Cetaphil Gentle Skin Cleanser Merubah Kehidupan Seharian Saya


Aku dengan kulit, ya bagi yang betul kenal rapat dengan aku sudah tahu aku mempunyai masalah kulit sensitif sejak 2 tahun lepas. 
Bukan sejak bayi ye, sudah umur pertengahan 30an aku alami perubahan kulit sensitif, sampaikan kena jangkitan kulit dan aku pernah diwardedkan di hospital kerana jangkitan. 
Doktor pakar dermatologi yang aku rujuk di hospital besar juga mengesahkan yang aku tak boleh guna sebarang produk, hanya produk yang pengesahan dari pakar sahaja boleh digunakan, di situ aku mengenali Cetaphil.
Pengalaman mendewasakan aku.Farmasilah rakan baik aku, ke mana sahaja aku selalu intai bukan sahaja Cetaphil tapi produk lain juga. Tapi lama-kelamaan aku guna produk lain tidak ada yang menunjukkan sebarang perubahan. 
Malahan beri masalah aku lagi berlanjutan adalah, sampaikan aku menangis, apa yang tak kena, pakai itu ini pun tak kena. 
Cetaphil!
Aku baru teringat yang ini aku belum cuba, aku terbaca berpuluh testimonial mengatakan Cetaphil banyak membantu kulit sensitif malah ada yang lebih teruk daripada aku sembuh secara perlahan-lahan hanya kerana menggunakan ia secara rutin.
Aku tahu ia agak pricey sedikit, tapi kerana kulit dan keadaan seharian yang memerlukan aku bergerak ke sana ke mari membuatkan ia sedikit terjejas, itu belum lagi aku kongsikan rasa rendah diri. Maka aku melabur pada Cetaphil, harap ia dapat membantu.
Hari demi hari, bulan berganti bulan. Tau tak apa kesan pertama dan sekarang aku rasa?
Ia tidak berbuih langsung, malah bila di sapu di kulit yang merah, pecah, retak dan berdarah sekali pun ia tidak SAKIT. 
Ya tak sakit, lembut sungguh cecair Cetaphil, bukan hanya di badan malah di wajah pun julia cuci dengan Cetaphil tau. Kira 2 dalam 1, satu badan boleh guna pencuci Cetaphil. Baru aku tahu, ia sangat menjimatkan dan menyihatkan kulit secara lembut dan tidak merengsakan. 
Apatah lagi jari jemari dan kedua kaki yang bermasalah, situlah paling menyedihkan saban hari. Itu sebab aku tak boleh guna sebarang produk lain melainkan Cetaphil, pelaburan yang berbaloi dan sedikit sebanyak mengembirakan aku. 
Produk ini sesuai digunakan untuk kulit:1. Normal2. Sensitif3. Kering & sangat kering4. Mereka yang mempunyai masalah kulit seperti ekzema, jerawat & psoriasis. 
Cara menggunakan pencuci muka Cetaphil Gentle Deep Cleanser.

1. Guna air - sapukan pencuci ini pada kulit wajah dan badan yang lembap terutama kawasan yang selalu naik jerawat dan kulit bermasalah. Gosokkan perlahan dan bilas. 
2. Tanpa air - sapukan sedikit cecair ke kulit dan gosok perlahan sebelum mengeluarkan lebihan cucian dengan menggunakan kain lembut.
Kandungan CetaphilHasil pembacaan mendapati ia tidak mengandungi unsur paraben dan kandungan ajaib dari sebotol Cetaphil ialah Purified Water, Cetyl Alcohol, Propylene Glycol, Sodium Lauryl Sulfate, Stearyl Alcohol, Methyl Hydroxybenzoate, Propyl Hydroxybenzoate, dan Butyl Hydroxybenzoate.
Kandungan PH seimbang beri kelembapan maksimum untuk keseluruhan kulit di badan serta wajah tak kira berada dalam keadaan cuaca panas mahupun sejuk ia menjaga tekstur kulit dalam keadaan baik.



Memang terbukti merubah kehidupan seharian saya!
Setiap malam aku sendiri tidur menggunakan penyaman udara, memang bila kita ada masalah kulit lagi bertambah kering dan retak bagi kulit sensitif macam julia. 

Maka dengan menggunakan cucian Cetaphil Gentle Skin Cleanser ia seakan melindungi kulit aku dari terhidrat, kini ia rakan baik aku setiap hari tak kira di mana juga aku pasti membawanya bersama. 
Oh yea, ia ada dijual dalam bentuk travel pack juga tau, senang kalau makan di luar nak cuci tangan julia keluarkan botol travel pack Cetaphil dari beg tangan. 

Tak perlu risau lagi kalau terlupa nak bawa pencuci wajah, guna sahaja Cetaphil untuk membasuh muka pada bila-bila masa dan di mana juga. 
Senang kan? 
Cubalah, pasti anda akan rasa apa julia rasa. Anda boleh beli sama ada di farmasi atau melalui online, klik untuk maklumat lanjut:https://www.lazada.com.my/shop/cetaphil/ https://shopee.com.my/cetaphil.os


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.juliajohari.com/2019/08/cetaphil-gentle-skin-cleanser-merubah.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+WithJulia+%28With+Julia...%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
My Cetaphil Gentle Skin Cleanser Untuk Semua Jenis Kulit

My Cetaphil Gentle Skin Cleanser Untuk Semua Jenis Kulit

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 458 hits
Hai hai hai hari ini aku nak kongsikan tentang pencuci muka aku yang baru dan sudah ramai mencuba pencuci muka ni iaitu Cetaphil Gentle Skin Cleanser Semua wanita termasuk aku menginginkan kulit yang sihat dan cantik Sebab tu lah kita perlu...
Kehidupan Seharian Kita Yang Kita Tahu 9377

Kehidupan Seharian Kita Yang Kita Tahu 9377

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 172 hits
Bismillahirrahmanirrahim 13 PERKARA DLM KEHIDUPAN SEHARIAN KITA YANG KITA TAHU TAPI KITA TAK PERNAH AMBIK TAU 1 Kita mengetahui solat secara berjemaah itu adalah sunnah mendapat lebih 27 darjat lebih berbanding solat bersendirian Tetapi rug...
10 Potret Kehidupan Anak Bawaan Balita Yang Harus Ikut Sang Ibu Mendekam Di Balik Penjara

10 Potret Kehidupan Anak Bawaan Balita Yang Harus Ikut Sang Ibu Mendekam Di Balik Penjara

papar berkaitan - pada 4/8/2019 - jumlah : 447 hits
Sekilas memang miris tapi tidak ada pilihan lain yang lebih baik demi masa depan si anak
Bahaya Kehidupan Tomboi Penyebab Jadi Begini

Bahaya Kehidupan Tomboi Penyebab Jadi Begini

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 293 hits
KANAK KANAK perempuan berusia 12 tahun yang menjadi mangsa dera ibu kandungnya di rumah mereka di Tasek Gelugor Pulau Pinang menunjukkan kesan lebam di bahagian betis UTUSAN ONLINEKemaruk cinta tomboi sanggup dera tiga anak sendiriBUTTERWOR...
Ini 5 Alasan Penting Melakukan Self Reflection Untuk Kehidupan Lebih Baik

Ini 5 Alasan Penting Melakukan Self Reflection Untuk Kehidupan Lebih Baik

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 204 hits
Self Reflection atau yang dikenali sebagai refleksi diri merupakan salah satu cara yang terbaik ketika anda merasa lelah dengan pelbagai aktiviti yang membuatkan anda tidak bersemangat Refleksi diri boleh menjadi titik perhentian anda untuk...
Seharian Tak Tidur Siapkan Kek Tunku Azizah

Seharian Tak Tidur Siapkan Kek Tunku Azizah

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 238 hits
Seharian Tak Tidur Siapkan Kek Tunku AzizahBUKAN senang nak dapat peluang menghasilkan kek untuk golongan kenamaan lebih lebih lagi individu yang diraikan itu adalah Raja Permaisuri Agong
Kalau Susu Ibu Rosak Boleh Buat Menangis Seharian Punyalah Sedih

Kalau Susu Ibu Rosak Boleh Buat Menangis Seharian Punyalah Sedih

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 431 hits
Terdapat aturan dalam mengendalikan susu perahan bermula dari diperah untuk disimpan dan kemudian dicairkan apabila hendak digunakan Ada tempoh tertentu susu tersebut boleh digunakan Aturan ini bertujuan supaya bayi mendapat khasiat susu ib...
Kakek 78 Tahun Tak Punya Keluarga Jual Bubur Rp10 Ribu Hanya Laku Satu Seharian

Kakek 78 Tahun Tak Punya Keluarga Jual Bubur Rp10 Ribu Hanya Laku Satu Seharian

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 280 hits
Seorang pria tua berusia 78 tahun warga Thailand berjualan bubur untuk menyambung hidupnya Dikutip dari World of Buzz Kamis pria tua tersebut diketahu kini sudah tak miliki keluarga sama sekali istri dan anak anaknya meninggal dua tahun lal...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Antara Pilihan



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Kes Denggi Meningkat

Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh