Eyra Hazali Nikah Awal November






Setiap insan yang menjalin hubungan cinta, sudah pasti mengimpikan bibit rasa kasih yang terbina berakhir dengan sebuah ikatan yang suci. Walaupun secara luarannya nampak indah, hakikat sebenar, setiap pasangan itu pasti melalui dugaan dalam perhubungan, lebih-lebih lagi di fasa ‘darah manis’.

Eyra Hazali bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi. Foto oleh FAIRUZ IZYANA
Begitu juga dengan apa yang dirasai pelakon yang kini tampil manis berhijab, Eyra Hazali. Sudah mengikat tali pertunangan dengan pemain bola sepak pasukan Johor Darul Takzim (JDT), Muhammad Haziq Nadzli, 21, pada Disember tahun lalu, pelakon yang mesra disapa Eyra itu kini sedang menghitung hari bahagianya tak lama lagi.

Jika mengikut perancangan, pemegang trofi Artis Baharu MeleTOP di Anugerah MeleTOP Era 2019 itu bakal mengakhiri zaman bujangnya pada awal November ini. Justeru, secara tidak langsung, pelakon berusia 20 tahun itu cuma berbaki kira-kira tiga bulan lagi sebelum menyarung status sebagai seorang isteri.

Dugaan

“Insya-Allah, kami memilih untuk disatukan pada bulan November ini. Bulan tersebut memberi makna kepada kami kerana ia merupakan momen hubungan kami mula menjadi serius. Bahkan, pemilihan tarikh pernikahan juga merupakan tarikh yang mana Haziq meluahkan isi hatinya kepada saya,” kongsi Eyra.

Bagaimanapun, pelakon drama Mr. Grey itu juga tidak menafikan, hubungan mereka juga seperti insan lain yang diuji dengan beberapa ujian ketika bertunang. Bagaimanapun, kongsi Eyra, dugaan yang timbul itu tidak melibatkan kehadiran orang ketiga, sebaliknya ia hanyalah melibatkan ujian yang mengaitkan perasaan diri sendiri terhadap pasangan.

“Saya jadi selalu overthinking (fikir jauh yang bukan-bukan) pula selepas bertunang ini. Walhal sebelum bertunang, tak macam itu pun.

“Allah tak datangkan orang ketiga, tetapi datangkan unsur-unsur perasaan yang saya tak pernah rasa sebelum ini. Sampaikan kadang-kadang saya terfikir kenapalah ada rasa begini pula selepas bertunang,” luah Eyra yang memberitahu persiapan perkahwinannya sudah diselesaikan sebanyak 70 peratus.

Bagaimanapun, menurut Eyra lagi, dia bersyukur apabila Haziq seorang yang bijak dalam mengawal keadaan, biarpun ada ketika emosinya mula menerawang jauh disebabkan sifat overthinking yang dianggapnya sebagai dugaan ketika bertunang.

“Sifat overthinking ini tak sihat sebenarnya. Maklumlah kita ini dah bertunang, ditambah pula dengan hubungan jarak jauh. Sampaikan kadang-kadang apabila dia pergi makan, saya mula berfikir dia pergi makan dengan siapa. Pernah sekali, dia tak benarkan saya menemaninya pulang ke Johor, walhal saya selalu teman dia memandu pulang. Itu yang buat saya mula fikir bukan-bukan. Sebenarnya dia tidak mahu saya rasa penat kerana ada penggambaran keesokannya. Gaduh benda-benda remeh begitulah yang saya maksudkan.

“Cuma, Haziq ini seorang yang sabar melayan kerenah saya. Ada setengah lelaki mungkin penat nak melayan kalau orang asyik fikir bukan-bukan. Kalau saya tidak okey, dia akan pujuk. Kalau saya masih tidak okey, dia akan pergi ke mommy (panggilan ibu Eyra). Sampaikan mommy kata, ada juga dia panggil tok kadi kahwinkan terus sebab pening melayan perangai kami. Fikir-fikir balik memang kelakar,” selorohnya yang menganggap ia sebagai satu dugaan ketika bertunang.

Kongsi Eyra lagi, dia mengakui ada yang melihat usianya berkahwin pada umur 20 tahun terlalu muda. Bagaimanapun, dia percaya bahawa rezeki dan jodoh terletak di tangan Tuhan. Justeru, dia bersedia untuk menggalas tugas sebagai seorang isteri pada usia yang muda.



“Mula-mula apabila dia ajak kahwin, tertanya-tanya juga betul ke? Nak dapatkan izin berkahwinpun bukan senang. Berbagai-bagai dugaan. Cuma, abang saya sendiri yang suruh berkahwin. Katanya, daripada nanti asyik keluar berdua, baik kahwin sahaja dan halalkan perhubungan ini,” ceritanya yang memberitahu akan menetap di Johor mengikuti suami selepas berkahwin kelak.

Begitu pun, menurut Eyra, selepas berkahwin nanti, dia akan terus aktif berlakon seperti biasa. Katanya, Haziq juga tidak pernah melarangnya untuk terus bergiat aktif dalam dunia lakonan memandangkan dia sedia maklum bahawa lakonan merupakan punca rezeki bakal isterinya selama ini.

“Sebelum kami berkenalan lagi, inilah rezeki saya sejak di usia enam tahun. Cumanya, selepas kahwin, kata Haziq, saya kena lihat juga karakter yang akan dilakonkan sebab ada batas-batas yang perlu dijaga,” katanya yang kini muncul dalam drama Puteri Yang Ditukar di saluran Astro Prima.

Letih

Eyra yang membawa watak heroin bernama Zahira dalam drama itu berkata, dia memerlukan komitmen yang cukup tinggi dalam menjayakan drama tersebut.

“Ia sebenarnya satu pengalaman baharu buat saya kerana dapat bekerja dengan dua pasukan berbeza pada satu masa untuk menjayakan drama sebanyak 80 episod itu.

“Sepanjang penggambaran drama ini pun saya tidak menerima tawaran lain kerana jadual yang ketat. Walaupun penat kerana perlu berlari-lari ke dua set penggambaran berbeza, tetapi saya berasa seronok,” katanya yang memberitahu drama tersebut menyediakan dua pasukan penggambaran untuk menjayakan drama Puteri Yang Ditukar dalam masa yang ditetapkan.

Menurut Eyra lagi, dia juga tidak pernah berasa serik untuk terus menerima tawaran yang memerlukan komitmen lama sehingga beratus episod pada masa akan datang.

“Kalau tanya pasal berbulan madu pula, kami mahu tunggu kerja semuanya selesai terlebih dahulu. Tambahan pula, Haziq ada perlawanan bola selepas kahwin,” katanya yang akan berehat selama tiga bulan untuk menikmati alam rumah tangga.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/07/eyra-hazali-nikah-awal-november.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sinopsis Drama Puteri Yang Ditukar Eyra Hazali Dan Elisha Sandha

Sinopsis Drama Puteri Yang Ditukar Eyra Hazali Dan Elisha Sandha

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 964 hits
Tajuk Puteri Yang DitukarMula Tayangan 9 Julai 2019Masa Setiap Isnin Jumaat 6 00 petangSiaran Astro Prima 105 Prima HD 121Terbitan OrangeTree Production Sdn BhdJumlah Episod 80Pelakon Elisya Sandha Eyra Hazali Azrel Ismail Julia Farhana Edi...
Sby Akan Temui Jokowi Awal Agustus

Sby Akan Temui Jokowi Awal Agustus

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 150 hits
Usai pertemuan SBY juga akan menjalani keputusan partai yang akan disepakati bersama
Pembukaan Taman Tema Genting Tertunda Lagi Atau Dibuka Lebih Awal

Pembukaan Taman Tema Genting Tertunda Lagi Atau Dibuka Lebih Awal

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 305 hits
Ohmedia pun dah tak ingat berapa kali agaknya kita baca episod pembukaan taman tema Genting Highland ni Jadi diharapkan kali ini ia benar benar akan dibuka Untuk korang yang mungkin terlepas episod ni Genting Malaysia Bhd bakal menjadi tama...
Sejarah Awal Dunia Permotoran Ducati

Sejarah Awal Dunia Permotoran Ducati

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 244 hits
Syarikat Ducati terkenal mampu menawarkan motor motor yang mempunyai rekaan yang sangat sukar ditandingi juga mempunyai sejarah yang sangat panjang Adriano Cavalieri Ducati adalah seorang anak muda berusia 19 tahun pada tahun 1922 yang gema...
Usai Psikotes Capim Kpk Akan Ikuti Profile Assessment Awal Agustus

Usai Psikotes Capim Kpk Akan Ikuti Profile Assessment Awal Agustus

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 179 hits
Sebanyak 104 peserta calon pimpinan KPK telah selesai mengikuti psikotes Psikotes dilaksanakan selama enam jam dengan beberapa jenis soal Hasil psikotes akan diumumkan pada tanggal 5 Agustus
Pihak Berkuasa Kesihatan P Pinang Arah Tutup 120 Kedai Makan Sejak Awal Tahun 2019 Ini

Pihak Berkuasa Kesihatan P Pinang Arah Tutup 120 Kedai Makan Sejak Awal Tahun 2019 Ini

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 325 hits
Sebut pasal negeri Pulau Pinang semua orang tahu itu negeri yang terkenal dengan kelebihan dari segi makanannya yang sangat sedap Saya sebagai orang Pulau Pinang mungkin ada sedikit perasaan syok sendiri Siapa lagi nak banggakan dengan kele...
Tentukan Awal Zulhijjah 1440h Kemenag Gelar Sidang Isbat 1 Agustus

Tentukan Awal Zulhijjah 1440h Kemenag Gelar Sidang Isbat 1 Agustus

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 161 hits
Sidang dijadwalkan akan dipimpin oleh Dirjen Bimas Islam Muhammadiyah Amin karena Menteri Agama Lukman Hakim Saifuddin tengah bertugas sebagai Amirul Hajj di Arab Saudi
Tokopedia Soal Klaim Unicorn Milik Singapura Sejak Awal Didirikan Selaku Pt Indonesia

Tokopedia Soal Klaim Unicorn Milik Singapura Sejak Awal Didirikan Selaku Pt Indonesia

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 259 hits
Tokopedia menegaskan perusahaannya berasal dari Indonesia Manajemen tidak membantah kabar investasi terbesar ke salah satu unicorn di Indonesia ini berasal dari Singapura Menurut Nuraini Tokopedia memang memiliki kantor cabang di Singapura ...
Bayangan Awal Hala Tuju Kejuaraan

Bayangan Awal Hala Tuju Kejuaraan

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 170 hits
KETUA pasukan Pahang Rangers Khairul Effendy Bahrin berpendapat keputusan yang bakal dilakar dalam aksi menentang pendahulu Selangor di Kompleks Sukan Panasonic Shah Alam hari ini akan memberi gambaran awal mengenai hala tuju kejuaraan Liga...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb