Dah 5 Tahun Aku Nikah Dengan Dia Dia Sanggup Bersusah Senang Bersama Aku


“Dah 5 tahun aku nikah dengan dia, Dia Sanggup Bersusah Senang Bersama Aku..” Setiap pasangan yang berkahwin pastinya akan menempuh pelbagai cabaran dan onak badai rumah tangga. Beruntungnya jika dikurniakan pasangan hidup yang sanggup bertahan melayari kehidupan susah senang bersama. Tidak mudah, namun percayalah setelah setiap kesusahan berjaya diharung, ia akan menjadi kenangan terindah setiap pasangan untuk diingati sehingga ke akhir hayat.
Coretan suami ini buat isterinya yang menyingkap suka duka mereka sempena ulang tahun perkahwinan kelima, ternyata menyentuh hari ramai. Penghargaan tulus dari hati suami buat wanita bergelar isteri yang langsung tidak pernah mengeluh sejak hari pertama mereka berkahwin walau diuji dengan kesusahan hidup.
Dari motor buruk hingga kini mampu membina empayar perniagaan sendiri bersama kehadiran dua cahaya mata, menjadi bukti kemanisan rumah tangga jika sentiasa sabar dan tidak berputus asa. Moga secebis kisah ini menjadi inspirasi buat semua pasangan di luar!
Pada hari perkahwinan aku dengan dia aku dah bawak dia naik motor buruk aku.. Coverset pon takda..Dia layankan aje kerenah aku..
Ikot je..
Dah 5 tahun aku nikah dengan dia.. Takda mewah sangat hidup dia aku berikan.. Sebab masa kerja gov aku bolah hanya cukup-cukup makan.. Dia tak pernah complain… Kami pernah sampai isi minyak motor pakai duit syiling.. Tak pernah jugak dia complain..
Lepas nikah dulu aku suruh dia berhenti kerja.. Kerja yang dia suka.. Dia suka kerja kat hotel sebab suka jumpa dengan orang.. Tapi berhenti jugak.. Tak complain jugak..
Aku suruh dia niaga.. Sebab aku suka niaga.. Walaupun dia tak pandai niaga.. Tak pandai math.. Tapi dia buat jugak.. Mula-mula dia jinak dengan masakan.. Jual cheeskut.. Choc rice.. Tak dapat nak gambarkan suka di riak mukanya bila dia dapat jana pendapatan sendiri..
Aku galakkan dia lagi..
Then dia dah pandai niaga.. Cari barang orang untuk dijual.. Kopi kesihatan pernah.. Alat makeup penah.. Lipmate penah.. Dan sekarang ni tudung.. Sampai kelantan aku bawak dia join seminar leader dia.. Janji dia dapat.. Dia happy.. Sebab apa? Sebab dia tak pernah complain hidup susah dengan aku..
Time kami pkai ke70 dulu sampai orang pernah tanya.. Sampai ke kereta ni ke kl? Alhamdulillah walaupun takda air cond, banyak kali jugak kereta tu ulang-alik ke kl.. Dia tak pernah complain.. Anak sampai lena dalam keta dengan keadaan berpeluh.. Adeh.. Tak dapat nak lupa kenangan tu..
Dan skarang ni.. Dia bina empayar dia.. Perniagaan dia.. Aku bina perniagaan aku.. Alhamdulillah berkat doa.. Usaha.. Sokongan dari keluarga… Kawan-kawan.. Kami dah sampai ke tahap apa yang kami capai sekarang.. Kami tak kan lupa jasa kalian.
Dan hari ni setelah 5 thun kami bersama.. 2 cahaya mata.. Yang comel dan hensem ni ha mcm bapaknya.. Hahahaa.. Alhamdulillah..
Doakan kami..
Last skali.. Siapa dia? Dia la Eyra Saha.. Cinta hati saya.. Isteri saya.. Buah hati intan payung.. Moga jodoh kami berkekalan.. Moga urusan kami dipermudahkan diberkati.. Amin..
Sumber : Ahmad ZarinVia Siakap keli
The post “Dah 5 tahun aku nikah dengan dia, Dia Sanggup Bersusah Senang Bersama Aku..” appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/dah-5-tahun-aku-nikah-dengan-dia-dia-sanggup-bersusah-senang-bersama-aku/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anies Kembali Gelar Nikah Massal Pada Malam Tahun Baru

Anies Kembali Gelar Nikah Massal Pada Malam Tahun Baru

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 224 hits
Anies membeberkan acara nikah massal telah dirundingkan persiapannya sejak dua sampai tiga minggu lalu Hanya tinggal menunggu finalisasi saja hingga diumumkan kepada khalayak
Pemprov Dki Adakan Nikah Massal Di Malam Tahun Baru Pasangan Siri Boleh Ikut

Pemprov Dki Adakan Nikah Massal Di Malam Tahun Baru Pasangan Siri Boleh Ikut

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 244 hits
Pemerintah Provinsi DKI Jakarta akan menggelar nikah massal pada malam pergantian tahun 2018 ke 2019 Tak hanya pernikahan biasa Pemprov DKI juga akan mengadakan sidang isbat nikah atau pengesahan pernikahan siri
Kursi Kosong Anggota Dpr Di Tahun Politik

Kursi Kosong Anggota Dpr Di Tahun Politik

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 205 hits
Kursi kosong paripurna DPR kembali tampak dalam penutupan masa persidangan II 2018 2019 Padahal rapat ini adalah penutupan masa sidang DPR di tahun 2018 sebelum masa reses yang akan jatuh pada 14 Desember 2018
Suap Proyek Pltu Riau 1 Johannes Kotjo Divonis 2 Tahun 8 Bulan Penjara

Suap Proyek Pltu Riau 1 Johannes Kotjo Divonis 2 Tahun 8 Bulan Penjara

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 204 hits
Pengusaha Johannes Budisutrisno Kotjo divonis pidana penjara 2 tahun 8 bulan atas pemberian suap Rp 4 750 miliar kepada mantan Wakil Ketua Komisi VII DPR Eni Maulani Saragih dan Idrus Marham terkait proyek PLTU Riau 1
Olahraga Teratur Bisa Buat Orang 70 Tahun Sesehat Usia 40 Tahun

Olahraga Teratur Bisa Buat Orang 70 Tahun Sesehat Usia 40 Tahun

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 278 hits
Pada orang yang melakukan olahraga rutin kendati sudah berusia 70 tahun diketahui bahwa tidak terdapat perbedaan menonjol antara mereka dengan orang sehat yang berusia 40 tahun
Kai Siapkan 79 Kereta Angkutan Selama Libur Natal Dan Tahun Baru 2019

Kai Siapkan 79 Kereta Angkutan Selama Libur Natal Dan Tahun Baru 2019

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 260 hits
Menyambut masa libur Natal dan Tahun Baru PT Kereta Api Indonesia Daop 1 menyiapkan 79 perjalanan KA Jumlah ini meningkat 9 persen dibanding masa angkutan Nataru tahun 2017 yakni sebesar 72 perjalanan KA Tahun ini masa angkutan Nataru ditet...
Tahun Depan Jokowi Alokasi Anggaran Pkh Rp 34 Triliun

Tahun Depan Jokowi Alokasi Anggaran Pkh Rp 34 Triliun

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 215 hits
Tak hanya mengucurkan anggaran yang cukup besar Jokowi juga berencana mengirim pendamping PKH keluar negeri untuk melakukan studi banding atau melanjutkan pendidikan Jokowi telah memerintahkan Menteri Sosial Agus Gumiwang Kartasasmita untuk...
Jelang Natal Dan Tahun Baru 51 Persen Tiket Ka Ludes Terjual

Jelang Natal Dan Tahun Baru 51 Persen Tiket Ka Ludes Terjual

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 184 hits
Executive Vice President PT KAI Daop 1 Jakarta Dadan Rudiansyah mencatat hingga hari ini tiket kereta api untuk persiapan Natal dan Tahun Baru telah terjual sebanyak 51 persen Total kursi yang disiapkan PT KAI untuk momentum Nataru sebesar ...
Sidang Tuntutan Bos Cat Tabrak Pemotor Hingga Tewas Di Solo Ditunda Tahun Depan

Sidang Tuntutan Bos Cat Tabrak Pemotor Hingga Tewas Di Solo Ditunda Tahun Depan

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 237 hits
Pengadilan Negeri Solo kembali menunda sidang kasus pembunuhan dengan terdakwa bos perusahaan cat Iwan Adranacus dan korban Eko Prasetio Setelah pekan lalu hari ini sidang dengan agenda pembacaan tuntutan itu kembali diundur hingga 8 Januar...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun