Dah 14 Tahun Bawang Merah Bawang Putih Ini Khabar Terbaru 6 Pelakonnya


Masih ingat lagi dengan drama bersiri Bawang Merah Bawang Putih yang pernah disiarkan menerusi TV3 suatu masa dahulu? Sinetron ini mula bersiaran pada tahun 2004 mengambil kisah dari cerita rakyat Indonesia, kemudian diolah semula hingga menjadi sebuah sinetron yang cukup dramatik.

Sekaligus, sinetron ini juga menjadi sebuah batu loncatan bagi karier para pelakonnya. Salah satunya, pelakon Alya atau digelar si bawang putih.
Pasti ramai yang tertanya-tanya apa perkembangan karier para artis Sinetron Bawang Merah Bawang Putih setelah 14 tahun berlalu?
1.Revalina S. Temat

Watak Alya sememangnya popular dan menjadi sebutan selepas muncul di Sinetron Bawang Merah Bawang Putih.
Dari sinetron ini, Revalina mula mengorak langkah muncul di filem-filem layar lebar, antaranya Pocong 2, Perempuan Berkalung Sorban, Kita Versus Korupsi, Hijrah Cinta, dan banyak lagi hingga Assalamualaikum Beijing yang ditayangkan pada tahun 2014.

Selain filem, dia pun sering muncul di iklan TV dan banyak dapat tawaran sebagai duta produk. Setelah bernikah dengan Rendy Aditya Gunawan dan mempunyai anak, Revalina agak menyepikan diri dari dunia hiburan kerana ingin fokus dengan keluarganya.
Sejak berhijab Revalina juga aktif menjadi duta busana muslim dan beberapa produk kecantikan.
2. Nia Ramadhani

Berbeza dengan Revalina yang popular kerana muncul dalam Bawang Merah Bawang Putih, Nia Ramadhani yang memegang watak sebagai bawang merah (Siska) di sinetron tersebut sudah mula terkenal sejak membintangi sinetron Bidadari.
Ketika tampil dalam Bawang Merah Bawang Putih, Nia sudah pun dikenali dalam dunia hiburan.

Pelakon cantik berusia 28 tahun ini sememangnya hidup bergelimangan dengan harta, apalagi setelah bernikah dengan Ardie Bakrie, anak kepada salah seorang yang terkaya di Indonesia.

Ketika bernikah, dia menyatakan hasrat mahu berhenti dari dunia lakonan dan menguruskan rumah tangganya. Meski sudah bersara, ibu kepada tiga orang anak ini tetap popular kerana kemewahan yang dimilikinya.
3. Dude Harlino

Dude juga pernah tampil dalam Sinetron Bawang Merah Bawang Putih sebagai Joe. Suami kepada Alyssa Soebandono ini banyak kali muncul di kaca TV sebelum sinetron ini disiarkan. Antara filem yang dibintanginya seperti Tusuk Jelangkung, Sinetron Bidadari, Yang Muda Yang Bercinta, dan banyak lagi.
Ada ura-ura, di tahun 2009 dia menjadi salah satu artis yang paling mahal bayarannya. Bayarannya bukan biasa-biasa, Rp 25 juta per episod! Bayangkan kalau ada 10 episod saja dia sudah memperoleh Rp 250 juta atau sekitar RM70,180.75.

Selain aktif di kaca tv, aktor yang sering mendapat watak sebagai ustaz ini juga sempat membuka perniagaan bersama Christian Sugiono dan beberapa artis lain iaitu Sushi Miya8i, namun restoran itu tutup.
Meski demikian, Dude masih kekal popular dalam industri hiburan. Dia masih aktif menglibatkan diri dalam lakonan di beberapa buah drama dan filem.
4. Lydia Kandou

Artis senior ini memegang watak sebagai Yasmin, ibu kepada Alya dalam Sinetron Bawang Merah Bawang Putih. Karier Lydia Kandou di dunia filem tak perlu ditanya lagi, dia sememangnya sudah dikenali dari zaman dahulu lagi.

Ibu kepada Nana dan Nasyilla Mirdad ini sebenarnya sudah bercerai dengan suaminya, Jamal Mirdad, pada 2013.
Meski begitu, dia terlihat bersama anak-anaknya dan bekas suaminya saat Lebaran bulan lalu. Hal ini telah menimbulkan spekulasi di kalangan media menganggap bahawa pasangan bakal rujuk.
Sementara itu, artis berusia 55 tahun ini pernah dikhabarkan sakit pada April 2018 lalu. Namun, kini Lydia Kandou juga sudah jarang terlihat di kaca TV.
5. Dimaz Andrean

Watak Ferdi dalam Bawang Merah Bawang Putih juga mula meletop kerana sinetron tersebut. Suami dari Novita Triutama Dewi itu juga agak lama tak muncul jdi kaca TV.
Selain aktif dalam dunia modeling, Dimaz juga kini menjadi seorang disc jockey (DJ). Sejak dari itu, kehidupan Dimaz Andrean agak jarang dikaitkan dengan gosip dalam dunia hiburan.
6. Helsi Herlinda

Helsi Herlinda memegang watak sebagai Rika iaitu ibu kepada Siska, si Bawang Merah, dalam sinetron tersebut. Helsi selama ini memang terkenal kerana sering mendapat watak antagonis.
Meskipun sudah berusia 43 tahun, Helsi masih terlihat cantik seperti gadis muda. Walaupun sudah jarang tampil di TV, dia masih sering jadi bintang undangan di berbagai acara dan beberapa siaran di radio.

Itulah khabar karier terkini dari enam artis Sinetron Bawang Merah Bawang Putih. Ada yang jadi fokus pada keluarga, ada yang jadi duta produk, ada yang masih jadi artis, model, dan ada juga yang sering jadi bintang undangan. Tenyata kesemua mereka masih diingati oleh orang ramai kerana keberkesanan lakonan mereka dalam sinetron popular ini.
Sumber : Hangat.com
The post Dah 14 Tahun Bawang Merah Bawang Putih! Ini Khabar Terbaru 6 Pelakonnya appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/09/dah-14-tahun-bawang-merah-bawang-putih-ini-khabar-terbaru-6-pelakonnya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Pahlawan Dpw Pan Dki Pasang Bendera Merah Putih Di Gang Gang Ibu Kota

Hari Pahlawan Dpw Pan Dki Pasang Bendera Merah Putih Di Gang Gang Ibu Kota

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 268 hits
Penyerahan bendera secara simbolis dari Ketua Umum PAN Zulkifli Hasan ke kader dan simpatisan PAN digelar di halaman warga di Jalan Wijaya I Gang Langgar RT 0015 RW 03 Kelurahan Petogongan Kec Kebayoran Baru Jakarta Selatan
Ribuan Pemuda Di Banten Ikuti Kirab Merah Putih

Ribuan Pemuda Di Banten Ikuti Kirab Merah Putih

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 229 hits
Kapolda Banten Brigjen Pol Teddy Minahasa Putra memimpin peringatan sumpah pemuda dengan tema Kirab Merah Putih tersebut Melalui acara tersebut Kapolda berharap dapat merekat kesatuan di tengah maraknya upaya disintegrasi bangsa
Hasil Rekonstruksi Tidak Ada Penurunan Bendera Merah Putih Di Poso

Hasil Rekonstruksi Tidak Ada Penurunan Bendera Merah Putih Di Poso

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 231 hits
Meski begitu poisi tetap menyelidiki kasus tersebut Apalagi viralnya video pengibaran bendera hitam di Kantor DPRD Poso itu memicu kontroversi di masyarakat
Badan Terasa Berat Makanlah Bawang Putih Bakar

Badan Terasa Berat Makanlah Bawang Putih Bakar

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 516 hits
Perasan tak kadangkala ada hari hari tertentu yang kita rasa badan berat dan lesu Iaboleh jadi umur yang lanjut tapi hati masih rasa muda dan nak kerja kuat lagi tanpa memikirkan umur yang dah meningkat Ramai yang tidak sedar Apabila umur t...
Tengok Trailer Pun Dah Gelodak Filem Terbaru Tahun 2018 Operasi X Movie

Tengok Trailer Pun Dah Gelodak Filem Terbaru Tahun 2018 Operasi X Movie

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 573 hits
Fuh fuh fuh fuh Tiup sawang Berapa lama dah tak update blog ni Ada sesiapa ke boleh tolong Azan kat telinga aku bagi rajin sikit update blog ni oi Sekarang ni di awal minggu November aku telah berzanji kepada diri sendiri untuk update blog ...
Rayakan Ulang Tahun Ke 123 Bri Bakal Luncurkan Produk Digital Terbaru

Rayakan Ulang Tahun Ke 123 Bri Bakal Luncurkan Produk Digital Terbaru

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 210 hits
Dalam menyambut ulang tahun yang ke 123 tahun PT Bank Rakyat Indonesia Tbk atau Bank BRI bakal mengeluarkan produk terbaru di ranah digital banking Namun perseroan masih merahasiakan produk anyar tersebut sebelum resmi diluncurkan
4 Kebaikan Makan Bawang Putih Dan Madu Setiap Hari

4 Kebaikan Makan Bawang Putih Dan Madu Setiap Hari

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 349 hits
Bawang putih sering dimakan sebagai ramuan untuk menyedapkan makanan selain disumbatkan ke dalam telinga untuk mengelak masuk angin oleh ibu ibu dalam pantang bagi memanaskan badan serta menghalang dari masuk angin Untuk pengetahuan semua b...
Aksi Bela Tauhid Di Poso Massa Sempat Ganti Bendera Merah Putih Dengan Warna Hitam

Aksi Bela Tauhid Di Poso Massa Sempat Ganti Bendera Merah Putih Dengan Warna Hitam

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 193 hits
Aksi bela tauhid yang digelar di depan kantor DPRD Poso Sulawesi Tengah sempat diwarnai penggantian bendera Jumat sejumlah peserta menurunkan bendera merah putih yang berada di kompleks DPRD dan menggantinya dengan bendera warna hitam
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma