Carilah Wanita Yang Cantik Dan Berilmu Untuk Dijadikan Isteri


CARILAH WANITA YANG CANTIK DAN BERILMU UNTUK DIJADIKAN ISTERI | Wanita tak cantik jangan marah dengan tajuk posting saya ni. Cantik ni subjektif. Kadang jiran kita je rasa kita tak cantik, tapi abang posmen yang datang hantar barang kat kita hari-hari tu tak jemu-jemu pandang wajah cantik kita.



Sebab tu jangan pelik tengok kenapa sipolan tu kita tengok tak cantik tapi dapat suami kacak pulak.Apa la yang suami dia tu nampak kat dia.?? 
Jangan tak tahu, ada lelaki yang suka perempuan kulit gelap2 sikit, montel2, ada jerawat kat hidung, tahi lalat kat kening..Macam2 la. Itu citarasa masing2 la.
Jangan la kata lelaki tak pandang rupa.Tipu!! bila lelaki tu dah suka kat perempuan tu, tak banyak, sikit mesti ada lah minat nya tu pada rupa wanita tersebut.
Bab berilmu ni pulak semua orang ada.  Tak kan lah dalam diri kita ni satu benda apa pun kita tak tahu. Mesti dalam diri kita ni ada sesuatu yang kita tahu lebih dari adik beradik kita atau  lebih dari cikgu kita, atau pun lebih dari mak ayah kita. Mesti ada...kan?
Itu tandanya kita berilmu. Panjang sikit saya nak ulas bab ilmu ni.
Dalam memilih bakal isteri kita juga kena utamakan yang berilmu bergantung pada apa ilmu yang lelaki tu nak ada dalam bakal isteri dia. Contohnya, lelaki tu nak isteri yang pandai memasak.So pilih la isteri yang pandai memasak. 
Sebelum berkahwin, dalam tempoh sedang mengenali hati budi masing-masing, jangan lupa tanya bakal isteri sama ada wanita tu pandai memasak atau pun tidak. Tapi kalau wanita tu kata tak pandai, masih sempat lagi nak jadi kan bakal isteri tu pandai memasak.
Sama juga bab-bab ilmu yang lain.  Tak kira la, ilmu menjahit ke, ilmu merawat, mengurut , mendidik anak dan sebagainya.
Kalau dia tak nak jugak memasak, awak je lah yang memasak. Kata sayang..kan?? Hahah..Kalau tak mau jugak pandai2 la awak nak buat cemana. Nak suruh cari yang lain nanti kata jadi batu api pulak..HaHAhaha
Tapi kalau dia tak pandai memasak,mesti ada ilmu lain dalam diri dia yang bagus juga untuk rumahtangga. Bila dah berkahwin ni kita kena banyak cari kebaikan dalam diri pasangan berbanding kelemahan.
Jadi lelaki ni tak boleh tamak. Tak boleh nak semua ada dalam diri wanita tu. Kalau nak yang tahu serba serbi kena kawin dengan Google je la..Hahhaah..



Suami yang paling hebat adalah suami yang boleh bimbing isteri dia from zero to hero. Bukan suami yang berjaya buat isteri mengandung 8 kali. Dari isteri tak tahu apa-apa dia berjaya buat isteri nya jadi orang berilmu. 
Dari tak tahu pasal ilmu agama , terus dah tutup aurat dengan sempurna, solat 5 waktu, rajin bersedekah.
Dari tak tahu mengemas, dah pandai deko2 rumah.
Kalau wanita tu ada satu ilmu je , tu pun dah bagus. Tapi kalau dia ada 3,4 ilmu itu dah cukup bagus.Berterima kasih la pada mak ayah mertua kalau dapat isteri yang banyak ilmu nih. Dia bukan lahir-lahir terus pandai kalau bukan sebab didikan orang tua nya.
Nak isteri yang pandai mengaji tapi diri sendiri tak tahu mengaji. Nak isteri pandai mengurut tapi diri sendiri tak reti nak urut bini. Apooooo??? Kalau nak isteri saja pandai, tapi kita tak tahu apa nampak sangat kita cuma nak bergantung pada kemahiran yang isteri kita ada. 
Berkahwin ni memang seronok lagi2 hari kita kawin tu.Ada kenduri, boleh pakai cantik2, makan lauk sedap2 tapi yang paling penting sebenarnya ialah kehidupan selepas berkahwin tu. Kalau dua2 tak de ilmu rumahtangga memang hancur lah istana yang dibina.
Sebab tu bila nak kawin jangan sibuk sangat dengan perkara2 hari kenduri tu. Nak beli baju kaler apa, duit rombongan bas berapa ratus, duit kompang berapa ratus. Benda tu tak payah fikirkan sangat. Ada yang dah nak dekat hari akad nikah dok bergaduh lagi sebab pilih warna baju yang dia tak suka.. Benda tu sehari je. Habis sehari tu , kita kena hadap perkara yang lebih besar lagi dalam rumahtangga kita.
Paling utama adalah Ilmu!






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/09/carilah-wanita-yang-cantik-dan-berilmu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alhamdulillah Sule Pengin Nikahi Nathalie Holscher Seorang Wanita Cantik Muallaf Bekas Dj

Alhamdulillah Sule Pengin Nikahi Nathalie Holscher Seorang Wanita Cantik Muallaf Bekas Dj

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 468 hits
Komedian Sule akhirnya mengakui hubungan asmaranya dengan Nathalie Holscher Ayah Rizky Febian ini bahkan sudah berencana menikahi perempuan yang belum lama ini menjadi mualaf tersebut Sudah serius kata Sule kepada sahabatnya Andre Taulany d...
Jangan Mengeluh Isteri Tak Cantik Seperti Awal Kahwin Patutnya Suami Kena Berterima Kasih

Jangan Mengeluh Isteri Tak Cantik Seperti Awal Kahwin Patutnya Suami Kena Berterima Kasih

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 584 hits
Jangan dilihat pada kekurangan tapi fokuslah pada kelebihan yang ada pada isteri Allah sudah kurniakan kita pasangan yang baik bersyukurlah tidak ada wanita yang sempurna Setiap manusia ada lebih ada kurangnya Kalau ingin semuanya sempurna ...
Suri Rumah Sekarang Semua Cantik Cantik Mengalahkan Wanita Bekerja Jangan Malu Jadi Suri Rumah

Suri Rumah Sekarang Semua Cantik Cantik Mengalahkan Wanita Bekerja Jangan Malu Jadi Suri Rumah

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 316 hits
Ramai golongan isteri memilih untuk menjadi suri rumah dan meninggalkan kerjaya demi keluarga dan anak anak Bukan tak ingin bekerja siapa yang tak mahu pegang duit sendiri namun pengorbanan besar ini dilakukan demi keluarga tercinta Bagi su...
Video Siap Teman Suami Nikah Isteri Kedua Wanita Ini Terima Madu Sebagai Adik

Video Siap Teman Suami Nikah Isteri Kedua Wanita Ini Terima Madu Sebagai Adik

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 1039 hits
Poligami Walaupun halal dan sunnah ianya adalah satu perkara yang selalu ditakuti kaum wanita Namun berbeza bagi seorang wanita ini yang secara terang terangan memberi keizinan buat suami tercinta untuk berkahwin dua Dikenali sebagai Syiela...
Hiburan Syifa Melvin Akui Bukan Satu Masalah Andai Wanita Cantik Dikaitkan Dengan Bimbo

Hiburan Syifa Melvin Akui Bukan Satu Masalah Andai Wanita Cantik Dikaitkan Dengan Bimbo

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 427 hits
Bersetuju panggilan bimbo sering dikaitkan dengan perempuan yang mempunyai penampilan menarik pelakon dan usahawan Syifa Melvin akui perkara tersebut bukanlah satu permasalahan Katanya setiap orang juga mempunyai ruang dan peluang untuk bel...
Bekas Suami Datuk Seri Vida Selamat Bernikah Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Wanita Yang Jadi Isteri Barunya

Bekas Suami Datuk Seri Vida Selamat Bernikah Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Wanita Yang Jadi Isteri Barunya

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 1092 hits
BEKAS suami Datuk Seri Vida Fairuz Ahmad Zainuddin 42 telah selamat bernikah semula semalam dengan gadis pilihannya Fairuz orang Ipoh memilih seorang usahawan dari Kuala Terengganu Suhaila Adnan 43 sebagai suri hatinya
Lelaki Ini Ada 120 Isteri Kesemuanya Dengan Izin Bini Lama Tak Suka Wanita Lebih Tua Darinya

Lelaki Ini Ada 120 Isteri Kesemuanya Dengan Izin Bini Lama Tak Suka Wanita Lebih Tua Darinya

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 264 hits
Seorang lelaki kaya di Thailand mengakui dirinya adalah milik kepada 120 Isterinya Isterinya duduk bertebaran di pelbagai bandar di Thailand Lelaki itu bernama Tambon Prasert bekerja sebagai kontraktor dan mengatakan bahawa dia selalu berka...
Luluh Hati Suami Rupanya Isteri Sendiri Kemalangan Arwah Turut Tinggalkan Anak Tujuh Bulan Mingguan Wanita

Luluh Hati Suami Rupanya Isteri Sendiri Kemalangan Arwah Turut Tinggalkan Anak Tujuh Bulan Mingguan Wanita

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 570 hits
Luluh hati suami apabila mengetahui rupanya isteri sendiri terlibat dalam Kemalangan arwah turut tinggalkan anak yang masih kecil berusia tujuh bulan
Suami Dijemput Ilahi Isteri Disahkan Hamil Kini 3 Anak Yatim Tumpang Kasih Ibu

Suami Dijemput Ilahi Isteri Disahkan Hamil Kini 3 Anak Yatim Tumpang Kasih Ibu

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 273 hits
Perginya seorang suami dan bapa dalam keadaan isteri dan anak anak masih memerlukannya benar benar menguji hidup keluarga kecil ini Siapa sangka suami yang sihat dan segala urusan keluarga hanya bergantung padanya telah pergi menghadap ilah...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas