Diduga Keluarga Penganut Ilmu Hitam Anaknya Salah Dzikir Langsung Digorok


Satu keluarga yang diduga melakukan ritual ilmu hitam diperiksa dalam kasus pembunuhan.
Korban pembunuhan adalah putri kandung keluarga tersebut yang berinisial Rs (16).
Diberitakan Terkini.id — jaringan Suara.com, Minggu (10/5/2020), pembunuhan sadis ini terjadi di Desa Pattaneteang Kecamatan Tompobulu Kabupaten Bantaeng, Sabtu (9/5/2020).
Nur Annisaa, seorang warga Bantaeng mengatakan bahwa di saat kejadian pembunuhan, satu keluarga tersebut sempat menghadang beberapa orang yang lewat di depan rumahnya lalu diminta untuk berzikir.
“Siapa yang paling banyak salahnya dalam berzikir maka dijadikan tumbal. Nah, anaknya yang perempuan paling banyak salahnya, makanya langsung digorok lehernya,” tulis Annisaa.
Kendati demikian, polisi belum menemukan motif pasti di balik pembunuhan sadis yang dilakukan oleh satu keluarga tersebut.
Sebelumnya diberitakan, Rs (16) menjadi korban pembunuhan, tragis, nyawanya diduga dihabisi oleh ayah kandungnya, Darwis (50) dan tujuh anggota keluarganya sendiri.

Saat semua terduga diamankan, polisi menemukan Rs tewas dalam kondisi mengenaskan, dengan dua luka menganga akibat tebasan parang di leher, luka sobetan di kepala, serta luka bacok di lengan sebelah kanan.
Disebutkan pula, keluarga tersebut sempat menghadang beberapa orang tetangga yang lewat di depan rumahnya lalu diminta berzikir sambil diancam senjata.
Ketiga tetangga tersebut adalah Irfan bin Reni (18), Saenal bin Hatim (35 tahun, mengalami luka sobek di kepala akibat parang), serta Usman (34, mengalami luka gores bagian telinga akibat senjata tajam).
“Yang menyandera itu Darwis (kepala keluarga) dan semua anak-anak yang laki-laki.Kita sedang dalami siapa yang eksekusi korban,” ujar Kasubag Humas Polres Bantaeng Aipda Sandri Ershi kepada wartawan.
Polisi masih terus mendalami kasus tersebut. Adapun korban tewas, yakni Rs dimakamkan pagi ini, setelah sebelumnya diotopsi di rumah sakit.
Detik-detik Penangkapan Satu Keluarga Pembunuh Anak, Diduga Pesugihan
View this post on Instagram
A post shared by OFFICIAL MAKASSAR INFO (@makassar_iinfo) on May 9, 2020 at 9:26pm PDT
Penangkapan satu keluarga terduga pembunuhan sadis di Kampung Katabung, Desa Pattaneteang, Kecamatan Tompobulu, Kabupaten Bantaeng, Sulawesi Selatan diwarnai dengan teriakan dan sumpah serapah.
Satu keluarga yang terdiri dari bapak, ibu, empat orang anak, serta dua orang menantu itu terpaksa diseret oleh aparat kepolisian karena tak berhenti melawan.
Salah seorang anggota keluarga, yaitu ibu kandung korban (An) bahkan tak mau berhenti berteriak selama proses penangkapan.
Usai negosiasi yang alot, polisi akhirnya berhasil membekuk satu keluarga yang diduga tega menggorok leher anak kandung sendiri hingga tewas. Mereka pun akhirnya bisa dimasukkan ke dalam mobil usai belasan personel diterjunkan.
Peristiwa pembunuhan yang sadis itu terjadi pada hari Sabtu (9/5/2020) sekitar pukul 11.00 WITA.
Kediaman keluarga terduga pembunuhan sadis itu dikepung oleh massa usai kejahatan mereka terendus oleh aparat kepolisian setempat.
Semula, polisi mendatangi kediaman mereka karena ada laporan dari warga bahwa para pelaku menyandera tiga orang tetangga, yaitu Irfan bin Reni (18), Saenal bin Hatim (35) yang mengalami luka sobek di bagian kepala akibat sabetan parang, serta Usman (34) yang mengalami luka gores di bagian telinga.
Namun, saat proses penangkapan, polisi ternyata menemukan korban (Rs) yang merupakan putri kandung mereka sendiri sudah dalam keadaan tak bernyawa.
Hingga saat ini polisi belum mengetahui motif para pelaku, namun dugaan awal, mereka disinyalir mempraktekkan ilmu hitam sehingga tega menganiaya putri kandung sendiri sampai tewas.
Sumber: suara.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/diduga-keluarga-penganut-ilmu-hitam-anaknya-salah-dzikir-langsung-digorok/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lahir Dalam Keluarga Penuh Seni Gadis Ambil Masa 9 Tahun Dalami Ilmu Lukisan

Lahir Dalam Keluarga Penuh Seni Gadis Ambil Masa 9 Tahun Dalami Ilmu Lukisan

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 302 hits
Bukan mudah untuk mengetahui minat sebenar dalam diri masing masing Setiap orang mempunyai pelbagai potensi yang mungkin belum pernah diterokai lagi Dalam meniti proses tersebut semangat dan konsistensi adalah sangat penting Menerusi kirima...
Ini Yang Terjadi Pada Ahli Kubur Setelah Berhenti Didoakan Anaknya

Ini Yang Terjadi Pada Ahli Kubur Setelah Berhenti Didoakan Anaknya

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 389 hits
Dalam kitab Irsyad al Ibad Syekh Zainuddin al Malibari mengisahkan ada seorang laki laki bermimpi melihat beberapa ahli kubur yang keluar dari kuburnya Mereka kemudian sibuk memunguti sesuatu Namun belum diketahui secara pasti apa yang seda...
Ibu Ini Cari Pinjaman Rp 20 Ribu Buat Beli Beras Untuk Makan Anaknya

Ibu Ini Cari Pinjaman Rp 20 Ribu Buat Beli Beras Untuk Makan Anaknya

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 228 hits
Wabah corona masih menjadi pandemi yang menakutkan di seluruh dunia Imbas terbesarnya yang hasilkan adalah di sektor ekonomi yang semakin krisis Berbagai cara dilakukan masyarakat untuk bisa bertahan hidup baik dari beralih profesi hingga t...
Terlalu Rindukan Anaknya Di Kampung Jalan Kaki Dari Segamat Ke Terengganu Jenazah Positif Covid 19

Terlalu Rindukan Anaknya Di Kampung Jalan Kaki Dari Segamat Ke Terengganu Jenazah Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 481 hits
Seorang lelaki yang disahkan positif Covid 19 ditemui meninggal dunia di tepi sebuah jalan menghala ke Muadzam Shah Pahang Lelaki tersebut dikatakan sedang berjalan kaki pulang ke rumahnya di Kuala Terengganu dari tempat tinggalnya di Segam...
Setelah Anaknya Dipancung Di Kedah Apa Langkah Mahathir Seterusnya Terhadap Muhyiddin

Setelah Anaknya Dipancung Di Kedah Apa Langkah Mahathir Seterusnya Terhadap Muhyiddin

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 325 hits
Mukhriz Mahathir kini sah sudah hilang sokongan majoriti untuk terus kekal sebagai Menteri Besar Kedah Selepas dua Adun PKR mengisytiharkan diri mereka menjadi Bebas dan menyokong PN yang menjadi kerajaan di peringkat Pusat difahamkan ada e...
Kerajaan Negeri Digesa Senarai Hitam Syarikat Punca Banjir Lumpur

Kerajaan Negeri Digesa Senarai Hitam Syarikat Punca Banjir Lumpur

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 292 hits
HULU LANGAT 28 APRIL Kerajaan Negeri diminta menyenarai hitam pemilik dan syarikat yang menjalankan kerja tanah secara haram sehingga mengakibat banjir lumpur di Sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Jalil dan sekitarnya kata Ahli Dewan Negeri ...
Heran Deh Ini Negara Hobbynya Cari Kambing Hitam Apabila Netizen Indonesia Gagal Fahami Isi Berita Covid 19

Heran Deh Ini Negara Hobbynya Cari Kambing Hitam Apabila Netizen Indonesia Gagal Fahami Isi Berita Covid 19

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 539 hits
Heran deh ini negara hobbynya cari kambing hitam Apabila netizen Indonesia gagal fahami isi berita Covid 1926 April 2020 Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah memaklumkan bahawa lebih 70 peratus kes Covid 19 yang diimport berasal...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Hebat Dron Kamikaze M Sia Disekat As Mengapa

Bertanggung Jawab Penuh Terhadap Semua Perkara Yang Anda Sendiri Buat Pilihan

Resipi Pajeri Buah Gajus Khasiat Dan Bahaya Kacang Gajus

Lunch Jom

The Importance Of Air Filtration For Smoke And Allergies

Sukar Muhyiddin Hadi Berundur Selepas Pn Kalah