Fakta Netflix Yang Ramai Lagi Langsung Tak Tahu


Mungkin masih ramai di antara kita yang tidak pernah mendengar mengenai Netflix ataupun tidak berminat untuk melanggan perkhidmatan syarikat itu. Tetapi Netflix ternyata menjadi pilihan ramai di seantero dunia terutamanya di Amerika Syarikat. 
Dan perkhidmatan Netflix semakin berkembang di seluruh Asia terutamanya di negara Asia Tenggara dan ianya termasuklah di Malaysia! Jom kita baca fakta-fakta menarik mengenai Netflix di bawah!

Netflix ditubuhkan pada tahun 1997 dan melancarkan laman web sewa dan jual beli DVD pada tahun 1998. Perkhidmatan "streaming" mereka tidak diperkenalkan sehinggalah pada tahun 2007. 
Kononnya, mereka mendapat ilham untuk menubuhkan syarikat tersebut setelah Reed Hastings, CEO untuk syarikat Netflix, terlewat memulangkan VHS filem Apollo 13 kepada syarikat Blockbuster dan telah dikenakan caj USD40 sebagai denda.
Reed Hastings hampir menjual Netflix pada tahun 2000 kepada syarikat Blockbuster yang terlebih dahulu gah dengan perkhidmatan sewa dan jual beli video. "Kami ingin menjual 49% kepentingan dan mengambil nama Blockbuster.com. 
Kami akan menjadi perkhidmatan dalam talian mereka, "katanya. CEO Blockbuster pada ketika itu telah menolak tawaran tersebut hanya kerana nama Netflix terlalu "kecil" bagi mereka yang ketika itu telah pun kukuh. Siapa sangka, syarikat tersebut sekarang telah pun berkubur akibat bankrupsi manakala Netflix pula semakin mengembangkan empayar mereka? Karma!
Pada tahun 1998, Netflix masih menjalankan perniagaan menjual serta menyewa DVD. Untuk mencuba dan menawarkan pengguna sesuatu yang baru, salah seorang pengasasnya yang bersama Marc Randolph memutuskan untuk menawarkan rakaman keterangan bekas Presiden Bill Clinton tentang skandal seks beliau bersama Monica Lewinsky. 
Tetapi menurut buku yang berjudul Netflixed, daripada 1000 pelanggan yang hendak membeli wawancara eksklusif Clinton tersebut, beberapa ratus daripadanya menerima cakera yang mengandungi filem porno dari negera China. 
Hari ini, Netflix mempunyai lebih daripada 125 juta pelanggan di seluruh dunia dan boleh didapati di lebih 190 negara! Ia telah menewaskan pelbagai rangakai kabel berbayar di seluruh dunia. Awas ya rangkaian kabel berbayar nombor 1 di Malaysia! 
Selagi anda tidak menurunkan harga yang melampau dan siaran drama mahupun filem yang kerap ulangkali ditayangkan, tidak mustahil syarikat anda juga bakal berkubur tidak lama lagi!

Secara purata, pengguna Netflix menonton lebih daripada 140 juta jam kandungan sehari. Manakala 8.4 juta pelanggan Netflix telah menghabiskan seluruh musim drama bersiri original terbitan mereka di dalam tempoh 24 jam selepas penyiaran rasminya di rangkaian tersebut. 
Wow! Penulis mengambil masa satu episod sehari untuk menonton drama bersiri Chilling Adventure of Sabrina yang juga merupakan siri "remake" untuk sitkom Sabrina The Teenage Witch yang pernah popular pada suatu masa dahulu. Banyak betul masa mereka, bukan?
Netflix tidak hanya menghasilkan filem atau drama yang popular semata-mata, mereka juga menghasilkan produk yang sangat hebat. Lima daripada 50 Rancangan TV Teratas di IMDb Sepanjang Masa dihasilkan oleh produksi Netflix! Malah, mereka juga pernah memenangi pelbagai anugerah termasuklah anugerah Emmy!
Adakah anda juga pelanggan Netflix seperti penulis? Apakah rancangan atau filem kegemaran anda yang dihasilkan mereka? Jom kongsi pendapat di ruangan komen di bawah!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kinistylo.blogspot.com/2019/04/fakta-netflix-yang-ramai-lagi-langsung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Karena Bercerai Mackenzie Bezos Langsung Jadi Perempuan Terkaya No 4 Di Dunia Begini Ceritanya

Karena Bercerai Mackenzie Bezos Langsung Jadi Perempuan Terkaya No 4 Di Dunia Begini Ceritanya

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 253 hits
Bercerai dari bos Amazon Jeff Bezos alias orang terkaya di dunia Saking kayanya masalah harta gono gini aja bisa sampai mengubah daftar orang orang terkaya sedunia
Siri Interaktif Netflix Seterusnya Dibintangi Pakar Ikhtiar Hidup Bear Grylls

Siri Interaktif Netflix Seterusnya Dibintangi Pakar Ikhtiar Hidup Bear Grylls

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 206 hits
Perkhidmatan penstriman video membolehkan program interaktif ditonton yang selama ini mustahil dilakukan pada program TV biasa Selepas kejayaan Black Mirror Bandersnatch Netlix berminat menghasilkan lebih banyak rancangan interaktif Mereka ...
Maaf Jujurnya Saya Tak Dapat Menahan Air Mata Dan Langsung Tiada Niat Untuk Membuat Drama Mia Ahmad

Maaf Jujurnya Saya Tak Dapat Menahan Air Mata Dan Langsung Tiada Niat Untuk Membuat Drama Mia Ahmad

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 832 hits
Pelakon Mia Ahmad mengakui rumah tangganya bersama suami yang juga bintang bola sepak Johor Darul Ta zim Mohd Izham Tarmizi masih dalam proses pemulihan Menurut Mia sebagai seorang isteri dia reda dengan ketentuan yang telah berlaku sebelum...
Vanessa Angel Pernah Tolak Ajakan Makan Seorang Menteri Minta Langsung Ngamar

Vanessa Angel Pernah Tolak Ajakan Makan Seorang Menteri Minta Langsung Ngamar

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 218 hits
Penolakan Vanessa ini terkuak dalam surat dakwaan muncikari Intan Permatasari Winindya Chasanovri alias Nindy yang dibacakan jaksa penuntut umum Winarko Surat dakwaan dibacakan dalam sidang lanjutan kasus prostitusi online dengan terdakwa N...
Pisah Dari Kemenkeu Dirjen Pajak Diusulkan Langsung Di Bawah Presiden

Pisah Dari Kemenkeu Dirjen Pajak Diusulkan Langsung Di Bawah Presiden

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 158 hits
Kurang maksimalnya penerimaan pajak dan kurang lincahnya DJP salah satunya masih terbatasnya langkah Dirjen Pajak dalam bergerak di bawah Kementerian Keuangan
Netflix Vs Iflix Yang Mana Lebih Baik

Netflix Vs Iflix Yang Mana Lebih Baik

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 557 hits
Netflix vs iFlix Yang Mana Lebih Baik Perkhidmatan penstriman video semakin diterima ramai termasuklah di Malaysia Dengan kandungannya yang pelbagai dan menghiburkan masing masing tidak mahu melepaskan peluang untuk melanggan demi menonton ...
Pameran Rewild Our Planet Anjuran Netflix Dan Wwf Menggunakan Teknologi Terimbuh Untuk Memulihkan Bumi

Pameran Rewild Our Planet Anjuran Netflix Dan Wwf Menggunakan Teknologi Terimbuh Untuk Memulihkan Bumi

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 249 hits
Saban minggu pasti ada berita haiwan liar menjadi korban kerana dilanggar kenderaan di Malaysia Insiden kemasukan haiwan liar seperti gajah ke kawasan manusia juga kerap berlaku Hakikatnya ialah haiwan tidak menceroboh ke habitat manusia te...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Pusing Bandar

Persiapan Dajjal Mengambil Alih Dunia

Sejarah Ringkas Siapa Yahudi Israel Dan Zionis

Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan