Data Cdc 329 Kematian Dan Lebih 9516 Kecederaan Lain Selepas Suntikan V Ksin C V D



Bertarikh 22 Januari 2021, terdapat rekod 329 kematian dan lebih 9516 kecederaan lain selepas suntikan vaksin covid. Secara terkumpul, sejumlah 9845 kejadian buruk atau kesan sampingan (Adverse Event Following Immunization – AEFI) telah dilaporkan kepada Pusat Pelaporan dan Pencegahan Penyakit (CDC – Centers for Disease Control and Prevention’s) Sistem Pelaporan Kejadian Vaksin (VAERS – Vaccine Adverse Event Reporting System) berikutan vaksinasi COVID-19.
VAERS adalah mekanisme utama untuk melaporkan reaksi vaksin di A.S. Laporan yang diserahkan kepada VAERS memerlukan siasatan lebih lanjut sebelum pengesahan dapat dibuat berikutan kejadian buruk atau kesan sampingan yang dikaitkan dengan vaksin.

Laporan tersebut, yang diajukan di laman web VAERS antara 14 Desember 2020 dan 22 Januari ini merekodkan kesan bermula dair ‘buih-buih terbentuk di mulut', ‘serangan jantung yang berlaku secara besar-besaran, kecacatan kekal, masalah kesihatan yang tidak pulih sehingga kematian.
Menurut Washington Post pada 29 Januari, seramai 22 juta orang di A.S. telah menerima satu atau kedua dos vaksin COVID. Setakat ini, hanya vaksin Pfizer dan Moderna yang diberi Kebenaran Penggunaan Kecemasan di A.S. oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah A.S. (FDA). Menurut definisi FDA sendiri, vaksin masih dianggap eksperimen sehingga dilesenkan sepenuhnya.
Walaupun dengan jumlah kecederaan yang diperbaharui yang dikeluarkan hari ini, CDC mengatakan pada hari Khamis bahawa data keselamatan menunjukkan “semuanya berjalan lancar”. Menurut USA TODAY:
“Data keselamatan awal dari bulan pertama vaksinasi COVID-19 mendapati suntikan itu sama selamatnya dengan kajian yang disarankan.”
“Setiap orang yang mengalami tindak balas alahan telah berjaya dirawat, dan tidak ada masalah serius lain di antara 22 juta orang pertama yang diberi vaksin, menurut Pusat Pengawalan dan Pencegahan Penyakit.”
Menurut data VAERS, daripada 329 kematian yang dilaporkan, 285 berasal dari A.S., dan 44 dari negara lain. Umur rata-rata mereka yang meninggal adalah 76.5.
Negeri yang melaporkan kematian terbanyak adalah: California (22), Florida (16), Ohio (18), New York (15) dan KY (13). Sebilangan besar laporan berasal dari, atau difailkan atas nama orang yang hanya menerima dosis pertama. Kira-kira separuh daripada orang yang melaporkan mempunyai vaksin Pfizer, separuh Moderna yang lain.
Nombor lot vaksin Moderna yang berkaitan dengan jumlah kematian tertinggi adalah: 025L20A (13 kematian), 037K20A (11 kematian) dan 011J2A (10 kematian). Untuk Pfizer, jumlah undiannya adalah: EK5730 (10 kematian), EJ1685 (11 kematian), EL0140 (15 kematian), EK 9231 (12 kematian) dan EL1284 (11 kematian).
Beberapa kematian dan pelbagai reaksi alahan yang teruk sedang disiasat di A.S. dan Eropah.
Minggu lalu, pegawai kesihatan California menghentikan sementara vaksin Moderna kerana sejumlah besar reaksi alergi, tetapi membatalkan keputusan itu beberapa hari kemudian.
Sesiapa yang mengalami kecederaan serius tidak akan mendapat jalan keluar melalui tindakan undang-undang kerana mereka akan diarahkan ke Program Pampasan Kecederaan Countermeasures (Countermeasures Injury Compensation Program) yang telah menunjukkan rekod menolak 90% tuntutan kecederaan vaksin selama satu dekad yang lalu.
Pada 3 Januari, pakar obstetrik Miami, Dr. Gregory Michael meninggal dunia setelah mengalami strok hemoragik. Michael meninggal kira-kira dua minggu setelah mendapat vaksin COVID Pfizer-BioNtech. Walaupun dia jatuh sakit hanya tiga hari setelah mendapat suntikan, Pfizer mengatakan tidak ada kaitan langsung dengan vaksin. The New York Times memetik Dr. Jerry Spivak, seorang pakar gangguan darah di Johns Hopkins University, mengatakan, “I think it’s a medical certainty that the vaccine was related” (mengikut perubatan ia difikirkan mempunyai kaitan dengan vaksin.
Pegawai di Orange County, California, sedang menyiasat kematian seorang pekerja kesihatan berusia 60 tahun yang meninggal 9 Januari, empat hari selepas menerima suntikan vaksin Pfizer-BioNTech COVID keduanya. Tim Zook, seorang teknolog sinar-x di Pusat Perubatan Global Pantai Selatan di Santa Ana, dimasukkan ke hospital pada 5 Januari, beberapa jam setelah divaksinasi. Isteri Zook, Rochelle Zook, memberitahu Orange County Register bahawa kesihatan suaminya merosot dengan cepat dalam beberapa hari berikutnya. Dia mengatakan bahawa dia tidak menyalahkan syarikat farmasi mana pun dan orang harus tetap “mengambil vaksin – tetapi pegawai perlu melakukan lebih banyak penyelidikan. Kita perlu mengetahui puncanya. “
Data mengenai kematian berikutan penerimaan vaksin Pfizer-BioNTech eksperimental juga muncul dari Israel, Norway, Portugal, Sweden dan Switzerland. Norway melancarkan siasatan terhadap vaksin tersebut setelah Badan Perubatan Norway menerima laporan mengenai 33 reaksi teruk yang membawa maut berikutan pemberian vaksin Pfizer-BioNTech. Agensi farmasi dan persekutuan mengaitkan sebahagian besar kes ini sebagai “kebetulan.”
“Kebetulan ternyata cukup mematikan bagi penerima vaksin COVID,” kata Ketua Pertahanan Kesihatan Kanak-kanak (PJK) Robert F. Kennedy, Jr. “Sekiranya ujian klinikal adalah peramal yang baik, kadar kebetulan cenderung meningkat secara mendadak setelah suntikan kedua. “
Ujian klinikal menunjukkan bahawa hampir semua faedah vaksinasi COVID dan sebahagian besar kecederaan dikaitkan dengan dos kedua.
Walaupun angka yang dicatatkan dipangkalan data VAERS menunjukkan ia memberikan kesan sampingan dan ia perkara yang serius, menurut kajian Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia A.S., jumlah kejadian buruk kemungkinan sebenarnya adalah lebih tinggi. VAERS adalah sistem pengawasan pasif yang bergantung pada kesediaan individu dan profesional untuk menyampaikan laporan secara sukarela.
Pada bulan Disember, CHD dan Kennedy menulis kepada bekas pengarah FDA, Dr. David Kessler, ketua bersama Lembaga Penasihat COVID-19 dan versi operasi Warp Speed ​​Presiden Biden. Kennedy memberitahu Kessler bahawa VAERS telah gagal sepenuhnya, dengan kurang daripada 1% kejadian buruk yang pernah dilaporkan.
Seorang pengkritik yang mempunyai hubungan dengan VAERS secara terang-terangan mengutuk VAERS di The BMJ sebagai “tidak lebih sekadar luaran, dan merupakan sebahagian daripada usaha sistematik pihak berkuasa A.S. untuk meyakinkan / menipu kita mengenai keselamatan vaksin.”
CHD meminta ketelusan sepenuhnya. Organisasi kesihatan kanak-kanak meminta Kessler dan kerajaan persekutuan untuk melepaskan semua data dari ujian klinikal dan menangguhkan penggunaan vaksin COVID-19 dalam kumpulan mana pun yang tidak diwakili dengan tepat dalam ujian klinikal, termasuk orang tua, lemah dan sesiapa yang mempunyai komorbiditi.
PJK juga meminta ketelusan penuh dalam data pasca pemasaran yang melaporkan semua hasil kesihatan, termasuk diagnosis baru gangguan autoimun, kejadian buruk dan kematian akibat vaksin COVID.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://masterlatif.com/data-cdc-329-kematian-dan-lebih-9516-kecederaan-lain-selepas-suntikan-v-ksin-c-vid/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Salmah Wanita Terkandas Lebih 30 Tahun Di Sibu Meninggal Dunia Selepas Sahur

Salmah Wanita Terkandas Lebih 30 Tahun Di Sibu Meninggal Dunia Selepas Sahur

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 250 hits
448 total views 448 views today LABUAN 15 April Seorang wanita yang hidup merempat selepas terkandas lebih 30 tahun di Sibu Sarawak meninggal dunia pagi ini ekoran penyakit kanser paru paru tahap empat Salmah Adeh 67 dibawa ke Labuan untuk ...
Ollerenshaw Pelik Sikap Bangga Lebih Feichtenbeiner Selepas Selangor Ii Ikat Jdt Ii

Ollerenshaw Pelik Sikap Bangga Lebih Feichtenbeiner Selepas Selangor Ii Ikat Jdt Ii

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 147 hits
Bekas penyerang import dan legenda Sabah Scott Ollerenshaw meluahkan rasa pelik beliau akan sikap pengendali Selangor II Michael Feichtenbeiner selepas anak buahnya berjaya mengikat skuad JDT II yang jauh lebih berpengalaman Dalam perlawana...
10 Kebaikan Minum Susu Kambing Kandungan Khasiat Jauh Lebih Tinggi Dari Susu Lain

10 Kebaikan Minum Susu Kambing Kandungan Khasiat Jauh Lebih Tinggi Dari Susu Lain

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 370 hits
Ish tak nak lah minum susu kambing ni Mesti bau dia hamis Macam mana nak telan nanti Haaa siapa yang tak pernah minum susu kambing mesti akan berfikiran macam ni Ana dulu pun macam tu Tapi bila dah rasa sendiri susu kambing segar dari ladan...
Haid Tidak Datang Selepas Suntikan Perancang Kehamilan

Haid Tidak Datang Selepas Suntikan Perancang Kehamilan

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 276 hits
HAID TIDAK DATANG SELEPAS SUNTIKAN PERANCANG KEHAMILAN Assalamualaikum Doktor saya bersalin normal dan merancang untuk mengambil suntikan depo tetapi saya mengambil suntikan tersebut sekali sahaja kerana orang sekeliling saya mengatakan dep...
Orang Lain Bertikam Aku Pula Dituduh Pemakan Dedak

Orang Lain Bertikam Aku Pula Dituduh Pemakan Dedak

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 313 hits
Sempena Jumaat yang mulia aku berterima kasih kepada pemaklum yang aku ni disyaki penulis upahan dari kumpulan penentang Zahid Hamidi Aku pun tak tahu sebab apa di label sebagai penulis upahan penentang Zahid Wal hal mereka dan orang mereka...
Lain Macam Penampilan Elfira Didie Alias Muat Naik Gambar Dengan Elfira Loy Tapi Benda Ni Yang Jadi Persoalan Warganet

Lain Macam Penampilan Elfira Didie Alias Muat Naik Gambar Dengan Elfira Loy Tapi Benda Ni Yang Jadi Persoalan Warganet

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 509 hits
Baru baru ini pelakon Didie Alias ada memuat naik sekeping foto bersama dengan rakan pelakon Elfira Loy di akaun Instagram miliknya Difahamkan kedua pelakon ini menjalani pengambaran rakaman rancangan khas Melodi Raya
Lain Macam Beli Kentang Goreng Dapat Free Cermin Mata

Lain Macam Beli Kentang Goreng Dapat Free Cermin Mata

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 164 hits
SEBUAH syarikat pengeluar makanan di Sepanyol membuat permohonan maaf kepada seorang wanita selepas dia menemui sepasang cermin mata dalam bungkusan kentang goreng yang dibelinya Wanita yang dikenali sebagai Paula Payan dari Cadiz selatan S...
Rakyat Malaysia Berang Kerajaan Hantar Stok Vaksin Ke Negara Lain

Rakyat Malaysia Berang Kerajaan Hantar Stok Vaksin Ke Negara Lain

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 188 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONKeputusan kerajaan yang memutuskan untuk menyalurkan sebanyak 50 000 dos vaksin Covid 19 ke Bosnia Herzegovina mengundang kecaman pelbagai pihak yang menurut mereka tindakan berkenaan seperti meminggirkan rakyat Malays...
Bangsa Lain Tunjuk Contoh Teladan Bantu Bangsa Sendiri Tapi Mufti Ni Rembat Juga Bila Ada Peluang

Bangsa Lain Tunjuk Contoh Teladan Bantu Bangsa Sendiri Tapi Mufti Ni Rembat Juga Bila Ada Peluang

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 191 hits
KATA PUJANGGA HARI INI Atas alasan ianya ditaja menteri agama boleh bermewah dalam keadaan rakyat tengah susah dan PM sendiri mengaku kerajaan tebuk atap ini semakin tiada duit Orang ada ilmu agama ni patutnya dia tunjuk teladan dia sanggup...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday

Building Trust In The Digital Age The Rise Of Fraud Verification Services

Kelantan Polis Tahan Empat Penjawat Awam

Dibelasah Kerana Keluar Dating Dengan Isteri Orang