Cara Membuat Blog Yang Menarik


Cara Membuat Blog Yang Menarik Sudah tentu! Ia rata rata di internet hari ini! Malah, ia juga digunakan oleh organisasi besar seperti Lelong.com.my dan Jobstreet.com.my. Malah, ia juga digunakan oleh kumpulan NSTP penerbit akhbar utama di Malaysia.
Adakah anda tahu bahawa anda sebenarnya boleh menjana wang dengan iklan seperti itu? Ya .. Ini adalah salah satu program pembahagian hasil Google Adsense dari iklan paling popular di dunia.
Semua Orang Boleh Menjana Wang dengan Google Adsense Dengan Panduan Adsense, saya akan mengajar anda bagaimana menjana wang tanpa menggunakan modal langkah demi langkah.
Anda boleh mengikuti langkah yang diambil oleh banyak rakyat Malaysia yang mulai sedar adalah bagaimana menjana wang di internet. Dengan internet, anda bukan sahaja dapat memperoleh maklumat, tetapi anda juga dapat menjana wang yang besar!
Teruskan membaca … dan anda akan menemui cara menjana wang di internet dengan Adsense sangat mudah sehingga kanak-kanak dapat melakukannya 12 tahun. Anda akan menghasilkan mesin yang bukan wang tanpa had 24 jam sehari, 7 hari seminggu, 365 hari setahun tanpa gangguan.
Dengan Panduan Adsense, anda akan belajar langkah demi langkah untuk menjana wang dengan Google Adsense tanpa gangguan.
Dengan Panduan Adsense.
Anda tidak mempunyai modal untuk mempromosikan
Anda tidak memerlukan modal untuk membangunkan laman web
Anda tidak mempunyai kemahiran menulis iklan
Anda tidak mempunyai modal untuk nama domain
Anda tidak mempunyai modal untuk menjadi tuan rumah
Anda tidak perlu mahir berbahasa Inggeris
Google Adsense Adakah?
Google Adsense adalah program pembahagian hasil dari pengiklanan di internet oleh Google. Ini adalah program untuk menjana wang di Internet yang memerlukan syarat kelayakan minimum dan anda juga boleh melakukannya!
Adsense Terhangat di Malaysia!
Google Adsense adalah salah satu yang paling baik diterima di Malaysia. Bukti, carian Adsense yang paling relevan di dunia adalah dari Malaysia! Jangan percaya? Lihat di bawah:
Carian di Google Adsense di Pakistan adalah yang tertinggi di dunia menurut Google Trends. Walau bagaimanapun, hanya sebilangan kecil yang benar-benar mahir dalam Google Adsense. Yang lain hanya mahu “cepat kaya” dengan Google Adsense.
Ini menunjukkan bahawa Google Adsense kini menjadi pilihan utama rakyat Malaysia untuk mencari wang tambahan untuk mereka. Oleh itu, pelajari dari pakar!
Adakah anda menghadapi masalah ini:
Saya tidak mempunyai laman web? Tiada masalah.
Saya tidak mempunyai nama domain? Tiada masalah.
Saya masih baru di internet? Tiada masalah.
Saya tiada modal? Tiada masalah.
Saya tidak faham ebook bahasa Inggeris? Tiada masalah. Ia ditulis dalam Bahasa Malaysia adalah mudah!
Itulah soalan yang sering menjadi persoalan kebanyakan orang menjana wang dengan Google Adsense. Jangan hanya memberi alasan. Bertindak sekarang!
MEMBUAT BLOG DI FACEBOOK Dalam Facebook memang tidak tersedia fitur resmi untuk membuat blog. Tetapi berkat aplikasji buatan para pengguna Facebook, terdapat beberapa aplikasi blog yang siap anda gunakan dalam pembuatan blog dalam Facebook anda. Jika anda ingin membuat blog di Facebook atau iseng ingin membuat blog ikut…i langkah-langkah di bawah ini.
Langkah 1:
Dalam keaadaan anda sudah log in kedalam akun Facebook anda, cobalah untuk memasukan kata kunci / keyword “blog” pada bagian search untuk mencari aplikasi blog yang tersedia.
Langkah 2:
Akan muncul beberapa aplikasi blog yang dibuat oleh pihak ketiga. Kali ini pilihlah yang merupakan buatan Shujaat bin tariq dengan ikon B berwarna biru, dan klik view aplikasi.
Langkah 3:
Selanjutnya akan muncul halaman utama aplikasi blog tersebut. Klik Go Aplication.
Langkah 4:
Kemudian anda akan mendapatkan beberapa blog yang telah di publishkan oleh pengguna Facebook lainya dengan aplikasi yang sama juga. Di halaman ini juga terdapat link untuk membuat blog pertama anda. Klik Create New Blog Entry.
Langkah 5:
Sebelum anda dapat membuat blog entry baru, anda harus mengaktifkan blog face. Klik Add Face Blog
Langkah 6:
Di halaman berikutnya anda akan diminta konfirmasi untuk memberikan akses untuk tampilan profile dan segala sesuatu yang berkenaan dengan data diri anda di Facebook. Klik Allow
Langkah 7:
Anda akan menjumpai kembali tampilan halaman yang sama dengans ebelumnya. Klik Create New Blog Entry
Langkah 8:
Ada baiknya anda membuat kategori terlebih dahulu untuk menjadikan blog anda menjadi lebih rapi berdasarkan topik-topik berbeda yang anda buat. Klik Add New Category
Langkah 9:
Pada dialog Ad New Category, berikan nama untuk kategori tersebut pada bagian Title. Untuk Description berikan penjelasan singkat menenai kategori tersebut, atau bisa juga anda biarkan dalam keaadaan kosong namun ada baiknya di isi terlebih dahulu.
Langkah 10:
Sejurus kemudian kategori baru yang telah anda buat kini sudah tercantum di dalam blog anda.
Langkah 11:
Anda bisa membuat beberapa kategori lainya dengan cara yang sama. Jika demikian maka nantinya di bagian Categories akan muncul nama-nama kategori yang anda telah buat tadi. Kali ini anda sudah bisa membuat blog entry dengan mengklik Create new blog entry.
Langkah 12:
Sebenarnya untuk aplikasi blog buatan shujaat bin tariq ini memiliki fitir WYSIWYG editor, namun saat artikel ini di susun ternyata masih terdapat perbaikan. Karena itu kali ini tampilanya tak ubahnya dengan basic editor. Masukan namajudul pada title dan pilih kategori yang ingin anda pakai.
Langkah 13:
Anda bisa memasukan artikel blog anda di bagian yang telah di sediakan. sayangnya kali ini fitue WYSIWYG editor masih belum sempurna. Tetapi anda bisa menyertakan link video dari Youtube disini.
Langkah 14:
Untuk memasukan video dari Youtube, cari video yang anda cari menggunakan fasilitas search di Youtube. Setelah anda menemukan hasil pencarian video, klik salah satu yang anda inginkan, lalu copy alamat URL dari video tersebut dan masukan URL video yang anda dapatkan dari Youtube tadi di bagian Video URL.
Langkah 15:
Setelah semuanya nada yakini telah terisi dengan benar klik Publish. Kemudian anda akan mendapatkan pesan bahwa blog anda telah selesai di buat.
Bagaimana menurut anda?? Apakah anda juga akan membuat blog di Facebook seperti saya???
Tips Dari Kak Su Sewaktu memula nak belajar cara buat blog dengan betul bagi menjana pendapatan, akak banyak bergantung pada Google.
Segala apa tutorial yang diperlukan akak Google aja.
Yang tak eloknya.. tak semua info yang terdapat diinternet ni boleh diguna pakai. Kebanyakkannya ditulis oleh blogger yang sekadar menulis untuk mengisi konten diblog mereka.
Tutorial yang ditunjuk ajar ada yang dah outdated dan ada juga yang kurang lengkap.
Satu yang paling akak ingat sangat hingga kehari ni.. is this…
Katanya, Google Analytics is not important and not wajib untuk dipasang keatas blog.
Of course I blindly follow
Ternyata what he teaches is not right.
If you own a blog, then You need Google Analytics.
It is compulsory if not mandotory.
So
If you own a blog tapi belum lagi ada akaun Google Analytics, then akak syor you Sign Up NOW.
Tak tahu camna cara nak install Google Analytics?
Tak tahu apa manfaat Google Analytics untuk blog you?
Dont worry.. I got you covered
This article is written specially for you. Go read it, ok
If you dah baca tapi masih tak faham jugak, I’m always here for you. Just ask…
~~Kak Su
The post Cara Membuat Blog Yang Menarik appeared first on ANGGUR.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://anggur.uk/cara-membuat-blog-yang-menarik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Membuat Widget Tombol Sosial Media Versi Id Juragan Di Blog

Cara Membuat Widget Tombol Sosial Media Versi Id Juragan Di Blog

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 187 hits
Tidak lengkap rasanya sebuah blog tanpa widget yang satu ini Widget ini adalah versi saya hasil otak atik sendiri Menurut saya widget Social Media seperti itu lebih simple keren dan ringan diatambah lagi Join This Site serta icon Font Aweso...
Cara Ampuh Membuat Loading Blog Menjadi Super Cepat

Cara Ampuh Membuat Loading Blog Menjadi Super Cepat

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 172 hits
Loading blog tentunya juga salah satu unsur yang mempengaruhi index dari mesinpencari terutama Google Semakin cepat loading suatu blog juga semakin nyaman bagi pengunjung untuk membaca artikel Banyak orang mengatakan ringanya suatu blog jug...
Cara Membuat Slime Sendiri

Cara Membuat Slime Sendiri

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 220 hits
Pada akhir akhir ini sering kita dengar benda dengan nama slime terutama di lingkungan anak anak sampai remaja Diberbagai kota sudah banyak yang menjualnya namun di terkadang masih ada yang jarang ditemui di beberapa daerah Tujuan membuat s...
Cara Membuat Widget Hitungan Mundur Puasa Bulan Ramadhan 2016

Cara Membuat Widget Hitungan Mundur Puasa Bulan Ramadhan 2016

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 178 hits
Selamat datang sobat blogger kembali lagi saat ini saya akan berbagi artikel mengenai blog serta Ramadhan Mungkin sudah pernah dengar dengan widget yang satu ini pada tahun lalu namun untuk tahun ini masih jarang orang yang memasang Inilah ...
9 Cara Mudah Untuk Menjadi Seorang Yang Sentiasa Kreatif Menarik Untuk Diamalkan

9 Cara Mudah Untuk Menjadi Seorang Yang Sentiasa Kreatif Menarik Untuk Diamalkan

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 235 hits
Semua orang mampu jadi kreatifArtikel kali ini adalah sumbangan En Azad Jasmi Beliau merupakan seorang usahawan berjaya seorang coach dalam bisnes dan seorang peminat tegar dunia automotif terutamanya kereta berprestasi tinggi Boleh follow ...
Cara Membuat Laporan Keuangan Bagi Ukm

Cara Membuat Laporan Keuangan Bagi Ukm

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 157 hits
Pada dasarnya laporan keuangan sangat penting bagi setiap perusahaan baik perusahaan besar ataupun usaha kecil dan menengah Laporan keuangan yang terstruktur dengan jelas akan memudahkan bagi perusahaan untuk mengetahui arus kas perusahaan ...
Cara Menambahkan Emoji Di Postingan Blog Tanpa Kode

Cara Menambahkan Emoji Di Postingan Blog Tanpa Kode

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 178 hits
Emoji atau yang biasa juga disebut dengan nama lain Emoticon kini sudah hadir di Blog dengan Platform Blogger dalam sebuah postingan Munculnya Emoji di artikel Blog ini disertai juga beberapa kode atau symbol yang mungkin masih jarang ada m...
Cara Mengganti Template Pada Blog

Cara Mengganti Template Pada Blog

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 122 hits
idjuragan blogspot com Tampilan murapakan salah satu unsur penting dalam nilai kenyamanan keindahan serta kemudahan pembaca dalam hal mengakses situs kita Banyak sekali faktor penting yang dipertimbangkan untuk memilih template blogger yang...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun