Dia Ada Untuk Mendengar Doa Yang Tulus


 Dia Ada Untuk Mendengar Doa Yang Tulus. Asalamualaikum & Salam Sejahtera. Salam kepada teman blogger dan teman pembaca yang klik  membaca dalam masa terluang anda di laman web ini.

Terdetik hati, untuk menyatakan apa yang sedang dirasai addmin. Satu rasa yang amat bermakna dalam sanubari ini. Terlalu hebat addmin rasakan hingga terzahir dalam catatan web blog ini. Andai kata, addmin tidak paparkan rasa hati ini tidak gembira, rasanya tidak ceria hidup ini, tidak bahagia hidup ini.
Damai melihat insan bersujud mengingatiNya. Dia lah tempat mengadu menyatakan apa dalam hati kala diulit keresahan.
Hidup ini memang akan kita temui berbagai ujian, dugaan dan masalah yang akan kita hadapi tanpa kita sedari. Paling menakutkan apabila kita hilang kesabaran dan cuba berputus asa. Keputusan yang drastik kita pilih apabila kita hadapi pelbagai masalah hidup, biasanya akan menjerumuskan kita ke arah yang lebih teruk dan akan membunuh jiwa kita. 
Sayang sekali jika hati yang di beri oleh Allah semakin hitam dengan noda melupakan Allah yang telah takdirkan kehidupan kita. Jika terus memilih jalan yang salah pasti keadaan lebih buruk akan kita hadapi. Kehidupan ini pasti menyeksakan dan menjadikan kita kosong dengan rahmat Allah.
Dirikan lah solat, kerana solat adalah tiang agama
Jawaban Terbaik Adalah Kembali kepada DiaSebaiknya kembalilah segera mengingati Allah, apabila hadapi masalah hidup. Usah fikir hal lain yang akan memesongkan akidah dan merosakkan iman kita. Pada addmin inilah cara yang hebat kita lakukan apabila dilanda badai kehdupan. 
Kembali dengan sepenuhnya, menyerahkan sepenuhnya diri kita kepada Dia yakni Allah.Jawaban yang terbaik untuk kita saat hadapi masalah ialah dengan kembali kepada Allah.
Pohonlah kepada Allah agar diberi ketenangan dan kebahagiaan. Hidup harus diteruskan dan hapuskan perasaan kecewa dan putus asa. gantikan dengan rasa bahagia dengan kehidupan dan peluang yang Allah hamparkan untuk kita.
Kembali kepada Allah dengan bersolat, berdoa dan meminta hanya kepada Allah yang satu. Berdoa dan terus berdoa dengan penuh istiqomah, selain menghindari apa juga yang Allah murkai.
Datangilah rumah Allah walau di mana berada, pasti Allah melimpahkan rahmat dan keberkatan hidup.
Kuasa Allah itu amat hebat. Allah maha mengetahui segala apa yang belum kita fikirkan dan apa yang sedang kita fikirkan dan apa yang telah kita fikirkan. Begitu hebat jangkauan Allah terhadap diri kita, kerana Allah yang telah takdirkan kelahiran kita di dunia ini.
Berdoalah memohon kepada Allah apa juga niat yang ada di hati. Pohon lah rezeki dari Allah, tetapi disertai dengan usaha. Pasti Allah kabulkan tanpa anda sedar bahawa sesungguhnya Allah telah kabulkan doa kita.
Saat kita amat kehendaki sesuatu dengan cara berusaha, berdoa dan bertawakal pasti sekelip mata Allah kabulkan doa kita. Rezeki boleh jadi datang dari arah yang tidak kita jangkakan. Ada berbagai situasi rezeki yang dikatakan dari arah yang tidak disangkakan. Antaranya ialah, rezeki dari anak-anak secara tiba-tiba menghulur kan rezeki dalam bentuk wang kepada kita.
Rezeki daripada bayaran hutang kepada kita tanpa kita sedar hutang itu seseorang itu telah kita lupakan. Semua itu adalah rezeki yang kita tidak sangkkan. Tiba-tiba datang sumber makanan dari saudara -saudara kita tanpa kita sangkakan. Sesungguhnya sebegitu Allah bantu kita, Allah tunjukkan kasih sayang kita dan rahmat berkat atas amalan kita kepada Allah.
Bagaimana perasaan kita bila secara tiba-tiba anak anda menghubungi ayah kandungnya dan menyatakan telah memasukkan sejumlah wang kepada kita. Dan anak menatakan bahawa ada  rezeki maka anak kongsikan kepada Ibubapanya. 
Dan saat anak menghubungi bahawa sejumlah wang diberikan kepada ibubapa ketika ayah atau ibu sangat memerlukan kewangan untuk digunakan dalam kehidupan seharian. Begitulah hebatnya kuasa Allah yang meha mendengar semua doa kita. Janji Allah itu pasti dan rezeki itu tidak salah alamat. Subahanallah.
Monolog Etuza#



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://madey09.blogspot.com/2021/11/dia-ada-untuk-mendengar-doa-yang-tulus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Selepas Bersin Ketika Mendengar Orang Bersin Dan Setelah Mendengar Doa Bersin Dari Orang Lain

Doa Selepas Bersin Ketika Mendengar Orang Bersin Dan Setelah Mendengar Doa Bersin Dari Orang Lain

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 248 hits
Doa Selepas Bersin Ketika Mendengar Orang Bersin Dan Setelah Mendengar Doa Bersin Dari Orang Lain Assalammualaikum semua Bab bersin ni sebenarnya Ruby sedang melatih anak anak untuk mendoakan seseorang yang sudah bersin Sebab Ruby ada terde...
Panduan Cara Azan Iqamat Dan Doa Selepas Azan

Panduan Cara Azan Iqamat Dan Doa Selepas Azan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 59 hits
Isi Kandungan Panduan Cara Azan Iqamat Dan Doa Selepas Azan Azan juga bang dalam sesetengah dialek adalah satu lafaz khusus yang diamalkan oleh penganut agama Islam sebagai Klik link untuk bacaan selanjutnya
15 Waktu Doa Dikabulkan Dan 16 Tempat Doa Dikabulkan

15 Waktu Doa Dikabulkan Dan 16 Tempat Doa Dikabulkan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 41 hits
15 Waktu Doa Dikabulkan Malam Jumaat AtauMalam Hari Raya Aidil FitriMalam Hari Raya Aidil AdhaMalam 10 MuhamrramMalam Nisfu Sya abanMalam Lailatul Qadar Malam Sepertiga Malam Yang Yang AkhirKetika Hendak BerbukaAntara Azan Dan IqamahPada Wa...
Mengapa Doa Saya Tidak Makbul

Mengapa Doa Saya Tidak Makbul

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 31 hits
Soalan Saya seorang muslim yang mengamalkan ajaran Islam yang wajib dan sunat Akan tetapi doa saya susah untuk dimakbulkan sehingga setiap hari keyakinan saya terhadap agama semakin menyusut kerana perkara ini Tolonglah saya Nizariah Kota K...
Doa Naik Kenderaan Amalkannya Untuk Keselamatan Diri Dunia Dan Akhirat

Doa Naik Kenderaan Amalkannya Untuk Keselamatan Diri Dunia Dan Akhirat

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 68 hits
Isi Kandungan Penjelasan Doa Naik Kenderaan Doa Naik Kenderaan Amalkannya Untuk Keselamatan Diri Dunia Dan Akhirat setiap Muslim Muslim harus memperbanyakkan doa untuk semua perkara Klik link untuk bacaan selanjutnya
Menitip Doa Buat Zulfarhan Osman Zulkarnain

Menitip Doa Buat Zulfarhan Osman Zulkarnain

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 49 hits
Gambar bersama arwah Zulfarhan menjadi kenangan buat keluarga Zulkarnain Menitip doa buat Zulfarhan Osman Zulkarnain Menitip doa buat Zulfarhan Osman Zulkarnain Selain menitip doa buat Zulfarhan saya sentiasa mengingati anak saya itu dalam ...
Doa Untuk Sahabat

Doa Untuk Sahabat

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 66 hits
Segala puja dan puji itu hanya milikmu wahai Tuhan penentu segala takdir Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman Nabi Muhammad s a w dan ahli keluarga serta para sahabatnya yang umpama bintang bintang bergemerlapan Y...
Doa Hari Ini

Doa Hari Ini

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 48 hits
Ya janganlah Engkau sibukkan diri kami dan lalaikan kami dengan dunia dan segala isinya sehinggakan kami melupakan dosa dan kesalahan kami kepada Mu Ya Ya berikan kepada kami jalan petunjuk kebenaran mudah mudahan kami menjadi hambaMu yang ...
Ada Petanda Najib Bakal Bebas Hidup Rosmah

Apa Motif Pakai Kain Pelikat Dan Bersongkok

How To Fix Wordpress Critical Error There Has Been A

Ketahui 5 Penyebab Tinggi Kadar Kolesterol Dalam Badan

Benefits Of Multiple Domain Names

Terkejut Nabil Elly Mazlein Ustaz Kazim Tiba2 Buang Makeup Di Meletop

Drama My Ofis

More Exciting Mobile Legends Collaboration With Janna Nick Hairul Azreen And Hun Haqeem



5 Peralatan Kereta Yang Sepatutnya Dah Diwajibkan di Malaysia

Sejarah Tarian Haka Yang Sinonim Dengan Pasukan All Blacks

8 Projek Mega Berskala Besar yang Gagal di Seluruh Dunia

Info Penuh Anugerah Meletop Era AME 2021 2022

Dimanakah Lokasi Paling Jauh Manusia Pernah Jelajah


Saya Takut Dia Dirampas Lelaki Lain Bocah 15 Tahun Nekad Kahwin Awal Dengan Teman Wanitanya

Muhyiddin Akan Namakan Calon Menteri Ganti Zuraida Kepada Pm

Presiden Jokowi Temui Seniman Rakyat Di Taman Balekambang Solo

La Nyalla Soal Capres Saya Ini Menjemput Takdir

Cekcok Usai Pentas Dangdut Di Kudus Berujung Maut

Fenix360 X Bobo