pula kontorversi mengatakan ibunya dan bapa pel...
Banyak Yang Fitnah Cakap Saya Tak Bagi Jumpa Anak

Banyak Yang Fitnah Cakap Saya Tak Bagi Jumpa Anak

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 240 hits
Selepas hadir ke proses prosiding perceraian semalam Noor Nabila menegaskan tetap mahu bercerai dan mendedahkan tiada sebarang usaha berdamai dilakukan suaminya Sharnaaz The post appeared first on
Bekas Jemputan Di Rancangan Pencetus Ummah Tampil Dengan Imej Wanita Apa Sudah Jadi

Bekas Jemputan Di Rancangan Pencetus Ummah Tampil Dengan Imej Wanita Apa Sudah Jadi

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 630 hits
Bekas jemputan di rancangan pencetus ummah iaitu Warren Fernandez atau nama Islamnya Adam Warren Fernandez Abdullah sudah menampakkan penampilannya seakan akan seorang wanita selepas meluahkan rasa kekecewaannya apabila perniagaan yang dija...
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Is Anwar Ever Going To Release Najib



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango