Cara Jual Emas Untuk Dapat Duit Tunai Dengan Harga Tinggi


Cara Jual Emas Perhiasan Anda nak jual emas perhiasan seperti rantai, gelang, cincin emas 916 atau emas 999 untuk dapat duit tunai dengan harga yang tinggi? Jika anda tiada sijil atau surat emas pun tidak mengapa.
Dulu ada masa harga emas semasa melambung tinggi sejak kesan BREXIT pada akhir bulan Jun 2016 yang lalu. Pada 17/9/2016, harga emas terendah telah dikesan pada awal bulan September serendah RM182.00/g. Pada 18/9/2016, harga emas 999 ialah RM187.00/g manakala harga emas perhiasan ialah RM148.00/g.
Pada masa COVID-19, harga jual balik emas juga meningkat tinggi pada 9 Ogos 2020.
Pada 19 Mac 2023, akibat kesan penutupan operasi Silicon Valley Bank, United States of America, harga jual balik emas juga meningkat tinggi.
Saya akan kemaskini harga emas jual balik dengan harga tinggi di bawah:
[KEMASKINI] Berita baik! Pada hari ini, Rabu, 6 April 2023, kedai emas Public Gold di seluruh negara menawarkan harga jual balik emas hiasan 916 dan 999 yang tertinggi di pasaran!
Public Gold buka semua cawangan bermula jam 9 pagi – 5 petang untuk kaum ibu yang nak jual balik emas hiasan 916 / 999 yang dah lama, patah atau rosak dengan harga tinggi. Brand selain PG Jewel.
Tiada tolak caj upah. Tak perlu set temu janji.
Harga jual barang kemas:
999 = RM275.00 segram
916 = RM250.00 segram
Alamat cawangan Public Gold ada di SINI.
Kalau staf tanya PG Code Introducer, boleh beri PG047646 Suhaimee Manaf
Jika nak daftar dulu pun boleh. 
Tekan link ini untuk daftar di SINI.
Untuk dapat Tips, info pasal emas lebih pantas boleh join Telegram Channel saya di https://t.me/TipsPelaburanEmas
[KEMASKINI] Harga emas 24K 999 tertinggi pada 5 hingga 8 September 2017 ialah RM198.00/g. Manakala harga emas perhiasan ialah RM154.00/g.
Di sini saya ingin tunjukkan ‘RAHSIA’ bagaimana anda boleh dapat duit tunai yang 100% lebih banyak daripada apa yang kebanyakan orang dapat.
Wah!…. 100% lebih banyak duit tunai!… Biar betul Suhaimee…
Jawapan saya: “Ya! Betul dan TIADA SEBARANG PENIPUAN PUN…”
Nak tahu rahsianya? Begini…
AMALAN BIASA KITA JUAL EMAS UNTUK DAPAT DUIT TUNAI
Biasanya kebanyakan kita rakyat Malaysia, samada duduk di bandar atau di kampung, bila nak jual emas je, kita akan pergi ke kedai emas yang berhampiran. Apa yang kita tak tahu, bila kita jual emas di kedai emas biasa, kita dah rugi baaaaaanyak sekali…. dan kita dah untungkan peniaga emas baaaaaaanyak sekali tanpa kita sedari.
Berapa kita dah rugi? Mari saya tunjukkan. Pada hari Sabtu, 17/9/2016, saya dan isteri bersama anak-anak telah pergi ke kedai emas Public Gold di Sungai Petani. Tujuan kami pergi ke sana memang nak cuba tukar subang emas perhiasan 916 yang dah patah seberat hanya 1.3 gram.
Biasanya kalau isteri saya jual emas di kedai emas di Sungai Petani memang peniaga kedai emas akan buat muka sedih…. dan kata.. “Murah je ni kak… RM80 je boleh dapat…” Huhu… dah la beli subang emas tahun 2014 dulu dengan harga RM130 sepasang… rugi betul. Jadi isteri saya memang dah tak pergi ke kedai emas biasa… dia sekarang pergi ke kedai emas special!
TUKAR AMALAN JUAL EMAS DI KEDAI EMAS BIASA KEPADA KEDAI EMAS SPECIAL
Kenapa special? … sebab harga subang emas 916 yang seberat 1.3 gram tu mereka boleh beri tunai RM187.00!!!! Alhamdulillah… rezeki Allah Taala beri. Jika kita kira peratus untung berbanding jual di kedai emas biasa ialah sebanyak 133.8%! Cuma duit RM187 tu boleh dapat dalam tempoh 48 jam masuk dalam akaun bank terus. Okaylah tu.. better late than rugi baaaaaanyaak… Anda hanya boleh untung baaaaaaanyak dengan jual emas di kedai Public Gold.
Masa kami jual emas di Public Gold Sungai Petani. Kami dilayan dengan sangat baik oleh staf Public Gold, Ms Emily. Kami berpeluang membelek emas keluaran terbaru Public Gold – Aurora, memang sangat cantik. Terima kasih Ms Emily. Bagaimana boleh dapat duit tunai sebanyak itu? Di sini saya tunjukkan caranya…
(1) Daftar percuma secara online di kedai Public Gold (isikan kod PG047646 di ruangan Introducer sekiranya tiada)
(2) Lihat harga emas perhiasan di www.publigold.com.my atau anda juga boleh capai dengan lebih pantas memasang Aplikasi Public Gold di smartfon anda. Belajar cara pasang melalui Android, iOS dan Blackberry di sini.
Sebagai contoh pada hari ini 17/9/2016, harga emas perhiasan 916 atau 22K ialah RM148/g.
Harga jual emas hiasan 916 Public Gold dalam bulatan biru. (3) Setelah dapat harga emas perhiasan 22K (916) segram, anda darabkan dengan berat emas anda untuk dapatkan anggaran duit tunai kepada ringgit yang terdekat yang bakal anda perolehi.
Contoh 1:
Sekiranya anda ingin dapatkan duit tunai, harga PG Buy perlu ditolak RM5 (RM148-RM5 = RM143/g)
1.3g X RM143 = RM186 (tanpa nilai sen dimasukkan).
Contoh 2:
Sekiranya anda ingin terus masukkan ke dalam akaun simpanan emas GAP pun boleh (sila klik sini untuk tahu apa itu akaun simpanan emas GAP) dan harga PG Buy tidak perlu ditolak dengan RM5 (kekal RM148/g)
1.3g X RM148 = RM192 (tanpa nilai sen dimasukkan).
(4) Bila anda dah puas hati dengan nilai duit tunai yang bakal anda dapat, anda boleh hubungi mana-mana cawangan Public Gold yang terdekat untuk beritahu akan tujuan kehadiran anda.
(Nota penting: Jangan lupa untuk anda bawa satu salinan kad pengenalan (depan & belakang) serta satu salinan muka depan akaun buku bank (yang ada nombor akaun) untuk tujuan penerimaan duit tunai anda. Kalau takde hardcopy, dalam bentuk softcopy pdf pun boleh. Anda boleh emel jer).
Kemudian, mereka akan minta nombor kod PG anda. Sekiranya ada, anda boleh terus nyatakan bila anda nak datang ke kedai Public Gold. Jika anda masih tiada kod PG, anda boleh daftar secara percuma dahulu di sini.
Terdapat 17 cawangan kedai Public Gold di seluruh Malaysia dan beroperasi dari Isnin hingga Sabtu kecuali Ahad dan cuti umum. Di Public Gold anda boleh dapatkan berat sebenar emas yang anda bawa. Mereka tidak akan buat muka sedih… (Hehe..) atau mereka tidak akan cerewet untuk terima apa sahaja jenis dan jenama emas yang anda bawa untuk anda jual kepada Pubic Gold dan anda boleh dapat duit tunai tertinggi untuk anda dapat keuntungan yang maksima.
Jika anda ada apa-apa persoalan mengenai cara jual emas di Public Gold, sila “Hubungi Saya” dengan nyatakan secara khusus maksud pertanyaan anda atau boleh hubungi saya melalui Whatsapp di sini.
The post Cara Jual Emas Untuk Dapat Duit Tunai Dengan Harga Tinggi first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/cara-jual-emas-untuk-dapat-duit-tunai-dengan-harga-tinggi/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cara-jual-emas-untuk-dapat-duit-tunai-dengan-harga-tinggi

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dbkl Siasat Ayahanda Jual Tapak Bazar Harga Tinggi

Dbkl Siasat Ayahanda Jual Tapak Bazar Harga Tinggi

papar berkaitan - pada 24/3/2023 - jumlah : 190 hits
DBKL berkata peniaga yang terbabit dengan kegiatan sublet atau penjualan semula petak niaga akan disenarai hitam PETALING JAYA Dewan Bandaraya Kuala Lumpur akan menyiasat dakwaan wujudnya individu bergelar Ayahanda bertindak sebagai ejen ba...
4 Cara Memperkirakan Harga Jual Website Blog

4 Cara Memperkirakan Harga Jual Website Blog

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 250 hits
Selamat Datang di Blog Orang IT Sebenarnya saya ada niatan untuk menjual blog ini karena tidak seperti awal awal mula berjaya ditahun 2016 saat penghasilan adsense menyentuh 2 digit kini ditahun 2023 bisa gajian setiap bulan saja rasanya su...
Isyarat Dagangan Emas Untuk 5 6 April 2023 Buka Pesanan Jual Di Bawah Paras 2 031 Atau 2 019 1 8 Murray

Isyarat Dagangan Emas Untuk 5 6 April 2023 Buka Pesanan Jual Di Bawah Paras 2 031 Atau 2 019 1 8 Murray

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 129 hits
Mengikut carta 4 Jam emas mempunyai kecenderungan untuk mengukuh namun pada carta 1 Jam ia menunjukkan isyarat terlebih belian Harga berkemungkinan besar akan menembusi di bawah tahap 2 019 jadi kami boleh menjangkakan pembetulan teknikal E...
Cara Jual Minyak Masak Terpakai Guna Setel 2023

Cara Jual Minyak Masak Terpakai Guna Setel 2023

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 333 hits
CARA JUAL MINYAK MASAK TERPAKAI GUNA SETEL 2023 Sekiranya anda mempunyai minyak masak terpakain sebaiknya jangalah dibuang Ini kerana minyak tersebut boleh menghasilkan pendapatan lumayan dengan menjualnya kembali Disini kami akan kongsikan...
Jual Kereta Untuk Tunai Umrah Malangnya Berita Harian Online 04 04 2023

Jual Kereta Untuk Tunai Umrah Malangnya Berita Harian Online 04 04 2023

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 577 hits
KUALA LUMPUR Kira kira 70 bakal jemaah umrah kendalian Emraz Travel Tours Sdn Bhd menuntut kembali wang dianggarkan berjumlah RM1 8 juta selain passport selepas agensi berkenaan gagal membawa mereka menunaikan ibadah itu seperti dijanjikan ...
Simpan Duit Atau Simpan Emas

Simpan Duit Atau Simpan Emas

papar berkaitan - pada 25/3/2023 - jumlah : 283 hits
Mana satu Pilihan anda KELIRU TAK TAHU PENTING Perkongsian ini adalah berkaitan ilmu dan strategi untuk anda menyimpan emas dan menjana keuntungan secara sah patuh shariah dan selamat Perkongsian ILMUSTRATEGITIPS LENGKAP Memaksimakan pendap...
Cara Pengiraan Jual Surat Pajak

Cara Pengiraan Jual Surat Pajak

papar berkaitan - pada 4/4/2023 - jumlah : 318 hits
CARA PENGIRAAN JUAL SURAT PAJAK Kepada anda yang merupakan pelanggan yang ingin menjual surat pajak gadai disebabkan tidak mampu menebus balik barang gadaian atau terbeban dengan upah simpan dan pelbagai masalah kewangan yang lain semestiny...
Cara Untuk Bayar Saman Polis Atau Majlis Perbandaran Tanpa Timbul Perasaan Rugi Buang Duit

Cara Untuk Bayar Saman Polis Atau Majlis Perbandaran Tanpa Timbul Perasaan Rugi Buang Duit

papar berkaitan - pada 28/3/2023 - jumlah : 170 hits
Setiap kali memandu kereta ke KLIA dari Shah Alam menaiki lebuhraya Elite saya lihat banyak kenderaan akan perlahankan kelajuan mereka antara Saujana Putra menyusur ke Putrajaya Semua tahu di kawasan itu ada kamera perangkap had laju Jika a...
Harga Sawit Dijangka Lebih Tinggi

Harga Sawit Dijangka Lebih Tinggi

papar berkaitan - pada 24/3/2023 - jumlah : 133 hits
PETALING JAYA Kenanga Research menyemak naik unjuran harga purata minyak sawit mentah untuk tahun 2024 kepada RM3 800 setan berbanding RM3 500 sebelum ini disebabkan pemulihan bekalan minyak makan global yang lebih perlahan berbanding jangk...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Kempen Mari Beli Lokal Ramadan Raya 2024 Kembali Lagi

Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban

Si Tomy Sesekali Selalu Akhirnya Menetap